Autor |
Wiadomość |
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 2012-11-02, 17:44
|
|
|
Panowie odgrzewam. Niestety ale dzisiaj i mnie dopadlo :evil: "Na szczescie" mi sie polamala wajcha do otwierania pokrywy silnika :-x Linka wystaje, rozkrecilem prawie caly boku - okropne dojscie ale nie udalo mi sie tego otworzyc. Juz wczesniej trzeba bylo uzyc duzo sily zeby otworzyc pokrywe (najlepsze ze mialem jutro przesmarowac zamki i linki) ale dzisiaj chyba mnie ponioslo :-P Czy ktos z Was bylby tak dobry i podeslal pdf'a gdzie znajduje sie ten trojnik od linek. Czy faktycznie da sie do niego dostac zdejmujac kolo? Zaznaczam ze linki nie sa zerwane przy zamkach. |
_________________ Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-11-02, 19:49
|
|
|
Przy tego typu usterkach zawsze tracę cierpliwość i sympatię do auta. Nie ma nic gorszego od takich upierdliwych napraw. Mam nadzieję, że masz ogrzewany garaż. Powodzenia.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 2012-11-05, 10:57
|
|
|
Serrgiusz, dokladnie mam to samo Spkoju mi to nie daje tym bardziej ze przerobilem juz kilka aut i nigdy nie mialem takiej usterki a jak widze po tematach na forum to dosc czesto wystepujacy problem (pewnie przez podwojny zamek). W garazu panuje calkiem przyjemna temperatura ale brakuje mi czasu zeby tym sie zajac. Niestety dopiero po powrocie z urlopu bede mial chwile dla A8.
[ Dodano: 2012-12-13, 15:30 ]
recon1 napisał/a: |
Zaczynamy od odkręcenia koła lewego i tam szukamy w okolicy lampy małej czarnej puszki (ok. 3/1,5 cm) w której łączą się linki (linka maski składa się z trzech części) i próbujemy tam ciągnąć. Jak się nie uda to znaczy że linka się wyczepiła przy zamku - ja tak miałem.
|
Nie wiem jak w innych wersjach silnikowych ale w W12 czarna puszka znajduje sie na lampie od strony kierowcy i nie ma fizycznej mozliwosci zeby sie tam dostac od strony nadkola (chyba ze jest sie czlowiekiem z gumy ). Przy otwartej masce piekny dostep ale w innym wypadku odpada :-(.
Moja sytuacja byla o tyle komfortowa, ze mi sie ulamala wajcha a nie zerwala linka wiec po odkreceniu dolnej oslony pod kierownica ktora trzyma sie na 5 torxach (2 po sciagnieciu oslony bezpiecznikow, jedna pod aluminiowa listwa po lewej od kierownicy, jedna pod aluminiowa listwa po prawej stronie od kierownicy, jedna w dolnej czesci oslony po prawej)
jest dosc dobry dostep do koncowki linki ale trzeba bylo uzyc naprawde duze sily zeby otworzyc te cholerna pokrywe silnika. Po otworzeniu wyczyscilem i przesmarowalem zamki ktore naprawde dosc ciezko chodzily, te sama czynnosc powtorzylem przy uszach. Czekam teraz na nowa wajche. Przy okazji tej operacji dokladnie po ogladalem sobie linki ktore wydaja sie byc zdrowe.
Wniosek jest taki, ze lepiej zagladac do tych elementow raz na jakis czas i smarowac zeby potem nie miec tak glupiego problemu.
Szczerze powiedziawszy nie widze bezinwazyjnego rozwiazanie w momencie kiedy zrywa sie linka przy jednym z zamkow. Z uwagi na to ze same linki sa poprowadzone w pasie przednim i dostep do nich jest okropny :evil:
Jakby tego bylo malo w trakcie gmerania w nadkolu delikatnie ruszylem jeden z przewodow plynu chlodniczego dzieki czemu mialem piekna fontanne pod maska. Nowe juz zamowione, koszt w serwisie 298 PLN :-/ |
_________________ Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
|
|
|
|
|
Daroaudik
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 53 Dołączył: 18 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2015-11-12, 19:00
|
|
|
Witam witam i o zdrowie pytam . Odgrzeje staaaary temat, dla mnie akurat aktualny a pewnie komus sie przyda. Jestem wlasnie po zabiegu inwazyjnego otwierania machy. Przed operacja poczytalem tutaj troche o roznych sposobach, sprawdzil sie jeden. Zagladanie pod nadkole nic nie dalo bo nie znalazlem trojnika, moze cos bylo robione i linki zostaly poprowadzone bardziej dyskretnie. Opuszczanie grilla nie bylo mozliwe bo on jest przykrecony u gory, tak samo zderzak. U mnie puscil jeden zamek od strony pasazera, drugi odmowil wspolpracy. Jeden z przedmowcow sugerowal brzeszczot i odciecie uchwytu przykreconego do maski . On dzialal na cztery rece, ja to robilem sam. Odchylilem maske na ile sie dalo i brzeszczotem ruchem posuwisto-zwrotnym rozdzielilem ucho maski na dwie czesci. Obylo sie bez rozwalania grilla, wycinania dziury w masce czy innych fanaberii. Straty : godzina ciecia, ucho i plastik ktory to ucho otula. Amator brzeszczotow sugerowal rozwalenie plastiku srubokretem ale nie mialem akurat cienkiego i dlugiego wiec cialem przez plastik. Da sie. Milej zabawy ..... |
|
|
|
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2015-11-20, 03:20
|
|
|
Gratulacje za przeczytanie tekstu ze zrozumieniem |
|
|
|
|
Daroaudik
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 53 Dołączył: 18 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2015-11-20, 14:26
|
|
|
Kliknalem odpowiedz ale nie poszla. Zapytam wiec drugi raz ....Uwazasz ze napisalem zbyt zawile czy masz inny zarzut ? Zakladam ze jak ktos ma jakis problem to najpierw przeczyta temat od poczatku i bedzie mial oglad sytuacji wiec moj tekst zrozumie. Jak nie zrozumie to zapyta .... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-11-17, 12:02
|
|
|
Koledzy byłby ktoś tak dobry i podesłał mi na PW jakiegoś manuala jak dobrać się do klamki otwierania maski w d3. Linki z zamków i przedniego pasa wjąłem została mi się jeszcze linka dochodząca do tej dźwigni w kabinie. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
kor
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 44 Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 49 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 2018-02-03, 09:14
|
|
|
Panowie.. mi też to się przytrafiło, więc porobiłem foty co i jak.
Problem: zatrzaśnięta lewa strona (kierowca), prawa puszcza. U mnie linka nie pękła, tylko "puściła na mocowaniu.. zsunęła się", ale zasada ta sama.
Rozwiązanie:
krok1 - sklinowanie maski, kliny miałem drewniane, foto:
krok2 - z pomocą przyszła mi elektryczna, bateryjna w dodatku piła szablasta (z w miarę długim brzeszczotem), czy jak ją zwał, (dzięki niej całość operacji trwała 3min) foto:
Tak to wyglądało po przecięciu, plastik ciąłem, bo szpara była mała, bałem się naruszyć maskę, foto:
..tak wygląda trójnik z wyciągniętą feralną linką:
.. a tak stara linka, pordzeiwały, popękany pancerz:
Porównanie przeciętego ucha z drugim, całym:
Uszko pospawane i pomalowane sprayem:
Nowe części:
- linka krótka (cięgno): 4E0823531A (43zł)
- linka długa (cięgno): 4E0823530A (70zł)
- linka główna z trójnikiem: 4E0823543A (71zł)
(ja jej nie musiałem zmieniać, 2 lata wcześniej miałem pewien problem i mi ją wymieniono, szkoda, że nie wszystkie
- plastik ucha 4E0823203B (15zł)
.. mi jeszcze pękła spinka przy samym zamku, źle ją ściągnąłem, w razie czego: 4E0823539 - (26zł)
Krok 3: no cóż, z godzinka zabawy przy zakładaniu, ja nie ruszałem tej linki, która idzie z kabiny, bo miałem ją już wymienioną. Z dłuższą było trochę zabawy z przeciągnięciem jej przez szczelinę, zawiązałem starą linkę wyciągniętą z pancerza i przeciągnąłem ją. Tragedii z tą usterką nie ma, trochę wredne to po prostu.
Może się komuś przyda.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2019-01-05, 23:49
|
|
|
Cisną mi się na usta tylko niecenzuralne słowa... mi też się przytrafiła ta upierdliwa usterka! Co za masakra!
Przeraża mnie perspektywa cięcia uchwytu... ale przeczytałem sporo na ten temat i widzę, że nie ma innego wyjścia!
Wkurza mnie szczególnie to, że tak łatwo można było zapobiec usterce kontrolując stan linek i ewentualnie je wymieniając. Niestety wcześniej tego nie wiedziałem i jestem mądry dopiero po szkodzie
Może tak przy tej okazji propozycja. Może warto byłoby założyć jakiś wątek, w którym byłyby informacje o najczęstszych usterkach w poszczególnych modelach i sposobach ich zapobiegania. Nie wiem czy znalazłyby się osoby chętne do poprowadzenia takiego tematu? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2019-01-07, 11:45
|
|
|
Dziś wpadłem w 2 miejsca aby jeszcze skonsultować potencjalne możliwości otworzenia maski.
Pierwsze to ASO. Niestety odniosłem wrażenie, że człowiek tam nie bardzo wiedział o czym mówi. Powiedział, ze pierwszy raz słyszy aby coś takiego się stało w A8 D3 ale oczywiście maskę na pewno da się otworzyć. Dopytywałem o szczegóły ale mówił coś o podniesieniu samochodu i dojściu od dołu. Nie brzmiało to wiraygodnie.
Drugie miejsce to "Niezależny Serwis Audi" w Pruszczu Gdańskim i tam człowiek mnie zaskoczył. Sprawiał wrażenie, że wie o czym mówi. Powiedział, że to standardowa usterka i jest sposób serwisowy na otworzenie maski. Powiedział, że to jest proste ale oczywiście szczegółów nie zdradził.
Co o tym myślicie? Jeśli jest sposób serwisowy to po co ciąć uchwyt? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-01-07, 11:49
|
|
|
krzysztof1 napisał/a: | Dopytywałem o szczegóły ale mówił coś o podniesieniu samochodu i dojściu od dołu. |
Można próbować i na grupie Audi na FB koleś pisał, że tak robił i otworzył. Wcale nie głupi pomysł. Dojście od dołu/przez nadkole.
krzysztof1 napisał/a: | "Niezależny Serwis Audi" w Pruszczu Gdańskim |
SMP? Jak tak to nie ma się co zastanawiać |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2019-01-07, 12:08
|
|
|
Serwis to AZET. W sumie to przypdakowo do niego trafiłem i nie wiem czego się po nich spodziewać.
Na razie mam samochód u blacharza. Jak odbiorę to siętam umówię. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|