Autor |
Wiadomość |
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-03-08, 18:48
|
|
|
labas napisał/a: | skipper napisał/a: | Z ciekawości co to za auto? |
Zgadnij |
obstawiam suva jakiegos, bo w osobowkach nie kojarze takiego patentu. |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-03-08, 18:49
|
|
|
skipper napisał/a: | labas napisał/a: | skipper napisał/a: | Z ciekawości co to za auto? |
Zgadnij |
Nie mam pojęcia. |
Suzuki |
|
|
|
|
|
|
|
DarthKaker
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat/manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: BMW e38 740i, Audi A4 Allroad
Wiek: 34 Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-03-31, 19:51
|
|
|
Uważam że quattro to najlepszy napęd jaki miałem. Do zabawy wole na tył, ale na codzien jednak 4x4. Miałem taka fajna sytuację teraz jak pojechałem w góry na narty. Ja allroadem wszedzie na luzie a merce i bawarki na łańcuchach aż mi się łezka w oku zakręciła jak sobie przypomniałem jak swoją 7er kiedys próbowałem w góry wjechac. |
_________________ Co to za życie jak spędzasz je w dieslu. |
|
|
|
|
Endrju_b
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2014-07-02, 14:11
|
|
|
lepszy napęd miałem tylko w terenówce (land cruiser prado) ale to inne zastosowanie
do codziennej jazdy nigdy nie kupił bym audi bez quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-02, 19:03
|
|
|
Endrju_b napisał/a: | do codziennej jazdy nigdy nie kupił bym audi bez quattro |
Sorki Endrju, ale jeszcze nie spotkałem kogoś, kto miałby audi w quattro i kolejnego auta szukał w ośce. Chyba potwierdzasz regułę, że coś w tym jest. Oczywiście, mam na myśli międzyosiowego torsen'a a nie jakieś tam wynalazki. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
piotras87
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic [5]
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2, A8 D3 4.2 TDI
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 22 Skąd: Rawa Maz.
|
Wysłany: 2014-09-11, 16:40
|
|
|
Hej, oprócz spalania dochodzi też koszt opon. Kto z was chociaż raz w sezonie zmienia opony przód na tył i odwrotnie? Opony szybciej się zużywają. Dodatkowo koszt oleju w dyfrach, podpora wału, droższe łożyska, przeguby, droższe zawieszenie itd. Mimo wszystko tylko Quattro Osobiście uważam, że jest bezawaryjne. Rzadko się słyszy, że komuś poleciał torsen. A inne mechanizmy w innych autach wypchane elektroniką sypią się non stop nie mówiąc już o autach które maja ponad 10-15lat. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-09-11, 16:57
|
|
|
piotras87 napisał/a: | Hej, oprócz spalania dochodzi też koszt opon. Kto z was chociaż raz w sezonie zmienia opony przód na tył i odwrotnie? Opony szybciej się zużywają. Dodatkowo koszt oleju w dyfrach, podpora wału, droższe łożyska, przeguby, droższe zawieszenie itd. Mimo wszystko tylko Quattro Osobiście uważam, że jest bezawaryjne. Rzadko się słyszy, że komuś poleciał torsen. A inne mechanizmy w innych autach wypchane elektroniką sypią się non stop nie mówiąc już o autach które maja ponad 10-15lat. |
Zdarza się, że i torsen się posypie. Opony i tak się zużywają, nie sądzę, aby quattro miało na to większy wpływ, różnica może jest tylko taka, że z racji rozłożenia napędu przy przyśpieszaniu zużywają się bardziej równomiernie, a nie tylko z jednej osi (inna sprawa, że ludziska z quattro lubią przycisnąć). Olej w dyfrach? Jak wielu go zmieniało? Koszt wymiany nie jest wysoki więc to nie problem. Podpora wału, łożyska wału ewentualnie przeguby - tu się zgodzę, czasami może to być dodatkowy wydatek, ale raczej biedy nie ma. Nie są to elementy jakoś bardziej awaryjne niż inne w tych autach. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-12, 11:52
|
|
|
pebo napisał/a: | Olej w dyfrach? Jak wielu go zmieniało? |
No ja na pewno |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-09-12, 20:45
|
|
|
Apophis napisał/a: | pebo napisał/a: | Olej w dyfrach? Jak wielu go zmieniało? |
No ja na pewno |
To jest nas dwóch ;-) |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-12, 21:03
|
|
|
Panowie...jeśli stać kogoś na A8, to napęd quattro nie powinien stanowić żadnego problemu Skupmy się ile korzyści nam daje taki napęd, a nie ile nas to kosztuje <niewiem> bo to w żadnym wypadku nie jest współmierne <hura> |
|
|
|
|
|
|
|
|