Autor |
Wiadomość |
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-11-29, 17:00
|
|
|
Simone331 napisał/a: | A daj screena z wyższego rocznika np. 2001 jak u mnie. Ten co dałej to z preFl. |
kolego sprawdziłem tak samo to wygląda ale jak chcesz to zapodam ci screena , zobacz po prawej stronie masz kody literowe silników , sprawdz czy nie ma tam twojego silnika |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-29, 17:04
|
|
|
To coś jest nie tak. Robiłem parę rozrządów w d2 Fl i wszystkie miały taki sam układ jak dałeś screena od d3. Ten co niby dałeś od poliftowego d2 to miałem w 97roku czyli preFl. Może jakieś inne źródło? Chyba że zaraz pójdę do garażu i zrobię fotkę d2 Fl bo akurat kumplowi robię. |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-11-29, 17:36
|
|
|
Simone331 napisał/a: | To coś jest nie tak. Robiłem parę rozrządów w d2 Fl i wszystkie miały taki sam układ jak dałeś screena od d3. Ten co niby dałeś od poliftowego d2 to miałem w 97roku czyli preFl. Może jakieś inne źródło? Chyba że zaraz pójdę do garażu i zrobię fotkę d2 Fl bo akurat kumplowi robię. |
ja tylko mam etke , ale najlepiej zapodaj fotę to będzie wiadomo |
_________________
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-29, 17:54
|
|
|
Może posłuże się fotką podglądową. To jest silnik AKC 3.7 montowany w d2 Fl z zaznaczoną częścią.
Jutro dorzucę fotkę swojego, na którym bardziej to widać. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-29, 18:25
|
|
|
pasek się suwa troszkę :-P z koła
przynajmniej ja tak robiłem w a6 2.8 a tu na oko tak samo da się
ale nadal stwierdzam że jak się schładza na prędkości to raczej nie to |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-29, 18:33
|
|
|
pepi napisał/a: | pasek się suwa troszkę :-P z koła
przynajmniej ja tak robiłem w a6 2.8 a tu na oko tak samo da się
ale nadal stwierdzam że jak się schładza na prędkości to raczej nie to |
No ja palce sobie powykręcałem, a tego ustrojstwa nie udało się wydostać, tylko odrazu blokady i pasek zrzucałem. Na drugi raz tylko przesunę pasek, a może zaoszczędzę trochę czasu dla siebie. :peace: |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-29, 19:06
|
|
|
pepi napisał/a: | ale nadal stwierdzam że jak się schładza na prędkości to raczej nie to | Niebardzo rozumie-sugerujesz że jak temperatura spada podczas jazdy to nie termostat?? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-29, 21:35
|
|
|
raczej tak bo wiatr robi za wentylator
jakby termostat to raczej by się cały czas grzał
i nic by nie pomagało |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-29, 21:42
|
|
|
A nie lepiej przy odpalonym silniku na postoju sprawdzić czy i jak wentylatory się włączają? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-29, 23:11
|
|
|
pepi napisał/a: | raczej tak bo wiatr robi za wentylator
jakby termostat to raczej by się cały czas grzał
i nic by nie pomagało |
No dalej sie nie rozumiemy. Termostaty psuja sie w obie strony. Jak sie nie otwiera to sie silnik grzeje a jak sie nie domyka to nie niedogrzewa lub w zaleznosci od uchylenia sie wlasnie schladza w trasie Bo w miescie jest mniejsza predkść. |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-11-30, 01:00
|
|
|
mi się zaciął teromstat i auto tak samo przy wiekszych prędkościach miało dobrą temperaturę przy mniejszych się grzało |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-30, 18:55
|
|
|
kolega piał że jak jedzie 100 to się grzeje a jak jedzie 140 to trzyma normalną temperaturę :-P
jeśli się auto grzeje to działają wentylatory a tu nic nie pisze o tym
więc tak -
-albo termostat zacina się zamyka układ i wtedy to nic nie pomorze
-albo otwiera się i nie domyka i auto wtedy jest nie dogrzane
-jeszcze może być połączenie tych 2 przypadków
najlepiej jest sprawdzić czy jak auto się grzeje to chłodnica jest ciepła
ale w tym przypadku raczej jest ciepła bo auto przy 140 jest schładzane czyli
brak wentylatorów raczej bo jakby działały to by same sgoniły temperaturę
a termostat się otwiera raczej |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-11-30, 18:57
|
|
|
pepi napisał/a: | kolega piał że jak jedzie 100 to się grzeje a jak jedzie 140 to trzyma normalną temperaturę :-P
jeśli się auto grzeje to działają wentylatory a tu nic nie pisze o tym
więc tak -
-albo termostat zacina się zamyka układ i wtedy to nic nie pomorze
-albo otwiera się i nie domyka i auto wtedy jest nie dogrzane
-jeszcze może być połączenie tych 2 przypadków
najlepiej jest sprawdzić czy jak auto się grzeje to chłodnica jest ciepła
ale w tym przypadku raczej jest ciepła bo auto przy 140 jest schładzane czyli
brak wentylatorów raczej bo jakby działały to by same sgoniły temperaturę
a termostat się otwiera raczej |
kolego u mnie był częściowo zamknięty i miałem takie same objawy , chłodnica zimna częściowo nie pamiętam dokładnie czy góra czy dół , wentylatory przy tych prędkościach i temperaturach moim zdaniem nie mają wiele wspólnego |
_________________
|
|
|
|
|
velo12
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 22 Lip 2012 Posty: 6 Skąd: Dąbrówka wlkp.
|
Wysłany: 2012-11-30, 20:07
|
|
|
dzięki Panowie za zdjęcia i rysunki. Tak własnie podejrzewałem ze trzeba w rozrządzie grzebać :cry: ! Kiedyś działo mi się tak samo w omie wiec nie myśląc za wiele podejrzewałem termostat! Ale jak opowiem co było to niektórzy popuszcza ze śmiechu!Od razu dodam ze auto kupiłem w sobotę i nie działa mmi w sumie na razie nic poza podstawowymi kontrolkami. Mam jeszcze Corse D i w niej jak uzupełnię płyn chłodniczy to spada do około 2cm poniżej minimum uzupełniam i znowu spada a jak nie uzupełniam to 8 miesięcy tak jest!!Wiec kupując audi spojrzałem ze jest trochę poniżej minimum ale myślę ok,niestety nie ok bo płynu było dużo za mało a w zbiorniczku siedział w jakiś przegrodach wiec dolałem i jest ok!! :oops:
Niema tego złego co by na dobre nie wyszło. Przynajmniej nowy temat opisany wyczerpująco :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-30, 20:18
|
|
|
A kontrolka o braku płynu nie dyndała na zegarach? |
|
|
|
|
|