Autor |
Wiadomość |
TPN
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 37 Dołączył: 05 Gru 2018 Posty: 36 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2019-01-21, 11:07 [D3 05 4.2MPI
] Dolewka oleju
|
|
|
Pytanie moze błache, ale nie moge znalezc odpowiedz
Mam a8 d3 4.2 2005 BFM. Auto niby 234 tys przebiegu. Dopiero co kupione, chcialem dolac olej i nie wiem jaki byl zalany...
Jaki polecacie dolac ? |
|
|
|
|
|
|
|
Damias
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-21, 13:53
|
|
|
A nie lepiej po prostu wymienić olej i wiedzieć co i kiedy się zalało? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-01-21, 20:53
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Możesz mieszać oleje. Na dolewkę kupić dobrej jakości olej 5W40 i będzie OK. |
Skoro nie wie jaki był zalany to jak może mieszać? skąd ma pewność , że jest 5W40? a jak ma 5w30 lub 10w40? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2019-01-21, 21:08
|
|
|
Wyjaśnię...
Jeżeli dolejesz 5W40 do oleju 5W30 (na 8 litrów w silniku dolejesz 1 L) to
proporcjonalnie zmienisz jego właściwości (czyli zrobisz 5W32).
Dla oleju 10W40 zrobisz coś koło 9W40.
Skoro do BFM wlewamy oleje od xW30 do xW50 to jakie znaczenie będzie miało to, że
wyjdzie xW32 lub 9W40 lub cokolwiek innego.
Oczywiście jest to duże uproszczenie, dla przykładu olej motula xxx 10W40 ma właściwości przy oznaczeniu 10W jak większość 0W czyli jest płynny do -42 st C.
Dolewka oleju spowoduje wypadkową tych dwóch olejów, skoro powiedzmy do 6.5L oleju
nie wiadomo jakiego dolejemy 1L oleju 5W40 to dla W30 podniesiemy jego parametry lepkościowe a dla oleju W50 obniżymy jego parametry lepkościowe o: 1/6.5*100 %. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-01-21, 21:53
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Wyjaśnię...
Jeżeli dolejesz 5W40 do oleju 5W30 (na 8 litrów w silniku dolejesz 1 L) to
proporcjonalnie zmienisz jego właściwości (czyli zrobisz 5W32).
Dla oleju 10W40 zrobisz coś koło 9W40.
Skoro do BFM wlewamy oleje od xW30 do xW50 to jakie znaczenie będzie miało to, że
wyjdzie xW32 lub 9W40 lub cokolwiek innego.
Oczywiście jest to duże uproszczenie, dla przykładu olej motula xxx 10W40 ma właściwości przy oznaczeniu 10W jak większość 0W czyli jest płynny do -42 st C.
Dolewka oleju spowoduje wypadkową tych dwóch olejów, skoro powiedzmy do 6.5L oleju
nie wiadomo jakiego dolejemy 1L oleju 5W40 to dla W30 podniesiemy jego parametry lepkościowe a dla oleju W50 obniżymy jego parametry lepkościowe o: 1/6.5*100 %. |
Poddaję się. Rozbroiłeś mnie |
|
|
|
|
|
|
|
bplukaszbp
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: Pyskowice
|
Wysłany: 2019-01-21, 21:56
|
|
|
Moja złota zasada. Kupiłem auto, nie patrzę co było wlane. Płukanka silnika i wymiana oleju na Motul, o parmatrach dedykowanych przez producenta auta. Wymiana paska alternatora i kompletnego rozrządu z pompą wody (chyba, że na łańcuchuchu jest, to nie ruszam jak nie stuka i nie ma błędów..), oraz wszystich filtrów. No chyba, że samochód kupiłeś po rodzinie. Dla mnie jest to podstawa po zakupie samochodu. Tobie też taki zabieg polecam. |
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-01-21, 22:48
|
|
|
Nie dzielmy włosa na czworo. Dolej cokolwiek masz, ile tego musisz dolać aby mieć bezpieczny poziom w silniku- litr może 1,5l- i co nawet jak się zmieni lepkość to przy całej ilości oleju obecnego najwyżej w niewielkim stopniu. Przy całym szacunku do 4,2 i 3,7 ale nie są to silniki promu kosmicznego, nic mu nie będzie, zwłaszcza, że najpewniej wymienisz w najbliższym czasie już całościowo olej. |
|
|
|
|
|
|
|
TPN
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 37 Dołączył: 05 Gru 2018 Posty: 36 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2019-01-22, 07:52
|
|
|
Mordeczki kupilem auta 2 miechy temu i od tamtej pory nie sprawdzalem poziomu oleju. Jestem teraz 450 km od domu , jutro wracam i po sprawdzeniu okazalo sie ze jest za malo.
Nie bede ani tutaj wymienial oleju, ani wracal na za niskim stanie stad pytanie. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
TPN
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 37 Dołączył: 05 Gru 2018 Posty: 36 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2019-01-22, 11:46
|
|
|
Nie wiem jak to mozliwe, ale kupilem 5w40 i juz chce dolewac a tam stan OK....
Z gory mowie, ze sprawdzalem wczesniej na zimnym silniku i na plaskim terenie
W jaki sposob zalecacie plukanke i czym ? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-01-22, 11:50
|
|
|
Z tego co pamiętam to olej sprawdza się na lekko rozgrzanym. Ale u siebie widywałem podobne wahania raz w górę a raz w dół w zależności czy sprawdzałem olej po tym jak zostawiłem auto po jeździe czy jak sprawdzałem rano na całkiem chłodnym. To chyba bardzo dziwnego.
Płukankę najlepiej preparatem do płukania silnika od Liqui Moly lub Motula. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-01-24, 21:40
|
|
|
drago_o napisał/a: | Z tego co pamiętam to olej sprawdza się na lekko rozgrzanym. Ale u siebie widywałem podobne wahania raz w górę a raz w dół w zależności czy sprawdzałem olej po tym jak zostawiłem auto po jeździe czy jak sprawdzałem rano na całkiem chłodnym. To chyba bardzo dziwnego. |
poziom oleju w MMI jest tak wiarygodny, że skacze od min do połowy i nie znajdziesz reguły lepiej wymieniać co 10 tys bez żadnych dolewek i w ogóle nie sprawdzać:P |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-01-24, 22:05
|
|
|
Kiedy ostatnio w D3 widziałeś wskazanie na MMI? Niby czemu nie sprawdzać? Co to ma na celu? Pewnie tak powinno się robić i jest dobrze... Poziom płynów zawsze powinno się kontrolować, choćby dla bezpieczeństwa swojego i swojej rodziny. Zwłaszcza w aucie, którym da się jechać szybciej niż przeciętnie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-01-25, 06:36
|
|
|
drago_o napisał/a: | Kiedy ostatnio w D3 widziałeś wskazanie na MMI? Niby czemu nie sprawdzać? Co to ma na celu? Pewnie tak powinno się robić i jest dobrze... Poziom płynów zawsze powinno się kontrolować, choćby dla bezpieczeństwa swojego i swojej rodziny. Zwłaszcza w aucie, którym da się jechać szybciej niż przeciętnie. |
Ja sprawdzam regularnie ale w D4 jest tylko elektroniczny poziom a jego wskazania są rozne
A wymieniając co 10 tys nie dolewam nic, bo silnik nie bierze i mam spokój |
|
|
|
|
|