Autor |
Wiadomość |
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2016-12-04, 22:59
|
|
|
songo, Dzisiaj tankowałem po 608 kilometrach od ostatniego tankowania i weszło 75 litrów co daje 12 ltr na 100 kilometrów tylko po mieście i bez oszczędzania |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
songo
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38 Dołączył: 09 Cze 2016 Posty: 127 Skąd: CW/CT
|
Wysłany: 2016-12-04, 23:17
|
|
|
Aha czyli norma
a na rasie jako to wychodzi ?
danishow
Pisałeś prędzej że już zamawiałeś te wtryskiwacze .
Czy jak zamawiałeś dany model zawsze dostawałeś ten model na wtryskiwaczu ? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-05, 20:39
|
|
|
songo napisał/a: | Czy jak zamawiałeś dany model zawsze dostawałeś ten model na wtryskiwaczu ? | Oczywiście, to nie Polska że Cię prawie każdy sprzedawca internetowy w jajo robi |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Pixel
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 108 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2016-12-16, 19:42
|
|
|
A tak troche na boku zapytam, większość uważa, że zacinajacy się rozrusznik w 3,0TDI to objaw wtryskiwaczy, ktoś może mi tą teorie objaśnić technicznie? Auto po zacięciu odpala normalnie i nie kopci, komory spalania są w tłokach, więc jak niby cała ropa spływa do oleju pierścieniami? |
_________________ jest:
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91 |
|
|
|
|
|
|
|
songo
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38 Dołączył: 09 Cze 2016 Posty: 127 Skąd: CW/CT
|
Wysłany: 2017-02-01, 22:00
|
|
|
Założyłem dziś wtryski do auta zakodowałem ,
Na kanałach 13, 14 mam takie oto korekty
-0,33 . 0,00 . -0,14
0,24 . 0,00 . 0,24
oraz na kanałach od 72 do 77 wszędzie są zera po za dwoma kanałami
72 - 0.0 , 6.0 , 0.0
77 - 0.0 , 0.0 , 10.0
Jak stan wtryskiwaczy ? |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-01, 23:11
|
|
|
z korekt na kanale 13 i 14 wyglada ze jest ok, natomiast długookresowe powinny byc na 0.0
wyglada ze wtryskiwacz nr 2 i 6 źle sie zakodowały. Sprawdz dokładnie bo łatwo sie pomylic i programujesz 2 wtryski w jednym kanale... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
songo
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38 Dołączył: 09 Cze 2016 Posty: 127 Skąd: CW/CT
|
Wysłany: 2017-02-02, 20:45
|
|
|
Dziś sprawdziłem po tym jak przyjechałem z pracy i już wysztkie są zera w kanałach 72-78 .
A z korekt powiadacie że ok ?
Czasem na pierwszym podskakuje do -0.54 czy to coś świadczy ?
[ Dodano: 2017-02-21, 22:13 ]
Pany otóż dziś po przejechaniu około 1500 km sprawdziłem po trasie około 400 km ciągłej jady stan wtryskiwaczy w moim silniku i wyszło mi coś takiego :
Grupa
013 -0.19 ; 0.19 ; -0.42
014 0.19 ; 0.33 ; -0.09
072 -6.0 ; 0.0 ; -4.0
073 -2.0 ; 0.0 ; 0.0
074 0.0 ; 6.0 ; 6.0
075 0.0 ; 0.0 ; 0.0
076 2.0 ; 4.0 ; 0.0
077 0.0 ; 6.0 ; 2.0
Proszę o jakieś opinię
Nie chcę na razie zakładać nowego tematu ale mam pytanie co do spalania waszych TDI tz.
Jak wygląda spalanie FIS a rzeczywistość ? I jakiej pojemności są zbiorniki w A8 D3 3.0 TDI? |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-21, 22:37
|
|
|
Moim zdaniem jest dobrze, widac to w korektach długookresowych. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
songo
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38 Dołączył: 09 Cze 2016 Posty: 127 Skąd: CW/CT
|
Wysłany: 2017-02-22, 06:29
|
|
|
Czyli jednak nie powinny być same zera ?
A jak ze spalaniem ? czy bardzo odbiega rzeczywistość a Fis ? |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2017-02-22, 08:34
|
|
|
powinny byś same zera!
jeżeli wtryski są rzeczywiście nowe i oryginalne |
|
|
|
|
|
|
|
songo
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38 Dołączył: 09 Cze 2016 Posty: 127 Skąd: CW/CT
|
Wysłany: 2017-02-22, 08:58
|
|
|
Wtryski są orginalne ale nie nowe . Czyli są w porządku wedle komputera ?
A czemu spalanie jest wyższe niż wskazania komputera |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2017-02-22, 10:07
|
|
|
bo najprawdopodobniej leją
dane w blokach pomiarowych sa bardzo niedokładne
proponuje wymontować wtryski i jechać na stole sprawdzić
wtedy będziesz miał 100% pewności w jakim sa stanie |
|
|
|
|
|
|
|
songo
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38 Dołączył: 09 Cze 2016 Posty: 127 Skąd: CW/CT
|
Wysłany: 2017-02-22, 12:13
|
|
|
Ale to czy nie będą kopcily czy coś takiego?
Przecież po to są te korekty ze jak by mocno lały to by pokazało . Czy niekoniecznie?
Kurde tymi wskazaniami się kierowałem a tu może być zonk |
|
|
|
|
Pixel
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 108 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2017-02-22, 21:22
|
|
|
Kolego, korekcje chwilowe masz w porządku, zdecydowanie nie powinny byc zera (jest to sytuacja wyidealizowana). Im blizej 0 tym lepiej, korekcje na minus ukazują dawki delikatnie cięte, korekcje na plus, zwiększanie dawek. Dodam równiez ze VCDS jest w tym wypadku jedynie podglądem, a nie wyznacznikiem czy masz dobre wtryski czy nie. Możesz mieć nawet wszystkie 6szt idealne, nowe, ale nigdy nie będzie zero dlatego, że korekcje chwilowe uwzględniane są np przez sprężanie w cylindrach. Którys cylinder bedzie mial minimalna odchyłkę od pozostalych i juz wynik bedzie pokazywac różny od zera.
W grupie 72-77 beda same zera do ok 1000km po zakodowania nowych wtrysków.
Objaw konczacych sie wtryskiwaczy to kopcenie na biegu jałowym, czuć niespalone paliwo, oraz zacinajacy się rozrusznik przy odpalaniu na ciepło. Tez mi ta teoria średnio pasowała, wymieniłem na nowe i jak ręką odjął.
Pojemność zbiornika paliwa z tego co pamiętam 90l, ostatnio liczyłem spalanie tankujac okreslona liczbe litrow i liczac ile przejade i potem sprawdzilem ile pokazał FIS i musze powiedziec ze mniej wiecej sie u mnie zgadza. 10,8l mi wyszło. |
_________________ jest:
W221!!!
W204 180Kompressor
W204 320CDi
było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91 |
|
|
|
|
|
|
|
songo
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38 Dołączył: 09 Cze 2016 Posty: 127 Skąd: CW/CT
|
Wysłany: 2017-02-22, 21:53
|
|
|
Dzięki za odpowiedź Pixel ,
No ja osobiście nie czuję żeby jakoś kopcił czy coś takiego
Ale fis mnie Totalnie oszukuję zrobiłem trasę i jechałem dość ekonomicznie według fis spalanie 7,3 a wedle zbiornika średnio 10,3 l
takiej różnicy nawet na zwykłej pompie nie miałem
Co prawda nie sprawdziłem ile weszło do pełna do zbiornika tylko zalałem do pełna i tyle .
A jak jest przelewane paliwo z jednego zbiornika do drugiego ? może ze zbiornikiem jest coś nie tak i nie napełnia go do końca ?
[ Dodano: 2017-02-22, 21:57 ]
Pixel napisał/a: | Objaw konczacych sie wtryskiwaczy to kopcenie na biegu jałowym, czuć niespalone paliwo, oraz zacinajacy się rozrusznik przy odpalaniu na ciepło. Tez mi ta teoria średnio pasowała, wymieniłem na nowe i jak ręką odjął. |
Jaka teoria bo nie zrozumiałem :? |
|
|
|
|
|