Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.0TDI ] Stukanie w głowicy w okolicy 5 cylindra.  
Autor Wiadomość
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-03-23, 19:06   

a może takie głupie pytanie ale jakim cudem wałki mogły sie przestawić, jak mniemam połączone one są łańcuszkiem??
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-03-23, 19:49   

pb41ns napisał/a:
a może takie głupie pytanie ale jakim cudem wałki mogły sie przestawić, jak mniemam połączone one są łańcuszkiem??

Lepiej... połaczone są zębatkami na wałkach bo łańcuszek rozrządy idzie tylko na jeden wałek. Ale te zębatki nir są jednolitą częścią wałka, tak jak krzywki. Krzywki są nabijane na wałek, zębatki równiesz są fabrycznie jakoś nabijane na gorąco.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-03-23, 19:56   

Karol, naprawdę nie widzę opcji by mogło to się samo przestawić, poza tym jak już to ktoś rozbierał to na zębatkach są punkty kontrolne i z mojego punktu widzenia ciężko byłoby to źle poskładać <hmm> ...ale jak to w życiu jest, magików nie brakuje <hihi>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-03-23, 20:10   

Szlifierz powiedział, że rozbierane było na 100%. Jedna głowica ta dobra wygląda jakby była przestawiona o ząb a ta zmasakrowana o dwa zęby. Dobra miała maksymalne opóźnienie więc nadążały się na drugim wałku zamykać zawory i nie odbiły się na tłokach. Na zmasakrowanej koło było po zdjęciu osłon maksymalnie opóźnione.

Mam wrażenie jak dzisiaj już główki były całkiem rozebrane, że ktos to tak złożył i wyregulował kołami zębatymi rozrządu a mi się to nieszczęśliwie przestawiło. Jakby to koło ze zmasakrowanej głowicy przestawić na maksymalne wyprzedzenie to zawory nadążałyby się chować i by działało.

Mam teorię, że tak było ustawione z wyprzedzeniem ale nieszczęśliwie się przestawiło bo dokręcone jakoś mocno to to nie było jak odkręcałem.

Analizując dalej jeden kolektor dolotowy jest z 2011 roku(po zmasakrowanej stronie) więc jakąś małą masakrę to już mogło przeżyć...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-03-23, 20:32   

To taki trochę bubel audi zrobiło, znając życie to celowo choć widać że w twoim przypadku auto było w niewłaściwych rękach i efekt widoczny
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-03-23, 20:38   

Zawory z drugiego wałka się delikatnie odbijały wszystkie na tłokach. Jeden nie wytrzymał. Nie mam ich już u siebie ale kurde zrobiłbym test i ustawił koło rozrządu na pełne wyprzedzenie i zakręcił silnikiem z rozrżadem. Myślę, że bym zakręcił bez problemu. A historia niby tylko niemieckie ASO... ehhh

[ Dodano: 2018-03-25, 17:02 ]
Na tą chwilę jestem już pewny, że naprawiam po partactwie poprzednich mechaników, którzy tam grzebali. No cóż, trzeba przyjąć na klatę, że trochę się przyczyniłem odkładając w czasie zrobienie rozrządu. Dobrą głowicę porobił i poustawiał mi szlifierz i jest wszystko ładnie. Po ustawieniu według znaków nie ma żadnego przesunięcia a było przesunięcie o ząb ale ratowało ją całkowite wyprzedzenie na zębatce rozrządu. Starą głowicę zniszczoną rozebrałem i ustawiłem wałki na znakach to również jest dobrze - było przesunięcie o dwa zęby. Prawdopodobnie chodziło to też na pełnym wyprzedzeniu na zębatce ale się przestawiło i dlatego zaczęło uderzać i urwał się w efekcie zawór. Ze względu na ilość roboty i zaworów do wymiany kupiłem drugą sprawną po sprawdzeniu do splanowania i montażu.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-03-25, 16:09   

Koszt nowych części zamiennych może zwalić z nóg, czasem lepiej kupić pewną używkę i cieszyć się sprawnym autem za normalne pieniądze. Nieraz kupinie innego silnika to połowa kosztów naprawy sterego.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-03-25, 16:22   

Michał ma Mi przysłać jeszcze cały zestaw nowych śrub(do głowic i korbowodu) i uszczelek(głowice, wtryski, wydechy, kolektory, egr'r) i różnych pierdół ale bez nich koszt naprawy na tą chwilę 8250zł (z pomocnikiem włącznie). Oczywiście są w tym też jakies koszty nie związane wprost z problemem jak koło pasowe czy przednia poduszka silnika, która całkiem odpadła. Nie wiedziałem, że polecę z tym tematem aż tak grubo bo chyba poszukałbym silnika kompletnego ze skrzynią a w tych pieniądzach już miałem dwie takie propozycje w przeszłości z mniejszymi przebiegami i całkiem dobre(od sprawdzonej osoby rozbierającej auat).

Także jakby ktoś szukał auta z silnikiem po generalnym remoncie to chyba niedługo będzie do kupienia. Z racji innych ważniejszych wydatków średnio uśmiechają mi się w tym momencie takie koszta.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-03-25, 17:47   

drago_o napisał/a:
Także jakby ktoś szukał auta z silnikiem po generalnym remoncie to chyba niedługo będzie do kupienia
Jak skończysz prace na silnikiem i auto odżyje to odechce ci sie je sprzedawać ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-03-25, 18:00   

Tak samo pomyślałem... ale moje auto nie kocha mnie tak jak ja je. Bo zawsze psuje się w najgorszym momencie jakie może tylko sobie wybrać. Bezpośrednio przed weselem, przed weselem brata, na święta i teraz akurat jak w przyszłym miesiącu mam klucze od domu odebrać. Czy to jakieś znaki czy co? :D Żal mi go sprzedawać jak nie wiem bo nawet w TDI je uwielbiam :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Kruger 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: SŁAWEK
Jeżdzę: Audi a8 d4
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 86
Skąd: Bielsko-Białą
Wysłany: 2018-03-25, 18:01   

drago_o napisał/a:
Michał ma Mi przysłać jeszcze cały zestaw nowych śrub(do głowic i korbowodu) i uszczelek(głowice, wtryski, wydechy, kolektory, egr'r) i różnych pierdół ale bez nich koszt naprawy na tą chwilę 8250zł (z pomocnikiem włącznie). Oczywiście są w tym też jakies koszty nie związane wprost z problemem jak koło pasowe czy przednia poduszka silnika, która całkiem odpadła. Nie wiedziałem, że polecę z tym tematem aż tak grubo bo chyba poszukałbym silnika kompletnego ze skrzynią a w tych pieniądzach już miałem dwie takie propozycje w przeszłości z mniejszymi przebiegami i całkiem dobre(od sprawdzonej osoby rozbierającej auat).

Także jakby ktoś szukał auta z silnikiem po generalnym remoncie to chyba niedługo będzie do kupienia. Z racji innych ważniejszych wydatków średnio uśmiechają mi się w tym momencie takie koszta.


Jak na tą chwilę takie koszty to żeźnia dla portfela od 5 kawałków motor można wyrwac a za takie kwoty
http://allegro.pl/silnik-...7212296568.html
Robiłem góre kompleksowo od a do z w v12 na orginalnych częsciach wyszło ponad 17 tyś a razem z układem
Zapłonowym i podciśnieniami ponad 24 tyś ale auto ma 220tyś w longu i opcii higeline ma ogromny potencjał na klasyka
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-03-25, 18:05   

Kruger napisał/a:
Jak na tą chwilę takie koszty to żeźnia dla portfela od 5 kawałków motor można wyrwac a za takie kwoty
http://allegro.pl/silnik-...7212296568.html

Ja a 5.5tys miałem tak z rok temu okazję kupić motor ze świerzo zrobionym rozrządem ze skrzynią kompletny po demontażu z auta ze zmasakrowanym tyłem. Później też miałem okazję na motro za niecałe 7tys ze skrzynią i kompletny ale nie myślałem wtedy nad tym :P

[ Dodano: 2018-03-25, 19:35 ]
Tak z ciekawości. Ktoś wie ile waży taki zestaw jak kompletny silnik 4.0 ze skrzynią? Waga na widlaku jak go przestawiałem pokazała 890kg ale nie chce mi się w to do końca wierzyć. Chociaż z gleby zrobił mi się, nie mały, allroad :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-03-25, 18:59   

drago_o napisał/a:
Ktoś wie ile waży taki zestaw jak kompletny silnik 4.0 ze skrzynią?
Mniej niż połowę tego co pokazał widlak ...w okolicach 400 kg +/- 25 kg.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-03-25, 19:08   

danishow napisał/a:
drago_o napisał/a:
Ktoś wie ile waży taki zestaw jak kompletny silnik 4.0 ze skrzynią?
Mniej niż połowę tego co pokazał widlak ...w okolicach 400 kg +/- 25 kg.

Może coś źle wyzerowałem albo nie wiem. Pierwszy raz obsługiwałem widlaka. Wydawało mi się to za dużo. Chociaz blok nie jest aluminiowy tak jak sądziłem do tej pory. Magnes się go chyta ;)

A tak na marginesie to wielkie podziękowania dla kolegów FOSS'a i szeryfisch'a za znoszenie moich telefonów ;) Wiem chłopaki, że Wy na tym zarabiacie więc doceniam pomoc i podpowiedzi. Jak tylko będzie okazja to macie u mnie po dobrej flaszeczce łychy ;) Oraz oczywiście dla podpowiadających również wielkie dzięki. Jak wszystko będzie na miejscu to akcja składanie :)

[ Dodano: 2018-03-28, 23:11 ]
Jedna głowica już na miejscu zrobiona na cacy :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-29, 23:02   

Na wszelki wypadek przypominam, górne napinacze sa bez uszczelnien, srodkowy ma uszczelke w kształcie zagietej elipsy, a dolny ma oringa. Masz te uszczelki?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.