Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-28, 19:43 [D3 04 4.0TDI
] Auto wariuje i nie odpala, wszystko miga lo
|
|
|
Witam,
Dzisiaj odpaliłem normalnie auto. Jechałem sobie i dwa razy wyłączyło mi się grzanie szyby tylnej i podgrzewanie fotela. Włączyłem spowrotem i znowu. Wysiadłem na sekunde z auta ale go nie gasiłem. Wsiadam a tam wszystko mruga. Licznik mruga, kontrolka od czujnika kąta skrętu się pali, migają różne inne kontrolki. MMI się zgasiło. ręczny raż świecił raz zgasł, podświetlenie też gasło i na chwile się zapalało i gasło. Dojechałem pod dom, auto zgasiłem i objaw jest taki jakby słaby akumulator. Tylko cyka przekaźnik ale auto nie ma siły zakręcić. Akumulator jest oki i naładowany. Cała elektronika szaleje, raz się zapala podświetlenie w lusterkach, raz w klamkach raz przeciwmgłowe (leaving home) raz podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Wszystko działa jakby z opóźnieniem.
Mój pierwszy strzał to moduł zasilania czy ktoś może coś podpowiedzieć? Sprawdzałem wilgoć i wygląda jakby wszędzie było sucho.
Ciągnąc temat jakie zadanie ma "Główny przełącznik akumulatora" ?
Który numer to sterownik zasilania? 4E0910181C czy 4E0915181C?
[ Dodano: 2016-11-29, 20:40 ]
Jako, ze zaczelo sie od mrozu chyba to sterownik aku na noc trafil na kaloryfer i sprobuje rano go podlaczyc i odpalic. Ciekawe czy cokolwiek zaskoczy. Niestety wizualnie plytka wyklada na dobra. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5138 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-11-29, 21:45
|
|
|
4E0915181C |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-30, 05:59
|
|
|
Sterownik i tak wymienię na ten z literą C ale coraz bardziej podejrzewam, że to aku przerywa... Jutro coś skołuję na podmianę...
[ Dodano: 2016-11-30, 20:34 ]
Oki. Jestem na etapie... na nowym aku odpalil. Ladowania brak. Pasek i napinacz oki.
Tylko alternator? Moze sie tak w jednej chwili posypac? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
robrob
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D3,
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 71 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2016-11-30, 21:39
|
|
|
może |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-12-03, 23:40
|
|
|
Alternator wymieniony. Nie wiem narazie co stało się z poprzednim (coś w nim lata) ale nowy-używany działa.
Pozostał jakiś błąd ESP po złożeniu
Pytanie... Czy 13.6V na wolnych obrotach przy pełnym obciążeniu (grzanie foteli, szyb, lusterek, muza, światła) powinno być wystarczające? Na tabliczce ma nabite 14V a bez obciązenia 13.9V osiągał.
[ Dodano: 2016-12-04, 17:49 ]
Rozpolowilem alternator. Wszystko wyglada ok a jedynie lozysko tylne slabe i urwana dioda(tak sie to zwie) co lutowana do mostka prostowniczego jest. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-05, 22:43
|
|
|
drago_o napisał/a: | Czy 13.6V na wolnych obrotach przy pełnym obciążeniu (grzanie foteli, szyb, lusterek, muza, światła) powinno być wystarczające? | W zupełności, nawet 13V na jałowym przy pełnym obciążeniu jest jeszcze ok. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-12-06, 09:56
|
|
|
danishow napisał/a: | W zupełności, nawet 13V na jałowym przy pełnym obciążeniu jest jeszcze ok. |
Zdecydowanie się nie zgadzam, 13V oznacza dyskwalifikację i potwierdzi to każdy elektryk samochodowy. Na zdrowym alternatorze powinno być około 14.5V, a na akumulatorze ze względu na długi przewód i jego rezystancję - nieco mniej (powiedzmy że 14-14.4V).
To nie jest konstrukcja z lat 80, gdzie alternator ładował tylko przy odcince; tutaj na wolnych obrotach altek bije 130A prądu:
Cytat: |
– At alternator speed n = 1800 rpm
(corresponding to engine idling) I n = 130 A
– At alternator speed n = 6000 rpm
I n = 190 A
|
Nawet jak włączysz wszystko włącznie z przednią szybą (1000W mocy), to napięcie na alternatorze nie powinno drgnąć. W razie czego w SSP 287 (Audi A8 Electrical Components) można znaleźć info co ile bierze prądu. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-12-06, 18:04
|
|
|
Diodę umocuj na swoje miejsca i przylutuj. Ale wcześniej sprawdź ją miernikiem czy jest sprawna.
W jakim stanie jest regulator napięcia oraz jego szczotki? W jakim stanie komutator?
Napięcie sprawdzasz na aku czy na alternatorze? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-12-06, 18:55
|
|
|
Aha, Ty masz TDI. Nie wiem jak tam z dostępem. U mnie w 3,7 jest możliwość aby sprawdzić.
13,8V ma maszynie to mało. Niezależnie jakie obciążenie to w dalszym ciągu mało.
Mój alternator też ma napisane 14V jednak prawidłowo powinien ładować 14,4V. U mnie na biegu jałowym miernik pokazuje 14,46V (+/- błąd pomiarowy więc 14,4V jest).
Kolejna sprawa to masy. Jeśli gdzieś jest słaby styk lub zaśniedziałe styki to może być problem. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-06, 18:58
|
|
|
Freeq napisał/a: | U mnie na biegu jałowym miernik pokazuje 14,46V | Na jałowym przy pełnym obciążeniu (światła, klima, podgrzewanie siedzeń/tylnej szyby itd.) też? Nie wierzę |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-12-06, 19:07
|
|
|
Na jałowym z klima, radiem, światłami dziennym i oświetleniem wnętrza. Bez ogrzewania szyb, xenonow i halogenow. Na pewno gdy odpale wszystko będzie mniej :-) jeśli chcesz yo w czwartek sprawdzę i napiszę dokładnie. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-06, 19:15
|
|
|
Na pewno będzie mniej i dlatego wyżej napisałem, że jak włączymy wszystkie możliwe odbiorniki na jałowym i zejdzie do 13V to nie ma jeszcze tragedii. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-12-06, 19:16
|
|
|
Aż z ciekawości sprawdzę u siebie i Ci napiszę, ale dopiero w czwartek wieczorem :-D |
|
|
|
|
|