Autor |
Wiadomość |
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-28, 08:33
|
|
|
Zrobiłem dzisiaj research na temat tych szarpnięć o których była mowa, zarówno u kolegi paweldzwo jak i u mnie i to na 98% będą te elektrozawory. Przy okazji warto wymienić płytę separacyjną mechatronika (~300zł). |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-28, 08:55
|
|
|
Można ale idę o zakład, że na podglądzie będzie OK Tam są takie uszczelnienia jeszcze, które po tych kilkunastu latach mogą puszczać. I faktycznie, ponowna adaptacja może pomóc ale warto byłoby to wymienić.
"Jak to z reguły w nowych skrzyniach bywa największy problem ze skrzynią właśnie sprawia sterownik. I tak w modelach z początku produkcji i w latach 2003 często dochodziło do:
twardej zmiany z 1 na 2
schodzenia z 3-2, 2-1
Spowodowane to było m.in podwyższonym ciśnieniem sprzęgła (konwertera) i działo się z czasem bo moduł sterujący był wyposażony w adaptacyjny układ który się ciągle uczył - niekoniecznie dobrze.
Pomagała ponowna adaptacja sterownika skrzyni biegów i silnika."
Źródło:
http://www.prnd.pl/6hp26-...na-zf,4,41.html |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2016-04-28, 09:28
|
|
|
Skrzyniarz u którego było jest dość znany na mazurach nawet dwa policyjne superb stały u niego mówi że spotkał się już nie raz z takim szarpaniem i twierdził że jest to spowodowane tym co już kiedyś w tym temacie było mówione czyli zużyciem materiału, i jest jakiś zakres pracy tych elektrozaworów po którym pojawiają się te szarpnięcia, nowy soft może rozszerzyć jakby zakres ich działania, ale bywało tak że po nowym sofcie było jeszcze gorzej niż przed i że często wgrywanie softu idzie w parze z wymianą elektrozaworów.
Czy ktoś się orientuje czy kwota 1050zł jest w miarę uczciwa za komplet bo podobno występuje tylko cała listwa jak w tanich wtryskach LPG
Co do Palmowskiego to nie spodziewałem się że nawet w Twoje strony Foss dotarło info o tym co tam się wyprawia, chyba opinię miała poprawić ostatnia zmiana nazwy aby znikło słowo Palmowski... |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-04-28, 20:04
|
|
|
paweldzwo napisał/a: | Co do Palmowskiego to nie spodziewałem się że nawet w Twoje strony Foss dotarło info o tym co tam się wyprawia, chyba opinię miała poprawić ostatnia zmiana nazwy aby znikło słowo Palmowski... |
Pracuję w tej branży od lat... w sieci VW/AUDI też lat kilka spędziłem... i z przykrością takie rzeczy mówię ale z Palmowskim sytuacja ciągnie się od lat |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2016-04-30, 12:35
|
|
|
Moja wersja
Czyli teoretycznie już jakieś aktualizacje były wgrywane ? |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-30, 13:05
|
|
|
0120 to najnowsza wersja dla Twojego sterownika |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2016-04-30, 13:15
|
|
|
VanDyke napisał/a: | 0120 to najnowsza wersja dla Twojego sterownika |
Ty masz u siebie najnowszą? Jeśli tak to czy nie pomogło nic wgranie nowego na te szarpanie, bo zastanawiam się czy robić u siebie bo niektórzy piszą że może być gorzej niż lepiej... Co o tym sądzisz? |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-03, 18:20
|
|
|
Do mojego sterownika najnowsza wersja to 030 i taką posiadam.
Ja bym sie za bardzo nie łudził, że wgranie nowego softu do 12-letniej skrzyni, która ma nalatane kilkaset tysiecy może coś pomóc.
Jeżeli chcesz to zrobic to i tak nie masz nic do stracenia przecież |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2016-05-03, 21:37
|
|
|
Teoretycznie tak chociaż słyszałem głosy, również od gościa od skrzyń że wgranie nowego bez wymiany elektrozaworów może pogorszyć zamiast polepszyć sprawę, aczkolwiek od gościa z serwisu na pomorzu słyszałem że wgranie w jednej a8 pomogło i to zaskakująco dobrze a robili takich około 3 czy 4 aktualizacji, info dla potomnych u krotoskiego- cichego w wawie krzykneli mi 3h robocze po 360zł czyli 1080za wgranie w drugim 300-350 a na połczyńską się nie dodzwoniłem |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-05-04, 23:46
|
|
|
paweldzwo napisał/a: | info dla potomnych u krotoskiego- cichego w wawie krzykneli mi 3h robocze po 360zł czyli 1080za wgranie |
To chyba razem z adaptacją bo samo wgranie softu nie trwa 3 godziny |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2016-05-04, 23:58
|
|
|
a gdzie tam, babka poszła zapytać i wróciła do telefonu i poszła jeszcze raz i potwierdziła mi telefonicznie że tyle... ręcę mi opadły.... spróbuję się dodzwonić jeszcze do tego do którego mi się nie udało i zobaczymy jak będzie sporo więcej to jadę 120km na pomorze aczkolwiek tam robili zaledwie kilka takich aktualizacji, ale to chyba w niczym nie przeszkadza bo samo wgranie nie jest w końcu skomplikowane i raczej niczego złego mi nie zrobią....:) |
|
|
|
|
|
|
|
mmmat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 111 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 2016-05-14, 17:06
|
|
|
ja płaciłem za aktualizację softu w aso wrocław 305zł trwalo to ciut ponad godzinę, skrzynia szarpała z 1 na 2 i bardzo mocno szarpała z 2 na 3 po aktualizacji nic nie szarpie |
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2016-11-13, 02:57
|
|
|
hmm w S8 D2 też można takie upgrady softu wykonać?
Dzwoniłem tutaj http://www.teomotors.pl. Namiar od Michała i jadę przetestować wiedzę tych Panów o skrzyniach i oby wyleczyli dolegliwości mojego 5hp. Co jest na plus to to ,że nie naciągali mnie tak jak w 3city 8-10 tys. a na wstępie mówili o płycie sterującej, że to może być przyczyną tych pieruńskich szarpnięć. |
|
|
|
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2016-11-15, 16:11
|
|
|
Ma ktoś i mógł by podesłać instrukcje jak sprawdzić poziom oleju w tipie 6HP z chlodnica ?
Znalazlem cały manual do wymiany oleju itp ale do wersji z chlodnica oleju odsyla do pdf.a ktorego juz nie ma w podanym linku.
Dzięki |
|
|
|
|
|