Autor |
Wiadomość |
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-07-05, 06:16
|
|
|
Ja sciaglem u siebie ultery bo za bardzo mi właśnie buczalo. Ich wylot to 55mm. Myslicie ze można by było ograniczyć ten bas stosując zwężenie na wylocie? Tylko ile zawęzić żeby znowu nie zdławic silnika. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-07-05, 07:04
|
|
|
Ma ktoś wiedzę jak słychać tłumik i jak pasuje od S8 do 4.2 ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-05, 11:37
|
|
|
Ja przy Xpipie zastosowałem nawet rurki 50 bo nie miałem idealnych pod ręką. Zamiast katów są noname strumienice. Reszta seria z tyłu więc mam cisze i jedynie na wolnych obrotach do ok 1100 delikatny pomruk. |
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-07-06, 15:44
|
|
|
To muszę pokombinować w wolnej chwili. Jeszcze jedno, czy ktoś wywalał katy w d3 i mógłby polecić jakie katy zamiennie można by było wystawić.? |
|
|
|
|
|
|
|
Konrad111a
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 33 Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 11 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2014-07-07, 09:00
|
|
|
Właśnie jak jest z tymi katami, można je wywalić ? Czy raczej nie polecacie.. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-07-07, 09:45
|
|
|
Konrad111a napisał/a: | Właśnie jak jest z tymi katami, można je wywalić ? Czy raczej nie polecacie.. |
W D3 jeszcze tego nie ćwiczyłem..... u mnie katy są, jak fabryka zrobiła.... tylko za katami sporo się pozmieniało.
Po wycięciu katów na pewno będzie trzeba zmotać tylne sondy lambda..... albo dać mądremu program do zmotania co by wyciął je z programu bo inaczej CHECK będzie ciągle wywalało. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Konrad111a
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 33 Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 11 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2014-07-07, 09:51
|
|
|
Rozmawiałem już z dobrym elektromechanikiem, usunięcie Sondy 1200 zł, tylko ciekawi mnie dźwięk, czy nie będzie za głośno... Ta opcja i tak jest najtańsza... |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-07-10, 07:57
|
|
|
Wydech z A8 W12 co ma na koncowkach, jakies sterowanie - otwieranie dodatkowej drugiej koncowki przy pewnych obrotach?
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-10, 08:07
|
|
|
Podobne rozwiązanie jest w BeMWu Jest to przepustnica podciśnieniowa.
W BeMWu zazwyczaj jest zamknięta, po przekroczeniu pewnej wartości obrotowej, przepustnica się otwiera.
Jedni na forach piszą że jest to mało istotne rozwiązanie. Ale tu chodzi o pojemność układu wydechowego. Poprawia w ten sposób charakterystykę na niskich obrotach i przy większych daje większy przepływ spalin.
Nie wiem jak jest to podczas ujmowania gazu jadąc na biegu czy przepustnica się zamyka poprawiając skuteczność hamowania silnikiem |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Rabol
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Domin
Jeżdzę: A8D3
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 40 Skąd: TG
|
Wysłany: 2014-07-15, 12:55
|
|
|
Potwierdzam, to jest pewnego rodzaju przepustnica. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:37
|
|
|
ernesto napisał/a: | ... Nie wiem jak jest to podczas ujmowania gazu jadąc na biegu czy przepustnica się zamyka poprawiając skuteczność hamowania silnikiem |
Nie poprawia, bo i tak opór na silniku stawiają zawory sterujące w głowicy (dolotowe i wylotowe) a ciśnienie w układzie wydechowym nie jest aż tak wysokie, aby cofać strumień do silnika. Przepustnica usprawnia działanie silnika gdy tenże silnik działa, czyli spala mieszankę. Poprawia opróżnianie układu i wymianę gazów w cylindrach. Właściwie w silnikach czterosuwowych układ wydechowy ma za zadanie prawidłowe odprowadzenie spalin z silnika, zmniejszenie poziomu hałasu wydobywającego się z silnika, zmniejszenie ilości szkodliwych gazów występujących w spalinach ewentualne zapewnienie optymalnej pracy silnika (jak w tym przypadku). Co innego w silnikach dwusuwowych, ale to już inna bajka... |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-15, 23:14
|
|
|
pebo napisał/a: | ernesto napisał/a: | ... Nie wiem jak jest to podczas ujmowania gazu jadąc na biegu czy przepustnica się zamyka poprawiając skuteczność hamowania silnikiem |
Nie poprawia, bo i tak opór na silniku stawiają zawory sterujące w głowicy (dolotowe i wylotowe) a ciśnienie w układzie wydechowym nie jest aż tak wysokie, aby cofać strumień do silnika. Przepustnica usprawnia działanie silnika gdy tenże silnik działa, czyli spala mieszankę. |
Czyli mit jest obalony ,ze zamknięcie przepustnicy skutkuje lepszym hamowaniu silnikiem.
Jednym słowem ma to jedynie związek na moment kiedy wciskamy pedał w welur. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
simon68
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 64 Skąd: oświęcim
|
Wysłany: 2014-07-16, 10:09
|
|
|
ernesto napisał/a: | pebo napisał/a: | ernesto napisał/a: | ... Nie wiem jak jest to podczas ujmowania gazu jadąc na biegu czy przepustnica się zamyka poprawiając skuteczność hamowania silnikiem |
Nie poprawia, bo i tak opór na silniku stawiają zawory sterujące w głowicy (dolotowe i wylotowe) a ciśnienie w układzie wydechowym nie jest aż tak wysokie, aby cofać strumień do silnika. Przepustnica usprawnia działanie silnika gdy tenże silnik działa, czyli spala mieszankę. |
Czyli mit jest obalony ,ze zamknięcie przepustnicy skutkuje lepszym hamowaniu silnikiem.
Jednym słowem ma to jedynie związek na moment kiedy wciskamy pedał w welur. |
Panowie poczytacie sobie co to jest EXUP w motorkach to wszystko będzie wam jasne .... |
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2014-08-24, 20:15
|
|
|
ja zrobiłem cały wydech z kwasówki wywaliłem tylnie tłumiki zamontowałem super katy oraz x-pipe i mróczy jak malina |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|