|
Autor |
Wiadomość |
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-12-06, 19:55
|
|
|
Akurat przypadkiem wczoraj walczyłem z prądem i u mnie na alternatorze jest stabilne 14.5V na wolnych obrotach z włączonymi prawie wszystkimi odbiornikami:
- grzanie 4 foteli
- podgrzewanie szyby przód i tył
- 2 grzałki elektryczne pod siedzeniami
- światła
- mmi
- pełne oświetlenie wewnętrzne
Zatem jeśli na alternatorze jest mniejsze napięcie, to alternator albo regulator na złom. Przy 13V na alternatorze to już w ogóle nie ma mowy o ładowaniu i całe obciążenie bierze na siebie akumulator, co kończy się wariowaniem elektroniki albo problemami z rozruchem. |
|
|
|
|
|
|
|
miaziol
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 48 Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 67 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2016-12-06, 20:28
|
|
|
aktualnie prawidłowo działające ładowanie to okolice między 13 a 14V tak podaje dokładnie serwisówka audi. Freeq jaki masz miernik? ma on kompensację rezystancji na kablach? Jeśli nie ma to oporność kabelków jest w okolicach 0,4ohm. Do tego tanie mierniki nie do końca pokazują dokładnie napięcie. Niestety ale sprzęty pomiarowe jak mierniki też trzeba kalibrować. U mnie w d2 napięcie na baterii na pracującym silniku klima radio wzmak itd to około 13,8 co uważam za naprawdę dobry wynik. Przed wymianą regulatora napięcia stało sztywno 12,8 ale tam już nie było szczotek więc miało prawo tak być.
P.S
Zacznij od najprostszych rzeczy czyli masa sprawdź czy się nie upaliła czy tam oderwała gdzieś w okolicy silnika. Ja po prostu biorę kable rozruchowe i łącze silnik bezpośrednio z minusem aku. Jeśli nie to to sprawdź dokładnie kable plusowe czy gdzieś cosik nie zaśniedziało, czasem takie proste rzeczy dają oczywiste wyniki. Zacząłbym od tego. W kilku autach już tak miałem że brak dobrej masy oznaczał choinkę i wszystkie błędy świata. |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-12-06, 21:23
|
|
|
Ja mam atestowany miernik bo uzywam go do pomiarow maszyn i wystawianiu im dtr'ek. Co kwartal idzie do atestu. O bledzie pomiarowym nie ma praktycznie mowy.
U mnie wlaczone absolutnie wszystko bylo. Siedzenia grzanie przod i tyl, szyby przod i tyl, nawiewy na maksa, owietlenie wnetrza, swiatla:mijania(xenon), dlugie, wteczny(wiec i doswietlanie), przeciwmglowe, awaryjne, muza na maksa.
Pomiar na absolutnym full'u co sie da obciazyc. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
kr77
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 16 Gru 2015 Posty: 3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-02-20, 16:40
|
|
|
Witam kolegów.
Podepnę się do tematu.
Mam włączone jak koledzy wyżej
- xenony,
- grzanie foteli,
- światła w środku,
- grzanie szyba tył (nie mam chyba opcji przodu)
- MMI itp.
Moduł kontroli aku 4E0915181C z 12.2005 roku.
Napięcie mierzone przy AKU 13,80-13,95 a światełko mimo tego sobie mruga w środku pojazdu.
Czy to normalne w tych samochodach ?
Szukałem zaśniedziałych styków przy alternatorze, akumulatorze tam gdzie miałem dostęp oprócz rozrusznika, wszytko mimo iż wyglądało na nie zaśniedziałe zostało wyczyszczone, ale problem pozostał.
Druga sprawa to potrafi w ciągu kilku minut się "rozładować" do takiego stopnia, że nie da się uruchomić pojazdu.
Będzie działać np. tydzień, 2 tygodnie, miesiąc i jest OK, a jak się trafi "coś czego przyczyny jeszcze nie znam" zgaszę silnik i za np. 10 minut wracam do samochodu i już koniec. Aku rozładowany brak możliwości odpalenia pozostaje drugi aku i kable.
Może ktoś miał podobną przypadłość. Tematów wiele na forum, dużo osób pisze o bluetooth, ale odpięcie nie pomogło. Mierzony miernikiem na wyłączonym silniku i z zamkniętym samochodem spada do ok. 0,130A pobór prądu.
Zastanawiam się nad alternatorem napięcie daje, ale nie wiem jaki prąd i ew. jakieś zwarcie mu się robi i dlatego tak szybko rozładowuje AKU bo nie sądzę aby nie uspany moduł rozładował AKU w ciągu kilku minut do takiego stopnia, że nie da się uruchomić pojazdu.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
kr77
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 16 Gru 2015 Posty: 3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2017-02-20, 18:47
|
|
|
Hej dzięki za odpowiedź.
Mam ledy pakiet ambiente czy jakoś tak. Podświetla drzwi, klamki, przestrzeń na nogi i kokpit z lusterka środkowego, ale podsufitka cała na zwykłych żarówkach jest z przodu i z tyłu. A na zewnątrz lusterka podświetlają "podłoże" i klamki się świecą. Oprócz jeszcze tylnych świateł to by było na tyle jeśli chodzi o ledy. Bagażnik też był na żarówkach, ale to zmieniłem.
Mam VCDS-a znajdę nim jakieś logi tak jak sugerujesz VAS-em ?
Szukałem ogólnie VCDS to nic specjalnego nie znalazłem. Jedynie tylko, że wykryto słabe napięcie i elementy komfortu zostały wyłączone itp.
Czepiać się alternatora czy odpuścić sobie i szukać przyczyny w innym miejscu ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-02-20, 19:15
|
|
|
Zanim zaczniesz ingerować w samochód, weź tester akumulatorów w dłoń i do dzieła. Powinien on oszacować pojemność akumulatora (na podstawie pomiaru rezystancji wewnętrznej) oraz zdolności rozruchowe (poprzez podłączenie opornicy, która w ciągu paru sekund wyciągnie z akumulatora prąd rzędu kilkuset amperów). |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-02-20, 20:54
|
|
|
O LED to chodziło mi o zarowki w kokpicie. Lubią mrugać jeśli zwykle zamieni się na LED. Ale jak ori to sprawdź aku dobrze i alternator też. Nic nie ma mrugać absolutnie i te typy tak nie mają
Co do VAS to jest tam procedura szukania urządzeń które się nie usypia na poprawnie i zjadają prąd. VCDSem tego w taki sposób jak VASem nie wyszukasz. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|