|
Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-05-11, 21:24
|
|
|
Nie nie, z przodu jest wszystko ok, łączniki przednie są z takiego podgiętego pręta i są znacznie dłuższe.
Te 7cm dotyczy tylko tylnych
Zastanawia mnie też, dlaczego po kalibracji przestał działać dynamic
[ Dodano: 2016-05-12, 22:05 ]
Robiłem dzisiaj kilka razy kalibrację i dupa
Lewarowanie nie pomaga na lewe tylne koło, za cholerę nie chce zejść poniżej 390mm.
Prawy tył daje się skalibrować bez oszukiwania, ale wówczas buda krzywo stoi bo lewa strona nie schodzi na dół.
Podczas inicjalizacji low level, tył schodzi na ok 370mm z obu stron równo.
Błędów żadnych nie ma, output testy też przechodzi bez problemu.
Co ciekawe podczas output testów, lewe tył zachowuje się normalnie, schodzi nisko, tylko skalibrować się nie chce
Dynamica też na razie nie odzyskałem.
Nie mam zupełnie pomysłu o co tu może chodzić... |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-05-12, 21:59
|
|
|
Spróbuję to jakoś zweryfikować.
Później pobawię się też regulowanymi łącznikami
[ Dodano: 2016-05-16, 21:01 ]
Problem rozwiązany, chociaż nie całkowicie.
Blaszana łapa, do której jest przykręcony czujnik była podgięta i dlatego wychylenie drążka nie było prawidłowe.
Nie zauważyłem tego wcześniej bo nie rzucało sięw oczy. Dopiero jak przyjrzałem się dokładnie czujnikowi z drugiej strony, to zauważyłem różnicę.
Odgiąłem tęblachę tak, że czujnik wrócił do prawidłowego położenia i w końcu udało się zrobiłć poprawnie kalibrację zawieszenia
Na dniach wleci nowa łapa, ale póki co ważne że dupa auta zeszła do prawidłowego poziomu
Niestety tryb dynamic nadal nie działa, ale zrobię kalibrację jeszcze raz po wymianie łapy czujnika i dam znać czy to pomogło. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-05-16, 23:01
|
|
|
Łączniki są seryjne. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-05-17, 07:49 Re: [D3 07 4.2TDI ]
|
|
|
Immo napisał/a: | Odgrzewam kotleta
U mnie też przestał działać tryb dynamic.
Problem zaczął się od tego, że jak kupiłem auto, to dupa stała ładne kilka cm wyżej niż przód. Nie przejmowałem się tym, bo zawieszenie działało tak jak trzeba we wszystkich 4 trybach, tyle że buda była pochylona do przodu.
Po nabyciu vaga zrobiłem kalibrację zawieszenia. Tył poszedł w dół (co prawda nie tyle ile powinien), ale dynamic przestał działać.
Mam zawieszenie sportowe PR-2MA, zakodowane na nominał czyli 0015510. Po kalibracji przód stoi idealnie (396mm od środka piasty do nadkola), ale tył nadal jest prawie 2cm za wysoko. Zamiast 378 jest 396mm (praktycznie jak w zwykłym zawiasie) i za diabła nie daje się vagiem obniżyć bardziej ) |
Podnies zawieche na LIFT, odkrec brazowy przewód przy kompresorze albo przy rozdzielaczu i opusc na DYNAMIC. Daj znac czy dupa opadła do wlasciwej wysokosci. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-06-02, 20:20
|
|
|
Temat kalibracji już jest rozwiązany, wymieniłem wspornik czujnika i skalibrowałem jeszcze raz zawieszenie. Teraz auto stoi idealnie.
W międzyczasie trochę poczytałem o pneumatyce i już wiem, że w zawieszeniu sportowym tryb dynamic nie zmienia wysokości.
Czyli niby wszystko działa jak powinno.
Problem jest tylko taki, że zanim zacząłem vagować, to tryby zawieszenia działały jak w zwykłym zawiasie. Czyli było bardziej miękko i dynamic opuszczał auto względem comfortu.
Jak to możliwe?
Dręczy mnie to, bo najchętniej wróciłbym do zwykłych nastawów. Bardziej pasowały do pontonu niż "sport". |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-06-02, 20:51
|
|
|
Sportowe zawieszenie różni się od komfortowego amortyzatorami i sterownikiem zawieszenia, wiec to nie kwestia przełączenie czegoś. Może podaj VIN to koledzy mający taka możliwość spradzą jakie masz zamontowane zawieszenie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-06-02, 21:05
|
|
|
Mam "niestety" sport, oznaczenie 2MA. Tak wynika z VIN i karteczki z kodami wyposażenia.
Czytałem, że niby nie jest możliwa programowa zmiana charakterystyki sterownika, niemniej u mnie coś takiego się zdarzyło i nie mam pojęcia jak i dlaczego.
Aha, teraz w mmi mam opis "air suspension - sport", a wcześniej był "adaptive air suspension" |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-06-02, 21:15
|
|
|
Uważam, że to niemożliwe. Wiele osób by się ucieszyło jakby się dało ale nie da się w sportowym ustawić 3 poziomów wysokości auta. Na pewno przynajmniej kilka osób ze sportowym zawiasem, kombinuje przy autach lub będące mechanikami, potwierdzi to co pisze |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-06-02, 21:20
|
|
|
Jednak możliwe, skoro mi się przytrafiło
Auto było oglądane 2x przed zakupem, raz przez kolegę i potem przeze mnie. Wtedy też działały 3 wysokości zawieszenia.
EDIT: widzę, że nie tylko mnie to spotkało
http://www.elektroda.pl/r...1.html#14833687
niestety tam problem też nie został rozwiązany |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-06-03, 05:31
|
|
|
To wypowiedź z innego forum(ale tez naszego forumowicza):
Cytat: | adaptive air suspension (sport) - elektronicznie regulowane zawieszenie pneumatyczne z trybem do jazdy sportowej
Opcja zawieszenia adaptive air suspension z elektroniczną regulacją i trybem do jazdy sportowej w Audi A8 to rodzaj zawieszenia sportowego funkcjonującego w oparciu o zasadę działania zawieszenia pneumatycznego. Amortyzatory i sprężyny tego układu zawieszenia charakteryzują się większą sztywnością w porównaniu z trybem dynamic, znajdującym się w wyposażeniu standardowym modelu Audi A8. W trybie automatic i comfort zawieszenie jest osadzone o 20 mm niżej niż w przypadku zawieszenia konwencjonalnego. Podobnie jak standardowe zawieszenie pneumatyczne również adaptive air suspension z trybem jazdy sportowej oferuje cztery tryby jazdy. W trybie comfort jazda to przyjemność, jakiej nie jest w stanie zagwarantować konwencjonalne zawieszenie sportowe. |
Czyli w zawieszeniu sportowym tryb komfortowy siedzi 20mm niżej, czyli na poziomie dynamicznym ale jest miększy niż dynamic. Nie dokońca wyobrażam sobie sposobu wykonania tego jeśli zawieszenia różnią się i sterownikiem i wszystkimi 4 amortyzatorami. Niedawno na SCP i o tym rozmawialiśmy z FOSS'em i ma ciągły problem przy jeździe na glebie bo nie ma możliwości ustawienia tego 3, środkowego poziomu. A wydaje mi się on się akurat na tym dobrze zna
Ale próbuj, może jest jakiś myk, który pozwoli to zrobić. Nie Ty jeden, przy zawiasie sportowym, masz problem z tym poziomem. A pewnie wielu by się ucieszyło.
Jedno jest pewne, teraz jest poprawnie |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Immo
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3993
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 plus
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-06-03, 08:12
|
|
|
Wiem, wiem, nawet producent w broszurce o zawieszeniu pneumatycznym podaje inne charakterystyki, wysokości i nry części dla różnych typów zawieszenia.
Niemniej jednak, jakimś cudem czasem daje się ustawić 3 wysokości na sporcie
Wygląda na to, że wspólnym mianownikiem jest niepoprawnie skalibrowane zawieszenie
Dziwne tylko, że ani u mnie, ani w przypadku z elektrody nie było żadnych błędów na kompie |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-06-03, 09:18
|
|
|
Immo napisał/a: | Jednak możliwe, skoro mi się przytrafiło
Auto było oglądane 2x przed zakupem, raz przez kolegę i potem przeze mnie. Wtedy też działały 3 wysokości zawieszenia.
EDIT: widzę, że nie tylko mnie to spotkało
http://www.elektroda.pl/r...1.html#14833687
niestety tam problem też nie został rozwiązany |
Nie jest to możliwe.
No chyba, że przed zakupem auto miało wsadzony inny sterownik zawieszenia a przy zakupie już inny.
Sterownik zawieszenia posiada w sobie konkretny soft... albo do zawieszenia standardowego (komfortowego) albo do zawieszenia sportowego.
Gdyby miało się wydarzyć to co opisujesz to w trakcie kalibracji musiałby zostać zmieniony soft sterownika... ale niby jak?
drago_o napisał/a: | Niedawno na SCP i o tym rozmawialiśmy z FOSS'em i ma ciągły problem przy jeździe na glebie bo nie ma możliwości ustawienia tego 3, środkowego poziomu. A wydaje mi się on się akurat na tym dobrze zna |
Tu muszę sprostować.
Moje zawieszenie działa w pełni poprawnie, podnosi się, opuszcza, reguluje podczas jazdy i na postoju i nie mam żadnego problemu z jego poprawnym funkcjonowaniem.
To co natomiast nazwane tu zostało "moim problemem" to to, że poruszając się po naszych nędznych polskich drogach napotykałem często problemy z pokonaniem jakichś przeszkód.... torów tramwajowych, przejazdów kolejowych, podjazdów pod domy, parkingów ale w szczególności przy tzw. "leżących policjantach" na które w tym kraju chyba nikt nigdy nie wymyślił konkretnego przepisu więc każdy debil robi je sobie wg. własnego widzimisię i niektóre z nich można normalnie przejechać tylko autem pokroju SUV'a
Tu nadmienię, że poprzez modyfikacje zawieszenia moje A8 rzuciłem wyraźnie na glebę... jeszcze rok temu stało niżej od serii o ponad 4cm co w codziennym użytkowaniu potrafi rodzić nowe wyzwania i wymaga jednak zmiany sposobu jazdy.
Na SCP ponarzekałem sobie bo znam w Warszawie kilka miejsc gdzie owych "leżących policjantów" muszę pokonywać na światłach awaryjnych, w trybie Lift i tylko jadąc w poprzek pasów ruchu i korzystając z całej szerokości jezdni.... a wiele z nich jest o ruchu jednokierunkowym więc po wjechaniu w uliczkę już nie mam możliwości opuszczenia jej inaczej jak tylko do przodu
I w tym miejscu przyznałem (tam na SCP), że osoby z zawieszeniem komfortowym mają łatwiej.
Bo w tej wersji zawieszenia można sobie ustawić auto nisko na glebie na zloty (pozycja Dynamic) a jednocześnie do jazdy dziennej mieć trochę wyższe ustawienie (pozycja Comfort). Ci którzy mają zawieszenie sportowe nie mają tej możliwości bo ich zawias jest obniżony w stosunku do tego komfortowego a na postoju i podczas wolnej miejskiej jazdy pomiędzy ustawieniami Comfort i Dynamic nie ma żadnej różnicy wysokości (to tak jakby ktoś mający zawieszenie komfortowe cały czas jeździł w pozycji Dynamic).
Zresztą na zimę 2015/2016 w trosce o stan wielu elementów znajdujących się pod spodem auta podniosłem go trochę do góry i przyznam się szczerze, że pomimo sezonu już letniego auto wciąż jeździ jeszcze na setup'ie zimowym bo jakoś tak mi trochę z tym wygodniej się zrobiło.
drago_o napisał/a: | Ale próbuj, może jest jakiś myk, który pozwoli to zrobić. Nie Ty jeden, przy zawiasie sportowym, masz problem z tym poziomem. |
To nie jest problem, taka jest specyfika fabrycznego zawieszenia sportowego
Immo napisał/a: | Niemniej jednak, jakimś cudem czasem daje się ustawić 3 wysokości na sporcie |
Szczerze wątpię
Immo napisał/a: | Wygląda na to, że wspólnym mianownikiem jest niepoprawnie skalibrowane zawieszenie
Dziwne tylko, że ani u mnie, ani w przypadku z elektrody nie było żadnych błędów na kompie |
Jak już wspomniałem wcześniej... poprawna kalibracja = popranie działające zawieszenie.
Kalibracja nie podmienia softu więc poprawnie działające zawieszenie sportowe zgodnie z koncepcją producenta na ustawieniach Comfort i Dynamic ma tą samą wysokość.
Jedynie w warunkach autostradowych na ustawieniach Automatic oraz Dynamic po spełnieniu odpowiednich warunków jazdy zawieszenie obniża się automatycznie o dodatkowe 5mm ale po zwolnieniu lub zatrzymaniu podniesie się spowrotem także automatycznie.
Różnice pomiędzy zawieszeniami i koncepcje ich regulacji, z tego co pamiętam, opisywałem już szczegółowo w innym temacie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime
Prywatność. |
|
|