Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Termostat i pompa wody  
Autor Wiadomość
samad 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: multitiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 61
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2010-10-29, 13:55   [D3 03 4.2MPI ] Termostat i pompa wody

czy ktoś wymieniał termostat w [ D3 4,2 pb 2003]- jak to zrobić
rośnie temperatura nawet do 120--- ale po przejechniu dobrych 15-20 km
przy załączniu ogrzewania na [HI] -spada do 90st- przewód wodny do chłodnicy chłodny-jakby nie było dużego obiegu
czy ogżewanie wewnętrzne ma własną pompę elektryczną
zastanawiam się czy może pompa szwankuje (po nagżaniu silnika -wirnik na pompie jest luźny) czy np termostat zamyka duży obieg --bo podczas nagżewania wydaje sie że wąz chłodnicy jest cieplejszy niż po nagżaniu -


Poprawiłem tytuł Twojego wątku - w przyszłości zwróć uwagę na poprawne używanie tagów.
FOSS.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-10-29, 18:49   

Prawdopodobnie masz walnięty termostat i nie otwiera całkiem dużego obiegu. Wymiana termostatu przebiega tak samo jak w D2. Bo silnik jest tej samej konstrukcji.
Tak ogrzewanie ma właśnie dodatkową pompę elektryczną. Wymusza ona obieg płynu w nagrzewnicach.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
samad 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: multitiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 61
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2010-10-29, 21:43   

tak podejżewam
silnik [D3] jest rozwinięciem konstrukcji [D2]
wymieniałem rozrząd i nie zaóważyłem w tym miejscu termostatu
czy aby napewno jest w tym samym miejscu czy z tyłu po stronie pasażera tak jak wychodzi
przewód wodny
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-10-30, 01:10   

W linku pdf wszystko Ci rozjaśni: http://ul.to/3a73v5
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-10-30, 07:02   

samad napisał/a:
wymieniałem rozrząd i nie zaóważyłem w tym miejscu termostatu
czy aby napewno jest w tym samym miejscu czy z tyłu po stronie pasażera tak jak wychodzi przewód wodny

Bo pewnie jest za pompą wody...
dlatego (aby uniknąć takich kłopotów jak u Ciebie i podwójnej roboty) przy wymianie rozrządu warto zmienić pompę wody i właśnie termostat ;-)

U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...
ponieważ do wymiany kompresora i przepłukania układu klimatyzacji trzeba było rozbierać przód więc zrobiłem od razu rozrząd (wg. przebiegu i tak niewiele czasu mi na niego zostało)... więc zmieniałem wszytko co było można aby drugi raz tego nie rozbierać...
nowy kompresor + inne graty od klimy, pasek rozrządu, pompę wody, termostat, wszystkie możliwe rolki rozrządu, napinacz, pasek wielorowkowy + wszystkie możliwe rolki po których jeździ.
Mam nadzieję że po takiej robocie za mojej kadencji przodu już nie będzie trzeba rozbierać ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
samad 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: multitiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 61
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2010-11-07, 12:31   

dice 111 - dzięki za link-pomogło
zazwyczaj termostat nie domyka ,lub nie otwiera do końca ,a tu poprostu umarł w pozycjii zamkniętej ----------
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2015-11-27, 20:47   

Pytanko odnośnie wymiany termostatu w D3 rok prod. 2003 BFM. Można wymienić bez grzebania w rozrządzie? Zauważyłem dzisiaj że jak jadę w trasie temperatura spada tak do ok.70 stopni patrząc po wskaźniku a jak wjadę w miasto i jadę wolno to temperatura normal 90.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-11-27, 20:56   

FOSS napisał/a:
(...)U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...(...)
nowy kompresor (...)

Damianie, to może masz zbędne koło pasowe do kompresora klimy (samo koło, może być bez wybieraka). Ja poszukuję własnie takiego koła, numer to 4E0 260 810.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-27, 22:25   

riki76 napisał/a:
Pytanko odnośnie wymiany termostatu w D3 rok prod. 2003 BFM. Można wymienić bez grzebania w rozrządzie? Zauważyłem dzisiaj że jak jadę w trasie temperatura spada tak do ok.70 stopni patrząc po wskaźniku a jak wjadę w miasto i jadę wolno to temperatura normal 90.

Bez ruszania paska rozrządu to niewykonalne bo termostat jest bezpośrednio pod nim.
Można próbować tak aby nie rozpinać wszystkiego i nie przechodzić przez całą procedurę ustawiania rozrządu ale daj to komuś kto wie jak takie rzeczy się robi.
Natomiast rozpięcie przodu to rzecz praktycznie nieunikniona aby zrobić to poprawnie.

pebo napisał/a:
FOSS napisał/a:
(...)U mnie jakiś czas temu zatarł się kompresor od kllimy...(...)
nowy kompresor (...)

Damianie, to może masz zbędne koło pasowe do kompresora klimy (samo koło, może być bez wybieraka). Ja poszukuję własnie takiego koła, numer to 4E0 260 810.

Panie kolego, apropos cytowanego przez ciebie posta to pisałem to w 2010 roku u dotyczył mojej Ex S8D2 :)

Niestety, samego koła pasowego od kompresora klimy nie posiadam <bezradny>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2015-11-28, 05:30   

No to pięknie..... D2 przewyższa prostotą
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-28, 19:51   

riki76 napisał/a:
No to pięknie..... D2 przewyższa prostotą

D2 ale chyba przed-lift.... bo w po-lifcie 3.7/4.2 w zakresie termostat, pompa wody kontra pasek rozrządu to jest prawie że identyczna konstrukcja co w D3 3.7/4.2 ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2015-11-28, 22:17   

Dokładnie, pre-lift.... Prostota konstrukcji, później zaczęli wymyślać żeby utrudnić życie.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-11-28, 23:03   

Ale na zachęte dodali mocy :D
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2015-12-19, 12:27   

Termostat wymieniony :) wskazówka stoi na 90 :)
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.