Autor |
Wiadomość |
ronin3
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-07-20, 17:47 [D3 03 3.7MPI/LPG
] Dziwne zachowanie kompresora
|
|
|
Witam
Borykam się z takim problemem , a niestety nie doszukałem się aby ktoś rozwiązał ten temat.
Audi A8 D3 2004 r. 3.7 quattro
Problem jest z kompresorem.
Samochód nie opada nawet po miesiącu stania.. podnosi się i opuszcza prawidłowo... ale niestety kompresor powyżej 40 km/h uruchamia się i pracuje cały czas.Wyłącza się dopiero przy zatrzymaniu..przy ponownym rozpędzeniu powtarza się cała sekwencja.
Błędów na zegarach nie ma , w VCDSie też brak. Przekaźnik założony nowy. Szkoda by było zamordować sprężarkę. Więc cała nadzieja w Was Klubowicze. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-07-21, 14:44
|
|
|
Diagnostyka jest potrzebna.
Bez powodu raczej się nie włącza, szczególnie jeżeli robi to cyklicznie, w określonych warunkach.
Jeżeli potrzebujesz pomocy to zapraszam - temat pneumatyki wałkowałem setki razy. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
ronin3
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-07-22, 06:58
|
|
|
Ciśnienie w VCDSie dochodzi do 10,8 bar. Nie za mało? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-07-22, 10:00
|
|
|
ronin3 napisał/a: | Ciśnienie w VCDSie dochodzi do 10,8 bar. Nie za mało? |
Owszem, mało. Tylko zależy w jakich sytuacjach.
Jeżeli bije max tylko 10,8bar to jest na wykończeniu a wtedy nie dziwne że ciągle się załącza bo ciągle brakuje mu ciśnienia. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
ronin3
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-07-22, 10:40
|
|
|
Zgadzam się .. jest tylko jedno ale ..... po odpaleniu i przełączeniu z tryby dynamic na tryb podniesiony daje radę w normalnym czasie podnieść samochód na samym kompresorze.
Jedno pytanie, bo nie pamiętam jak było .. czy na zgaszonym samochodzie i włączonym zapłonie w waszych audi , po przełączeniu na tryb podniesiony , samochód podnosi się z samego zbiornika?
Jak sprawdzić szczelność pomiędzy rozdzielaczem a zbiornikiem powietrza?
Czy dobrym pomysłem jest zaślepić wyjście z rozdzielacza na zbiornik , i zobaczyć czy sprężarka będzie się włączać po przekroczeniu 40 km/h aby wyeliminować nieszczelność na tym odcinku ? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-07-22, 11:30
|
|
|
ronin3 napisał/a: | Zgadzam się .. jest tylko jedno ale ..... po odpaleniu i przełączeniu z tryby dynamic na tryb podniesiony daje radę w normalnym czasie podnieść samochód na samym kompresorze. |
Jakie masz zawieszenie?... zwykłe czy sport?
ronin3 napisał/a: | Jedno pytanie, bo nie pamiętam jak było .. czy na zgaszonym samochodzie i włączonym zapłonie w waszych audi , po przełączeniu na tryb podniesiony , samochód podnosi się z samego zbiornika? |
Tak, z samego zasobnika.
ronin3 napisał/a: | Czy dobrym pomysłem jest zaślepić wyjście z rozdzielacza na zbiornik , i zobaczyć czy sprężarka będzie się włączać po przekroczeniu 40 km/h aby wyeliminować nieszczelność na tym odcinku ? |
Nie praktykowałem takich zabiegów. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
ronin3
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-07-22, 11:37
|
|
|
Zawieszenie normalne.
Więc wygląda jak by zasobnik był cały czas pusty .... bo samochód na samym zapłonie nie ma ochoty się podnieść.
Teraz kwestia czy nieszczelność miedzy rozdzielaczem a zasobnikiem ..czy coś z rozdzielaczem. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-07-22, 12:27
|
|
|
ronin3 napisał/a: | Zawieszenie normalne. |
To jak na 10,8bar to jeszcze dobrze sobie radzi skoro daje radę podnieść na Lifta.
Ale to zależy również od tego ile powietrza ma w zasobniku i kiedy w trakcie tego podnoszenia zaczyna wspierać się kompresorem.
Tak jak mówiłem wcześniej - diagnostyka.
ronin3 napisał/a: | Więc wygląda jak by zasobnik był cały czas pusty .... bo samochód na samym zapłonie nie ma ochoty się podnieść. |
Przy zawieszeniu sportowym, sprawnym kompresorze i powietrzem nabitym w zasobniku to na postoju, bez uruchamiania auta, korzystając wyłącznie z zasobnika można 3 razy unieść auto na Lifta. Sprawdzane kiedyś na moim D3. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
ronin3
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-07-22, 12:54
|
|
|
Sprawdziłem i w zasobniku jest powietrze... pojeździłem po 4 min jazdy max nabił do 11 bar i kompresor się jeszcze nie wyłączył......może masz informację przy jakim ciśnieniu kompresor powinien przestać uzupełniać zasobnik?
Może kompresor nie ma jusz siły dobić do wartości granicznej i dla tego cały czas chodzi? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-07-23, 12:09
|
|
|
ronin3 napisał/a: | Sprawdziłem i w zasobniku jest powietrze... pojeździłem po 4 min jazdy max nabił do 11 bar i kompresor się jeszcze nie wyłączył......może masz informację przy jakim ciśnieniu kompresor powinien przestać uzupełniać zasobnik? |
100% sprawny ca. 16 bar
ronin3 napisał/a: | Może kompresor nie ma jusz siły dobić do wartości granicznej i dla tego cały czas chodzi? |
Tak, to jest możliwe przy czym po dłuższym czasie powinien i tak się wyłączyć i wyrzuć awarię zawieszenia. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
ronin3
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-07-24, 08:12
|
|
|
Oczywiście masz rację .. ale ja specjalnie na VCDsie nie pozwalałem żeby dostał za wysoką temperaturę na kompresorze, co by nie zatrzeć cylindra w sprężarce.
Na dzień dzisiejszy zamówiłem nowy pierścień, zobaczymy czy coś pomoże. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-07-24, 08:43
|
|
|
ronin3 napisał/a: | Oczywiście masz rację .. ale ja specjalnie na VCDsie nie pozwalałem żeby dostał za wysoką temperaturę na kompresorze, co by nie zatrzeć cylindra w sprężarce.
Na dzień dzisiejszy zamówiłem nowy pierścień, zobaczymy czy coś pomoże. |
to ciekawe, sam z siebie ma zabezpieczenie termiczne ale zeby mozna było temperature
zmienić interfejsem to pierwsze słyszę, możesz dokładniej opowiedzieć? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-07-24, 10:13
|
|
|
maciu napisał/a: | to ciekawe, sam z siebie ma zabezpieczenie termiczne ale zeby mozna było temperature zmienić interfejsem to pierwsze słyszę, możesz dokładniej opowiedzieć? |
Maćku, nic nie musisz zmieniać.
Wystarczy podglądać temperaturę i w odpowiednim momencie zablokować zawieszenie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-07-24, 12:51
|
|
|
automatyka tzw białkowa... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
ronin3
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-07-26, 10:37
|
|
|
sprawa wygląda tak że z boku kompresora jest dekielek od strony korby..puściły nity i się rozszczelnił. Ten temat zrobiony.
Ale powstał inny problem.... teraz palą mi się obie kontroli zawieszenia (przypuszczam ze po rozpięciu wtyczek) i trzeba zrobić nową adaptację.
I tu jest problem... wpisuję kod autoryzacji i go nie przyjmuje 31564 , wywala że kod niewłaściwy.
Ręce opadają, co zrobić? |
|
|
|
|
|