Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Wspornik momentu obrotowego  
Autor Wiadomość
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-04-09, 07:27   

nikoa4 napisał/a:
No jak z kat ,ktos juz tu pisal ze ecu obniza z 30% mocy.
Tak czy siak bede musial wymienic prawa paduche,a jesli nie odczuje wiecej mocy,to lipa :(



34 lata i wierzy w św. Mikołaja :D
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-04-09, 09:39   

nikoa4 napisał/a:
No jak z kat ,ktos juz tu pisal ze ecu obniza z 30% mocy.
jak sie nie myle chodzilo o wspornik mometu?Tak czy siak bede musial wymienic prawa paduche,a jesli nie odczuje wiecej mocy,to lipa :(
do tego jeszcze pokazuje blad prawej poduchy,ale sporadyczny

Może być poduszka do wymiany a może po prostu wtyczka lub przewód nie łączy. A ponieważ poduszki reagują na ruchy silnika to aby nie przenosiło się to na ramę sterownik silnika ogranicza moc generowaną przez silnik. Sprawdź połączenia przy poduszkach, dojście do nich jest paskudne. Jeśli jest ok, to albo wymiana poduszek (droższa opcja, ale bardziej profesjonalna) albo wstaw rezystor który wprowadzając opór w obwodzie będzie imitował opór cewki poduszki (tańsza wersja, amatorska, może objawiać się większymi drganiami odczuwalnymi w kabinie). Ewentualnie zastosować coś po środku: wstawienie rezystora i wymiana poduszek na np. poliuretanowe.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-04-09, 11:16   

pebo napisał/a:
A ponieważ poduszki reagują na ruchy silnika to aby nie przenosiło się to na ramę sterownik silnika ogranicza moc generowaną przez silnik.


Skąd takie stwierdzenie?
Żaden sterownik nie ogranicza mocy, powtarzacie zasłyszaną pierdołę.
Dwa razy miałem uszkodzone poduszki i w żadnym wypadku nie było ograniczenia mocy.
Gdyby sterownik ograniczył moc to na zegarach zaświeciłby się check.
Poza tym to niby Wasze ograniczenie mocy i tak by nic nie dawało, drgania i tak będą przenoszone bez względu na moc.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-04-09, 20:21   

labas napisał/a:
pebo napisał/a:
A ponieważ poduszki reagują na ruchy silnika to aby nie przenosiło się to na ramę sterownik silnika ogranicza moc generowaną przez silnik.


Skąd takie stwierdzenie?
Żaden sterownik nie ogranicza mocy, powtarzacie zasłyszaną pierdołę.
Dwa razy miałem uszkodzone poduszki i w żadnym wypadku nie było ograniczenia mocy.
Gdyby sterownik ograniczył moc to na zegarach zaświeciłby się check.
Poza tym to niby Wasze ograniczenie mocy i tak by nic nie dawało, drgania i tak będą przenoszone bez względu na moc.

Może i zasłyszane, ale u mnie tak było. Może to dotyczy tylko wersji USA (bo mam taką), ale po naprawie przetartego przewodu auto jest wyraźnie żwawsze i chwilowe zużycie paliwa też jest nieco wyższe. Nie przy wszystkich usterkach zapala się kontrolka check (chociażby właśnie przy poduszkach). Drgania i tak są przenoszone, masz rację, ale kiedy bardziej zdecydowanie naciskasz pedał przśpieszenia to 8 garów generuje pewien moment obrotowy przeciwny do ruchu obrotowego wału korbowego (siły i masy bezwładności) i zanim silnik osiągnie zamierzoną prędkość obrotową, następuje wychylenie całej jednostki (silnika) właśnie w przeciwnym kierunku do obrotów wału. Takie wychylenia nie są pożądane, zatem komputer na czas osiągnięcia właściwych obrotów utwardza poduszkę pod silnikiem (ze strony, na którą następuje wychylenie) co powoduje działanie przeciwstawne do wychylenia silnika - stąd wspornik momentu obrotowego. Ale to podobno zasłyszane...
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
nikoa4 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 245
Skąd: Uk
Wysłany: 2014-04-13, 00:20   

dzisiaj sprawdzilem czy da sie wykasowac blad, 17985 przerwa w obwodzie prawej poduszk.no i na wlaczonym zaplonie da sie wykasowac,ale powraca jak odpale silnik i na pracujacym silniku,nie da sie wykasowac.czyli poduch,a nie kable?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-04-13, 13:21   

nikoa4 napisał/a:
dzisiaj sprawdzilem czy da sie wykasowac blad, 17985 przerwa w obwodzie prawej poduszk.no i na wlaczonym zaplonie da sie wykasowac,ale powraca jak odpale silnik i na pracujacym silniku,nie da sie wykasowac.czyli poduch,a nie kable?

Da się wykasować, ale jak silnik pracuje i sterownik próbuje ustawić poduszkę, to znów będzie się pojawiać. Albo jedno albo drugie czyli albo uszkodzenie poduszki albo jakaś przerwa na przewodach. Czasami wystarczy sprawdzić wtyczkę i przewody przy wtyczce.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
nikoa4 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 245
Skąd: Uk
Wysłany: 2014-04-13, 22:00   

Wtyczke sprawdzalem,styki czysciutkie.kable na odcinku gdzie sa widoczne ok.
zastanawiam sie czy jak zaloze opornik,taki sam jak na wspornik,to czy przy pracujacym silniku da sie wykasowac?to mialbym pewnosc ze albo 1 albo 2.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-04-13, 22:07   

nikoa4 napisał/a:
Wtyczke sprawdzalem,styki czysciutkie.kable na odcinku gdzie sa widoczne ok.
zastanawiam sie czy jak zaloze opornik,taki sam jak na wspornik,to czy przy pracujacym silniku da sie wykasowac?to mialbym pewnosc ze albo 1 albo 2.

Jeśli założysz opornik (jest na forum, bodajże 820 Ohm) to błąd trzeba wykasować i nie powinien już wracać, chyba że na drugiej poduszce masz taką samą usterkę. Elektrycznie podpięte pod komputer są tylko poduszki boczne silnika, przednia nie.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
nikoa4 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 245
Skąd: Uk
Wysłany: 2014-04-14, 22:56   

Jak przednia nie,a wspornik to nie poduszka ,wtyczki sa takie same,wiec zaloze taki sam adapter jak na wspornik <hmm>
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-04-14, 23:12   

nikoa4 napisał/a:
Jak przednia nie,a wspornik to nie poduszka ,wtyczki sa takie same,wiec zaloze taki sam adapter jak na wspornik <hmm>

Wspornik to prawie to samo co poduszka, ale zwyczajowo tak się to nazywa. A pisząc przednia miałem na myśli tę za chłodnicą, która nie jest sterowana elektrycznie jak te dwie po bokach silnika.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Zielakgr 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-25, 08:25   P1874 czy to poduszka wspornika momentu obrotowego ?

P1874 moja A8 złapała taki błąd wydaje mi się, że moc delikatnie spadła oraz mam wyraźne wibracje przy wciśniętym pedałem gazu.
Z tego co znalazłem na forum jest to wina poduszki wspornika momentu obrotowego który znajduje się gdzies po lewej stronie pomiędzy silnikiem a chłodnica patrząc na silnik stojąc przed autem. Wiem też, że można oszukać komputer opornikiem 820 na 0.5 w. Pytanie mam takie gdzie dokładnie znajduje się ten wspornik i jak dokładnie wyglada ma może ktoś zdjęcie tego elementu
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-04-25, 08:33   Re: P1874 czy to poduszka wspornika momentu obrotowego ?

Zielakgr napisał/a:
P1874 moja A8 złapała taki błąd wydaje mi się, że moc delikatnie spadła oraz mam wyraźne wibracje przy wciśniętym pedałem gazu.
Z tego co znalazłem na forum jest to wina poduszki wspornika momentu obrotowego który znajduje się gdzies po lewej stronie pomiędzy silnikiem a chłodnica patrząc na silnik stojąc przed autem. Wiem też, że można oszukać komputer opornikiem 820 na 0.5 w.

Pytanie mam takie gdzie dokładnie znajduje się ten wspornik i jak dokładnie wyglada ma może ktoś zdjęcie tego elementu

Przecież już wszystko opisałeś więc o co pytasz?.... Zadałeś sobie trud spojrzenia zgodnie z opisem?... <boisie>

Stań przed autem, otwórz pokrywę silnika, spójrz centralnie po środku w przestrzeń pomiędzy silnikiem a chłodnicami i potem przesuń wzrok w lewo.
Jeżeli zrobisz to przy świetle dziennym to wierz mi, nie potrzeba ani zdjęcia ani rysunku technicznego gdzie się to znajduje i jak wygląda.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Zielakgr 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-25, 14:08   

Odnalazłem wspornik lecz nie do chodzi do niego żaden przewód. Wie ktoś może gdzie ten kable wchodzi w ECU albo tam gdzie powienien być?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-04-25, 17:35   

Zielakgr napisał/a:
Odnalazłem wspornik lecz nie do chodzi do niego żaden przewód. Wie ktoś może gdzie ten kable wchodzi w ECU albo tam gdzie powienien być?

Jeżeli wspornik jest jeszcze ten oryginalny to kostka jest od spodu, od góry kompletnie niewidoczna.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Zielakgr 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-25, 19:48   

FOSS napisał/a:
Zielakgr napisał/a:
Odnalazłem wspornik lecz nie do chodzi do niego żaden przewód. Wie ktoś może gdzie ten kable wchodzi w ECU albo tam gdzie powienien być?

Jeżeli wspornik jest jeszcze ten oryginalny to kostka jest od spodu, od góry kompletnie niewidoczna.


Tak jak napisałem powyżej nie dochodzi żaden przewód do spornika wie ktoś może grze ten przewód wchodzi do ECU
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.