Ogłoszenie 
części samochodowe części samochodowe Części aut Tarcze, hamulce

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

części samochodowe

Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 ] Awaryjne otwieranie maski  
Autor Wiadomość
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1006
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-07, 22:06   

krzysztof1, Marek temat ogarnie a przy tym nie wydyma Cię na $$$$ :D
 
 
krzysztof1 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 62
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2019-01-08, 16:15   

panton napisał/a:
krzysztof1, Marek temat ogarnie a przy tym nie wydyma Cię na $$$$ :D

Zgadza się. Już sie z nim kontaktowałem w tej sprawie. Niestety Marek też nie zna innego sposobu niż upiłowanie ucha :(
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-01-09, 19:45   

Jeśli realnie jednym problemem przy otwarciu maski jest ucięcie ucha - to nie widzę problemu - koszt nowego symboliczny
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
BAU 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Roman
Jeżdzę: A8 D2 Quatro
Wiek: 67
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-07-07, 12:56   

Da się bezinwazyjnie.
Kolega syna taki pomysłowy Dobromir mając poglądowe drugie auto za pomocą kawałka drutu po godzinie otworzył maskę w której wypięła się linka od strony pasażera. Drut z anteny od CB.
_________________
Pozdrawiam. Roman
 
 
Boryna 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2019-10-29, 02:01   

Witam

Dopadło i mnie , lewy zamek się nie otworzył miałem już ciąć rygiel ale
temat rozwiązałem tak jak na zdjęciach być może komuś się przyda.

po kolei

- klinujemy maskę by była trochę podniesiona (miałem pod ręką bloczki z kartkami wyrywanymi , idealnie się sprawdziły)
- oklejamy maskę i reflektor
- warto mieć dobre oświetlenie
- wiercimy jak na zdjęciu plastiki na wprost zamka (warto poglądowo pooglądać sobie na zdjęciach jak jest zbudowany pas przedni pod zderzakiem , grillem) (odradzam wiercenie wiertłami , ja do tego użyłem wkrętak krzyżakowy zaostrzony jak wiertło do drewna tak przygotowany będzie wiercił tylko z przodu i unikniemy porysowania reflektora i maski)
- przygotowujemy nasz wytrych ja użyłem długiego wkrętaka krzyżakowego podgrzałem i wygiąłem na około 15mm
-przez wywiercony owalny otwór wprowadzamy nasz wytrych-wkrętak obracając powinniśmy bez problemu otworzyć zamek (musi wejść pod zamek mniej więcej na środku pod ryglem maski)

Główna nagroda za naszą pracę to oczywiście otwarta maska.

Jak widać na zdjęciu zamek jest cały działa lekko bez zacięć a głównym powodem problemu była pęknięta tulejka plastikowa na kulce na końcu linki przez co wypadła z zamka.

Linka do wymiany lub linki gdyż warto być może zobaczyć stan drugiej ,
w razie potrzeby można tak samo analogicznie zrobić z prawym zamkiem , dostęp jest taki sam.
Posiadacze angoli maja troszkę lepiej bo zamki są takie same tylko obrócone o 180 stopni przez co dźwignia zamka jest z przodu i jeszcze łatwiej jest otworzyć zamek naszym wytrychem



Ja miałem odłamany podczas poprzedniego zdejmowania zderzaka kawałek plastiku nad grillem zasłaniającego zamek ale nawet jak jest cały nie powinno być problemu z wywierceniem otworu do zamka po otwarciu maski będzie tylko niewielki otworek.

Jak widać obcięcie rygla maski to nie jedyny sposób otwarcia maski.


pozdrawiam

IMG_20191028_165932_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 114 raz(y) 239,12 KB

IMG_20191028_170021_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 129 raz(y) 429,21 KB

IMG_20191028_170034_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 93 raz(y) 479,86 KB

IMG_20191028_171826_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 159 raz(y) 385,61 KB

IMG_20191028_171837_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 212 raz(y) 430,64 KB

IMG_20191028_171958_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 146 raz(y) 434,56 KB

zamek.jpeg
Plik ściągnięto 200 raz(y) 108,19 KB

 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 241 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5000
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-10-29, 11:56   

W D2 jest na to fajny patent z trytytkami, nic nie trzeba ciąć, wiercić itp, akurat często "jednorazowy" (raz użyjesz i trzeba spinać na nowo patent) i wszystko przez szpary w grillu
_________________
Black Cars Matters
 
 
andrzej626 

Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3 Quattro
Dołączył: 30 Paź 2019
Posty: 11
Skąd: Kłodawa (wielkopolskie)
Wysłany: 2020-10-19, 07:11   

Witam.
Mi trafił się chyba najgorszy wariant, urwała mi się linka przy trójniku, ta od strony dźwigni.
W związku z powyższym miałbym prośbę do kogoś, kto posiada A8 D3 4.2 TDI: potrzebuję fotki usytuowania tego trójnika pod maską. Wiem, że normalnie dostęp do niego jest praktycznie niemożliwy od strony lewego koła, ale myślę o ścięciu filtra powietrza i może wtedy się dostanę. Tylko nie wiem w którym dokładnie jest miejscu ten trójnik i czy jest sens ciąć filtr.
Z góry dziękuję.

Edit:

Otworzenie maski okazało się jednak nie takie trudne (przez prawe nadkole).
Po wymianie linki od rączki, na której nie było śladu korozji, od razu skontrolowałem pozostałe (i niezwłocznie wymieniłem).
Oto w jakim stanie były:



To zdjęcie to tak dla przestrogi.

Warto odkręcić zamki i skontrolować linki, ewentualnie wymienić - to mniej niż godzina pracy.
A prawdopodobną przyczyną zerwania linki od rączki były zabrudzone zamki. Były posmarowane jakimś smarowidłem, które łapało kurz i tworzyło bardzo gęstą maż. Dźwignie w zamkach zachowywały się tak, jakby miały sprężyny z tłumikami, przez co w momencie gwałtowniejszego pociągnięcia dźwigni otwierania maski, na linki działały duże siły. Po wymianie linek, wymyciu zamków i przesmarowaniu ich sprayem na bazie teflonu, rączka otwierania maski chodzi o niebo lżej.
 
 
crazyeyes 

Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Max
Jeżdzę: A8L D3 W12, ST220, R32
Wiek: 40
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2022-12-12, 11:33   

część ja krótko, bo nie mogę patrzeć na to wiercenie i cięcie, ale co kto lubi, ja pokazuje jak zrobić to bez żadnej ingerencji. u mnie linki i pancerze były w idealnym stanie, natomiast rozpadły się te plastikowo-gumowe tulejeczki które utrzymują koniec linki w zamku.
sam "klucz" zrobiłem z drutu nierdzewnego 3.5 mm, może być grubszy. krótszy koniec L-ki ma 22-24 mm, wystarczy podklinowac trochę maskę, aby zrobić sobie troszeczkę miejsca, resztę widać na filmie. otwarcie zajęło 10-15 min
pozdrowienia i powodzenia :)

https://youtube.com/shorts/FEED_k1i2wk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
ucando - części samochodowe Części Audi

Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami

Prywatność.