Autor |
Wiadomość |
Anatoliy
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Anatoliy
Jeżdzę: A8 D3 S-Line
Wiek: 34 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 5 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 2013-12-08, 15:32 [D3 03 4.0TDI
] Kolektor klapy ssącej
|
|
|
Dzień dobry.
Czy zna ktoś może jakiś :-D serwis w Lubuskiem/Wielkopolsce w którym możliwa jest regeneracja tego kolektora? Czy od razu kupić nowy?
Przeczytałem na poniższej aukcji że regeneracja trwale rozwiązuje problem, dlatego więc pytam.
http://allegro.pl/kolekto...3575003040.html
Pozdrawiam i dziękuję |
_________________ AUDI A8 D3 4.0
AUDI A8 D2 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
|
|
|
|
|
|
|
Anatoliy
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Anatoliy
Jeżdzę: A8 D3 S-Line
Wiek: 34 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 5 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 2013-12-08, 22:03
|
|
|
Dzięki.
O tej aukcji właśnie pisałem chyba zdecyduję się na przyjazd. |
_________________ AUDI A8 D3 4.0
AUDI A8 D2 4.2 |
|
|
|
|
darekk
Użytkownik
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: D4
Wiek: 57 Dołączył: 10 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-12-09, 17:34
|
|
|
Ja robiłem kolektor w silniku 4,0 tdi w lipcu w firmie A.Z.w Pruszczu Gdańskim jeden dzień i po problemie. |
_________________ darek |
|
|
|
|
|
|
|
Krzysztof85
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: krzyś
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 24 Skąd: Orzesze Sląskie
|
Wysłany: 2014-01-07, 21:41
|
|
|
jeśli chodzi o az serwis nikomu nie polecam regeneracji kolektora tym sposobem
to jest total rzezba
a mianowicie: klapy sa nierówno ustawione względem siebie, cięgna nie mają zadnych uszczelnień poci się olej z 4-ech cięgien sterujących klapami a prowadnica zrobiona jest z cienkiego ceownika wyrównana Uwaga- szpachlówką która mi po miesiącu odpadła -porażka chyba lepiej kupic dobrą używke albo kupic ori |
|
|
|
|
siwy71
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TFSI
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-04-06, 02:40
|
|
|
odswieżę temat,
miałem probolem z prawym kolektorem ssacym(3.0TDI), vcds pokazywał błąd:
17426 - Intake Manifold Runner (Bank 2)
P1018 - 001 - Lower limit not reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 50.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 11.55 V
Duty Cycle: 80.9 %
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 80.9 %
Temperature: 84.6°C
Sprawdziłem, był to kolektor prawy, dolna wartość nieosiągnięta, duzo czytałem o regeneracji, firmie AZ, zestawach regeneracyjnych itp. jak zobaczyłem ile ludzie wołają sobie za kawałek plastiku to stwierdziłem, że sam coś podziałam.
Wybebeszyłem kolektory ssące, ściągnelem nastawniki klap, okazało się,że cięgna nastawników sa wyrobione - analogicznie prawe dużo bardziej a lewe duzo mniej.
Kupiłem nowy zestaw naprawczy nastawników, po 60zł za sztuke - cięgna wraz z kulką w ASO.
Kolektory dokładnie umyłem, prawy miał luz na oskach - wyrobione były tulejki które trzymają ośki a dokładniej zewnętrzna z przodu i zewnętrzna z tyłu. Wiele nie myśląc, wziełem wiertarkę w rękę, wiertło Fi 6 rozwierciłem tulejki do większego rozmiaru, na drut z klapkami nałożyłem wężyk takelonowy fi 6 który akurat miałem pod ręką, chwila przymiarki i jest!. Pasuje, klapki się obracaja, nie mają luzu. Kolektor wyczyściłem, założyłem cięgna działał super, założyłem, przeprowadziłem adaptacje nastawników, i jest cisza! jak ręką odjął. Ogolnym problemem jest dostawanie się syfu do tych tulejek i do klapek, silniczek mocno ciągnie za cięgno a tulejki się przycieraja. Pracują w zakresie 1000-2200obr więc mozna powiedzieć, że cały czas. Jestem pewien, że mój patent wytrzyma spokojnie 100 tys jak nie więcej, można też dorobić łożysko i wbić w tulejki, ogolnie możliwości jest wiele, a jak ktoś ma trochę smykałki to nie warto oddawać tego komuś do regeneracji
Koszt 120zł plus 4 piwa
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
slas
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Sławomir
Jeżdzę: Audi A6
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 22 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2014-06-29, 12:07 klapki
|
|
|
Popieram w 100 %, samemu można ten patent audi poprawić. |
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-07-29, 03:15
|
|
|
Koledzy a te kolektory jakie przebiegi wytrzymują też takie małe jak rozrządy ? |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-29, 10:49
|
|
|
Jest tu na forum kolega ktory ma swój warsztat,wiedze i możliwości i juz napisał że ma dośc 4.0. |
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-07-30, 22:13
|
|
|
Robota 4.0 jest męcząca ale dla chcącego nic trudnego. Ci co opracowali patent na naprawę tych kolektorów niestety ale liczą sobie cały dzień żmudnej dłubanki i trzeba jeszcze się napocić, żeby zrobić to dobrze. Kolektor jak dobrze zrobiony wytrzyma więcej niż całe auto. |
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-07-30, 22:34
|
|
|
A co dokładnie się psuje w tych kolektorach i przy jakich przebiegach ? |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-30, 22:42
|
|
|
Plastikowe klapki |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-07-31, 06:55
|
|
|
Przy przebiegu między 50 a 500tyś km. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-31, 08:11
|
|
|
Wychodzi na to, że nie ważne czy nowy czy dojechany silnik <lipa> |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-07-31, 12:56
|
|
|
To nieźle widzę że w tym 4.0 to przebieg nie ma znaczenia jeśli chodzi o silnik w BMW 3.0d też padają kolektory ale z góry wiadomo że powyżej 200 ts trzeba go wymienić , ale wystarczy zdjąć i wywalić klapki i wszystko działa i jest na wieczność. |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|