Autor |
Wiadomość |
dmlody11
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8(d4)
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2016 Posty: 13 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-02-06, 20:43 DEMONTAŻ I NAPRAWA ROZRUSZNIKA 3.0 TDI
|
|
|
Witam i mnie dopadła dolegliwość bardzo wolno kręcił. Wymontowanie sporo zabawy: demontujemy stabilizator, podpieramy w miejscu po nim silnik. Następnie podpieramy główne sanie metalowe (przód)odkręcamy poduszki silnika od dołu aluminiowa belka(2sruby lewa 2 prawa) cała belka 3 śr. lewa i 3 prawa. Łapa z poduszką nad rozrusznikiem 4 śruby do 1 kiepski dostęp. Czas na rozrusznik- przykręcony 2 śrubami 1 od przodu i ta 2 tył dojście do dupy ale da rade. Mam nadzieję, że sie przyda
[ Dodano: 2017-02-06, 20:54 ]
Naprawa rozrusznika prosta tulejka od strony szczotek w dekielku(sklep motoryzacyjny i dobieranie) tulejka od strony zębatek planetarnych(trzeba rozwiercić i zabić nową. Szczotkotrzymacz komplet. 1 łożysko od strony bendix zostało stare(na miejscu bylo za wąskie) smar. Zrób sam i masz pewność. Kręci jak zły. Koszt ok 50zł. I piwo przy zabawie |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2017-02-13, 09:42
|
|
|
Koledzy wymienilem rozrusznik. Szczesluwy ze koniec powtorki z problemami dojechalem do zakopca wsiadam w auto i powtorka z rozrywki... dopiero za 15 razem zakreciła. Przewód masowy oczyscilem z obu stron. Styki przewodów plusowe zasilajacy i sterowniczy oczyszczony i styki przy rozruszniku. Jaka mozliwosc? Ze drugi rozrusznik kupilem uszkodzony? Lecz nie sądzę bo mialem wydemontowany z ładnej nie wyjezdzonej A8. Objawy identyczne jak na starym rozruszniku. Teraz moje pytanie ? Gdzie znajduje sie połączenie głownych przewodów zasilających ? Plusowych? Przekaznik pod nogami pasażera? Jakies podpowiedzi otrzymam ? :-) |
|
|
|
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-02-13, 16:41
|
|
|
Zabawa w "wymieniacza" tak się najczęściej kończy. Podstawowa rzecz to rozrusznik na stół i testować poza samochodem, no chyba że lubisz kilka razy montować tę samą część. |
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2017-02-13, 16:50
|
|
|
Zgadzam sie z Tobą byku, ale co przetestujesz jak nigdzie nie ma luzów, rozrusznik kreci bardzo dobrze tylko problem powstał po przejechaniu 300km jak został rozgrzany to odmowił posłuszeństwa. Nawet pomiar rezystancji uzwojenia Ci nie pokaze nie pokojacego wyniku. Jeszcze jeden temat podejrzewam ze kabel plusowy rozdzielany jest pod maską w jakims zamykanym plastiku i tam moze jest zasniedzialy. Albo przekaznik od sterowania bendix. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-02-13, 16:52
|
|
|
A może to nie rozrusznik ani prąd? Co prawda w Almerze ale mam podobnie czasem. Mogę próbowac kręcić ile chcę i zero reakcji rozrusznika, aż raz się uda i odpali najnormalniej jak sprawne auto. Może trzeba poszukać gdzieś indziej... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-02-13, 17:07
|
|
|
Pisałem o stole probierczym do testowania alternatorów i rozruszników. Jak na takim czymś zrobisz test pod obciążeniem i nic się nie wywali, to możesz mieć 99% pewności, że rozrusznik jest dobry. Samo podłączanie uzwojenia i bendiksu do akumulatora celem sprawdzenia "czy kręci" niestety jest niewiele warte. Jak nie masz takiego oprzyrządowania to zajrzyj do elektryka samochodowego celem sprawdzenia. |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2017-02-13, 17:39
|
|
|
Jak wroce z zakopca to zabieram swoj stary rozrusznik i zawioze go gdzie regeneruja rozruszniki jezeli okaze sie ze jest ok to ten ktory wsadzilem teraz tez bedzie ok. W takim razie przyczyna musi lezec po stronie instalacji. Napisalem w tym temacie z myślą ze ktoś moze bedzie wiedzial gdzie jest połączenie plusa w komorze silnika zeby ew.oczyscic itd. Jak wspomnialem mase obczyscilem przy prawej podluznicy i polaczenia z rozrusznikiem |
|
|
|
|
Rubikon123
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8d3,Superb 2,8 v6, Daewoo Leg
Wiek: 62 Dołączył: 14 Lip 2022 Posty: 10 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2024-05-05, 12:11
|
|
|
Witam Będę w niedługim czasie wymieniał rozrusznik Wiem ze to upierdliwa rzecz. Elektromagnes wciąga rdzeń z charakterystycznym kliknięciem i nic się nie dzieje Proszę o jakiś łopatologiczny opis wyszarpania rozrusznika, Czy potem trzeba go kodować bo zakładam zamiennik i jeszcze pytanko Jaki układ jest odpowiedzialny za odłączenie rozrusznika po zaskoczeniu silnika bo w innych prostszych rozwiązaniach to my po prostu kończymy pracę rozrusznika odłączając impuls idący na elektromagnes a co steruje tą czynnością w ósemce jestem dociekliwy i stąd moje pytanie, czy jest jakiś czujnik który odcina prąd z elektromagnesu gdy wyczuje że to koło zębate pracującego silnika zaczyna napędzać malutką zębatkę bendiksa |
_________________ Osemka |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2024-05-05, 22:40
|
|
|
Rubikon123 napisał/a: | Jaki układ jest odpowiedzialny za odłączenie rozrusznika po zaskoczeniu silnika bo w innych prostszych rozwiązaniach to my po prostu kończymy pracę rozrusznika odłączając impuls idący na elektromagnes a co steruje tą czynnością w ósemce jestem dociekliwy i stąd moje pytanie, czy jest jakiś czujnik który odcina prąd z elektromagnesu gdy wyczuje że to koło zębate pracującego silnika zaczyna napędzać malutką zębatkę bendiksa |
Sterownik silnika wyłącza rozrusznik, jeśli wykryje, że obroty silnika przekroczyły określoną wartość (wyższą niż rozrusznik jest w stanie wygenerować). |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Rubikon123
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8d3,Superb 2,8 v6, Daewoo Leg
Wiek: 62 Dołączył: 14 Lip 2022 Posty: 10 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2024-05-06, 06:22
|
|
|
dzięki tak myślałem |
_________________ Osemka |
|
|
|
|
|
|
|
|