Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.0TDI ] Dziwne stukanie.  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-09, 13:04   [D3 04 4.0TDI ] Dziwne stukanie.

Witam,

Pojawiło się dziwne stukanie, które pochodzi jakby z głowicy lewej. Załączam filmik. Proszę powiedzcie, że to nic powaznego....

https://youtu.be/f6_0O7liv6w

[ Dodano: 2017-12-09, 13:21 ]
Ktoś coś? Bo muszę w net weekend zrobić ze 300-400km i nie wiem czy mogę.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2017-12-09, 14:04   

Karol, no ciezko stwierdzic jednoznacznie... Ale ogolnie jesli jest stuk, to nie wrozy nigdy nic dobrego..Nie ryzykowalbym takiej trasy :/ Z tanszych rzeczy i oby to bylo to, mogl sie zawiesic ktorys wtrysk i nie pali na jeden cylinder, no a potem to juz smierdzi jakas przekrecona panewka... Jedyne co Ci doradze na szybko, to na chodzacym silniku zdejmuj po kolei po wtyczce wtryskow... Jesli odepniesz tam gdzie nie pali, to dzwiek sie nie zmieni, a jak odepniesz dobry to zacznie trzaskac bardziej...
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-09, 14:30   

Sprawdzę. Zbtej strony jeden wtrysk był regenerowany bo się zapiekł jak orink przepuszczał i nagaru miał pełno.

[ Dodano: 2017-12-09, 15:08 ]
Wtryski sprawdzone i odpadają. Sprawdziłem olej i jest go dziwnie dużo,jakoś mało ma konsystencji oleju. Jakby z ropą. W ogóle auto rozgrzane a olej chłodny z bagnetu w palce odrazu mogłem wsiąść. Dźwięk ewidentnie z przodu i u góry glowicy, jakby z klawiatury. Podjechałem do kuzyna i do teścia (oboje mechanicy) i panewki wykluczają.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-12-09, 17:54   

Brzmi jak wadliwy popychacz i jeżeli w oleju faktycznie masz Diesla to nawet bardzo prawdopodobne że to popychacz. Panewkę/ki również bym wykluczył, dźwięk jest wtedy nieco inny, bardziej metaliczny. Ewentualnie miedziana uszczelka pod którymś z wtrysków puszcza, daje podobny odgłos <hmm>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-09, 18:08   

Problem z miedzianym oringiem miałem i brzmiał inaczej. Chyba że to początkowa faza przepuszczania. No i było słychać też na wolnych.

Muszę zdjąć chyba pokrywę ta plastikowa i zobaczyć co widać na początek...

[ Dodano: 2017-12-09, 18:16 ]
A jesteś w stanie opisać może jak się zabrać za sprawdzenie takiego popychacza ?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-12-09, 19:02   

drago_o napisał/a:
A jesteś w stanie opisać może jak się zabrać za sprawdzenie takiego popychacza ?
Na szybko znalezione w necie: https://www.youtube.com/watch?v=AoEXjWKctHU ...co prawda na tym filmie są szklanki ale zasada działania bardzo podobna. W 4.0 TDI masz jeszcze te kowadełka (nie wiem jak to po polsku), wystarczy jak któreś będzie miało delikatny luz wertykalny (tak jak na filmie na 1 cyl.) to będzie winowajca. Naciskać musisz oczywiście nad popychaczem a nie nad sprężyną zaworu, ustawiając jednocześnie sprawdzany element w górnej pozycji czyli trza kręcić silnikiem. Mam nadzieję, że za bardzo nie zamotałem
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-09, 19:30   

Pytanko... jak mam obracać silnikiem? :P

Rozumiem, że w 4.0 TDI nie ma szklanek bo własnie miałem zapytać jak wygląda ich budowa. Zaraz pewnie znajdę gdzieś jak to wygląda u mnie zanim rozbiorę i pokojarzę co piszesz. Rozumiem, że powinny się poddawać luźno pod naciskiem moim i dość mocno przylegać do wałka tak? Aby go sprawdzić wałek nie może wciskać "kowadełka" którego jeszcze nie wiem jak wygląda ale myślę, że głupi nie jestem i skapnę się jak rozbiorę ;)

[ Dodano: 2017-12-09, 19:35 ]
Czyli wałek naciska kowadełko dociskające popychacz i ten pcha zawór. Dobrze to rozumiem? W którym miejscu tego układu mam dociskać aby sprawdzić poprawnie?



[ Dodano: 2017-12-09, 19:38 ]
Chyba czaję po obejrzeniu zbliżenia. Mam sprawdzić luz ale nei w miejscu gdzie sprężyna go trzyma. Tak?

Wiem, że dużo pisze i jestem upierdliwy. Chyba rozumiem o co chodzi. Pozostaje jedno tylko pytanie. Jak mam kręcić silnikiem aby ustawić wałki w górnej pozycji do sprawdzenia tych "kowadełek" i luzów.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Jurek22 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 99
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2017-12-09, 20:41   

A masz w swojej dpf może to on jest winowajcą, rozrzedzili olej ropą i może stad to pukanie, sprawdź czy olej nie czuć ropą
_________________
Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-09, 20:42   

W 4.0 nie ma dpf'a. Co do ropy w oelju to nie wiem. To tylko moje przypuszczenie. A co powiecie na zimny olej na rozgrzanym aucie? Normanie z bagnetu brałem na palec i taki no powiem letni.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-12-09, 22:22   

drago_o napisał/a:
Rozumiem, że w 4.0 TDI nie ma szklanek bo własnie miałem zapytać jak wygląda ich budowa.
No nie ma, ten twój 4,0 TDI to nic innego jak dwa 2,0 TDI ...znaczy się wiadomo blok inny ale głowice są bardzo podobne a wczoraj właśnie taki silnik rozbierałem na strzępy.
Szukałem na szybkiego jakiegoś foto w necie ale nic nie znalazłem więc po skrócie. Pod wałkiem rozrządu masz wspomniane przeze mnie wcześniej kowadełko (a to właściwie chyba popychacz), ów kowadełko leży jedną stroną na popychaczu hydraulicznym a drugą na zaworze. Wałek kręcąc się naciska na kowadełko a te z kolei opierając się jedną stroną o popychacz otwiera drugim końcem zawór (popycha w dół). Kuwa, chyba jeszcze bardziej zamotałem <hmm> :D

Silnik możesz kręcić od spodu za koło zamachowe, szeroki płaski śrubokręt i jazda <cicho>

p.s.
A no i luz sprawdzasz w miejscu styku kowadełka z popychaczem, pod naciskiem ma być opór, jak będziesz mógł bez większego wysiłku wcisnąć popychacz do dołu to jest na bank uwalony. Powodzenia.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-09, 22:30   

To jest dźwigienka :P juz wiem jak to działa... google aż gorące ;) Oki, to wiem w którym miejscu mam sprawdzać luzy. Ogólnie mam wrażenie, że to może ten popychacz hydrauliczny powodować luz na dźwigience i niemal (w mojej wyobraźni) pasuje idealnie. Dowiem się po zrzuceniu pokrywy. Też brałem pod uwagę tą roleczkę, że się rozsypała jakoś. Bo dosłownie z dnia na dzień bez oznak żadnych się to stało. Nie był, a rano odpalam i jest. Rozumiem, że wtedy zawór by się nie otwierał i na jeden gar słabo by palił lub wcale i mogłaby ropa przedostawać się do oleju tak? Bo nadal neiwiem skąd tak dużo oleju mam... Znaczy nie jakoś ogrom ale trochę ponad max a jestem pewien, że miałem poniżej maxa na rozgrzanym.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-12-09, 22:42   

drago_o napisał/a:
Rozumiem, że wtedy zawór by się nie otwierał i na jeden gar słabo by palił lub wcale i mogłaby ropa przedostawać się do oleju tak?
No tak mniej więcej, zawór by się otwierał ale za mało co powodowałoby kiepskie spalanie i resztki diesla mogłyby (teoretycznie) dostać się do oleju.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-09, 23:15   

Myślę, że w tym tygodniu obadam temat. A zarzucę pytanie na forum. Bo już kilka osób zapytałem.
Co myślicie o wymianie tylko uszkodzonych? Czy jak już robić to wszystkie dźwiegienki i te popychacze hydrauliczne na głowicy zrobić?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-12-09, 23:21   

Generalnie wymienia się wszystkie popychacze, dźwigienki tylko uszkodzone. Nie pytaj w ASO o cenę bo padniesz <hihi>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-09, 23:27   

Jak sprawdzałem w ETKA to popychacze są po 7.90 Euro sztuka... x16 to daje jakieś 130Euro na głowicę. A dźwigienki w ETKA po 9.80Euro. Chyba, że mam jakieś lipne ceny w niej :D

[ Dodano: 2017-12-09, 23:27 ]
Istnieje możliwość wymiany tego popychacza bez demontażu wałka?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.