Autor |
Wiadomość |
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-01-07, 22:06
|
|
|
krzysztof1, Marek temat ogarnie a przy tym nie wydyma Cię na $$$$ |
|
|
|
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2019-01-08, 16:15
|
|
|
panton napisał/a: | krzysztof1, Marek temat ogarnie a przy tym nie wydyma Cię na $$$$ |
Zgadza się. Już sie z nim kontaktowałem w tej sprawie. Niestety Marek też nie zna innego sposobu niż upiłowanie ucha |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
BAU
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Roman
Jeżdzę: A8 D2 Quatro
Wiek: 69 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 72 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-07-07, 12:56
|
|
|
Da się bezinwazyjnie.
Kolega syna taki pomysłowy Dobromir mając poglądowe drugie auto za pomocą kawałka drutu po godzinie otworzył maskę w której wypięła się linka od strony pasażera. Drut z anteny od CB. |
_________________ Pozdrawiam. Roman |
|
|
|
|
|
|
|
Boryna
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 3 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2019-10-29, 02:01
|
|
|
Witam
Dopadło i mnie , lewy zamek się nie otworzył miałem już ciąć rygiel ale
temat rozwiązałem tak jak na zdjęciach być może komuś się przyda.
po kolei
- klinujemy maskę by była trochę podniesiona (miałem pod ręką bloczki z kartkami wyrywanymi , idealnie się sprawdziły)
- oklejamy maskę i reflektor
- warto mieć dobre oświetlenie
- wiercimy jak na zdjęciu plastiki na wprost zamka (warto poglądowo pooglądać sobie na zdjęciach jak jest zbudowany pas przedni pod zderzakiem , grillem) (odradzam wiercenie wiertłami , ja do tego użyłem wkrętak krzyżakowy zaostrzony jak wiertło do drewna tak przygotowany będzie wiercił tylko z przodu i unikniemy porysowania reflektora i maski)
- przygotowujemy nasz wytrych ja użyłem długiego wkrętaka krzyżakowego podgrzałem i wygiąłem na około 15mm
-przez wywiercony owalny otwór wprowadzamy nasz wytrych-wkrętak obracając powinniśmy bez problemu otworzyć zamek (musi wejść pod zamek mniej więcej na środku pod ryglem maski)
Główna nagroda za naszą pracę to oczywiście otwarta maska.
Jak widać na zdjęciu zamek jest cały działa lekko bez zacięć a głównym powodem problemu była pęknięta tulejka plastikowa na kulce na końcu linki przez co wypadła z zamka.
Linka do wymiany lub linki gdyż warto być może zobaczyć stan drugiej ,
w razie potrzeby można tak samo analogicznie zrobić z prawym zamkiem , dostęp jest taki sam.
Posiadacze angoli maja troszkę lepiej bo zamki są takie same tylko obrócone o 180 stopni przez co dźwignia zamka jest z przodu i jeszcze łatwiej jest otworzyć zamek naszym wytrychem
Ja miałem odłamany podczas poprzedniego zdejmowania zderzaka kawałek plastiku nad grillem zasłaniającego zamek ale nawet jak jest cały nie powinno być problemu z wywierceniem otworu do zamka po otwarciu maski będzie tylko niewielki otworek.
Jak widać obcięcie rygla maski to nie jedyny sposób otwarcia maski.
pozdrawiam
IMG_20191028_165932_Easy-Resize.com.jpg
|
|
Plik ściągnięto 201 raz(y) 239,12 KB |
IMG_20191028_170021_Easy-Resize.com.jpg
|
|
Plik ściągnięto 215 raz(y) 429,21 KB |
IMG_20191028_170034_Easy-Resize.com.jpg
|
|
Plik ściągnięto 157 raz(y) 479,86 KB |
IMG_20191028_171826_Easy-Resize.com.jpg
|
|
Plik ściągnięto 282 raz(y) 385,61 KB |
IMG_20191028_171837_Easy-Resize.com.jpg
|
|
Plik ściągnięto 382 raz(y) 430,64 KB |
IMG_20191028_171958_Easy-Resize.com.jpg
|
|
Plik ściągnięto 257 raz(y) 434,56 KB |
zamek.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 363 raz(y) 108,19 KB |
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-10-29, 11:56
|
|
|
W D2 jest na to fajny patent z trytytkami, nic nie trzeba ciąć, wiercić itp, akurat często "jednorazowy" (raz użyjesz i trzeba spinać na nowo patent) i wszystko przez szpary w grillu |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
andrzej626
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3 Quattro
Dołączył: 30 Paź 2019 Posty: 14 Skąd: Kłodawa (wielkopolskie)
|
Wysłany: 2020-10-19, 07:11
|
|
|
Witam.
Mi trafił się chyba najgorszy wariant, urwała mi się linka przy trójniku, ta od strony dźwigni.
W związku z powyższym miałbym prośbę do kogoś, kto posiada A8 D3 4.2 TDI: potrzebuję fotki usytuowania tego trójnika pod maską. Wiem, że normalnie dostęp do niego jest praktycznie niemożliwy od strony lewego koła, ale myślę o ścięciu filtra powietrza i może wtedy się dostanę. Tylko nie wiem w którym dokładnie jest miejscu ten trójnik i czy jest sens ciąć filtr.
Z góry dziękuję.
Edit:
Otworzenie maski okazało się jednak nie takie trudne (przez prawe nadkole).
Po wymianie linki od rączki, na której nie było śladu korozji, od razu skontrolowałem pozostałe (i niezwłocznie wymieniłem).
Oto w jakim stanie były:
To zdjęcie to tak dla przestrogi.
Warto odkręcić zamki i skontrolować linki, ewentualnie wymienić - to mniej niż godzina pracy.
A prawdopodobną przyczyną zerwania linki od rączki były zabrudzone zamki. Były posmarowane jakimś smarowidłem, które łapało kurz i tworzyło bardzo gęstą maż. Dźwignie w zamkach zachowywały się tak, jakby miały sprężyny z tłumikami, przez co w momencie gwałtowniejszego pociągnięcia dźwigni otwierania maski, na linki działały duże siły. Po wymianie linek, wymyciu zamków i przesmarowaniu ich sprayem na bazie teflonu, rączka otwierania maski chodzi o niebo lżej. |
|
|
|
|
crazyeyes
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Max
Jeżdzę: A8L D3 W12, ST220, R32
Wiek: 42 Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 9 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2022-12-12, 11:33
|
|
|
część ja krótko, bo nie mogę patrzeć na to wiercenie i cięcie, ale co kto lubi, ja pokazuje jak zrobić to bez żadnej ingerencji. u mnie linki i pancerze były w idealnym stanie, natomiast rozpadły się te plastikowo-gumowe tulejeczki które utrzymują koniec linki w zamku.
sam "klucz" zrobiłem z drutu nierdzewnego 3.5 mm, może być grubszy. krótszy koniec L-ki ma 22-24 mm, wystarczy podklinowac trochę maskę, aby zrobić sobie troszeczkę miejsca, resztę widać na filmie. otwarcie zajęło 10-15 min
pozdrowienia i powodzenia
https://youtube.com/shorts/FEED_k1i2wk |
|
|
|
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-01-18, 20:38
|
|
|
crazyeyes,
Dzięki za pomoc U mnie z prawą stroną walczyłem ponad godzinę ale się udało. |
|
|
|
|
crazyeyes
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Max
Jeżdzę: A8L D3 W12, ST220, R32
Wiek: 42 Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 9 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2024-01-21, 22:22
|
|
|
wafelo napisał/a: | crazyeyes,
Dzięki za pomoc U mnie z prawą stroną walczyłem ponad godzinę ale się udało. |
ale chyba radość jakaś była jak udało się bez psucia czegokolwiek |
|
|
|
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-01-22, 07:27 awaryjne otwieranie klapy
|
|
|
Zgadza się, nawet nie wyobrażam sobie psucia grila lub zderzaka.
Wydaje mi się że powodem tak długiego otwierania były luzy na zamku (ten z którego spadła linka miał straszne luzy na boki).
Już zamówione linki oraz zamek
Dzięki jeszcze raz za pomoc |
|
|
|
|
|