|
Autor |
Wiadomość |
Mat
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 49 Dołączył: 12 Lip 2013 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-12-31, 19:54 Re: [D3 10 4.2TDI ] Korba wyszła bokiem
|
|
|
daniel74 napisał/a: | Mam mały problem a więc z mojego silnika 4.2tdi wyszła korba bokiem model d4.
Mój mechanik odradza mi zakup drugiego silnika tej samej generacji tylko
chce kupić słupek z głowicą,wtryskami z modelu d3 i uzbroić go w podzespoły z mojego
silnika.Manewr ten ma służyć brakiem awaryjności ponieważ jak on twierdzi w nowym modelu jest silnik zrobiony z innej stali ,jest jakby lżejszy i nie tak solidny jak to było w modelu d3.Napiszcie czy to co on mówi ma sens czy lepiej nie kombinować i kupić cały silnik uzbrojony z tego samego modelu |
Cześć!
Dopiero niedawno znalazłem Twój wpis o kłopotach z D4.
Bardzo mnie zaciekawił, bo zacząłem myśleć o zmianie modelu na nowszy...
Na początku sprostowanie. Żaden diesel nie był łączony w A8 wszystkich generacji ze skrzynią DSG.
Skrzyni DSG nie ma także najnowszy model D5.
Wszystkie A8 z dieslami, zarówno z napędem na przód, jak i z napędem 4x4 były łączone z tiptronikiem, wzglednie z manualem w D2.
Także popraw u siebie, w profilu, bo masz ośmiobiegowego tiptronica, a nie DSG.
Co do Twojego mechanika to ma 100% racji. Skonsultowałem to dziś z dwoma moimi mechanikami od Audi. Potwierdzili, co pisałeś i jeszcze więcej. A zatem czego się wywiedziałem:
Generalnie silniki 4.2TDI w D4 to gniot w porównaniu z silnikami 4.2TDI w D3.
Mają zmniejszony układ chłodzenia z 15l na 12l. Zmniejszony układ smarowania z 11.5l na 9,5l. Mniejsza miska olejowa. Ścianki głowic są cieńsze. Wiadomo po co to wszystko zrobiono. Silnik był za dobry...
Częstą usterką jest właśnie wypalenie się tłoka w tych motorach (konkretne przypadki, a nie wyssane z palca). Silniki wytrzymają może z 300tys km. A jak ktoś zrobi chipa to nawet tyle nie...
Skrzynia niestety nie wytrzymuje podniesienia mocy. Już na ten temat kiedyś pisałem, jak tuner przy mnie odebrał telefon od klienta z Q7 i 4.2TDI (8 Tiptronic), gdzie mu się po miesiącu, od chipa skrzynia sypnęła.
Słupek od D3, wg moich mechaników pasuje do D4, bo osprzęt da się zaszczepić. W szczegóły nie wchodziłem. Bo na dziś, dla mnie, to abstrakt kupować dużo droższe auto i na dzień dobry wymieniać w nim silnik. A ja nie mogę sobie pozwolić na to, aby mieć taką przygodę, jak kolega z tematu.
Także wszystkich potencjalnych chętnych do zakupienia A8 z lat 2010-2017 odsyłam do innych propozycji, albo zainwestowania w coś, co przyniesie zysk, a nie koszty.
Lepiej kupić starsze D3 z małym przebiegiem w Niemczech (osobiście i nawet przepłacić), niż kupić klamota, którego przeżyje i tak większość D3.
Wierzcie mi, są takie egzemplarze, które wciąż mają 50-100tys km oryginalnego przebiegu i wyglądają jak nowe. Owszem, nie kosztują 10tys Euro, ale nawet 2x tyle i trochę. No i co z tego? Jak ten samochód przeżyje wszystkie inne...
Źródła:
https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A8
https://www.audi.de/de/br...ie/audi-a8.html |
_________________ Przewaga dzięki technice |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2018-12-31, 21:00
|
|
|
Mat napisał/a: | Co do Twojego mechanika to ma 100% racji. Skonsultowałem to dziś z dwoma moimi mechanikami od Audi. Potwierdzili, co pisałeś i jeszcze więcej. A zatem czego się wywiedziałem:
Generalnie silniki 4.2TDI w D4 to gniot w porównaniu z silnikami 4.2TDI w D3.
Zmniejszony układ smarowania z 11.5l na 9,5l.... |
Kopnij w dupę tych swoich mechaników i nie powielaj bzdur.
W D3 4.2 TDI wchodzi 20% mniej oleju niż to co nabazgrałeś.
Nie wypowiadaj się na temat aut których nie miałeś. |
|
|
|
|
|
|
|
Mat
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 49 Dołączył: 12 Lip 2013 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-12-31, 21:30
|
|
|
labas napisał/a: | Mat napisał/a: | Co do Twojego mechanika to ma 100% racji. Skonsultowałem to dziś z dwoma moimi mechanikami od Audi. Potwierdzili, co pisałeś i jeszcze więcej. A zatem czego się wywiedziałem:
Generalnie silniki 4.2TDI w D4 to gniot w porównaniu z silnikami 4.2TDI w D3.
Zmniejszony układ smarowania z 11.5l na 9,5l.... |
Kopnij w dupę tych swoich mechaników i nie powielaj bzdur.
W D3 4.2 TDI wchodzi 20% mniej oleju niż to co nabazgrałeś.
Nie wypowiadaj się na temat aut których nie miałeś. |
Sam siebie kopnij, gdzie chcesz.
Wiem ile wlewam. Wchodzi prawie 10l za każdą wymianą.
Robisz silniki w D4, D3, że się wypowiadasz?
Wymieniałeś chociaż jeden?
Najpierw zbastuj.
I nie obrażaj nieznanych ludzi, którzy mają i wiedzę doświadczenie, o której możesz jedynie pomarzyć.
Widać że z kulturą jesteś na bakier!!! |
_________________ Przewaga dzięki technice |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2018-12-31, 21:49
|
|
|
Syneczku, zrób 700tyś. silnikiem 4.2 TDI D3 to będziesz mógł ze mną rozmawiać.
Gówno wiesz i gówno powielasz.
Nie wypowiadaj się o silniku o który nie masz bladego pojęcia.
A to co słyszałeś to gówno prawda..
Nikt na tym forum nie przejechał na tym silniku tyle co ja.
Oleju wchodzi 9.2l a nie 11.5 |
|
|
|
|
|
|
|
szik
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3 /A6 C6
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-12-31, 22:51
|
|
|
Jak sie czuja na siłach to niech przekładaja z d3 pierwsze schody przy pompie wspomagania
Mam d3 w firmie 360 nalotu wymiana 4 tego silnika i też moge powiedziec że silniki szajs 3 obruciły panewki ale prawda jest taka że kierowca jest do dupy |
_________________
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-01-02, 06:22
|
|
|
labas napisał/a: | Oleju wchodzi 9.2l a nie 11.5 |
Kolego nie ile wymieniasz a ile jest oleju. Bo to dwie różne rzeczy.
SSP365 napisał/a: | W układzie smarowania jest 11,5 l oleju. |
Co do wymiany silnika to była na forum D3 ze słupkiem z D4 (pewnie dalej gdzieś tam jest w tematach), to i w drugą stronę pewnie się da |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga
Prywatność. |
|
|