Autor |
Wiadomość |
gothric
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ryszard
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 50 Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-07-07, 15:12
|
|
|
Silniczki sprawdziłem czy pracują - i tu było ok.
Problem jak pisałem leżał w jednej przekładni - udało mi się ją rozruszać.
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2013-07-07, 19:03
|
|
|
Kurde syf konkretny ;-) zdaje się obudowa w miarę szczelna itd więc skąd tam tego syfu co?? widać, że od groma piachu itd tam siedzi :-) ja w tyg pewnie też będę rozbierał swoje, ale chyba tak jak Ty nie będę bo boję się, że później nie złożę |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-11-17, 22:25
|
|
|
Witam wznawiam temat
Wyświetla mi się błąd ręcznego P z piorunami, mimo tego ręczny działa bez zarzutu.
Po wpięciu kompa wyświetla błąd :
02596 zużycie okładzin hamulca sygnał nieprawidłowy stały
02438 czujnik hala lewego hamulca brak komunikacji stały
tych błędów nie da się wykasować, dziś chciałem wymienić klocki na nowe, ale nie można cofnąć cylinderków ani w prawym, ani w lewym kole robią tylko delikatny ruch zaciśnięcia i odpuszczenia okładzin.
- Co może być przyczyną tych błędów i tego że nie można cofnąć cylinderków.
- Czy ten dekielek zakrywający zębatki i pasek jest jakoś przykręcony , na zatrzaski czy przyklejony ? |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-17, 23:02
|
|
|
Ogród-Lca, Na początek sprawdź przewody, może gdzieś doszło do przetarcia wiązki. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-11-18, 10:37
|
|
|
Witam tylko tak jak już pisałem ręczny działa be zarzutu więc impuls do zacisku dochodzi. |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-11-18, 11:37
|
|
|
Ogród-Lca napisał/a: | Witam tylko tak jak już pisałem ręczny działa be zarzutu więc impuls do zacisku dochodzi. |
Albo uszkodzony silniczek, ten w którym sypie błędami, albo wiązka elektryczna przy nim jest już gdzieś przegnita.
Rozbierać, sprawdzać, naprawiać, inaczej się nie da.
Silniczek zdejmuje się w całości - siedzi na 2 śrubkach.
Cała obudowa silniczka jest klejona, teoretycznie nierozbieralna. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-11-18, 12:47
|
|
|
A moze kolega za pomoca kompa nie cofnal tloczkow i dlatego nie moze wymienic klockow? |
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-11-18, 13:31
|
|
|
No właśnie nie cofnął bo sie nie dało kompem tego zrobić . Jeśli jest uszkodzony silniczek to czemu ręczny działa na jedno i drugie koło . |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-11-18, 17:48
|
|
|
Ogród-Lca napisał/a: | No właśnie nie cofnął bo sie nie dało kompem tego zrobić . |
To znaczy, że ten mechanik ma po prostu marne pojęcie o tym samochodzie i jego konstrukcji bo można to zrobić również manualanie.
Nie naprawi to oczywiście usterki ale klocki wymienić można bez żadnego problemu.
Co więcej.... jeżeli klocki są OK to nie trzeba ich wymieniać bo nic się nie zmieni - trzeba naprawić usterkę silniczka, poprawnie zakodować, przetestować i wszystko powinno wrócić do normy.
Ogród-Lca napisał/a: | Jeśli jest uszkodzony silniczek to czemu ręczny działa na jedno i drugie koło . |
Bo działa.
Taka jest jego konstrukcja, że jest możliwa usterka która powoduje wyrzucanie błędu na FIS i zapisanie go w kilku sterownikach i jednocześnie pozostawia możliwość zaciągnięcia i zwolnienia hamulca postojowego. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-01-25, 01:16
|
|
|
Panowie dopadł i mnie klopot z hamulcem recznym
Sunday,24,January,2016,16:18:02:62939
VCDS Version: Release 12.12.0
Address 53: Parking Brake Labels: 4E0-910-801.clb
Control Module Part Number: 4E0 910 801 C HW: 4E0 907 801 A
Component and/or Version: EPB A32C0220 H02 0220
Software Coding: 0000531
Work Shop Code: WSC 80093 222 183701
VCID: 1F4D05F7CE4807E68D9-804A
3 Faults Found:
02596 - Rear Brake Pads Worn
002 - Lower Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 215
Mileage: 256000 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.24
Time: 15:56:38
Freeze Frame:
Voltage: 13.46 V
Count: 60
02596 - Rear Brake Pads Worn
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01111000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 3
Reset counter: 213
Mileage: 255640 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.16
Time: 15:00:18
Freeze Frame:
Voltage: 13.04 V
Count: 61
02438 - Left Parking Brake Motor Hall Sensor
004 - No Signal/Communication - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 6
Reset counter: 213
Mileage: 255992 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.24
Time: 13:33:28
Freeze Frame:
Voltage: 13.46 V
Count: 94
efekt taki ze reczny chodzi ale lewa strona dociaga pozniej i wtedy kiedy prawa skonczy zaciagac mruga kontrolka recznego az lewa nie zaciagnie
wyskakuje wtedy piorunek na fisie oraz kontrolka zuzycia klocków
kontrolka klockow wyskoczyla jak próbowałem zmienic w nastawach grubosc
pozniej dałem nastawy podstawowe i niestety nic z tego ....
bład czujnika halla wywalilo przez cienkie klocki?? patrzyłem to maja chyba z 9mm tylko nie wiem jak od wewnetrznej strony moze sie zuzyły bardziej i dlatego ten błąd?
jezeli jednak padł silniczek to aby go wymienic potrzeba kanału?
aby go odkrecic trzeba ustawic zaciski w tryb serwisowy?
mam zacisk z jednym silniczkiem chyba sprawnym czy moge go uzyc? tzn nie wiem w jakiej pozycji on jest?
czy jezeli nie jest w pozycji serwisowej to moge go załozyc -podmienic w samochodzie i sam sie ustawi? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-01-25, 01:29
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | bład czujnika halla wywalilo przez cienkie klocki?? |
Nie.
dracus6662 napisał/a: | patrzyłem to maja chyba z 9mm tylko nie wiem jak od wewnetrznej strony moze sie zuzyły bardziej ... |
Od wewnętrznej mogą być bardziej zużyte co zresztą często się zdarza.
dracus6662 napisał/a: | od wewnetrznej strony moze sie zuzyły bardziej i dlatego ten błąd? |
Nie.
dracus6662 napisał/a: | jezeli jednak padł silniczek to aby go wymienic potrzeba kanału? |
Nie, awaryjnie to wystarczy lewarek który większość z nas posiada pewnie w bagazniku.
A całkiem "na indiańca" to można się po prostu położyć pod samochodem i zrobić to "z ziemi".
dracus6662 napisał/a: | aby go odkrecic trzeba ustawic zaciski w tryb serwisowy? |
Nie.
dracus6662 napisał/a: | mam zacisk z jednym silniczkiem chyba sprawnym czy moge go uzyc? |
Tak.
dracus6662 napisał/a: | tzn nie wiem w jakiej pozycji on jest? |
To nie istotne.
dracus6662 napisał/a: | czy jezeli nie jest w pozycji serwisowej to moge go załozyc -podmienic w samochodzie ... |
Tak.
dracus6662 napisał/a: | ... i sam sie ustawi? |
Tak.
Należy tylko poprawnie go zamocować. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-01-25, 01:38
|
|
|
dzieki za profesjonalna odpowiedz |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-01-25, 02:27
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | dzieki za profesjonalna odpowiedz |
teeee..... sie spać się połóż a nie po nocach na forum ślęczysz... tak jak ja
Jak będziesz miał problem to dzwoń na mój niemiecki numer |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-01-25, 09:23
|
|
|
Foss ktos musi dbac o to by forum zyło przez cala dobe
jak co to bede tarabanił garaz mam beznadziejnie krótki ale bede walczył
Spoko bo tak sie zastanawiam czy nie starczyłoby poprostu odpiac wtyczki od starego silniczka i podpiac drugiego powiedzmy sprawnego
bo mam 2 zaciski stare :
jeden sie nie cofał do konca ale silnik był dobry
drugi zacisk i silnik był padniety
niestety nie pamietam juz który - moja wina bo nie mam juz tych logów n iestety
najwygodniej by było:
odpiac kostke od zacisku w aucie bez odkrecania
podpiac stary zacisk z dobrym silniczkiem (mam 2 i nie pamietam ktory dobry) bez przykrecania
odpalic kompa i skasowac bledy w 53 parking brakes
1 da sie tak zrobic ?
2 zadziała ten sp[osób ?
3 rozumiem ze klocków nie skasuje ale bład halla skoro czujnik dobry to zniknie ?
4 czy trzeba przykrecic jednak zeby sinik sie krecił zeby sprawdził komunikacje z czujnikiem halla?
5 co mam po kolei zrobic jezeli zaloze nowy silnik który w niewiadomej pozycji byl zdemontowany:
a ) zaciagnac reczny i zwolnic
b ) dac nastawy podstawowe |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-01-25, 16:56
|
|
|
Edit
Naprawione silnik wymieniony
Pare ważnych uwag:
Koło trzeba zdjąć bo kostke elektryczna ciezko siegnać bez kanału no chyba ze felgi maja duze szprychy
od dolu na indiańca da sie ale bardzo kiepko bo kostka jest w takich widelkach w oslonie przeciwblotnej no i do tego trzeba rozlaczyc pezewody ..
1 silniczek trzeba bardzo delikatnie odpychac tylko nie przy uchu przykrecania bo peknie!!
2 nowy / inny silniczek może nie pasowac frezem do srodka -inna pozycja
3 nalezy w miare dopasować i przyłapac równomiernie dwie srubki delikatnie i równo dociagac ale nie do konca tylko tak az sie czuje opor!!! obudowa moze nie dojsc do konca i tak ma byc!!!!!
4 na chama mozna polamac tylko uszy silniczka sa kruche!!
5 wlazimy do auta i vcds cofamy oba zaciski do naprawy
6 zamykamy
7 otwieramy i dociagamy teraz srubki
8 jezeli tarcza hamulcowa nie przykrecona jest (ja tak mam) to mamy klopot
9 adaptacja niby sie uda ale bedzie wywalac blędy
10 nie założymy koła bo tarcza odstaje
chwile mi zajeło rozwiazanie tego klopotu
a wiec jezeli tarcza nie przykrecona to:
1 otwieramy zaciski
2 zakladamy i dokrecamy kolo do poczucia oporu
3 opuszczamy auto
4 dokrecamy kolo
5 zamykamy zaciski vcds
6 wpisujemy jeszcze raz nastawy
7 adaptacja
8 kasowanie bledu
9 czasami trzeba skasowac dts zeby skasowały sie wszystkie
ps bledu czujnika halla nie usuniemy bez przykrecenia nowego silniczka i dokonania adaptacji
klocki mam 7 mm wiec wiem ze niedlugo pojawi sie kontrolka zólta na fis
pozdrawiam wszystkich |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|