Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI ] Jaki płyn do wspomagania kierownicy?  
Autor Wiadomość
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-02-05, 22:25   [D3 05 4.2MPI ] Jaki płyn do wspomagania kierownicy?

Szukam i szukam ale żadnych konkretów.
Panowie czy do D3 idzie taki sam płyn do wspomagania jak do D2 czyli Febi zielony 6162 ?
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2014-02-06, 09:15   

Inaczej nie pokazuje jak G004000M2

http://www.partadax.pl/cz...31720/g004000m2

http://www.sklep.vwkim.pl/plyn.html
_________________
Forum Audi A6
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-02-06, 19:40   

Wielkie dzięki.
Jakiś zamiennik jest dostępny?czy lepiej nie ryzykować.
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2014-02-06, 21:22   

Weź oryginał cena normalna.

I tak jedna butelka wystarczy.

Dla nowszych aut grupy VAG jest jeden płyn.
_________________
Forum Audi A6
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-02-06, 21:45   

bunga bunga napisał/a:
Weź oryginał cena normalna.

Cena normalna tyle że do najbliższego aso mam 100km.tak to jest jak się mieszka na końcu świata.
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2014-02-06, 22:19   

Ale za to masz piękniejsze okoliczności przyrody.
_________________
Forum Audi A6
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-02-06, 22:42   

Co do terenów to faktycznie nie można narzekać. Jest dobrze, płyn kupię przez neta i też będzie,może kilka zeta więcej ale z dostawa do domu :D
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-02-07, 07:35   

123mielony napisał/a:
Wielkie dzięki.
Jakiś zamiennik jest dostępny?czy lepiej nie ryzykować.

FEBI 06161

Cytat:
firma Febi Bilstein zmieniła barwnik płynu do układu wspomagania o numerze 06161.

Płyn ma teraz kolor zielony zamiast dotychczasowego koloru żółtego i jest zgodny z normami OE /marka VW/Audi/

Zastosowanie i wszelkie właściwości płynu 06161 pozostają bez zmian.


w nowszych samochodach minerał zastapiono syntetykiem
_________________
Black Cars Matters
 
 
tommy47 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafal
Jeżdzę: d3
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 16
Skąd: słupsk
Wysłany: 2014-09-25, 21:25   

witam. panowie wymienialem plyny , oleje i we wspomaganiu mechanik wlal mi febi 06162 - 1litrem przeplukal a drugi wlal i powiem szczerze ze cos dziwnie rzeżi mi wspoma , wczesniej tak nie bylo . Czy zostal mi wlany odpowiedni olej - dodam ze wczesniej byl zielony i taki tez wlano nowy.
z gory dzieki za pomoc. pzdr
_________________
CARPE DIEM
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-09-25, 21:55   

tommy47, sprawa wygląda następująco że każdy płyn czy olej nie jest wieczny. Tak jak np koncerny piszą że olej we wspomaganiu czy w skrzyni jest niewymienny. Guzik prawda.
Wiedz o tym że z biegiem czasu elementy które pracują jakiś czas na danym oleju pracują bo muszą ( zużywają się )
Trafi się ktoś kto stwierdzi że czas na wymianę płynów eksploatacyjnych i nagle robią się cyrki.
To jest przypadłość np ASB kiedy to po wymianie oleju nagle pada skrzynie.
Nowy olej ma inne właściwości ( prawidłowe )
Dam Ci przykład robiłem kiedyś test w A4 gdzie nigdy nie był zmieniany płyn w układzie wspomagania. Auto z przebiegiem 400tyś km. Zmieniłem na nowy i nagle wspomaganie osłabło i zaczęła odzywać się pompa. Wniosek jeden nowy olej jest rzadszy i nie ma tak dobrego uszczelnienia układu co stary który zrobił się gęste.
Dla testu spuściłem trochę płynu i dolałem MIXOL który zagęścił płyn. Pompa ucichła a wspomaganie jest takie że można jednym paluszkiem kręcić.
Wszystko z czasem się zużywa. Dlatego podstawą jest dbanie o eksploatację i wymianę płynów we właściwym czasie. Ludzie niestety o tym zapominają i potem rodzą się cyrki po wymianach typu:
- cieknie wspomaganie
- słabe wspomaganie
- padła skrzynia
- jęczy pompa wspomagania
- padłą maglownica
itp.

Dodam jeszcze że te układy są bardzo wrażliwe na braki. Jazda na minimum wystarczy by przytrzeć pompę. Mam nadzieje że nie przytarła się pompa u Ciebie bo ona jest bardzo wrażliwa na braki smarowania.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
tommy47 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafal
Jeżdzę: d3
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 16
Skąd: słupsk
Wysłany: 2014-09-25, 23:00   

Dzieki bardzo za odpowiedz . Jutro jade do mechanika , popatrzymy , zobaczymy . Poprostu kupilem auto i mowie porobie sobie wszystko by sluzylo a tu taki psikus , dobrze ze skrzynia po wymianie pracuje lepiej a nie gorzej.
Korzystajac z okazji zadam Ci jeszcze jedno pytanie. Ruszajac spod garazu , lekko skrecajac w lewo czy w prawo slychac i czuc takie drania - powiem szczerze ze myslalem ze to kwestia Quattro ale jezdzilem ostatnia nowsza d3 i nie bylo tego czuc. Musze wybrac sie chyba do jakieos magika by przetrzepal dobrze uklad zawieszenia bo auto jest w Italy wiec zapewne bedzie pare rzeczy do zrobienia. pozdrawiam


Aaaa czy ten olej Febi 061062 zostal dobrze dobrany do mojeo auta czy mial tam isc febi 06161?
_________________
CARPE DIEM
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-09-25, 23:10   

Co do tych drgań to może się coś napinać. To jest bardzo wrażliwy układ czasami może zawodzić torsen. Jeździłem kiedyś Audi V8 D11 która podczas skrętu napinała się jak przestraszony kot.
Układ ma swoje granice. Ale powinien niwelować wszelkie różnice w prędkości kół. Jeśli tego nie robi zaczyna się napinać, przeskakiwać, czuć tak jak by koła przeskakiwały lub szurały podczas skrętu. Ale to już osobny temat.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-09-26, 14:23   

DO D3 nie zaleca się FEBIego ponieważ czesto słyszy się że mimo specyfikacji nie pracuje poprawnie. WIele problemów ucichło po zalaniu oryginalnego oleju z ASO.
 
 
tommy47 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafal
Jeżdzę: d3
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 16
Skąd: słupsk
Wysłany: 2014-09-26, 17:19   

Teraz juz tez do tego doszedlem , jutro lece do Aso zakupic 2 litry . Przy zakupie nie chodzilo o oszczednosci tylko posluchalem sie kumpla ktory na Febim lata i ot taka sytuacja. Mam nadzieje ze pompa jest wporzo. Sadzisz ze po zalaniu ucichnie sprawa ? :-)
_________________
CARPE DIEM
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-09-26, 17:42   

tommy47 napisał/a:
Sadzisz ze po zalaniu ucichnie sprawa ? :-)


Niestety nie ma na to pewności. Miejmy nadzieje że będzie dobrze i pompa się nie podtarła. Jeśli nic jej się nie stało powinno ucichnąć.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.