Autor |
Wiadomość |
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-03-21, 08:38 [ -
] Roznice w silnikach w12 a8 d2 AZC a w12 a8 d3 BHT
|
|
|
Postanowilem zalozyc taki temat poniewaz nie znalazlem nic podobnego na forum .Mozna by tu bylo zebrac wszystkie info na temat tych silnikow roznic czy tez doswiadzczen zwiazanych tymi silnikami. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-21, 09:31
|
|
|
W sumie temat ok bo wszelkie info na forum sa tylko dośc porozrzucane. |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-21, 09:57
|
|
|
Podstawowe różnice to :
ACZ :
Moc - 420KM/6000rpm , 550NM (3500rpm - 4750rpm)
Kompresja - 10,75:1
Skok tłoka/średnica - identyczna
Ilość oleju - 10,5l
Układ smarowania - Sucha miska olejowa
BHT :
Moc- 450KM/6200rpm , 580NM (4000rpm - 4700rpm)
Kompresja - 11:1
Skok tłoka/średnica - identyczna
Ilość oleju - 12,5l
Układ smarowania - Mokra miska olejowa |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2015-03-21, 16:14
|
|
|
Bloki silnika są aluminiowe prawda?
Ścianki cylindrów muszą być pokryte powloką?
I teraz którą (wiem, że są trzy) w których motorach?
Czy nie ma z tymi powłokami problemów?
Tzn wycierają się czy nie? Przy jakich przebiegach? Które cylindry najczęściej?
Co dalej? Tulejowanie?
Czy to też występuje w pozostałych motorach z aluminiowym blokiem? |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-03-21, 17:41
|
|
|
Mysle ze nie ma mozliwosci naprawy ani tez regenaracji bloku . Bardziej mnie interesuje co jest glowna przyczyna padania tych silnikow.Cos obilo mi sie o uszy ze azc ma slabe panewki lub cos jest nie tak ukladem smarowania .Zmiana misy olejowej z suchej na standartowa po 3 latach produkcji raczej tez nie byla bez przyczyny ? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-21, 18:58
|
|
|
bo pewnie chodziło o koszty
z czego co słyszałem to te motory się przegrzewają i potem już kupa |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-03-21, 19:06
|
|
|
Podobny problem mialy W8 w passacie. |
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-03-21, 19:14
|
|
|
Nie sadze zeby chodzilo o koszty.Silnik w12 sprzedawal zawsze sie w sladowych ilosciach i byl bardziej pokazem inowacyjnej mysli technicznej a nie silnikiem do generowania zyskow dla koncernu vag.Cylindry pewnie sa pokryte nikasilem lub alusilem lub jakims podobnym zwiazkiem lecz nie sadze ze to jest przyczyna padania tych silnikow .Wiekszosc wspolczenych aluminiowych silnikow ma zastosowane takie powloki a jednak tak nie padaja . |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-21, 21:29
|
|
|
Jak jest miejsce w bloku to tuleje da się zastosować. Co do panewek to sa cieniutkie i wąskie a także mieciutkie więc mozna je zastapić czyms mocniejszym. W USA maja patenty. |
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-03-21, 21:39
|
|
|
Jakie chcesz tuleje zastosowac ? Jesli bys zastosowal zeliwne to skad do tego pierscienie bo te ktore sa ori szybko padna ? Co z kwestia roznej rosszezalnosci cieplnej aluminium i zeliwa a na koniec koszt takiej operacji mysle ze minimum 15-20tys z maxymalna polroczna gwarancja jesli ktokolwiek w Pl by sie podjol takiej operacji.Panewki nie sadze ze padaja z tego powodu ze sa cienkie i miekkie . |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-22, 09:26
|
|
|
dawno się tulejuje motory
u nas w kraju
to że ktoś zrobił tak że napylił to dlatego że taniej było |
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-03-22, 09:48
|
|
|
Oczywiscie ze sie tulejuje szczegolnie cylindry do motocykli ale silniki do samochodow rowniez nawet wyczynowych .Znany i gesto opisywany jest np przypadek czesto padania sylnikow panamery turbo i sa nawet w PL firmy ktory zajmuja sie tulejowaniem takich silnikow koszt 8-12 tys pln i daja 6 miesiecy gwarancji .Wiec mozna przypuszcac ile by kosztowalo tulejowanie w12.Mimo wszystko daje wiele do myslenia ze nie daja nawet 12 miesiecy gwarancji a nie slyszalem zeby taki silnik po tulejowaniu w panamerze wytrzymal dluzej jak 3 lata .Metoda polwlekania cylindrow przez elektrolize jest stosowna przedewszystkim z powodow kosztow i jest tansza okolo 12 razy niz tulejownie oraz zmiejszenia oporow tarcia co przeklada sie na mniejszy apetyt na paliwo wiekszosc sprawnosc silnika i spelnienie coraz wyzszych norm euro |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-22, 11:31
|
|
|
Z 10 lat temu mój mechanik już robił mi taki patent w omedze co tez przecie miala "jednorazowy" ale nie aluminiowy blok(było łatwiej). Magik co sie tym zajmuje do dzis doskonale sobie z tulejowaniem radzi. Wszystko kwestia pieniędzy. |
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2015-03-22, 11:45
|
|
|
Tulejowanie silnika od omegi przy obecnej dostepnosci czeszci i cen takich silnikow mija sie z celem . Zreszta cala dyskusja zeszla na zly tor bo nikt z nas raczej nie bedzie robil tulejowania w12 mimo obecnych takich mozliwosci technicznych .Mnie bardziej frapuje czy te silniki maja jakas wade konstrukcykcyjna czy poprostu w skrajnie trudnych warunkach eksplatacyjnych ich niekorzystny bilasns cieplny powoduje ich zatarcie ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-22, 11:49
|
|
|
Opinie z naszego forum jak i rynku sugeruja że W12 pojeździ choć trza dbać bardziej niz o inne jednostki. W przeciwieństwie do 5,2 V10 który jak sie okazuje jest loterią. |
|
|
|
|
|