Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju  
Autor Wiadomość
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-28, 09:33   

Zrobiłem dzisiaj research na temat tych szarpnięć o których była mowa, zarówno u kolegi paweldzwo jak i u mnie i to na 98% będą te elektrozawory. Przy okazji warto wymienić płytę separacyjną mechatronika (~300zł).
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-04-28, 09:37   

Podejrzewam ze prace elektrozaworów można podejrzeć w VCDS , podobnie jak w D2
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-28, 09:55   

Można ale idę o zakład, że na podglądzie będzie OK :) Tam są takie uszczelnienia jeszcze, które po tych kilkunastu latach mogą puszczać. I faktycznie, ponowna adaptacja może pomóc ale warto byłoby to wymienić.

"Jak to z reguły w nowych skrzyniach bywa największy problem ze skrzynią właśnie sprawia sterownik. I tak w modelach z początku produkcji i w latach 2003 często dochodziło do:

twardej zmiany z 1 na 2
schodzenia z 3-2, 2-1

Spowodowane to było m.in podwyższonym ciśnieniem sprzęgła (konwertera) i działo się z czasem bo moduł sterujący był wyposażony w adaptacyjny układ który się ciągle uczył - niekoniecznie dobrze.

Pomagała ponowna adaptacja sterownika skrzyni biegów i silnika."


Źródło:
http://www.prnd.pl/6hp26-...na-zf,4,41.html
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 312
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-04-28, 10:28   

Skrzyniarz u którego było jest dość znany na mazurach nawet dwa policyjne superb stały u niego :) mówi że spotkał się już nie raz z takim szarpaniem i twierdził że jest to spowodowane tym co już kiedyś w tym temacie było mówione czyli zużyciem materiału, i jest jakiś zakres pracy tych elektrozaworów po którym pojawiają się te szarpnięcia, nowy soft może rozszerzyć jakby zakres ich działania, ale bywało tak że po nowym sofcie było jeszcze gorzej niż przed i że często wgrywanie softu idzie w parze z wymianą elektrozaworów.

Czy ktoś się orientuje czy kwota 1050zł jest w miarę uczciwa za komplet bo podobno występuje tylko cała listwa jak w tanich wtryskach LPG <hihi>

Co do Palmowskiego to nie spodziewałem się że nawet w Twoje strony Foss dotarło info o tym co tam się wyprawia, chyba opinię miała poprawić ostatnia zmiana nazwy aby znikło słowo Palmowski... :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-04-28, 21:04   

paweldzwo napisał/a:
Co do Palmowskiego to nie spodziewałem się że nawet w Twoje strony Foss dotarło info o tym co tam się wyprawia, chyba opinię miała poprawić ostatnia zmiana nazwy aby znikło słowo Palmowski... :)

Pracuję w tej branży od lat... w sieci VW/AUDI też lat kilka spędziłem... i z przykrością takie rzeczy mówię ale z Palmowskim sytuacja ciągnie się od lat :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 312
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-04-30, 13:35   

Moja wersja



Czyli teoretycznie już jakieś aktualizacje były wgrywane ?
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-30, 14:05   

0120 to najnowsza wersja dla Twojego sterownika
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 312
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-04-30, 14:15   

VanDyke napisał/a:
0120 to najnowsza wersja dla Twojego sterownika


Ty masz u siebie najnowszą? Jeśli tak to czy nie pomogło nic wgranie nowego na te szarpanie, bo zastanawiam się czy robić u siebie bo niektórzy piszą że może być gorzej niż lepiej... Co o tym sądzisz? :)
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-03, 19:20   

Do mojego sterownika najnowsza wersja to 030 i taką posiadam.
Ja bym sie za bardzo nie łudził, że wgranie nowego softu do 12-letniej skrzyni, która ma nalatane kilkaset tysiecy może coś pomóc.

Jeżeli chcesz to zrobic to i tak nie masz nic do stracenia przecież ;)
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 312
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-05-03, 22:37   

Teoretycznie tak chociaż słyszałem głosy, również od gościa od skrzyń że wgranie nowego bez wymiany elektrozaworów może pogorszyć zamiast polepszyć sprawę, aczkolwiek od gościa z serwisu na pomorzu słyszałem że wgranie w jednej a8 pomogło i to zaskakująco dobrze a robili takich około 3 czy 4 aktualizacji, info dla potomnych u krotoskiego- cichego w wawie krzykneli mi 3h robocze po 360zł czyli 1080za wgranie :) w drugim 300-350 a na połczyńską się nie dodzwoniłem
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-05-05, 00:46   

paweldzwo napisał/a:
info dla potomnych u krotoskiego- cichego w wawie krzykneli mi 3h robocze po 360zł czyli 1080za wgranie :)

To chyba razem z adaptacją bo samo wgranie softu nie trwa 3 godziny :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 312
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-05-05, 00:58   

a gdzie tam, babka poszła zapytać i wróciła do telefonu i poszła jeszcze raz i potwierdziła mi telefonicznie że tyle... ręcę mi opadły.... spróbuję się dodzwonić jeszcze do tego do którego mi się nie udało i zobaczymy jak będzie sporo więcej to jadę 120km na pomorze aczkolwiek tam robili zaledwie kilka takich aktualizacji, ale to chyba w niczym nie przeszkadza bo samo wgranie nie jest w końcu skomplikowane i raczej niczego złego mi nie zrobią....:)
 
 
mmmat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 111
Skąd: Lubań
Wysłany: 2016-05-14, 18:06   

ja płaciłem za aktualizację softu w aso wrocław 305zł trwalo to ciut ponad godzinę, skrzynia szarpała z 1 na 2 i bardzo mocno szarpała z 2 na 3 po aktualizacji nic nie szarpie
 
 
Kosmy 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 177
Skąd: Sopot
Wysłany: 2016-11-13, 02:57   

hmm w S8 D2 też można takie upgrady softu wykonać?

Dzwoniłem tutaj http://www.teomotors.pl. Namiar od Michała i jadę przetestować wiedzę tych Panów o skrzyniach i oby wyleczyli dolegliwości mojego 5hp. Co jest na plus to to ,że nie naciągali mnie tak jak w 3city 8-10 tys. a na wstępie mówili o płycie sterującej, że to może być przyczyną tych pieruńskich szarpnięć.
 
 
Saberek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 153
Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
Wysłany: 2016-11-15, 16:11   

Ma ktoś i mógł by podesłać instrukcje jak sprawdzić poziom oleju w tipie 6HP z chlodnica ?
Znalazlem cały manual do wymiany oleju itp ale do wersji z chlodnica oleju odsyla do pdf.a ktorego juz nie ma w podanym linku.
Dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.