Autor |
Wiadomość |
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-12-10, 20:39
|
|
|
i jak finalnie udało się wymienic ten rozrusznik? tez bym stawial na aku |
|
|
|
|
|
|
|
maromko
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Melton Mowbray
|
Wysłany: 2017-12-10, 20:45
|
|
|
Kolega szeryfisch z "3S warsztat" w Magnicach. Silnika na 100% nie wyciągał ale rozrusznik wymienił.
Jeszcze gdyby ktoś się wypowiedział był bym wdzięczny.
Był bym bardziej niż zadowolony jeżeli problemem był by akumulator szczerze mówiąc.
A co z przewodem plusowym? Gdy podprowadziłem auto do warsztatu przy próbie odpalenia (wtedy nie skutecznej) plusowy kabel był gorący - bardzo. Teraz po jeździe i przy odpalaniu nie jest bardzo gorący ale jest cieply i elastyczny. Bardziej elastyczny niż po nocy stania w garażu. Może to to? |
|
|
|
|
|
|
|
Piotrekk91
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2 AUW
Wiek: 33 Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 9 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2017-12-11, 14:01
|
|
|
Ja wyjąłbym alternator i oddał do sprawdzenia facetowi który się zajmuje regeneracja.
Może aku jest poprostu niedoładowany |
_________________ Nigdy nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy. |
|
|
|
|
maromko
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Melton Mowbray
|
Wysłany: 2017-12-11, 14:18
|
|
|
Nawet jeżeli ładowanie jest na poziomie 14V?
Kupiłem nowy akumulator, wracam od elektryka który powiedział że przy rozruchu tym razem napięcie spada do 10V.
Auto jak paliło tak pali. Raz od ręki raz pokręci ciężko i odpali. |
|
|
|
|
|
|
|
Piotrekk91
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2 AUW
Wiek: 33 Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 9 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2017-12-11, 14:42
|
|
|
Ja wlasnie oddalem swoj do regeneracji facetowi ktory zna się na rzeczy, mowil ze norma jest 13.9-14.4. Wedlug mnie sprawdz tego altka, koszta regeneracji nie powalaja. Ja regeneruje a potem nowe aku. Obawiam sie że moj zuzyty alternator wykonczyl mi również roczne aku Nowe czeka w garazu |
_________________ Nigdy nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy. |
|
|
|
|
maromko
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Melton Mowbray
|
Wysłany: 2017-12-11, 16:19
|
|
|
Zauważyłem że oświetlenie wewnątrz auta na odpalonym silniku na wolnych obrotach pulsuje, świeci cały czas ale pół sekundy przygasa a drugie pół wzmacnia sie. Powyżej 1000obrotow jest ok. Świeci równo. |
|
|
|
|
|
|
|
Piotrekk91
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2 AUW
Wiek: 33 Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 9 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2017-12-11, 16:55
|
|
|
To raczej alternator, ja grzebanie zacząłbym właśnie od niego. Zmierzyć u fachowca jak jest wyjęty. Facet go rozkręci i od razu powie Ci co jest do wymiany w nim. Z silnikiem problemów nie masz żadnych? Nie jestem znawcą, ale jak zaczynac grzebanie w 6.0 no to od takich malych rzeczy a wszystko na niego wskazuje.
[ Dodano: 2017-12-11, 17:05 ]
Jaki masz wgl akumulator? Podłącz go pod prostownik na noc i zobacz jak rano Ci odpali. Jezeli odpali dobrze i potem zrobisz troche kilometrow, auto postoi i bedzie znowu kiepsko kręcić to ten alternator sie nie nadaje moim zdaniem. |
_________________ Nigdy nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy. |
|
|
|
|
maromko
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Melton Mowbray
|
Wysłany: 2017-12-11, 17:08
|
|
|
Ok. Na wszelki wypadek podłącze stary akumulator do czasu aż będę mógł wymontować alternator. W środę wracam do UK i tam już będę kontynuował dalsze naprawy etc. Wątpię aby jutro znalazł kogoś kto by to zrobił od ręki.
Akumulator Varta Silver Dynamic H3 100Ah 830A.
Właśnie w tym problem ze auto pali dobrze gdy jest "zimne" problem zaczyna się gdy zrobię trochę km zgasze i chce odpalić. Wtedy kręci dłużej lub wolniej.(filmiki w poprzednich postach) Gdy zostawię je na godzinę lub dwie wrócę i chce odpalić to odpala od ręki.
Dzisiaj wróciłem z 50km trasy, zgasiłem silnik chciałem odpalić od razu i kręcił długo i odpalil, zgasiłem wrzuciłem nowy akumulator i od razu odpaliłem i bez większej różnicy na nowym akumulatorze też kręcił podobnie jak na filmikach.
Co do silnika większych problemow nie ma. Pracuję równo, przyspiesza też równo. |
|
|
|
|
|
|
|
Piotrekk91
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2 AUW
Wiek: 33 Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 9 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2017-12-11, 17:17
|
|
|
Od ręki ciężka sprawa;/ Mimo wszystko życzę powodzenia:) Podładuj aku prostownikiem i zobacz jak pali wtedy mozna szukac przyczyny w alternatorze. Pozdrawiam
[ Dodano: 2017-12-11, 17:23 ]
Na chłopski rozum coś stawia opór gdy rośnie temp.
[ Dodano: 2017-12-11, 17:28 ]
Podpinałeś auto pod kompa? Może jakiś czujnik temp. masz uszkodzony |
_________________ Nigdy nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy. |
|
|
|
|
maromko
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Melton Mowbray
|
Wysłany: 2017-12-11, 17:29
|
|
|
Dokładnie też tak myślę.
Ale ściągnąć pasek wieloklinowy gdy silnik jest cieply aby spróbować odpalic bez alternatora rolek i pompy wspomagania, no dzisiaj mechanik się nie podjął.
Tak podpinałem. Poza błędem ABS (modul zawiche zebrał, wyświetla że jest "detected" ale esp abs etc działa poprawnie) to błędów nie ma.
Kiedyś był czujnik temperatury płynu chłodzącego uszkodzony ale został wymieniony.
A i jeszcze możliwe że regulator ciśnienia paliwa jest uszkodzony ( czuć z wydechu bezyne ) ale to nic powiązanego. |
|
|
|
|
|
|
|
Piotrekk91
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2 AUW
Wiek: 33 Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 9 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2017-12-11, 17:36
|
|
|
Silnik pracuje równo? Spadkow mocy nie masz? Masz racje odpal bez paska ale zagrzejcie jeszcze przed zdjeciem paska zeby pompa i altek byly cieple. No ale gdy pompa stwiala opor to bys czul slyszal...
[ Dodano: 2017-12-11, 17:48 ]
Jednak czy dla takiego dużego silnika ktory jest zdrowy opor kol pasowych to problem...? Moze nie na miejscu, ale w pastuch b5 kleknela mi zarowno pompa wspomagania kiedys i altek totalnie palil bez problemu, zwykly pastuch. Możesz miec problem z mieszanka na cieplym rozruchu, przeplywka? albo dawka paliwa na cieplym? |
_________________ Nigdy nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy. |
|
|
|
|
maromko
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Melton Mowbray
|
Wysłany: 2017-12-11, 18:29
|
|
|
Gdyby to była by mieszanka nieodpowiednia to nie powinien wtedy kręcić żwawo i szybko i długo długo długo aż odpali ?
Da radę sprawdzić vcds em przepływomierz? |
|
|
|
|
|
|
|
Piotrekk91
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2 AUW
Wiek: 33 Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 9 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2017-12-11, 20:27
|
|
|
VCDS em mozna, lepiej robi się to podczas jazdy. Przeciągasz na biegach i obserwujesz wartości. Moja wiedza się tu kończy, a nie chce pleść głupot. Lepiej niech wypowie się ktoś bardziej kumaty. |
_________________ Nigdy nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-12-14, 10:40
|
|
|
U mnie ostatnio zbiegły się 2 rzeczy co prawda w V8 ale może coś podpowiem padł rozrusznik i aku jak sie okazało to w rozruszniku bendiks standardowo ale aku raz mi sie rozładowało do końca jak zostawiłem na lotnisku auto i wg gościa co pracuje w sklepie co kupowałem alu jeżeli nie naładujesz go odpowiednim prądem w twoim przypadku 10A ok 14 godzin to alternator sobie nie poradzi druga sprawa to co Marek powiedział, wszystkie masy do poczyszczenia klemy i nie wiem jak jest u ciebie ale ja miałem przy klemie plusowej dodatkowy bezpiecznik taki kawałeczek blaszki i już był taki rozwalony że spadała wskazówka ładowania , jak wszystko poskładałem to ciągle problem z ładowaniem więc wróciłem do sklepu i oddam aku 2 dni później oddali nowe bo się okazało że ma wadę fabryczną i od teraz kompletnie zero problemów, jedno pytanie czy czujnik temperatury dałeś ori?? u nas w V8 częsty problem że wariuje to odpalanie nawet na nowym ale nie ori właśnie jak jest gorący, no i oczywiście altek do sprawdzenia na koniec |
|
|
|
|
|