Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI ] Nowy akumulator  
Autor Wiadomość
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2015-06-23, 09:44   

drago_o napisał/a:
Biały, kupiony w sklepie Varta Silver. Jest podany numer części w dwóch formatach jakiś tam i VAG oraz numer seryjny


To nie będzie działać poprawnie
 
 
simon68 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 64
Skąd: oświęcim
Wysłany: 2015-06-23, 10:02   

Panowie strasznie się pierdziulicie z tymi aku, wpisz co chcesz byle by przyjeło pod odpowiednią wartość
Ah to tylko aku i potrzeba tylko prąd ładowania do mocy aku dobrać patrz poniżej:

51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC
60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD
61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE
70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF
72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG
80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH
95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK
110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL
68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC
75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD
92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF
115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM
 
 
songo 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: CW/CT
Wysłany: 2016-12-11, 23:18   

Panowie dziś włożyłem naładowany akumulator Varta Silver H3 100 Ah 830 A
Samochód od razu mi zaśpiewała ze akumulator rozładowany , po odpaleniu na mierniku akumulatora w MMI pokazywał jedną kreskę ?

Dla czego tak może być ?

I jak mam zakodować taki akumulator VCDS ? bo już sam nie wiem czy taką Vartę mogę normalnie zakodować ? .

Bardzo proszę o pomoc .

P.S. jak włączyć radiowe strojenie zegara ( w mmi jest zaznaczone ) a nie pokazuję się antenka na liczniku ?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-12-12, 09:18   

Songo, użyj wyszukiwarki, bo było nie raz, masz nawet linka do YT, gdzie pokazane są dla długich i krótkich kodowań. Nie dubluj postów bo poleci kartka.
_________________
Black Cars Matters
 
 
songo 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: CW/CT
Wysłany: 2016-12-12, 22:19   

Zadałem Również pytanie Dlaczego pokazało mi w samochodzie ze mam rozładowany akumulator kiedy włożyłem świeżo naładowany ?
 
 
byku 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-12, 22:46   

Sterownik zarządzania energią nie szacuje stanu naładowania na podstawie pomiaru napięcia, lecz mierzy też przepływający prąd. Po zdjęciu klapki od tegoż modułu można zauważyć, że klema minusowa przechodzi przez cewkę, która ma za zadanie mierzyć zmianę pola magnetycznego (coś jak w amperomierzu cęgowym). Na tej podstawie sterownik jest w stanie obliczyć dokładnie jaki prąd aktualnie płynie w instalacji. Jeśli rozładujesz akumulator w samochodzie, to poprzez tę cewkę sterownik to zmierzy i sobie odnotuje. Ale jeśli następnie go wyjmiesz i naładujesz w domu prostownikiem (albo założysz inny już naładowany), to sterownik się nie dowie, że aku jest pełny.
M.in. z tego powodu jeśli podpinamy prostownik bez odłączania akumulatora od instalacji, przewód minusowy podpinamy do pręta w karoserii (bo ten przechodzi przez wspomnianą cewkę), a nie prosto do klemy akumulatora.

Mogę się mylić, piszę to co zaobserwowałem. Dokładną zasadę działania prawdopodobnie znają tylko inżynierowie i programiści z Audi.

Poza tym miej na uwadze, że ten wskaźnik akumulatora w MMI to jest zabawka i traktuj go co najwyżej orientacyjnie, a nie jako profesjonalne urządzenie pomiarowe.
 
 
songo 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: CW/CT
Wysłany: 2016-12-13, 21:18   

Dzięki za odpowiedz :)
Myślę ze twoja odpowiedź wygląda dość sensownie :p
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-12-13, 22:12   

Stare sterowniki nie mają cewki.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-13, 22:37   

Mają. Budowa jest ta sama... mam jeden rozebrany w bagażniku. Teraz mi się nie chce iść na to zimno ale jutro jak do pracy pojadę to walnę fotkę :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
songo 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: CW/CT
Wysłany: 2016-12-13, 22:53   

A jak sprawdzić czy sterownik może być uwalony ?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-13, 23:06   

Analiza błędów, brak możliwości zalogowania się... ciężko powiedzieć..
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
songo 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: CW/CT
Wysłany: 2016-12-25, 14:22   

Dziś rano poszedłem do samochodu , normalnie włączyłem zapłon odpalił i jeszcze zaraz przed odpalaniem sprawdziłem poziom aku. pokazywał na wyświetlaczu full 100 % ,
potem odpaliłem pochodził z 5 minut .

Po podniesieniu zawieszenia na komfort został zgaszony i włączony tryb podnośnika .
Po tej operacji wyłączyłem zapłon zamknąłem drzwi i odkręciłem koło . po 5 minutach włączyłem zapłon żeby skręcić kołami i tu <wow> szok na wyświetlaczu ze akumulator słaby patrze w MMI a tu tylko 10 % aku zostało .

Dodam jeszcze ze w piątek jak wieczorem z pracy wyprzedzałem na 100 % aku według MMI dojrzałem dziwne zjawisko tj. pyłganie czy mruganie lampek w kabinie na podsufitce

Czy to mogą być objawy kończącego się modułu zarządzania ?
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 319
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-12-12, 22:21   

Cześć wszystkim. C
Od czasu posiadania A8 D3 4,2 MPI pojawia się ostrzeżenie o akumulatorze i poziom akumulatora na MMI pokazuje w tedy 80%, 60% bywało że i nawet 40% pokazywało. Czasem było też i tak że auta z pilota nie mogłem otworzyć tylko musiałem z kluczyka. Nigdy jednak nie było okazji zostawić auta na dłużej bez odpalania. Od niedzieli rano (ok godz 10) auto nie było ruszane. Wróciłem w środę rano (ok godz 8) i też auta nie odpalałem, dioda alarmu na drzwiach mrugała. Przychodzę tego samego dnia w środę ok godz 18 do auta i nadal nie ruszając samochodu diody alarmu już nie mrugały. Auto nie reagował też na pilota. Do auta wrócę dopiero w czwartek rano ok godz 8 i już wiem że będę musiał je otworzyć z kluczyka. Od czasu kiedy pojawiły się te problemy profilaktycznie zakodowany został aku jednak problem nadal występuje. Ładowanie akumulatora jest i wynosi ono coś koło 14,4V. Poprzedni właściciel kupił akumulator w roku 2015 lub 2016 (sam dobrze nie pamięta), akumulator jaki jest w tym samochodzie to:



Byłem w sklepie z akumulatorami to gość powiedział że te Varty są gó.no warte. Wytrzymują 2 - 3 lata i śmietnik. Pokazał mi stertę akumulatorów do utylizacji i znaczną część tej sterty to były właśnie Varty.
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-12-12, 23:33   

denveco niestety muszę potwierdzić kiepską jakość aku Varty.
Ja miałem varte silver i po 8mc wyzioneła ducha i robiły się identyczne sceny jak u Ciebie.
Po wymianie aku na nowy innej firmy,już ponad rok mam święty spokój.
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 319
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-12-12, 23:57   

Czyli jest nas dwóch. A czy kodowałaś też nowy aku? Dane do kodowania miałeś z nowego aku czy po prostu wpisałeś z poprzedniego by tylko je wklejać do VCDSa, czy nie kodowałeś nowego aku w ogóle?
Mam w drugim aucie A4 B5 2,6 benzyna akumulator firmy Fiamm i wytrzymał mi z 7 lat tak więc jeśli do tego czasu ich jakość akumulatorów się nie pogorszyła to raczej wszystko na to wskazuje że i do A8 wskoczy aku tej marki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.