Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 3.0TDI ] Przyspieszenie na 6 biegu  
Autor Wiadomość
Joey 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2019
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-28, 09:45   

drago_o, kazde mozna ale diesla latwo i niskim kosztem, a wolnossaca benzyne? To nie opłacalne.

marekp750, dolicz jeszcze to ze wiekszosc 4.2 jest z gazem (przynajmniej w moim przypadku tak było) ktory zawsze troche opóźnia, ostatnio mierzylem przyspieszenie do 100 w mercedesie na gazie i na benzynie na tej samej drodze i byla roznica okolo 0.6sekundy. Ale tak jak pisalem przy wyprzedzaniu jest odczuwalna roznica pomiedzy 4.2 mpi a 3.0tdi
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-02-28, 14:08   

porównywanie benzyny do traktora jest nie za bardzo miejscu inaczej moc i moment przebiega dizel lepiej z dołu jedzie -przynajmniej tak się czuje gdzie dizel ma zadyszkę to benzyna się budzi ale wolę benzynę bo mam uczulenie na spaliny auta zasilanego gnojowicą <boisie>
 
 
Joey 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2019
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-28, 22:36   

pepi, sprawny diesel nie powinien puszczać zadnego dymka,przynajmniej ja tak mam w 14letnim wozie! , no a to z czym sie spotykamy na drogach moze postawić diesla w zlym swietle czyli kopciuchy z milonowymi przebiegami😂
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-03-01, 21:49   

nie chodzi mi o dymki
mnie zapach dizla sprawnego i nawet nowego drażni nie znoszę tego zapachu jest taki specyficzny-- mój nos jest uczulony .
Ostatnio jakoś się składa ze mam co chwila 3,0 tdi do naprawy od q7 do a6 i z vw nie mam dobrego zdania o tym silniku najgorsze jest q7 ale trup :P
 
 
Joey 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2019
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-03, 00:53   

pepi, to juz co kto woli wedle gustu 😂 osobiście jezdze 4.2 fsi (nie dlatego ze sie psuje) w d4 ale wolalbym o niebo 4.2tdi ze względu na moment obrotowy
4.2 benzyna w porównaniu z clean dieslem nie jedzie 😂
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-03-03, 07:55   

4.2 FSI D4 371 KM
0-100 km/h - 5.2 sek
100-160 km/h - 6.9 sek
0-200 km/h - 20.4 sek


4.2 TDI D4 350 KM
0-100 km/h - 5.2 sek
100-160 km/h - 7.8 sek
0-200 km/h - 21.7 sek.

I mówienie, że benzyna w porównaniu do diesla nie jedzie...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Joey 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2019
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-03, 12:01   

marekp750, kolego nie wiem skad bierzesz te dane ale nie sa one poprawne d4 4.2fsi - 5.7-5.8sekundy do 100
D4 4.2tdi clean diesel - 4.7sekundy to po pierwsze a po drugie diesel ma prawie 2x tyle momentu czyli 850nm a benzyna tylko 450! Co sprawia ze wyprzedzanie dieslem a benzyna to inna bajka.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-03-03, 12:16   

Te twoje dotyczą wersji 385KM. 350KM ma powyżej 5s wg RaceLogica
_________________
Black Cars Matters
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-03-03, 12:51   

Panowie, mówimy o wyprzedzaniu czyli nie interesuje nas strikte 0-100 km/h.
Interesuje nas przedział powiedzmy 100-160 km/h.

4.2 FSI D4 371 KM ma ~6.9 sek
4.2 TDI D4 350 KM ma ~7.8 sek.

od 0-200 km/h FSI ma ponad 1 sek przewagi.

Często używa się tutaj stwierdzenia diesel ma więcej momentu. Musimy to
zmienić, nieprawda by diesle miały więcej momentu.
Za to stwierdzenie, że silniki doładowane mają więcej momentu obrotowego to fakt, po to się dodaje sprężarki.

Dlaczego tak się przyjęło, że silnik DIESLA ma więcej momentu, ponieważ za czasów
wprowadzenia doładowania w DIESEL nie było zbyt wiele doładowanych benzyn.
Chyba tylko w samochodach sportowych.

Jak weźmiemy doładowaną benzynę 4L V8 i 4.2V8 TDI to benzyna
robi TDI jak chce i kiedy chce. Już nawet wersje niedoładowane Pb są zbliżone
parametrami jazdy do diesel doładowany.


Czy ktoś z Was kiedyś miał okazję jechać silnikiem 1.9 diesel bez doładowania. SDI czy jakoś tak... porównajcie sobie to z silnikiem 1.8 benzyna.

SDI 1.9 będzie miało koło 130Nm
1.8 beznyna Audi koło 170 Nm (wziąłem z 1995 roku by nie zawyżać znacząco wyniku).

https://www.autocentrum.p...25km-1995-2000/

Dlaczego diesel ma niższy moment obrotowy niż benzyna (silniki bez doładownia)?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Joey 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2019
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-03, 13:03   

dice111, ja caly czas pisze o wersji clean diesel czyli 385km
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-03-03, 13:13   

No tak, tylko porównujesz preFL D4 z FL D4. FL benzyna miała już doładowane V8, które zjada tego diesla.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Joey 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2019
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-03, 16:26   

dice111, masz rację, porównuję tak bo nie jeździłem 4.0, a na autostradzie jechalem wlasnie 4.2fsi kontra 4.2tdi 385 i nie bylo szans
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-03-03, 16:48   

Poniżej link do artykułu o D4 TDI 385 KM

https://www.automobile-ca...el_quattro.html

4.2TDI 385KM
100-200 km/h - 15.3 sek

4.2 FSI 371 KM
100-200 km/h - 16.5 sek

FSI wolniejsze ale nie dużo tylko 1.2 sek (poprawka) między 100 a 200 km/h (w sumie 1 sek to 54 m różnicy przy 200 km/h).

I teraz wchodzimy na temat ile KM zginęło w tym 4.2FSI, że TDI 4.2 385 KM odjeżdżało jak chciało...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Joey 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2019
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-03, 16:55   

marekp750, u mnie wyplulo niecale 380 (nie mam seryjnego wydechu) 120tkm a pozatym 15,3 a 16,5 to chyba roznica 1,2sekundy a nie 0,8🤐 ale i tak ta strona podaje bledne dane.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-03-03, 17:19   

Macieju, to nie tak, że uważam, że 4.2TDI 385 KM nie jedzie... jak na taką limuzynę
to zacnie się odpycha bez dwóch zdań.

Ale chcę obronić wolnossące benzynowce, że z nimi nie jest tak źle.
Znane są problemy silników FSI z mocą.

Nagraj filmik z kamerką umieszczoną na kierownicy coś w tym stylu:

https://www.youtube.com/watch?v=dd9408PeKY8

Dodam wskazania stopera. Może ktoś w FSI ma ochotę nagrać takie przyspieszenie do 200 km/h.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.