Autor |
Wiadomość |
Joey
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2019 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-02-28, 09:45
|
|
|
drago_o, kazde mozna ale diesla latwo i niskim kosztem, a wolnossaca benzyne? To nie opłacalne.
marekp750, dolicz jeszcze to ze wiekszosc 4.2 jest z gazem (przynajmniej w moim przypadku tak było) ktory zawsze troche opóźnia, ostatnio mierzylem przyspieszenie do 100 w mercedesie na gazie i na benzynie na tej samej drodze i byla roznica okolo 0.6sekundy. Ale tak jak pisalem przy wyprzedzaniu jest odczuwalna roznica pomiedzy 4.2 mpi a 3.0tdi |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-28, 14:08
|
|
|
porównywanie benzyny do traktora jest nie za bardzo miejscu inaczej moc i moment przebiega dizel lepiej z dołu jedzie -przynajmniej tak się czuje gdzie dizel ma zadyszkę to benzyna się budzi ale wolę benzynę bo mam uczulenie na spaliny auta zasilanego gnojowicą |
|
|
|
|
|
|
|
Joey
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2019 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-02-28, 22:36
|
|
|
pepi, sprawny diesel nie powinien puszczać zadnego dymka,przynajmniej ja tak mam w 14letnim wozie! , no a to z czym sie spotykamy na drogach moze postawić diesla w zlym swietle czyli kopciuchy z milonowymi przebiegami😂 |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-03-01, 21:49
|
|
|
nie chodzi mi o dymki
mnie zapach dizla sprawnego i nawet nowego drażni nie znoszę tego zapachu jest taki specyficzny-- mój nos jest uczulony .
Ostatnio jakoś się składa ze mam co chwila 3,0 tdi do naprawy od q7 do a6 i z vw nie mam dobrego zdania o tym silniku najgorsze jest q7 ale trup |
|
|
|
|
|
|
|
Joey
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2019 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-03-03, 00:53
|
|
|
pepi, to juz co kto woli wedle gustu 😂 osobiście jezdze 4.2 fsi (nie dlatego ze sie psuje) w d4 ale wolalbym o niebo 4.2tdi ze względu na moment obrotowy
4.2 benzyna w porównaniu z clean dieslem nie jedzie 😂 |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Joey
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2019 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-03-03, 12:01
|
|
|
marekp750, kolego nie wiem skad bierzesz te dane ale nie sa one poprawne d4 4.2fsi - 5.7-5.8sekundy do 100
D4 4.2tdi clean diesel - 4.7sekundy to po pierwsze a po drugie diesel ma prawie 2x tyle momentu czyli 850nm a benzyna tylko 450! Co sprawia ze wyprzedzanie dieslem a benzyna to inna bajka. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-03-03, 12:16
|
|
|
Te twoje dotyczą wersji 385KM. 350KM ma powyżej 5s wg RaceLogica |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2019-03-03, 12:51
|
|
|
Panowie, mówimy o wyprzedzaniu czyli nie interesuje nas strikte 0-100 km/h.
Interesuje nas przedział powiedzmy 100-160 km/h.
4.2 FSI D4 371 KM ma ~6.9 sek
4.2 TDI D4 350 KM ma ~7.8 sek.
od 0-200 km/h FSI ma ponad 1 sek przewagi.
Często używa się tutaj stwierdzenia diesel ma więcej momentu. Musimy to
zmienić, nieprawda by diesle miały więcej momentu.
Za to stwierdzenie, że silniki doładowane mają więcej momentu obrotowego to fakt, po to się dodaje sprężarki.
Dlaczego tak się przyjęło, że silnik DIESLA ma więcej momentu, ponieważ za czasów
wprowadzenia doładowania w DIESEL nie było zbyt wiele doładowanych benzyn.
Chyba tylko w samochodach sportowych.
Jak weźmiemy doładowaną benzynę 4L V8 i 4.2V8 TDI to benzyna
robi TDI jak chce i kiedy chce. Już nawet wersje niedoładowane Pb są zbliżone
parametrami jazdy do diesel doładowany.
Czy ktoś z Was kiedyś miał okazję jechać silnikiem 1.9 diesel bez doładowania. SDI czy jakoś tak... porównajcie sobie to z silnikiem 1.8 benzyna.
SDI 1.9 będzie miało koło 130Nm
1.8 beznyna Audi koło 170 Nm (wziąłem z 1995 roku by nie zawyżać znacząco wyniku).
https://www.autocentrum.p...25km-1995-2000/
Dlaczego diesel ma niższy moment obrotowy niż benzyna (silniki bez doładownia)? |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
Joey
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2019 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-03-03, 13:03
|
|
|
dice111, ja caly czas pisze o wersji clean diesel czyli 385km |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-03-03, 13:13
|
|
|
No tak, tylko porównujesz preFL D4 z FL D4. FL benzyna miała już doładowane V8, które zjada tego diesla. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Joey
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2019 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-03-03, 16:26
|
|
|
dice111, masz rację, porównuję tak bo nie jeździłem 4.0, a na autostradzie jechalem wlasnie 4.2fsi kontra 4.2tdi 385 i nie bylo szans |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Joey
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2019 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-03-03, 16:55
|
|
|
marekp750, u mnie wyplulo niecale 380 (nie mam seryjnego wydechu) 120tkm a pozatym 15,3 a 16,5 to chyba roznica 1,2sekundy a nie 0,8🤐 ale i tak ta strona podaje bledne dane. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|