Autor |
Wiadomość |
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-02-26, 21:29
|
|
|
Gunner napisał/a: | Czy komuś w D3 udało się wymienić termostat bez gmerania w rozrządzie ? Jest to w ogóle możliwe ? Bo na wcześniejszych postach zdania są lekko podzielone. Chyba czeka mnie taka robota... |
Widzę, że kolega w opisie ma 3,7 Pb - no to bez gmerania się nie da. Termostat siedzi za taką listwą wodną (czy jak tam zwą magistralą), która jest pod pompą płynu, więc trzeba co najmniej dobrać się do pompy. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-02-26, 21:59
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi ;] Jaki wg. Was jest uczciwy koszt takiej operacji u mechanika ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-26, 22:32
|
|
|
Niestety z 500zł bo trza rozpinac rozrzad więc prawie jedna robota co przy wymianie rozrzadu. U siebie mam taki sam problem więc do czasy wymiany rozrzadu "karton" przed chłodnice |
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-02-26, 22:37
|
|
|
U mnie jeszcze to nie jest potwierdzone ale stawiam na termostat A do wymiany rozrządu jeszcze daleko... Wygląda to tak jakby się całkiem nie otwierał, nawala non stop wentylator chłodnicy pełną mocą, ale jak dłużej pojeżdżę to widocznie i on nie daje rady bo temperatura na desce zaczyna mi przekraczać 90'C |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-26, 22:38
|
|
|
Aaaa to masz gorszą opcje bo mój sie nie domyka całkiem stad mam nieco "dieslowski" bilans temperatury. |
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-02-26, 22:41
|
|
|
No niestety... A węże idące od chłodnicy i sama chłodnica powinny być po jakiejś tam trasie całkiem gorące, że nie da się prawie dotknąć czy tylko "ciepłe" ? Bo u mnie mogę je podotykać bez problemu, i chłodnicę też. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-26, 22:47
|
|
|
Niekoniecznie zima chłodnica i węze dużego obiegu musza byc gorace. Latem to raczej norma. Ale jesli temleratura ci idzie za wysoko realnie to znakiem jest jak piszesz zaciety w pozycji zamknietej termostat.
Jesli silnik trzyma normalna temperature a weze chłodne,ciepłe najwyżej to nie ma żadnej złej rzeczy. |
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-02-26, 22:53
|
|
|
Idzie za wysoko ale szybko ją zbijałem ogrzewaniem żeby mi się gnój nie zagotował Mam nadzieję, że ten wentylator, który pracuje jak wariat to jest to powiązane z uszkodzonym termostatem a nie okaże się, że to jeszcze inna usterka... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-26, 23:17
|
|
|
Jak się załacza gdy masz za goraco to raczej pracuje prawidłowo. |
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-02-26, 23:23
|
|
|
Tak się dzieje. I nie zwalnia pewnie dlatego, że termostat walnięty. Hmm jeszcze nie brałem pod uwagę pompy wody |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-27, 09:54
|
|
|
pebo napisał/a: | Termostat siedzi za taką listwą wodną (czy jak tam zwą magistralą), która jest pod pompą płynu, więc trzeba co najmniej dobrać się do pompy. |
Generalnie to termostat jak i owa listwa (magistrala, rura wodna) nie są pod pompą wody ale obok niej.
Gunner napisał/a: | Dzięki za odpowiedzi ;] Jaki wg. Was jest uczciwy koszt takiej operacji u mechanika ? |
To zależy jak to będzie robił...
Generalnie bez ruszania przodu moim zdaniem nie da się tego zrobić poprawnie a samo rozebranie przodu i jego złożenie już daje kilka godzin.
Poza tym jeżeli są podejrzenia co do pompy wody to osobiście rozebrałbym cały rozrząd, zrobił wszystko co trzeba i ponownie go ustawił.... czyli pracy praktycznie tyle samo co przy wymianie kompletnego rozrządu.
Apophis napisał/a: | Niestety z 500zł bo trza rozpinac rozrzad więc prawie jedna robota co przy wymianie rozrzadu. U siebie mam taki sam problem więc do czasy wymiany rozrzadu "karton" przed chłodnice |
Ale jak to?... przecież dopiero co założyłeś ten silnik... i jeszcze był na poprawkach dopiero co...
Gunner napisał/a: | No niestety... A węże idące od chłodnicy i sama chłodnica powinny być po jakiejś tam trasie całkiem gorące, że nie da się prawie dotknąć czy tylko "ciepłe" ? Bo u mnie mogę je podotykać bez problemu, i chłodnicę też. |
Odpowiedź jest prosta - tak mają być gorące.
Skoro auto grzeje się tak, że temperatura potrafi wychodzić poza 90°C to węże wodne prowadzące do chłodnicy mają być gorące, mają parzyć.
Jak masz wątpliwości to zagotuj w czajniku wodę do wrzenia, zalej ją do szklanki i złap szklankę gołą dłonią - wiem, że niektórzy tak potrafią ale niech opowiadajcie, że jest chłodna
Gunner napisał/a: | Tak się dzieje. I nie zwalnia pewnie dlatego, że termostat walnięty. Hmm jeszcze nie brałem pod uwagę pompy wody |
Skoro będzie robiony termostat to warto sprawdzić także pompę wody.
W ASO dostaniesz samą uszczelkę więc jak będzie dobra to koszt niewielki.
Pompa wody jest obok termostatu i jak już ktoś będzie ruszał rozrząd to głupotą by było nie sprawdzić również pompy. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-27, 13:34
|
|
|
FOSS napisał/a: | Ale jak to?... przecież dopiero co założyłeś ten silnik... i jeszcze był na poprawkach dopiero co... |
Damianie silnik nie był na poprawkach i z rozrzadem się wstrzymałem bo jest tam po prostu świeży. Obadałem go i kazałem wsadzic a zajme sie rozrzadem nieco później. Poprawki dotyczyły jedynie elektroniki i łapy sprzegła
Poza tym silnik był sprawdzany jak ósema jeszcze była w kupie i wsio ok niestety potem troche to stało i się pewnie termostat zastał tragedii nie ma-niedługo lato |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-03-02, 17:51
|
|
|
Taka mnie naszła czarna myśl... Jak padnięty jest termostat (wymianę mam już we wtorek na szczęście) to skrzynia ma w ogóle jakieś chłodzenie ? Jest oddzielny termostat do chłodzenia ATF ? Czy jak nie otworzy się duży obieg to dupa ? |
|
|
|
|
|