Autor |
Wiadomość |
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-03-25, 10:35
|
|
|
jak by mi tak skrzynie spier...... to nie miali by tak łatwo :!: miałeś jakieś objawy kończącej się skrzyni przed wymianą :?: jaki przebieg samochód ma oddaj auto do konkretnych fachowców ewentualnie wymiana oleju na właściwy to nie są aż tak duże koszta ravenol 6hp jest tani bo chyba 170 zł za 5 litrów ja bym napewno zaczął od tego |
|
|
|
|
|
|
|
Blokersik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 58 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-03-25, 10:55
|
|
|
Nie właśnie zero obiawow ze kończy sie skrzynia. Pojechałem porostu z czystej dbałości o auto. A tu takie jajca. Tak jak wspomniałem zero jakichkolwiek wahań ze coś jest nie tak ze skrzynia. Tez zacznę od tego, jadę do Dlugoleki. |
Ostatnio zmieniony przez Blokersik 2012-04-07, 13:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-03-25, 10:57
|
|
|
blokersik, badyl,
a czy czasami podczas wymiany oleju w skrzyni, nie widac od razu, ze skrzynia jest do remontu ?
jesli tak, to wtedy gdy zmieniali ten olej powinni byli to zauwazyc. a wiec sami sobie zaprzeczaja mowiac teraz" przyszedl czas na Pana skrzynie" |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-03-25, 14:39
|
|
|
pewnie za niski stan oleju masz, skoro podczas wymiany dynamicznej poszło tylko 8L ATF tyle zalewa się podczas wymiany statycznej, a podczas dynamicznej zużywa się coś ok 15-16L. Wg ETKA i informacji z serwisu do skrzyni powinno wejść 10,4 L. niech Ci uzupełnia stan, szarpanie i to szumienie powinno ustąpić, tarczki może szlag trafić
Poczytaj:
http://www.prnd.pl/porady...automatyczna-zf
na własną rękę zakup ATF, pojedź do tych partaczy i niech Ci jeszcze raz zaleją właściwym płynem a przy okazji stój nad nimi i patrz im na ręce. |
|
|
|
|
|
|
|
repsol
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 122 Skąd: Gorzów Wlkp
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-03-25, 22:22
|
|
|
Blokersik, a czy poziom sprawdzali na odpalonym, czy zgaszonym silniku?
[ Dodano: 2011-03-25, 21:24 ]
repsol napisał/a: | a było ruszać jak bylo dobrze ??? |
a w silniku kiedy wymienia Kolega olej? po przejechaniu pewnego dystansu/co pewien okres czasu, czy jak już silnik traci moc? |
|
|
|
|
|
|
|
Blokersik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 58 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-03-25, 22:47
|
|
|
szoszon1983 napisał/a: | Blokersik, a czy poziom sprawdzali na odpalonym, czy zgaszonym silniku? |
Tak na odpalonym, 2 x ruszylem lewarkiem od gory do dolu i tyle .
Na poniedziałek jestem juz omówiony w ASB Długołęka. Wymieniam jeszcze raz olej, po rozmowie wydaje mi się, ze znają się na rzeczy.
Tylko powiedzcie mi czy teraz mam zrobic tez dynamiczna wymianę czy statyczna starczy ?? |
|
|
|
|
repsol
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 122 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 2011-03-25, 23:56
|
|
|
A w silniku kolega wymienia co 10 tysiecy km ostatnio mialem wymieniany przy przebiegu 229200km teraz mam 238tys wiec jeszcze miesiac i kolega wymienia
mimo tego ze koles napisal ze nastepna wymiana przy 241tys ja zawsze wymieniam co 10 tys niech sobie zalecaja nawet co 40 wali mnie to ja wymieniam wymienialem i bede wymienial co 10 tys a w skrzyni zarowno BMW jak mialem i Audi jest napisane w instrukcji ze olej jest zalany raz na wieki wiekow i nie wymienialny nie ruszam poki smiga to tyle w tym temacie tym bardziej ze poprzedni wlaciciel wymienial |
_________________ http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=fqqQ0w_h9X8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=qjiyFNWsPdU&NR=1 |
|
|
|
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-03-26, 04:32
|
|
|
wymień olej statycznie, taniej Cię wyniesie niż wymiana dynamiczna i nie powinni spartolić roboty jak ten pierwszy zakład, czysty filtr też się w skrzyni przyda |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-26, 06:37
|
|
|
Myślę, że wystarczy wymienić statycznie. W końcu miałeś zalany świeży olej i skrzynia się trochę wypłukała. Filtr raczej też bym wymienił bo prawdopodobnie cały syf wypłukany ze skrzyni się w nim zebrał. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-03-26, 08:16
|
|
|
Blokersik, jeśli zalany był niewłaściwy olej, to ja bym wymienił dynamicznie, żeby mieć pewność, że całość tego niewłaściwego zostanie usunięta z układu. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-03-26, 08:34
|
|
|
Czytam i oczom nie wierzę :shock:
Ja bym pojechał na reklamację - oddałeś auto sprawne i jak odbierasz ma tak samo być w pełni sprawne :!:
Masz jakiś rachunek, paragon, fakturę na ich usługę??
Jeżdżenie tym autem w takim stanie może wykończyć skrzynię.
Następna wymiana oleju moim zdaniem dynamiczna aby wypłukać ze skrzyni wszystko co się da.
A może nastepnego spota zrobimy sobie w tym warsztacie??
wybaczcie ale jak czytam takie historie to mi się agresor załącza :wpale: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-03-26, 08:57
|
|
|
wymieniaj wszystko czyli dynamicznie z tego względu że przy wymianie statycznej będziesz miał 2 różne oleje jeśli je pomieszasz to dopiero może się porobić pienienie itp. itd. |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-03-26, 14:04
|
|
|
Kolego ja dodam jedynie odnośnie błędu bo może to być znaczący argument, mianowicie VCDS w momęcie zczytania błędu podaje tkz. warunki otoczenia/pracy. podaje dokładną datę/godzinę oraz inne warunki przy których wystąpił błąd (przebieg, temperature...). Dobry serwis zawsze powinien zczytać i "wydrukować"liste błędów przy przyjęciu do serwisu w celu eliminacji właśnie takich przypadków, bo mają wtedy normalny dowód. Pisze tak bo to jest procedura wzięta z ASO i uważam ją za jedyna słuszną i precyzyjną. Klijent nie może wtedy powiedzieć że wszystko było ok jak oddawał autko a teraz jest źle. I nie zrozum mnie źle bo nie pisze że oddałeś auto zepsute tylko opisuje nie fachowość serwisu i karygodność w podejściu do klijenta. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-03-27, 01:58
|
|
|
Jeśli skrzynia szumiała to teraz wymiana oleju już nic nie da. Jeśli choć przez kilkaset kilometrów było za mało płynu w ASB to wytarła się panewka podtrzymująca konwerter. Nawet jak za 2 dni dolano oleju to niestety jest o tyle wredny przypadek że da konkretnie znać o sobie za jakiś czas (niestety) :-/
W tej chwili to jeśli masz jakiś kwit z tej wymiany i jeśli jest tam napisane jaki olej zastosowano (pod warunkiem, że udowodnisz że nie na twoje życzenie ten olej) to możesz próbować wyrwać od nich kasę na naprawę skrzyni. Jeśli nie masz na papierze tych rzeczy to rozumiesz... :-/ |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|