Autor |
Wiadomość |
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-01-30, 22:13
|
|
|
daniel74 napisał/a: | Mój mechanik odradza mi zakup drugiego silnika tej samej generacji tylko
chce kupić słupek z głowicą,wtryskami z modelu d3 i uzbroić go w podzespoły z mojego
silnika |
Skoro mechanik wie, ze taka opcja pasuje to moim zdaniem bardzo dobre rozwiazanie. Silnik z d3 goly kosztuje 30% silnika z d4. Skoro wadliwy blok da się zastapic lepszym to jasne , ze warto isc w tym kierunku. Chociaz w Twoim przypadku blok nie zawinil, ale skoro znasz inne przypadki gdzie silnik polecial i nie byla to wina turba to rzeczywiscie trzeba zrobic krok do tylu
Tu nie chodzi o swap jak niektorzy sugieruja tylko o przeszczep samego bloku. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-01-30, 22:33
|
|
|
daniel74 napisał/a: | A co przyczyn awarii to podczas wyprzedzania dodałem ful gazu i turbo zaczęło pompować olej z silnika i nie mogłem auta zatrzymać ani zgasić.Wreszcie ostro nacisnąłem na hamulec i go ztłamsiłem i zgasł na dobre. |
Ciekawe jak to skrzynia i konwerter przeżył?
Doczytałem skrzynia DSG to może nie jest tak źle. |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-01-31, 00:20
|
|
|
drago_o napisał/a: | Nie mogłeś zatrzymać auta ani zgasić? Ładne kwiatki. Ja tez bym coś spróbował walczyć.
Był taki sławny przypadek w Stanach jak facetowi w fordzie przez usterkę jakiegoś układu auto odmówiło posłuszeństwa. Wtedy jechał 120 na godzne autostradą i nie mógł nawet zwolnić. Dostał milion odszkodowania i podpisał ugodę, że nigdy więcej nie poruszy tego tematu
Taka dygresja... |
Polska to nie USA - tam mają zupełnie inne prawo i szeroko rozumiany "wymiar sprawiedliwości" dlatego producenci wymieniają nawet wadliwe dywaniki....
W Polsce można zapomnieć o wywalczeniu czegokolwiek. Jeżeli auto byłoby na gwarancji i serwisowane w ASO to istnieje iskierka nadziei ale w takim przypadku to.... lepiej zejść na ziemię i szukać nowego silnika. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-01-31, 10:35
|
|
|
Dlatego pisząc to zasugerowałem, że to tylko dygresja
Odszkodowania na pewno nie dostanie... Ale ja bym walczył o choćby połowę kosztów naprawy. Wystarczy się dobrze przedstawić. Zasugerowć, że jest się członkiem klubu A8 i aktywnym użytkownikiem forum. Ładnie powiedzieć, że takie problemy w najwyższym modelu Audi robią mu złą reklame i miłym gestem byłoby zasponsorowanie choćby części naprawy, czym będzie można się na największym polskim forum A8 pochwalić i poprawić reputację. Chociaż myślę, że taka rozmowa powinna raczej iść do Importera Audi Polska a nie ASO ale można próbować.
Dla mnie 20tys(albo i więcej) za naprawe to sporo tak sobie walnąć w 4 letnim aucie.... Warto próbować... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-01-31, 11:23
|
|
|
Oczywiście można próbować rozmawiać z importerem (aso bym pomijał - zdecydowanie strata czasu) ale nie nastawiałbym się na jakiekolwiek efekty rozmów. My w europie jesteśmy nadal 3 światem co widać po takich bzdurach jak brak obsługi języka PL w audi.
Problem w tym, że audi będzie dążyło do stanu początkowego a czytając komentarz autora i opinie mechaników zdecydowanie szedłbym w kierunku hybrydy D3 z D4 niż naprawy, wymiany silnika na ori D4. |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2015-01-31, 11:24
|
|
|
drago_o napisał/a: | Ale ja bym walczył o choćby połowę kosztów naprawy |
Masz rację, jest szansa nawet na pełną naprawę na koszt ASO, trzeba odpowiednio przedstawić(opisać) usterkę, wadę(fabryczną?).
Ale jest jeden warunek, auto musiało być serwisowane tylko w ASO, wystarczy jedna wymiana oleju poza ASO i można zapomnieć o wymianie silnika za darmo czy nawet za 20 tyś zł. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
rafalr93
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: RZuwary
|
Wysłany: 2015-01-31, 12:41
|
|
|
panton, jest już standardowo język PL w każdej D4.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-01-31, 17:40
|
|
|
rafalr93 zgadza się... pisząc o braku języka w audi miałem na myśli D3, której produkcja nie skończyła się tak dawno
ps: a SDS w D4 też jest w PL?... bo tego nie wiem |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-02-02, 13:31
|
|
|
turbokamera?? i dotrzec do pozostalych osob z tym tematem i bedzie akcja serwisowa zapewne |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-02, 14:52
|
|
|
Nawet Turbokamera nie zawsze jest w stanie pomóc. |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-02-02, 15:24
|
|
|
ale warto spróbować |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
rafalr93
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: RZuwary
|
Wysłany: 2015-02-02, 16:11
|
|
|
panton, SD akurat nie wiem bo sam nie szperam kompem auta |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-02-04, 08:22
|
|
|
Słuchajcie, ten temat nie bedzie prosty. Przyczyn jest kilka. Po pierwsze nieumiejetne uzywanie auta moze sie skonczyc zakatowaniem turbiny nawet w pierwszym roku eksploatacji (pałowanie na zimnym, gaszenie auta na mega rozgrzanym oleju itd.) Nie bardzo jest jak udowodnić że użytkowało auto zgodnie z instrukcją obsługi, to po pierwsze. Po drugie to każde takie audi ma tak zwane klapy gaszące. To taka przepustnica, która w dieslu się zamyka przy gaszeniu (zeby silnik za gwaltownie sie nie zatrzymywał). Ma ona jeszcze jedną funkcję. Jak zaczyna sie jazda z rozbiegami na oleju silnikowym to odpala sie tryb awaryjny i ta klapa sie zamyka blokujac dopływ powietrza do silnika (a co za tym idzie oleju z rozbiegania). Ta klapa tez by musiala byc niesprawna (lub wywalona celowo przez wlasciciela) zeby do takiej sytuacji jak wyzej opisano doszlo. Serwis na pewno będzie się mocno bronił a jesli auto u nich nie było serwisowane to moim zdaniem szkoda głowy zawracac importerowi bo to tylko strata energii. Naprawdę mają całą masę merytorycznych przesłanek żeby się obronic.
Co do samej akcji zmiany silnika - jesli slupek starszy (z d3) pozwoli w pełni zamontować osprzęt z d4 (a tego nie wiem) to bym sie nawet nie zastanawial i kupował słupek tańszy oczywiscie z jak najmniejszym przebiegiem. Jesli ma być rzeźba na osprzecie i grzebanie w elektronice zeby jedno z drugim zestawic to zdecydowanie bym odpuscil bo wiem doskonale (z doswiadczenia) ile wiedzy trzeba miec zeby zrobic to tak jak fabryka przykazala (bez bledow i pozniejszych problemow w eksploatacji) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Patryk1990
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: Audi a8 d 4
Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 49 Skąd: Wloclawek
|
Wysłany: 2015-02-18, 12:56
|
|
|
Czesc
Zakladaj orginalny silnik
Ew blok
Zmiana na 4.2 z d3 niema sensu
Nieznasz konstrukcji tych silnikow a jestem pewien ze cos pozmieniali
Druga sprawa silnik nie ponosi wielkiej winy
Padla ci turbina
Samozaplon
Do tego 4000 5000 rpm za duzo oleju niedalo sie tego sprezyc cos musialo peknac
Szkoda tylko ze pekl a nie sie wygial
Szukaj motoru z d4 orginalnego z malym przebiegiem
Albo aso goly dol bez glowic
4.2 tdi ma od chu.... wezy rurek od gory cala odma
Niejestes w stanie sprawdzic czy wszystko pasuje
Pozdrawiam
Jak bys chcial dodam pare fotek dokladnych 4.2 tdi
po powodzi :):) krzywe korbowody |
|
|
|
|
|