Autor |
Wiadomość |
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-08-05, 08:27 [D3 04 4.2MPI
] Trzęsie silnikiem
|
|
|
Witam;
Mam zagadkę może pomożecie
Trzęsie silnikiem na biegu jałowym, trzęsienie się nasila na postoju jak się doda gazu przy ok. 1800 obr. trzęsienie jest najsilniejsze. Powyżej 1800 wszystko ok. Z wydechu słychać niejednostajny bulgot. Samochód podczas normalnej jazdy zachowuje się normalnie.
Co sprawdzone:
- rozrząd ustawiony na 5kw i jedna i druga głowica
- brak wypadania zapłonów
- brak błędów
- sondy przechodzą testy
- brak jakichkolwiek innych anomalii |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-08-05, 08:29
|
|
|
Poduchy. |
|
|
|
|
|
|
|
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-08-05, 08:39
|
|
|
Poducha pierwsza wymieniona już x czasu temu i wsadzony opornik z aso. Pozostałe ok przechodzą test i nie zgłaszają błędów.
Tego trzęsienia w zasadzie nie czuć na samym silniku jak się go dotknie tylko jak się dotyka budy. A niestety to silnik na bank bo słychać nierównomierny wydech.
Poniżej log z przepływki dzisiaj. Prz 6440rpm nadmuchał 233.99 i to jest max. Źle nie jest tylko coś mnie martwią niskie wartości przy niskich obrotach właśnie do 2000rpm.
http://vaglog.rtnet.pl/log_181705.html |
|
|
|
|
Hesher [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-05, 18:04
|
|
|
jezeli jest nierownomierny wydech, to moze ci brakowac cisnienia na ktoryms , nie duzo , ja tak mialem , ustawione w rzedzie pierscienie i brak cisnienia na 2 cylindrze powodowal na jalowym biegu i troche powyżej wlasnie tak do 1800 - 1900 ze telepala delikatnie buda przez nierownomierna prace silniika. moze pomoglem ale nie koniecznie napisalem tylko swoj przypadek, |
|
|
|
|
|
|
|
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-08-05, 19:03
|
|
|
Kompresja wszędzie taka sama i na jednej i na drugiej głowicy i na wszystkich cylindrach. Zerkałeś na mój log z przepływki? Mam wrażenie że te wartości są za małe. Tym bardziej że obroty też delikatnie falują ... już nie pamiętam czy po zakupie samochodu falowały ale na pewno nie telepało motorem. |
|
|
|
|
Łukasz10
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 35 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-08-05, 19:55
|
|
|
Widzę że kolega ma podobny problem do mojego.. |
_________________ Łukasz10 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-08-05, 20:02
|
|
|
mogą być podpalone zawory i może pokazywać dobre ciśnienie sprężania |
|
|
|
|
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-08-05, 20:31
|
|
|
widzę że ciężki temat skoro na głowicę schodzimy
może jest co pominąłem i idzie to sprawdzić bez totalnej rozbiórki? |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-08-05, 20:36
|
|
|
Może łapie gdzieś lewizne i obroty faluja. Wtedy też będą mniejsze wskazania przepływki. Ewentualnie zrób jeszcze adaptację przepustnicy. |
|
|
|
|
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-08-05, 21:43
|
|
|
Masz jakiś patent na wyszukanie takiej nieszczelności ? |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-08-05, 21:58
|
|
|
Możesz popsikac samostartem w okolicy kolektora ssacego. Pokaż jeszcze jak wyglądają korekty benzynowe i kąt wyprzedzenia zapłonu. |
|
|
|
|
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-08-05, 22:30
|
|
|
Przypomnij kanały na których to siedzi, jutro po pracy sprawdzę. Dzięki. |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-08-06, 08:09
|
|
|
010, 032, 033 |
|
|
|
|
kakq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-08-06, 21:38
|
|
|
Korekty są w porządku, zastanawiam się czemu kąt zapłonu tak szaleje. Sprawdzałeś tą lewizne? |
|
|
|
|
|