Autor |
Wiadomość |
daniel74
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: dsg
Zasilanie: ON
Imię: daniel
Jeżdzę: a8 d4
Wiek: 50 Dołączył: 15 Sty 2015 Posty: 2 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 2015-01-30, 09:25 [D3 10 4.2TDI
] Korba wyszła bokiem
|
|
|
Mam mały problem a więc z mojego silnika 4.2tdi wyszła korba bokiem model d4.
Mój mechanik odradza mi zakup drugiego silnika tej samej generacji tylko
chce kupić słupek z głowicą,wtryskami z modelu d3 i uzbroić go w podzespoły z mojego
silnika.Manewr ten ma służyć brakiem awaryjności ponieważ jak on twierdzi w nowym modelu jest silnik zrobiony z innej stali ,jest jakby lżejszy i nie tak solidny jak to było w modelu d3.Napiszcie czy to co on mówi ma sens czy lepiej nie kombinować i kupić cały silnik uzbrojony z tego samego modelu |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2015-01-30, 10:42
|
|
|
Cały silnik nowy
jak to później komuś sprzedaż z innym silnikiem... ? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-30, 10:50
|
|
|
daniel74, a jaka była przyczyna tej awarii ? Auto ma dwa lata, co servis na to ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
daniel74
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: dsg
Zasilanie: ON
Imię: daniel
Jeżdzę: a8 d4
Wiek: 50 Dołączył: 15 Sty 2015 Posty: 2 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 2015-01-30, 11:49
|
|
|
Jeżeli chodzi o odsprzedaż dalej to fakt póżniej będę musiał się tłumaczyć.A co przyczyn awarii to podczas wyprzedzania dodałem ful gazu i turbo zaczęło pompować olej z silnika i nie mogłem auta zatrzymać ani zgasić.Wreszcie ostro nacisnąłem na hamulec i go ztłamsiłem i zgasł na dobre.Zbadałem temat to do serwisu w Lubinie zgłosiło się już ośmiu szczęściarzy z tym przypadkiem,pytanie pozostaje ilu zgłosiło się w całej Polsce a ilu tak jak ja nie przyjechali tam.Ja nie pojechałem bo auto ma 135000 km i ma już przeszło 4lata to raczej żadna gwarancja mnie nie obejmuje |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-30, 11:57
|
|
|
Chore dosłownie, przecież to ewidentnie nie jest pojedynczy przypadek czy jakiś wyjątek. Spróbuj coś wywalczyć. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-01-30, 12:05
|
|
|
Nie mogłeś zatrzymać auta ani zgasić? Ładne kwiatki. Ja tez bym coś spróbował walczyć.
Był taki sławny przypadek w Stanach jak facetowi w fordzie przez usterkę jakiegoś układu auto odmówiło posłuszeństwa. Wtedy jechał 120 na godzne autostradą i nie mógł nawet zwolnić. Dostał milion odszkodowania i podpisał ugodę, że nigdy więcej nie poruszy tego tematu
Taka dygresja... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-01-30, 12:07
|
|
|
"wściekły diesel" to nie jest dziwne że korba wyszła bokiem, po prostu wada turbiny ze olej puszcza! |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-30, 12:13
|
|
|
daniel74, Rocznik 2010 czy 2013? |
_________________
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Lakier [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-30, 12:21
|
|
|
Nie kombinuj z innym silnikiem. Bedziesz musial wtedy przerabiac tez oprogramowanie sterownika silnika. W takim samochodzie jest to bardzo uciazliwe, poniewaz pozniej trudno cos zdiagnozowac itd.
Twoja usterka wynika bardziej z wady turbiny, niz z wady silnika. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-30, 13:00
|
|
|
No nieźle,w D3 były cyrki z V10 tu juz się po kilku latach zaczynaja wady turbin i uj wie co jeszcze... <lipa>
Mechanik kombinuje może dobrze ale skoro turbo lipne to co da inny silnik? A nawet jesli to swap w D4 cięzka sprawa elektroniczna. |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2015-01-30, 13:21
|
|
|
ASO wymieni ci cały silnik na nowy tylko dobrze to opisz i zgłoś do Poznania. |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-01-30, 18:53
|
|
|
i weź tu kup d4 , wydaje mi sie ze coraz wiecej takich tematów na forum bedzie bo auta maja coraz więcej najechane |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
siwy71
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TFSI
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-01-30, 20:16
|
|
|
Silnik poprostu dostal samozaplonu i tutaj wina leżała po stronie turbo (moze zle traktowane) a mogl tez byc zbyt duzy poziom oleju i zassal przez odme (choc w tym przypadku troche mniej prawdopodobne.W autach z automatyczna skrzynia zbyt wiele nie zrobisz, co najwyzej mozesz mu zadusic dolot, a w twoim przypadku mozliwe, ze juz ten olej wypil.
Pamietaj, ze wiekszosc elementow silnika dostala po dupie, wkrecil sie na nie naturalne obroty i zapewne miał niedostateczna ilosc smarowania, wiec ja bym szukal drugiego motoru.
Moze mechanikowi chodzilo o blok silnika -aluminium/zzeliwo |
|
|
|
|
|