Autor |
Wiadomość |
zzzzzzzz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 4 Skąd: Małpopolska
|
Wysłany: 2016-10-30, 21:28
|
|
|
Tryb j mode myślę że był włączony bo im o tym mówiłem a właściciel ma 2 auta na pneumatyce mówi ze wie o co z tym chodzi... mam nadzieje. Właśnie, już raz to było robione bo po 2 tyg na podnośniku i wiszenia kół w powietrzu tylne zostały w takiej samej pozycji jak wisiały na podnośniku następnie spuscili tak jak mówisz i sie upoziomowało
[ Dodano: 2016-11-19, 20:49 ]
Na komputerze wyskakuje błędna adaptacja zaiweszenia, kazde koło różni sie od siebie praktycznie po ok 0.5cm na wysokosci, adaptacja na nowo nic nie daje ani z wypoziomowaniem kół do jedenj wysokości ani z twardoscia ( robiona dobrze). Dodam ze gdy opuszczam auto na dynamic zielona kontrolka caly czas świeci jakby caly czas go próbował jeszcze opuścić natomiast auto tez jest mniej wiecej dobrze wypoziomowane |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-11-20, 08:26
|
|
|
nie bardzo stare tylko z zawieszeniem Comfort
jestem po 2 tygodniowej walce z zawieszeniem po zmianie wahaczy i uniesieniu lekko auta z jednej strony na podnosniku ...
wygląda to tak :
po pierwsze łaczniki masz z 2004r nabank [linki co ida od wahacza do czujnika]
sa tak wyrobione że różnica może wynieśc nawet 5mm
spróbuj wyciądnąć je z tej gumy tylko nie zaduś sie od rdzy... nasmaruj wyczysć i złóz a najlepiej kup nowe
po drugie odkształcenie błotnika
po trzecie jakość pomiaru...
po czwarte adaptacja sterownik u mnie nie akceptuje kilka adaptacji max 5 dziennie
jezeli wyeliminujesz powyższe błedy to dodatkowo masz jeszcze 2 sprawy:
laptop na masce z lewej strony
nie czekasz na wyswietlenie value w okienku adaptacji dopiero po tym bedzie prawidłowa
i na koniec w zawieszeniu comfort zawsze pali sie zielona lampka bynajmniej w pre fl a to ze wzgledu ze zawieszenie nie jest sport
w menu mmi kiedy zmieniasz poszczególne tryby zawieszenia to trzałka informuje czy auto idzie w góre czy w dół az do momentu kiedy osiągnie zadaną wysokośc w danym trybie
ale jezeli włączasz tryb dynamic odrazu włacza sie lampka zielona na szafie az do wyłaczenia trybu dynamic
ale na mmi biała strzałka informuje cie cie czy dana wysokość jest osiagnieta czy jeszcze nie... jezeli osiagnie wymagana wysokość biała strzałka będzie juz nie podswietlona
jezeli masz tryb auto również bedzie paliła sie zielona lampka po przekróczeniu pewnej przedkości i utrzymaniu jej przez okreslony czas
czasem w zaleznosci od sprawności układu pneumatyki jak również od stanu drogi czas obnizania lub podwyzszania auta może trwac dłużej....
ale jezeli czas zmiany pomiedzy poszczególnymi trybami przekroczy określony czas
na wyswietlaczu pojawi sie zółta kontrolka lub zielona i zółta w zalezności od trybu w którym wystąpił błąd
obniżanie auta RÓWNIEŻ SPRAWIA KŁOPOTY . poniewaz mój strownik nie chciał przyjąć wiecej niz 18mm i na tym koniec nawet 1 mm nie dalo sie go już oszukać , obniżałem linkami
ogólnie trochę mi to zajeło ogarnięcie obniżenia auta bo kazdy szczegół ma tu znaczenie
przesuniety otór montazowy łącznika czujnika wysokości
wyrobiony łacznik wysokości
deformacja błotnika
słabe cisnienie w kołach
laptop na masce
wystapienie błędu podczas adaptacji wymaga zamkniecia programu i zagaszenia auta
zmiana kodowania wysokosci wymaga zamknięcia programu i zgaszenia auta
kabel zrywa połączenie
poziom podłogi
uszkodzony czujnik poziomowania
luzy na zawieszeniu
to tak po krótce
mi trochę zajęło ogarnięcie wszystkiego
przez okreslenie auto jest tak mniej wiecej wypozoimowane to wiesz 2 palce gdzie
albo audi jest wypoziomowana albo nie
zaczynaj na nowo od początku od kodowania i adaptacji po kolei i schodż coraz nizej |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-20, 09:44
|
|
|
Cytat: | sa tak wyrobione że różnica może wynieśc nawet 5mm |
To nie regula bo u mnie to byly raczej zapieczone i nie dalo sie nawet lekko ruszac. Poza rym ori chyba tak nie zrzucisz z glowki. Ja musialem rozcinac ori laczniki.
Cytat: | po czwarte adaptacja sterownik u mnie nie akceptuje kilka adaptacji max 5 dziennie |
Ja robilem do oporu
dracus6662 napisał/a: | nie czekasz na wyswietlenie value w okienku adaptacji dopiero po tym bedzie prawidłowa |
Raczej nie wkradlo sie tu przypadkiem. Mozna przejsc do kolejnego kanalu jak wartosc zostanie zaakceptowana jako VALID
dracus6662 napisał/a: |
i na koniec w zawieszeniu comfort zawsze pali sie zielona lampka bynajmniej w pre fl a to ze wzgledu ze zawieszenie nie jest sport |
To nie prawda. Tu istotny jest soft sterownika zawiasu lub zegarow(nie jestem pewien). Ja mam comfort, prelift i nic nie swieci na stale. dracus6662 napisał/a: | wystapienie błędu podczas adaptacji wymaga zamkniecia programu i zagaszenia auta
zmiana kodowania wysokosci wymaga zamknięcia programu i zgaszenia auta |
Kup inny kabel |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-11-20, 11:15
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | po czwarte adaptacja sterownik u mnie nie akceptuje kilka adaptacji max 5 dziennie |
dracus6662 napisał/a: | nie czekasz na wyswietlenie value w okienku adaptacji dopiero po tym bedzie prawidłowa |
dracus6662 napisał/a: | wystapienie błędu podczas adaptacji wymaga zamkniecia programu i zagaszenia auta |
dracus6662 napisał/a: | zmiana kodowania wysokosci wymaga zamknięcia programu i zgaszenia auta |
dracus6662 napisał/a: | kabel zrywa połączenie |
Przy sprawnym aucie nie spotkałem się z żadnym z powyższych przypadków i wg. mnie jest to problem kabla lub interfejsu.
Różne anomalie mogą się też pojawić jak sam sterownik nie jest w pełni sprawny ale to już inny temat.
dracus6662 napisał/a: | poziom podłogi |
Równa pozioma powierzchnia to jest podstawowy warunek poprawnej kalibracji zawieszenia |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-20, 11:19
|
|
|
FOSS napisał/a: | Równa pozioma powierzchnia to jest podstawowy warunek poprawnej kalibracji zawieszenia |
Ja pojechalem do zaprxyjaznionej skp i tam robilem. Przy okazji nauczylem ich mechanika i ustawiac swiatla tez bo wczesniej na przegladzie chcial mi srobokretem samym ustawic |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-11-20, 12:22
|
|
|
ze srubokrętem tez mi swiatła chcieli regulować raz.....
główkę mozna wyciągnąz ztej gumy spokojnie podobnie jak w przegubach kulistych z pierscieniem sprezystym
i wtedy widac jak skorodowana jest główka a aby włożyc spowrotem trzeba nabić młotkiem
jest również mozliwosć przeprowadzenia niepoprawnej kalibracji i bedzie ona zatwierdzona przez sterownik:
brak oczekiwania na napis value czyli auto najpierw opuszcza sie pozniej podnosi ale nawet jak podniesie potrzebuje nieraz chwilke więcej jezeli wtedy wpisze sie wartosc to zaakceptuje i tak dalej az do punktu 5 i da sie wartosc 1 i zaakceptuje ale nie bylo value na poczatku to nie ustawi sie zawieszenia dokladnie pomimo ze wszystkie wartosci były akceptowalne
na koniec jeszcze bardzo banalna sprawa może być podgiety Łącznik czujnika ....
jezeli wszystko sprawne i kabel ok oraz laptop podczas kalibracji nie dociąza lewej strony |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2017-02-11, 23:05
|
|
|
Czy VCDS'em da się włączyć Jacking Mode? Bo nadal mam pacjenta z martwym MMI, a trzeba zmienić jedno z kół.. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-02-12, 10:27
|
|
|
Wypnij aku |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-02-12, 23:45
|
|
|
dice111 napisał/a: | Wypnij aku |
Dokładnie tak.
Odpiąć aku a regulacja zawieszenia siłą rzeczy nie będzie aktywna i nic złego z pneumatyką nie powinno się wydarzyć. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2017-04-02, 21:08
|
|
|
Panowie, mam pytanie, trochę czytałem i zrobił mi się mętlik w głowie, stąd ten post, ogólnie auto stoi u mechanika, ma zdjęte głowice, ale przed tym totalnie nie pomyślałem żeby auto wprowadzić w tryb serwisowy zawieszenia, bo niby po co skoro będą ściągane głowice ? Ale mechanik wyjął kompresor, i cały tył usiadł tak bardzo że prawie cała opona schowała się w nadkolu, coś się mogło stać ? Aku niestety nie jest odpięty. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-02, 21:36
|
|
|
Ogolnie jeżeli auto nie próbował podnosić lewarkiem to samo weszlo w tryb awaryjny i zablokowalo się w ostatniej pozycji.. niech właczy stacyjke i zablokuje auto / ustawi w tryb podnośnika...
ale z tego co mówisz to trochę dziwnie to wygląda bo demontaż kompresora nie sprawi ze auto klapnie....
do tego sa zawory / rozdzielacz
jeżeli doopa klapla to albo podnosił przód albo tyl abo cale auto i teraz klaplo jak opuścił z podnośnika.
jeżeli nic nie ruszał to czemu duupa siadła? a przód nie? do ewidentnie podnosił fure
no chyba ze samochód stoi pare dni i miechy sa nieszczelne albo gdzies jest nieszczelność w układzie...
jeżeli gość powie ze auta nie podnosił to po zamontowania uuuu kopresora będzie jak przedtem czyli się wypoziomuje ale jeżeli będzie kulawo stała to będzie znaczyc ze auto podnosil i czeka cie poziomowanie zawiechy
nie jest to az tak skomplikowane chociaż za pierwszysm razem trochę się umeczylem teraz już 10-15 min max |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2017-04-02, 21:47
|
|
|
Z tego co mi wiadomo to auta nie podnosił, bo mówiłem mu o tym że jeżeli będzie chciał go podnieść to ma do mnie dzwonić i powiem mu co robić, wiec raczej nie byłby świnią, ogólnie to auto z rozebranym silnikiem stoi już miesiąc, a tył opadł jakieś dwa dni po rozebraniu silnika, miechy raczej są szczelne, kiedyś nie odpalałem auta przez tydzień i nie opadł.
No właśnie to mnie zdziwiło, że tył siedzi a przód normalnie.
Czyli podsumowując, w najgorszym wypadku czeka mnie zabawa komputerem ? Mechanicznie nic nie powinno się stać ? |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-02, 22:01
|
|
|
ogolnie jeżeli mało jezdzieles zasobnik powietrza w bagażniku mógł się dawno skonczyc tzn zapas powietrza a kompresor nie działa jest odpięty wiec nie ma co napompować auta...
jest możliwe ze masz nieszczelność w układzie ale po odlaczeniu kompresora auto nie powinno opasc
włacz tryb podnośnika i będzie dobrze lub ostatecznie odepnij aku ale pewnie czeka cie kodowanie zresztą jak auto stoi długo to ze względu na prądozerna elektrykę jest zalecane odpięcie aku
jeżeli auta nie podnosił to nic się nie stanie w ostateczności czeka cie poziomowanie tylko poco jak możesz właczyc tryb podnośnika albo aku rozłaczyc tylko pamietac by przy podłączaniu stał na ziemi a nie na podnośniku jeżeli nie masz włączonego trybu no chyba ze stoi na podnośniku na 4 kolach a nie wisi |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|