Autor |
Wiadomość |
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-05-28, 18:29
|
|
|
Juz pisałem jak dobrać rezystor. Kurcze prawo ohma się kłania.
R=U2/P |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-05-28, 23:45
|
|
|
tomi5 napisał/a: | Hej.
Linki widziałem, ale bardziej chodzilo mi o tańsze rozwiązanie:
siwy71 napisał/a: | Dodam od siebie tylko, że oferowane rezystory na allegro są drogie, wystarczy poszukac w dobrym sklepie elektronicznym. Za odpowiedniki zarowki w5w placiłem jakies 40gr a za 50w zarowke pare złotówek.
pozdrawiam |
|
Jeżeli chodzi o tańsze rozwiązanie czyli to co cytujesz to nie wiem...... bo czytam ten cytat i oczom nie wierzę.......
osobiście kupowałem takie rezystory gdzieś w jakiejś hurtowni elektronicznej i takich rezystorów obciążeniowych za jakieś 40 groszy nie znajdziesz..... kosztują od kilku do kilkunastu pln i nie wiem jak w jakimś dobrym sklepie mogą sprzedawać poniżej 1pln skoro w hurtowni są po kilka czy kilkanaście pln.
Do tego dodam jeszcze, co do tego cytatu, że to bardzo ciekawa zależność..... mówię o tym, że do żarówki 5W opornik kosztował 40 groszy a do 50W kilka złotych.
Chodzi bowiem o to, że do żarówki 5W potrzeba wielokrotnie większego opornika niż do żarówki 50W a co za tym idzie opornik do żarówki 5W powinien być sporo droższy niż do żarówki 50W czyli odwrotnie niż u kolegi <tjaa> |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-05-29, 05:41
|
|
|
Opornik do żarówki 5W będzie tańszy od tego do żarówki 50W. Rezystancja jego będzie większa ale moc będzie mniejsza. Im większa moc rezystora tym drożej. |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-05-29, 06:35
|
|
|
Dzięki Foss teraz już rozwiałeś moje wątpliowści i wiem żeby nie kombinować tylko kupować gotowca.
MYślalem że to podobna sytuacja co do opornika poduszki silnika, koszt w ASO 70zł w sklepie 0,40zł |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-05-29, 18:37
|
|
|
macisz12 napisał/a: | Opornik do żarówki 5W będzie tańszy od tego do żarówki 50W. Rezystancja jego będzie większa ale moc będzie mniejsza. Im większa moc rezystora tym drożej. |
Ja mówię o rezystorach obciążeniowych.... i być może tam gdzie ty kupujesz jest właśnie tak jak opisujesz ale niestety tam gdzie ja kupowałem ostatnio jak rezystancja większa to i cena wyższa, np. 10Ω50W jest droższy niż 1Ω50W |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-05-31, 07:38
|
|
|
W tym przypadku co podałeś to jak najbardziej bo moce są te same. Gdyby ten 10ohm miał moc 20W to napewno byłby tańszy. Ja za rezystor 4ohm 50W u siebie w lokalnym sklepiku płaciłem coś ok 10zl. Pewnie w sklepie internetowym cena będzie x2 do tego koszty wysyłki. |
|
|
|
|
mario_555
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mario
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 35 Skąd: KRK
|
Wysłany: 2014-07-29, 20:38
|
|
|
"Filtry" sprzedawane na Allegro to nic innego jak opornik - co nie zmienia faktu, ze są potrzebne.
W przeciwnym wypadku wywala błędy. W D3 to na razie jedyne rozwiązanie.
FOSS ma 100% rację do każdej mocy żarówki należy dobrać odpowiedni opornik.
Rzeczowe "filtry" BARDZO się grzeją (żarówka postojowa W5W) temperatura radiatora dochodzi do 80-90 stopni !!! - należy bacznie zwracać uwagę gdzie się go montuje !
A tak wygląda w środku :
Do każdej żarówki należy podłączyć 1 filterek
Foss w D3 możesz wyłączyć za pomocą VAG-a diagnozowanie oświetlenia przestrzeni pod nogami - ale tylko to |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-09-23, 20:18
|
|
|
Panowie nie chcę zakładać nowego tematu tylko tutaj zapytać czy macie coś sprawdzonego godnego polecenia co chodzi o led w postojówkach by nie sypało błędem no i odrazu do tablicy rejstracyjnej też , macie coś sprawdzonego |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-09-23, 20:33
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | Panowie nie chcę zakładać nowego tematu tylko tutaj zapytać czy macie coś sprawdzonego godnego polecenia co chodzi o led w postojówkach by nie sypało błędem no i odrazu do tablicy rejstracyjnej też , macie coś sprawdzonego |
Żarówki? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-09-24, 05:16
|
|
|
tak chodzi o żarówki led w miejsce pozycyjnych , bo po przeczytaniu tutaj tematów trochę się zawiesiłem <niewiem>
wychodziłem z załozenia że żarówka can bus załatwi sprawę a tutaj opisujecie że dalej sypie błędem , więc proszę o poradę które żarówki kupić do pozycyjnych oczywiście led aby dobrze komponowały się z xenonem oraz jakie żarówki led do tablicy rejestracyjnej oczywiście aby tez nie sypało błędem
możecie coś polecić nazwe albo przykład jakiejś aukcji tak abym nie martwił się błędem na tablicy |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-09-24, 09:07
|
|
|
Philips robi bardzo fajne LEDY 4300 i 6000K, do tego sprzedaja osobno ich CANBUS KONTROLER |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-09-24, 17:38
|
|
|
to znaczy ? jakaś przetworniczka? czy jak? i czy ta przetworniczka się nie grzeje mocno ?potrzebuje dobre rozwiazanie, pewne , a do normalnych xenonów to jaka ma byc barwa tego swiatła? podaj jakieś zdjęcie albo link do tego kompletu |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-09-25, 10:23
|
|
|
Pisałem o tym wiele razy..... żarówki LED W5W nie ma takiej co by nie generowała błędu na FIS.
Żarówkę LED kupujesz jakąkolwiek starając się nie przepłacić i jednocześnie nie kupując najtańszego chłamu i do tego do każdej żarówki kupujesz odpowiedni rezystor obciążeniowy który spowoduje brak błędu na FIS.
Innej drogi na tą chwilę nie znam oprócz oczywiście kupienia oryginalnych lamp ze światłami LED jakie spotkać można czasem w po-liftach. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaktus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
|