Autor |
Wiadomość |
skipper
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 110 Skąd: Małopolska i Mazury
|
Wysłany: 2014-03-07, 19:24 [D3 04 4.2MPI
] Ile nas kosztuje napęd quattro
|
|
|
Ile nas tak naprawdę kosztuje napęd quattro?
Czy nie lepiej wybrać napęd tylko na przód,lub tylko na tył?
Z moich spostrzeżeń wynika że quattro kosztuje ok.1-1.5L spalania więcej,czy to warto w stosunku rocznym,sam nie wiem,są chwile że naprawdę warto,natomiast jest wiele chwil w życiu codziennym w którym quattro jest nie potrzebne.
Nie wiem czy ktoś z Was jeździł Subaru Imprezą,tam jest niesamowity przełącznik regulujący stosunek napędu ;przód/tył.
Nie wiem dlaczego Audi nie wprowadza tego rozwiązania,swego czasu jako auto zastępcze dostałem Subaru Imprezę,jak pojeździłem min. po parkingu szutrowym i pobawiłem się przełącznikiem napędu to zobaczyłem co to za bayer, generalnie super,można się bawić napędem,my takiej opcji nie mamy. |
_________________ Tylko A8 i Jachty Motorowe.
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-03-07, 22:00 Re: Ile nas kosztuje napęd Quattro
|
|
|
skipper napisał/a: | Czy nie lepiej wybrać napęd tylko na przód,lub tylko na tył? |
Nie.
skipper napisał/a: | Z moich spostrzeżeń wynika że quattro kosztuje ok.1-1.5L spalania |
Zgadza sie, ale malo mnie to interesuje przy srednim spalaniu 15l
skipper napisał/a: | czy to warto w stosunku rocznym,sam nie wiem,
są chwile że naprawdę warto,natomiast jest wiele chwil w życiu codziennym w którym quattro jest nie potrzebne. |
Warto, nie raz ratowalo mi dupe. Nawet jakby mialo raz na rok. A, ze mieszkam w terenie gorzystym, tym bardziej.
skipper napisał/a: | Nie wiem dlaczego Audi nie wprowadza tego rozwiązania,swego czasu jako auto zastępcze dostałem Subaru Imprezę,jak pojeździłem min. po parkingu szutrowym i pobawiłem się przełącznikiem napędu to zobaczyłem co to za bayer, generalnie super,można się bawić napędem,my takiej opcji nie mamy. |
Do jakis malych Sek, czy RSów ok, ale do A8 ? Po co ? |
_________________ Black Cars Matters |
Ostatnio zmieniony przez dice111 2014-03-07, 22:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-03-07, 22:00
|
|
|
Marek przydaje się tylko tego się nie odczuwa w codziennym użytkowaniu.
To była moja pierwsza zima z Q i nawet jak każdy stał czy się grzebał to z Q idziesz do przodu. Pewność w prowadzeniu, wiadomo nie jest to 50/50 ale daje radę Osobiście nie zmienił bym już na ośkę nawet kosztem tych około 2l na setkę |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
skipper
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 110 Skąd: Małopolska i Mazury
|
Wysłany: 2014-03-07, 22:47
|
|
|
ernesto napisał/a: | Marek przydaje się tylko tego się nie odczuwa w codziennym użytkowaniu.
To była moja pierwsza zima z Q i nawet jak każdy stał czy się grzebał to z Q idziesz do przodu. Pewność w prowadzeniu, wiadomo nie jest to 50/50 ale daje radę Osobiście nie zmienił bym już na ośkę nawet kosztem tych około 2l na setkę |
Ernesto
Jeździłeś Subaru?
Napęd Quattro znam już od 10 lat,nie twierdzę że Subaru jest lepsze,(jest podobne) natomiast ma coś co nie ma Audi.
Technologia idzie do przodu ,może w Audi trzeba coś ulepszyć,
Szefowie Audi dajcie nam możliwość regulacji siły rozkładu napędu,to jest rewelacja,widziałem na Automianiaku jak były "Stig" się tym bawił!
Oglądnij sobie na Top Gear pojedynek BMW M3 -Audi RS5 |
_________________ Tylko A8 i Jachty Motorowe.
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-03-07, 23:50
|
|
|
Marek miałem przyjemność jeździć Imprezą Lancerem i troszkę poszaleć nimi ale starszymi typami, nie nowymi. Fakt napędy są inne ale to z kolei są auta z rodu rajdowego no a z drugiej strony Q zaczynało swoją historię w rajdach
Wydaje mi się że rozkład mocy 50/50 byłby dobrym rozwiązaniem. Tylko czy nie wpływało by to na trakcje bardzo. W subaru jest lekki silnik u nas jest ciężka V-ka i może w ten sposób chcieli zapobiec wylatywania przodem.
Sądzę że audi nie pudzie w kierunku by kierowca miał możliwość ingerencji w rozkład mocy na poszczególne osie indywidualnie od potrzeb użytkownika. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-03-07, 23:51
|
|
|
Piszac o przelaczniku w imprezie, masz pewnie na mysli DCCD i tylko zmienia stopien spiecia (propocji) napedu przod/tyl i tez z tego powodu wiecej spala. Ten wlacznik nie odlaczy ci napedu z jednej oski (to nie haldex). Poza tym DCCD jest dostepne w topowych imprezach STI, w zwyklej czy WRX brak. Podobny bajer ma tez EVO, tam masz do wyboru rodzaj nawierzchni. Quattro z toresenem jest zaliczany do scislej czolowki napedow na 4 kola. Rozwiazanie subaru tez ma swoje wady. |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
skipper
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 110 Skąd: Małopolska i Mazury
|
Wysłany: 2014-03-08, 00:16
|
|
|
Korton napisał/a: | Piszac o przelaczniku w imprezie, masz pewnie na mysli DCCD i tylko zmienia stopien spiecia (propocji) napedu przod/tyl i tez z tego powodu wiecej spala. Ten wlacznik nie odlaczy ci napedu z jednej oski (to nie haldex). Poza tym DCCD jest dostepne w topowych imprezach STI, w zwyklej czy WRX brak. Podobny bajer ma tez EVO, tam masz do wyboru rodzaj nawierzchni. Quattro z toresenem jest zaliczany do scislej czolowki napedow na 4 kola. Rozwiazanie subaru tez ma swoje wady. |
Dostałem auto z wypożyczalni żadne cudo model 2007(ponoć brzydki) z suwakiem koło lewarka,po lewej stronie.
Na Subaru się nie znam i te auta nie robią na mnie wrażenia. |
_________________ Tylko A8 i Jachty Motorowe.
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-03-08, 11:41
|
|
|
skipper napisał/a: |
Dostałem auto z wypożyczalni żadne cudo model 2007(ponoć brzydki) z suwakiem koło lewarka,po lewej stronie.
Na Subaru się nie znam i te auta nie robią na mnie wrażenia. |
To napewno nie miales tam zmiany rozdzialu napedu, w wersji wolnossacej mogl byc reduktor, lub ustawienia skrzyny/auta sport #, zwykla itp |
|
|
|
|
skipper
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 110 Skąd: Małopolska i Mazury
|
Wysłany: 2014-03-08, 17:01
|
|
|
Dźwignia wygląda jak na zdjęciu(obok hamulca ręcznego) i rzeczywiście działa,ja nie neguje napędu quattro,ale sądzę że Subaru też ma niezły napęd.
Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.
2bih.jpg
|
|
Plik ściągnięto 6386 raz(y) 37,24 KB |
|
_________________ Tylko A8 i Jachty Motorowe.
|
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-03-08, 17:30
|
|
|
skipper napisał/a: | Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.
|
W moim pojeździe spada o 2 litry, napęd jest na tył a przód włączam lub wyłączam przyciskiem. |
|
|
|
|
skipper
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 110 Skąd: Małopolska i Mazury
|
Wysłany: 2014-03-08, 18:19
|
|
|
labas napisał/a: | skipper napisał/a: | Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.
|
W moim pojeździe spada o 2 litry, napęd jest na tył a przód włączam lub wyłączam przyciskiem. |
Z ciekawości co to za auto? |
_________________ Tylko A8 i Jachty Motorowe.
|
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-03-08, 18:33
|
|
|
skipper napisał/a: | Z ciekawości co to za auto? |
Zgadnij |
|
|
|
|
skipper
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 110 Skąd: Małopolska i Mazury
|
Wysłany: 2014-03-08, 18:36
|
|
|
labas napisał/a: | skipper napisał/a: | Z ciekawości co to za auto? |
Zgadnij |
Nie mam pojęcia. |
_________________ Tylko A8 i Jachty Motorowe.
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-03-08, 18:47
|
|
|
skipper napisał/a: | Dźwignia wygląda jak na zdjęciu(obok hamulca ręcznego) i rzeczywiście działa,ja nie neguje napędu quattro,ale sądzę że Subaru też ma niezły napęd.
Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie. |
Tj dzwignia reduktora, w subaru nie ma przestawiania napedu na jedna os. Dziwne, ze nie odczules, ze cos sie biegi skrocily |
|
|
|
|
|