Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] termostat??  
Autor Wiadomość
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-02-26, 21:29   

Gunner napisał/a:
Czy komuś w D3 udało się wymienić termostat bez gmerania w rozrządzie ? Jest to w ogóle możliwe ? Bo na wcześniejszych postach zdania są lekko podzielone. Chyba czeka mnie taka robota...

Widzę, że kolega w opisie ma 3,7 Pb - no to bez gmerania się nie da. Termostat siedzi za taką listwą wodną (czy jak tam zwą magistralą), która jest pod pompą płynu, więc trzeba co najmniej dobrać się do pompy.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-02-26, 21:59   

Dzięki za odpowiedzi ;] Jaki wg. Was jest uczciwy koszt takiej operacji u mechanika ?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-26, 22:32   

Niestety z 500zł bo trza rozpinac rozrzad więc prawie jedna robota co przy wymianie rozrzadu. U siebie mam taki sam problem więc do czasy wymiany rozrzadu "karton" przed chłodnice :]
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-02-26, 22:37   

U mnie jeszcze to nie jest potwierdzone ale stawiam na termostat :/ A do wymiany rozrządu jeszcze daleko... Wygląda to tak jakby się całkiem nie otwierał, nawala non stop wentylator chłodnicy pełną mocą, ale jak dłużej pojeżdżę to widocznie i on nie daje rady bo temperatura na desce zaczyna mi przekraczać 90'C :/
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-26, 22:38   

Aaaa to masz gorszą opcje bo mój sie nie domyka całkiem stad mam nieco "dieslowski" bilans temperatury.
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-02-26, 22:41   

No niestety... A węże idące od chłodnicy i sama chłodnica powinny być po jakiejś tam trasie całkiem gorące, że nie da się prawie dotknąć czy tylko "ciepłe" ? Bo u mnie mogę je podotykać bez problemu, i chłodnicę też.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-26, 22:47   

Niekoniecznie zima chłodnica i węze dużego obiegu musza byc gorace. Latem to raczej norma. Ale jesli temleratura ci idzie za wysoko realnie to znakiem jest jak piszesz zaciety w pozycji zamknietej termostat.

Jesli silnik trzyma normalna temperature a weze chłodne,ciepłe najwyżej to nie ma żadnej złej rzeczy.
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-02-26, 22:53   

Idzie za wysoko ale szybko ją zbijałem ogrzewaniem żeby mi się gnój nie zagotował :/ Mam nadzieję, że ten wentylator, który pracuje jak wariat to jest to powiązane z uszkodzonym termostatem a nie okaże się, że to jeszcze inna usterka...
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-26, 23:17   

Jak się załacza gdy masz za goraco to raczej pracuje prawidłowo.
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-02-26, 23:23   

Tak się dzieje. I nie zwalnia pewnie dlatego, że termostat walnięty. Hmm jeszcze nie brałem pod uwagę pompy wody <hmm>
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-02-27, 09:54   

pebo napisał/a:
Termostat siedzi za taką listwą wodną (czy jak tam zwą magistralą), która jest pod pompą płynu, więc trzeba co najmniej dobrać się do pompy.

Generalnie to termostat jak i owa listwa (magistrala, rura wodna) nie są pod pompą wody ale obok niej.

Gunner napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi ;] Jaki wg. Was jest uczciwy koszt takiej operacji u mechanika ?

To zależy jak to będzie robił...
Generalnie bez ruszania przodu moim zdaniem nie da się tego zrobić poprawnie a samo rozebranie przodu i jego złożenie już daje kilka godzin.
Poza tym jeżeli są podejrzenia co do pompy wody to osobiście rozebrałbym cały rozrząd, zrobił wszystko co trzeba i ponownie go ustawił.... czyli pracy praktycznie tyle samo co przy wymianie kompletnego rozrządu.

Apophis napisał/a:
Niestety z 500zł bo trza rozpinac rozrzad więc prawie jedna robota co przy wymianie rozrzadu. U siebie mam taki sam problem więc do czasy wymiany rozrzadu "karton" przed chłodnice :]

Ale jak to?... przecież dopiero co założyłeś ten silnik... i jeszcze był na poprawkach dopiero co... <hmm>

Gunner napisał/a:
No niestety... A węże idące od chłodnicy i sama chłodnica powinny być po jakiejś tam trasie całkiem gorące, że nie da się prawie dotknąć czy tylko "ciepłe" ? Bo u mnie mogę je podotykać bez problemu, i chłodnicę też.

Odpowiedź jest prosta - tak mają być gorące.
Skoro auto grzeje się tak, że temperatura potrafi wychodzić poza 90°C to węże wodne prowadzące do chłodnicy mają być gorące, mają parzyć.

Jak masz wątpliwości to zagotuj w czajniku wodę do wrzenia, zalej ją do szklanki i złap szklankę gołą dłonią - wiem, że niektórzy tak potrafią ale niech opowiadajcie, że jest chłodna :)

Gunner napisał/a:
Tak się dzieje. I nie zwalnia pewnie dlatego, że termostat walnięty. Hmm jeszcze nie brałem pod uwagę pompy wody <hmm>

Skoro będzie robiony termostat to warto sprawdzić także pompę wody.
W ASO dostaniesz samą uszczelkę więc jak będzie dobra to koszt niewielki.
Pompa wody jest obok termostatu i jak już ktoś będzie ruszał rozrząd to głupotą by było nie sprawdzić również pompy.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-27, 13:34   

FOSS napisał/a:
Ale jak to?... przecież dopiero co założyłeś ten silnik... i jeszcze był na poprawkach dopiero co...


Damianie silnik nie był na poprawkach i z rozrzadem się wstrzymałem bo jest tam po prostu świeży. Obadałem go i kazałem wsadzic a zajme sie rozrzadem nieco później. Poprawki dotyczyły jedynie elektroniki i łapy sprzegła :)

Poza tym silnik był sprawdzany jak ósema jeszcze była w kupie i wsio ok niestety potem troche to stało i się pewnie termostat zastał <bezradny> tragedii nie ma-niedługo lato :D
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-03-02, 17:51   

Taka mnie naszła czarna myśl... Jak padnięty jest termostat (wymianę mam już we wtorek na szczęście) to skrzynia ma w ogóle jakieś chłodzenie ? Jest oddzielny termostat do chłodzenia ATF ? Czy jak nie otworzy się duży obieg to dupa ? <niechce>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.