Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Problem z hamulcem elektromechanicznym  
Autor Wiadomość
gothric 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ryszard
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 50
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-29, 18:34   [D3 03 4.2MPI ] Problem z hamulcem elektromechanicznym

Witam,
Mam problem z hamulcem elektromechanicznym, którego apropo nie używałem.
Po tygodniowym postoju przy próbie zapalenia auta pojawił
się czerwony wykrzyknik oraz przekreślone P z piorunami. Dioda na włączniku elektromechanicznego
hamulac miga na czerwono. Po wciśnięciu check mam komunikat Parking break please visit workshop.
Przy próbie zwolnienia hamulca słychać pracę silnika natomiast nie odpuszcza on.
Wygląda na to iż hamulec jest zaciągnięty.
Proszę o porady, od czego zacząć .
Gothric[/i]
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1795
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2013-06-29, 20:18   

Spróbuj kilka razy do góry i na dół przełącznik , może odpuści . Wygląda że silniczek wysiadł , ja już z obu stron zmieniałem bo niestety jest to dość awaryjne urządzenie . Albo pękają albo woda dostaje się do środka .
http://www.a8team.pl/d3-0...i-vt8581,15.htm .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
gothric 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ryszard
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 50
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-29, 22:07   

Jeśli silniczek byłby uszkodzony to nie powinienem słyszeć jego pracy - tak myślę. Przy próbie zwolnienia hamulca słychać jego pracę. Jeśli jednak będzie to silniczek to czy będę w stanie sam go zdemontować ?
Auto stoi w boksie garażu pod moim blokiem.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-06-29, 22:55   

Silniczek może pracować... napęd na tłoczek nie jest bezpośredni ale przekazywany od silniczka na mechanizm przez gumowy pasek zębaty... jak pasek pęknie to silniczek pracuje ale cały mechanizm już nie.

Silniczek można samemu zdemontować... 2 śrubki od tyłu i po krzyku... aby odjechać należy oczywiście wykręcić jeszcze tłoczek od hamulca postojowego.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
gothric 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ryszard
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 50
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-30, 09:15   

Tak myślałem że jeśli słyszę silniczek to może być pęknięty pasek. Teraz jest pytanie która strona? Auto stoi prawą stroną przy samej ścianie zatem zdjęcie koła jest trudne. Jest może jakiś schemat demontażu hamulca?
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1795
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2013-06-30, 10:23   

Sprawdzałeś czy po przełączeniu na neutral da się przepchnąć samochód ? Może zacisk nie trzyma .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
gothric 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ryszard
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 50
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-07-01, 15:49   

Niestety zacisk jest zadziałany. Nagrywam teraz komputer by sprawdzić dokładnie która strona i co jest.
Jak będę coś więcej wiedział to dam znać.
 
 
PiotrekS 
Moje A8



Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 124
Skąd: WLKP
Wysłany: 2013-07-01, 16:15   

w zeszłym tygodniu również ukazał się moim oczom komunikat hamulca ręcznego (żółta kontrolka z czerwonym piorunem), po krótkiej trasie (300 km) pewnie miało to związek z testem grubości klocków. Przy ruszeniu autem komunikat zniknął, dzisiaj sprawdziłem, tryb podnośnikowy, Neutral, lewarek, tył w górę (raz jedna raz druga strona) i próba załączenia hamulca, koło zablokowane, zwolnienie, koło się kręci, z obu stron tak samo, wnioskuję że hamulec elektryczny działa OK. kół nie zdejmowałem, czy pasek który przenosi napęd jest regulowany? czy raczej wymiana jak się wyrobi/peknie/ ? W ASO pewnie nie występuje jako osobna pozycja tylko cały zacisk?
_________________
Pozdrawiam
PiotrekS
 
 
gothric 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ryszard
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 50
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-07-04, 16:26   

Dzisiaj znalazłem czas aby zdemontować układ z silniczkami. Trzymała prawa strona. widać że wykonanie obudowy jest bardzo delikatne ( cienka aluminiowa ścianka). Autem można już odjechać. Będę teraz czyścił układ bo widać dużo pyłu i piasku w środku. Sprawdzimy miernikiem silniki i okaże się co było.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-07-04, 18:16   

gothric napisał/a:
Dzisiaj znalazłem czas aby zdemontować układ z silniczkami. Trzymała prawa strona. widać że wykonanie obudowy jest bardzo delikatne ( cienka aluminiowa ścianka).

Jeżeli piszesz o samym silniczku to wyprowadzę cię z błędu... cała obudowa silniczka jest plastikowa a to amelinium co jest na zewnątrz to tylko naklejka ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
gothric 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ryszard
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 50
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-07-04, 18:30   

Nie chodzi mi o sam silniczek tylko o całą obudowę i pokrywkę zasłaniającą koła i pas zębaty.
Jest ona bardzo delikatna.



[ Dodano: 2013-07-04, 19:36 ]
Obudowa jest plastikowa, obklejona cienkim amelinium.
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2013-07-04, 21:50   

Chyba jakiś atak tych prawych silniczków, dzisiaj miałem ten sam problem, prawy tył stanał, ale wjechałem na podnośnik zdjąłem kostkę przeczyściłem styki delikatnie popukałem w obudowę silnika i ruszył oddał niby działa, ale też w weekend czeka mnie taka operacja, szkoda, że tego paska nigdzie nie można kupić :/ no chyba, że ktoś mnie wyprowadzi z błędu??
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-07-05, 00:48   

Lukas134 napisał/a:
Chyba jakiś atak tych prawych silniczków, dzisiaj miałem ten sam problem, prawy tył stanał, ale wjechałem na podnośnik zdjąłem kostkę przeczyściłem styki delikatnie popukałem w obudowę silnika i ruszył oddał niby działa, ale też w weekend czeka mnie taka operacja, szkoda, że tego paska nigdzie nie można kupić :/ no chyba, że ktoś mnie wyprowadzi z błędu??

Pasek zębaty do napędu akurat mam ja :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
gothric 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ryszard
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 50
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-07-06, 15:09   

Układy napędzające tłok zaciskowy okładziny gotowe do założenia. Problemem jak się po rozebraniu okazało byla jedna przekładnia, została ona zablokowana przez drobiny piasku i wodę, dodatkowo łożysko jest delikatnie przytarte ( nie pracuje bez żadnych oporów). Po wyczyszczeniu przekładni, przedmuchaniu sprężonym powietrzem, nasmarowaniu udało się ją rozruszać. Wyczyściłem oba układy założyłem paski zębate, zamknąłem pokrywy.

Teraz jest pytanie czy po założeniu silniczków na miejsce należy wykonać jakąś procedurę adaptacyjną. Proszę o podpowiedź.
Ostatnio zmieniony przez gothric 2013-09-17, 17:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2013-07-06, 16:21   

Myslę, że trzeba było przed zdjęciem ich zrobić procedurę rozblokowania, a po założeniu zablokowania. Jeżeli nie zrobiłeś to rozblokuj komputerem zablokuj i zrób ustawienie podstawowe i będzie git :) no chyba, że przy okazji zmieniłeś klocki to wpisz ich grubość :)

To cały silniczek rozebrałeś na części pierwsze? :-)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.