Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] Trzęsie silnikiem  
Autor Wiadomość
kakq 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-05, 08:27   [D3 04 4.2MPI ] Trzęsie silnikiem

Witam;

Mam zagadkę może pomożecie :)

Trzęsie silnikiem na biegu jałowym, trzęsienie się nasila na postoju jak się doda gazu przy ok. 1800 obr. trzęsienie jest najsilniejsze. Powyżej 1800 wszystko ok. Z wydechu słychać niejednostajny bulgot. Samochód podczas normalnej jazdy zachowuje się normalnie.

Co sprawdzone:
- rozrząd ustawiony na 5kw i jedna i druga głowica
- brak wypadania zapłonów
- brak błędów
- sondy przechodzą testy
- brak jakichkolwiek innych anomalii
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-08-05, 08:29   

Poduchy.
 
 
kakq 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-05, 08:39   

Poducha pierwsza wymieniona już x czasu temu i wsadzony opornik z aso. Pozostałe ok przechodzą test i nie zgłaszają błędów.

Tego trzęsienia w zasadzie nie czuć na samym silniku jak się go dotknie tylko jak się dotyka budy. A niestety to silnik na bank bo słychać nierównomierny wydech.

Poniżej log z przepływki dzisiaj. Prz 6440rpm nadmuchał 233.99 i to jest max. Źle nie jest tylko coś mnie martwią niskie wartości przy niskich obrotach właśnie do 2000rpm.

http://vaglog.rtnet.pl/log_181705.html
 
 
Hesher
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-05, 18:04   

jezeli jest nierownomierny wydech, to moze ci brakowac cisnienia na ktoryms , nie duzo , ja tak mialem , ustawione w rzedzie pierscienie i brak cisnienia na 2 cylindrze powodowal na jalowym biegu i troche powyżej wlasnie tak do 1800 - 1900 ze telepala delikatnie buda przez nierownomierna prace silniika. moze pomoglem ale nie koniecznie napisalem tylko swoj przypadek,
 
 
kakq 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-05, 19:03   

Kompresja wszędzie taka sama i na jednej i na drugiej głowicy i na wszystkich cylindrach. Zerkałeś na mój log z przepływki? Mam wrażenie że te wartości są za małe. Tym bardziej że obroty też delikatnie falują ... już nie pamiętam czy po zakupie samochodu falowały ale na pewno nie telepało motorem.
 
 
Łukasz10 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-08-05, 19:55   

Widzę że kolega ma podobny problem do mojego..
_________________
Łukasz10
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-08-05, 20:02   

mogą być podpalone zawory i może pokazywać dobre ciśnienie sprężania
 
 
kakq 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-05, 20:31   

widzę że ciężki temat skoro na głowicę schodzimy :)
może jest co pominąłem i idzie to sprawdzić bez totalnej rozbiórki?
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-08-05, 20:36   

Może łapie gdzieś lewizne i obroty faluja. Wtedy też będą mniejsze wskazania przepływki. Ewentualnie zrób jeszcze adaptację przepustnicy.
 
 
kakq 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-05, 21:43   

Masz jakiś patent na wyszukanie takiej nieszczelności ?
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-08-05, 21:58   

Możesz popsikac samostartem w okolicy kolektora ssacego. Pokaż jeszcze jak wyglądają korekty benzynowe i kąt wyprzedzenia zapłonu.
 
 
kakq 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-05, 22:30   

Przypomnij kanały na których to siedzi, jutro po pracy sprawdzę. Dzięki.
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-08-06, 08:09   

010, 032, 033
 
 
kakq 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-06, 20:38   

Załączam log z kanałów.

http://vaglog.rtnet.pl/log_181907.html

Coś z niego złego wynika ?
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-08-06, 21:38   

Korekty są w porządku, zastanawiam się czemu kąt zapłonu tak szaleje. Sprawdzałeś tą lewizne?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.