Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Sterownik silnika  
Autor Wiadomość
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2018-12-09, 23:44   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Sterownik silnika

Witam
Mam problem z autem. Objawia się to tym, że auto nie ma mocy. Nie można połączyć się ze sterownikiem silnika.
Kupiłem drugi, używany sterownik o tych samych numerach. Można się połączyć ale auto po odpaleniu od razu gaśnie a na tym małym wyświetlaczu gdzie podany jest przebieg/data wyświetlany jest napis SAFE.
1.Czy da się coś zrobić z tym starym sterownikiem aby można się było z nim połączyć?
2.Czy ten drugi sterownik da się jakoś odblokować?
Dziękuję za wszelkie informacje
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-12-10, 06:48   

Czy aby na pewno ECU ma ochronę komponentu? Wydaje mi się, że musi tylko poinformować resztę samochodu że ma nowy ECU i zadziała :) Odis ma funkcję wymiany ECU a do VCDS opis masz tu http://wiki.ross-tech.com...php/Immobilizer
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-12-10, 11:23   

Sterownik silnika nie posiada CP - przekładałem wielokrotnie.
Żeby drugi sterownik zadziałał trzeba zrobić klona z tego oryginalnego albo przerzucić eeprom.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2018-12-10, 12:32   

Da się to zrobić programowo czy trzeba coś rozbierać, lutować?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-12-10, 15:02   

tomdro666 napisał/a:
Da się to zrobić programowo czy trzeba coś rozbierać, lutować?

Do zrobienia klona?... Oczywiście musisz posiadać odpowiednie narzędzia żeby wyczytać ze sterownika to co potrzeba i wrzucić to do drugiego.
VCDS nie wystarczy.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2018-12-10, 17:57   

FOSS napisał/a:
tomdro666 napisał/a:
Da się to zrobić programowo czy trzeba coś rozbierać, lutować?

Do zrobienia klona?... Oczywiście musisz posiadać odpowiednie narzędzia żeby wyczytać ze sterownika to co potrzeba i wrzucić to do drugiego.
VCDS nie wystarczy.


FOSS a podjął byś się tego? Czy można to zrobić na zasadzie, że wysłałbym oba sterowniki czy trzeba przyjechać samochodem?
I przy okazji dałoby się wykodować sondy lambda za katalizatorami?
 
 
docent 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 7
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2018-12-11, 19:01   

hej
jak ci się nie uda sklonować ustawień sterownika silnika to pozostaje zmiana
-sterownika silnika w komplecie z modułem kessy blokadą kierownicy i kluczykiem
po takiej zmianie silnik skrzynia będzie pracować normalnie
zostanie kilka modułów z ochrona komponentów ale z tym to upora się ktoś

tak się składa że mam taki komplet do 4.2 bo walczę z problemem blokady kierownicy która jest połączona z modułem kessy
jeżeli uda mi się naprawić blokadę komplet będzie do sprzedania jezeli nie to przekładam komplet do swojej tylko sterownik silnika muszę przeprogramować do wersji silnika 3,7
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-12-11, 20:08   

tomdro666 napisał/a:
FOSS a podjął byś się tego? Czy można to zrobić na zasadzie, że wysłałbym oba sterowniki czy trzeba przyjechać samochodem?

Robiłem wielokrotnie i nie powinno być problemu.
Możesz wysłać oba i zrobimy to zaocznie - szczegóły na PW a najlepiej mailem.

tomdro666 napisał/a:
I przy okazji dałoby się wykodować sondy lambda za katalizatorami?

Właściwie to nie jest to temat "przy okazji".
Klon to klon a sondy to trzeba wyrzucić z softu więc niby "przy okazji" ale jednak jest to temat zupełnie dodatkowy.
Pewnie do zrobienia za jednym podejściem bo u siebie, na etapie różnych modyfikacji mechaniki i softu, też wyrzucałem drugie sondy lambda.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2018-12-16, 12:14   

Po klonowaniu sterownika ten drugi, z którym była łączność ale auto się nie uruchamiało, uruchamia się i zachowuje dokładnie jak ten oryginalny ale nie ma z nim łączności. Co można dalej z tym? Tracę już cierpliwość do tego samochodu <boisie>
 
 
mario1278 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 89
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2018-12-16, 15:50   

Wyłącz komputer od LPG bo być może jest podłączony albo pod can albo k-line
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2018-12-16, 18:13   

Odłączenie sterownika LPG nic nie dało.
 
 
Barthez 

Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 15
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2022-02-14, 10:06   

Witam.
Panowie jak dostać sią do sterownika silnika A8 D3 ?
Przez schowek ?
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2022-02-14, 11:59   

Od strony silnika. Otwierasz maskę, ściągasz te plastiki. Potem tą metalową obejmę i masz dostęp do sterownika
_________________
Było:
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.