Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 10 4.2TDI ] Korba wyszła bokiem  
Autor Wiadomość
Mat 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 48
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-31, 19:54   Re: [D3 10 4.2TDI ] Korba wyszła bokiem

daniel74 napisał/a:
Mam mały problem a więc z mojego silnika 4.2tdi wyszła korba bokiem model d4.
Mój mechanik odradza mi zakup drugiego silnika tej samej generacji tylko
chce kupić słupek z głowicą,wtryskami z modelu d3 i uzbroić go w podzespoły z mojego
silnika.Manewr ten ma służyć brakiem awaryjności ponieważ jak on twierdzi w nowym modelu jest silnik zrobiony z innej stali ,jest jakby lżejszy i nie tak solidny jak to było w modelu d3.Napiszcie czy to co on mówi ma sens czy lepiej nie kombinować i kupić cały silnik uzbrojony z tego samego modelu


Cześć! :)
Dopiero niedawno znalazłem Twój wpis o kłopotach z D4.
Bardzo mnie zaciekawił, bo zacząłem myśleć o zmianie modelu na nowszy...
Na początku sprostowanie. Żaden diesel nie był łączony w A8 wszystkich generacji ze skrzynią DSG.
Skrzyni DSG nie ma także najnowszy model D5.
Wszystkie A8 z dieslami, zarówno z napędem na przód, jak i z napędem 4x4 były łączone z tiptronikiem, wzglednie z manualem w D2.
Także popraw u siebie, w profilu, bo masz ośmiobiegowego tiptronica, a nie DSG.

Co do Twojego mechanika to ma 100% racji. Skonsultowałem to dziś z dwoma moimi mechanikami od Audi. Potwierdzili, co pisałeś i jeszcze więcej. A zatem czego się wywiedziałem:
Generalnie silniki 4.2TDI w D4 to gniot w porównaniu z silnikami 4.2TDI w D3.
Mają zmniejszony układ chłodzenia z 15l na 12l. Zmniejszony układ smarowania z 11.5l na 9,5l. Mniejsza miska olejowa. Ścianki głowic są cieńsze. Wiadomo po co to wszystko zrobiono. Silnik był za dobry...
Częstą usterką jest właśnie wypalenie się tłoka w tych motorach (konkretne przypadki, a nie wyssane z palca). Silniki wytrzymają może z 300tys km. A jak ktoś zrobi chipa to nawet tyle nie...
Skrzynia niestety nie wytrzymuje podniesienia mocy. Już na ten temat kiedyś pisałem, jak tuner przy mnie odebrał telefon od klienta z Q7 i 4.2TDI (8 Tiptronic), gdzie mu się po miesiącu, od chipa skrzynia sypnęła.
Słupek od D3, wg moich mechaników pasuje do D4, bo osprzęt da się zaszczepić. W szczegóły nie wchodziłem. Bo na dziś, dla mnie, to abstrakt kupować dużo droższe auto i na dzień dobry wymieniać w nim silnik. A ja nie mogę sobie pozwolić na to, aby mieć taką przygodę, jak kolega z tematu.

Także wszystkich potencjalnych chętnych do zakupienia A8 z lat 2010-2017 odsyłam do innych propozycji, albo zainwestowania w coś, co przyniesie zysk, a nie koszty.
Lepiej kupić starsze D3 z małym przebiegiem w Niemczech (osobiście i nawet przepłacić), niż kupić klamota, którego przeżyje i tak większość D3.
Wierzcie mi, są takie egzemplarze, które wciąż mają 50-100tys km oryginalnego przebiegu i wyglądają jak nowe. Owszem, nie kosztują 10tys Euro, ale nawet 2x tyle i trochę. No i co z tego? Jak ten samochód przeżyje wszystkie inne...


Źródła:
https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A8

https://www.audi.de/de/br...ie/audi-a8.html
_________________
Przewaga dzięki technice ;)
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2018-12-31, 21:00   

Mat napisał/a:
Co do Twojego mechanika to ma 100% racji. Skonsultowałem to dziś z dwoma moimi mechanikami od Audi. Potwierdzili, co pisałeś i jeszcze więcej. A zatem czego się wywiedziałem:

Generalnie silniki 4.2TDI w D4 to gniot w porównaniu z silnikami 4.2TDI w D3.

Zmniejszony układ smarowania z 11.5l na 9,5l....


Kopnij w dupę tych swoich mechaników i nie powielaj bzdur.
W D3 4.2 TDI wchodzi 20% mniej oleju niż to co nabazgrałeś.
Nie wypowiadaj się na temat aut których nie miałeś.
 
 
Mat 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 48
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-31, 21:30   

labas napisał/a:
Mat napisał/a:
Co do Twojego mechanika to ma 100% racji. Skonsultowałem to dziś z dwoma moimi mechanikami od Audi. Potwierdzili, co pisałeś i jeszcze więcej. A zatem czego się wywiedziałem:

Generalnie silniki 4.2TDI w D4 to gniot w porównaniu z silnikami 4.2TDI w D3.

Zmniejszony układ smarowania z 11.5l na 9,5l....


Kopnij w dupę tych swoich mechaników i nie powielaj bzdur.
W D3 4.2 TDI wchodzi 20% mniej oleju niż to co nabazgrałeś.
Nie wypowiadaj się na temat aut których nie miałeś.


Sam siebie kopnij, gdzie chcesz.
Wiem ile wlewam. Wchodzi prawie 10l za każdą wymianą.
Robisz silniki w D4, D3, że się wypowiadasz?
Wymieniałeś chociaż jeden?
Najpierw zbastuj.
I nie obrażaj nieznanych ludzi, którzy mają i wiedzę doświadczenie, o której możesz jedynie pomarzyć.
Widać że z kulturą jesteś na bakier!!!
_________________
Przewaga dzięki technice ;)
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2018-12-31, 21:49   

Syneczku, zrób 700tyś. silnikiem 4.2 TDI D3 to będziesz mógł ze mną rozmawiać.
Gówno wiesz i gówno powielasz.

Nie wypowiadaj się o silniku o który nie masz bladego pojęcia.
A to co słyszałeś to gówno prawda..
Nikt na tym forum nie przejechał na tym silniku tyle co ja.


Oleju wchodzi 9.2l a nie 11.5
 
 
szik 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3 /A6 C6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-12-31, 22:51   

Jak sie czuja na siłach to niech przekładaja z d3 pierwsze schody przy pompie wspomagania
Mam d3 w firmie 360 nalotu wymiana 4 tego silnika i też moge powiedziec że silniki szajs 3 obruciły panewki ale prawda jest taka że kierowca jest do dupy
_________________

 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-01-02, 06:22   

labas napisał/a:
Oleju wchodzi 9.2l a nie 11.5

Kolego nie ile wymieniasz a ile jest oleju. Bo to dwie różne rzeczy.

SSP365 napisał/a:
W układzie smarowania jest 11,5 l oleju.



Co do wymiany silnika to była na forum D3 ze słupkiem z D4 (pewnie dalej gdzieś tam jest w tematach), to i w drugą stronę pewnie się da :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.