Autor |
Wiadomość |
wrinkledfred
Użytkownik
Imię: fred
Jeżdzę: BMW
Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-07-03, 14:51 [D3 03
] Pneumartyka D3 - awaryjność
|
|
|
Panowie ,
Tj. w temacie mam pytanie odnośnie zawieszenia pneumatycznego w A8 D3, a dokładniej jaka jest realna awaryjność . Kolega który miał D3 4.2 benzynę twierdzi że to była masakra cały czas problemy ( regenerował amortyzatory - nie kupował nowych )
Czy na prawdę jest to tak awaryjne zawieszenie ?
Teraz ma q7 i twierdzi że to już trochę inne zawieszenie że większe miechy pod innym kontem dlatego już się tak nie psuje
(dodam że d3 z roku 2002 a q7 ma z 2010 )
Pytam bo bardzo rozważam zakup D3 4.2 i pewnie LPG lub 3.0 TDI ale nie chciałbym aby zawieszenie doprowadziło mnie do ruiny
Chciałbym też zapytać czy są różnice w zawieszeniu pomiędzy 3.0 tdi a 4.2 benzyna ? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-07-03, 15:46
|
|
|
Jak kupił złom z pól mln nalotem to co się dziwić ? Q7 ma 8 lat młodsze, więc nie dziwne.
Przednie regenerują, tylne nie - więc zostaje kupić nowe, bądź używki, chociaż chińczyki chyba już zaczęły klepać tylne miechy.
Co się tam ma psuć ? Najgorsze są nieszczelności, bo upierdliwe do diagnostyki. Kompresor kupisz WABCO (to samo co OE) za 1k PLN, amory zregenerujesz tez za 1k PLN, albo wiele taniej kupisz sam miech i se to zrobisz sam. Poza tym ew. czujniki i to tyle.
Druga sprawa - Q7 wychodziły tez ze zwykłym, standardowym zawieszeniem, A8 nie, ale nic nie stoi na przeszkodzie by mu takie zamontować, są do tego już kity. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Anepu
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 10 Paź 2013 Posty: 51 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2017-07-03, 16:45
|
|
|
Ja przez 5 lat użytkowania nigdy nie miałem problemów z amortyzatorami jedyne co to oddawałem do regeneracji kompresor. Teraz mam drugą D3 i zobaczymy jak będzie się sprawować. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-07-03, 19:30
|
|
|
Moim zdaniem pneumatyka w D3 sprawuje się bardzo dobrze.
Przez ostatnie 230kkm oraz 6 lat użytkowania i 6 lat jeżdżenia na glebie regenerowałem 2 przednie amortyzatory i nic więcej. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
JanekS13
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 457 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2017-07-03, 20:31
|
|
|
FOSS napisał/a: | Moim zdaniem pneumatyka w D3 sprawuje się bardzo dobrze.
Przez ostatnie 230kkm oraz 6 lat użytkowania i 6 lat jeżdżenia na glebie regenerowałem 2 przednie amortyzatory i nic więcej. |
gdzie regenerowałeś bo mnie chyba też czeka regeneracja amortyzatorów |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-07-03, 20:58
|
|
|
JanekS13 napisał/a: | gdzie regenerowałeś bo mnie chyba też czeka regeneracja amortyzatorów |
Firma LIMAK
Brzeg Dolny k/Wrocławia
Polecam.
Robiłem tam obydwa swoje i kilkanaście cudzych z aut klientów. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
JanekS13
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 457 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2017-07-03, 21:06
|
|
|
FOSS napisał/a: | JanekS13 napisał/a: | gdzie regenerowałeś bo mnie chyba też czeka regeneracja amortyzatorów |
Firma LIMAK
Brzeg Dolny k/Wrocławia
Polecam.
Robiłem tam obydwa swoje i kilkanaście cudzych z aut klientów. |
wysyłałeś sam amor czy komplet ?
Bo wydaje mi się że mój stuka wrr |
|
|
|
|
wrinkledfred
Użytkownik
Imię: fred
Jeżdzę: BMW
Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-07-03, 21:07
|
|
|
no proszę ,
a ten znajomy tak mi odradza , mówi że silnik 4.2 benza + gaz ok ale pneumat strasznie awaryjny |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-07-03, 21:25
|
|
|
JanekS13 napisał/a: | wysyłałeś sam amor czy komplet ?
Bo wydaje mi się że mój stuka wrr |
Wysyłałem same kompletne amorki, bez górnego mocowania.
wrinkledfred napisał/a: | no proszę ,
a ten znajomy tak mi odradza , mówi że silnik 4.2 benza + gaz ok ale pneumat strasznie awaryjny |
Być może kupił z częściowo niesprawną już pneumatyką a później jeszcze trafiał do warsztatów które miały marne pojęcie nt. serwisowania tego auta.
Przy zakupie warto wnikliwie sprawdzić auto ale powtórzę... pneumatyka w D3 sprawuje się całkiem dobrze i nie jest kosmicznie droga w eksploatacji. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2017-07-03, 21:27
|
|
|
Ja jezdze 7 lat i około 230 kkm i jeden wystrzal z lewego przodu.Ale to troche z mojej winy bo ja w trybie dynamic wjeb..em sie na nie oznakowana wysepke przy ok 90 km/h:-) |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
JanekS13
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 457 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2017-07-03, 21:31
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Janek - jak stuka to nie naprawią |
zaś koszta Jak żyć Jak żyć hahahah |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-07-04, 09:41
|
|
|
JanekS13 napisał/a: | wysyłałeś sam amor czy komplet ?
Bo wydaje mi się że mój stuka wrr |
Lepiej stwierdzić dokładnie co stuka, ale jak będziesz przejazdem w Katowicach i masz 2godz. to mozemy podmienić sam amortyzator i będziesz pewny na 100%, wymiana amora w miechu to zabieg na 15 min. |
|
|
|
|
kkrzysi0
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 101 Skąd: LU/JG
|
Wysłany: 2017-07-06, 09:32
|
|
|
Panowie, a jakie objawy są zużycia amortyzatorów przód? Czy tylko puszczające ciśnienie czy coś więcej? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-07-06, 09:36
|
|
|
kkrzysi0 napisał/a: | Panowie, a jakie objawy są zużycia amortyzatorów przód? Czy tylko puszczające ciśnienie czy coś więcej? |
Jeśli chodzi o miecha to zrobi pssss i gleba jest na maxa praktycznie jazda jest nie mozliwa, ale dojechać kawałek da rade, jeśli chodzi o amortyzator który jest wewnątrz miecha to moze przestać tłumić albo elektryczna regulacja sztywności moze nawalić podobno jeszcze stukają , ale nie wiem co moze tam stukać ?? |
|
|
|
|
|