Autor |
Wiadomość |
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-01-17, 19:33
|
|
|
U mnie w lepszej cenie byś to dostał ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Hubert_em
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lis 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-17, 20:40
|
|
|
Dzięki za info, z Fossem jestem w kontakcie lecz najbliższy termin ma w kwietniu:/ Na dniach postaram się zmierzyć kompresję martwią mnie zawory czy się nie pogięły, Karol szkoda, że tak daleko mieszkamy od siebie, moglibyśmy zrobić najpierw jeden później drugi;) |
_________________ Tylko audi. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-01-17, 20:58
|
|
|
Życzę powodzenia ;p Przerabiałem kiedyś to wszystko i MASęęę innych żeczy niestety ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Hubert_em
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lis 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-20, 21:31
|
|
|
Właśnie jestem po mierzeniu kompresji na zdrowej głowicy wyszło okolo 21bar na wszystkich na uszkodzonej trochę ponad 17barów. Czyli potwierdziło się że glowica do zrobienia. Pomiar robilem na zimnym silniku nie mam możliwości go zagrażać, mógłby ktoś kto już to robił podzielić się swoimi wynikami?jakie powinno być cisnienie w dobrym silniku? |
_________________ Tylko audi. |
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-01-21, 08:14
|
|
|
Stopień sprężania 4.0TDI ASE
Takie Powinno Być - 17,3 - 17,5
No Chyba że Jestem w Błędzie ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-21, 11:11
|
|
|
Hubert_em napisał/a: | Właśnie jestem po mierzeniu kompresji na zdrowej głowicy wyszło okolo 21bar na wszystkich na uszkodzonej trochę ponad 17barów. Czyli potwierdziło się że glowica do zrobienia. |
Na silniku w takim stanie nie podjąłbym się sprawdzania kompresji.
No chyba, że już ktoś to poskładał.
Pomiary ciśnienia sprężania wg. ELSA:
silnik nowy 28-33bar
granica zużycia 21bar
max różnica pomiędzy cylindrami 5bar
Warunki sprawdzania:
Temperatura oleju silnikowego w trakcie badania minimum 30°C
Napięcie akumulatora minimum 12,5V |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-21, 11:52
|
|
|
Kolego przy takich uszkodzeniach nie rób już nic z tym silnikiem bo tylko pogarszasz sprawę. Czekaj na termin, laweta i robota. Ja się absolutnie obawiam co będzie po rozebraniu całkiem mojego a przejechałem tak w granicy 500-1000m. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-01-21, 22:59
|
|
|
Jesli popychacze sa pourywane, krzywki popekane to oznacza to jedno - tłok wbił zawór w krzywke i popychacz. Trzeba zdjąć głowice i naprawic to porządnie. Masz 17Bar cisnienia tylko dlatego, że zawory w tym modelu są z gównianego metalu i sprezyna jest na tyle mocna że prostuje głowke zaworu dociskając ją do głowicy. Jazda z takim czymś grozi urwaniem zaworu i wymianą silnika. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-21, 23:08
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Jazda z takim czymś grozi urwaniem zaworu i wymianą silnika. |
Dlatego dziwię się że ktoś podjął się jeszcze badania kompresji.
Moim zdaniem kręcenie tym silnikiem na pewno zdrowia mu nie doda ale szkód większych można narobić w każdej chwili. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-22, 06:14
|
|
|
Jak to czytam to coraz gorzej to widzę u siebie... Mój silnik za trochę ponad tydzień wylatuje. Tak z ciekawości spytam bo naszła mnie myśl. Skoro zawór został wbity przez tłok w tą dźwigienkę to oznacza przeskoczenie rozrządu na jednej głowicy czy jak? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Hubert_em
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lis 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-26, 17:12
|
|
|
Tak jak piszesz, napinacz nie napial odpowiednio łańcucha i przeskoczył, lub zadziałał z opoznieniem co skutkuje tym samym, ja na dniach zdejmuje głowicę i będzie mozna ocenić sytuację, powiecie mi tylko jak rozprawić się z nitami/srubami zabezpieczającymi kostki od komputera silnika? |
_________________ Tylko audi. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-01-26, 19:47
|
|
|
Hubert_em napisał/a: | powiecie mi tylko jak rozprawić się z nitami/srubami zabezpieczającymi kostki od komputera silnika? | Natnij główkę śruby piłką do metalu lub delikatnie cienką tarczą przy użyciu szlifierki i odkręcisz to płaskim śrubokrętem |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Hubert_em
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lis 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-26, 20:46
|
|
|
Dziekuje silnik ze skrzynią wyjety, jak je rozlaczyc?odkrecilem śruby dookoła, oraz te torxy 12kątowe jest szczelina okolo 1cm i więcej nie idzie:/ |
_________________ Tylko audi. |
|
|
|
|
|