Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-06, 11:18
|
|
|
To ja powiem ciekawostkę. W A4 miałem osłonę i było to samo, jedna wielka pustynia, po zdjęciu jest spokój. A do komory zaglądam teraz sporadycznie ze ściereczką. W Ósemce jest identyczna sytuacja. Wychodzi na to że kurz w większym stopniu przelatuje przez komorę a nie magazynuje się w środku i nie osadza na elementach. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-06, 11:25
|
|
|
ernesto napisał/a: | To ja powiem ciekawostkę. W A4 miałem osłonę i było to samo, jedna wielka pustynia, po zdjęciu jest spokój. A do komory zaglądam teraz sporadycznie ze ściereczką. W Ósemce jest identyczna sytuacja. Wychodzi na to że kurz w większym stopniu przelatuje przez komorę a nie magazynuje się w środku i nie osadza na elementach. |
A ja w A3 małżonki mam odwrotnie. Co prawda to 1,6 benzynka ale założyłem wygłuszenie pod maskę i osłonę pod silnik. Czyściutko i cichutko. Chyba się kiedyś szarpnę na jakąś sprężarkę, coś prostego np. taka. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-06, 11:28
|
|
|
pebo napisał/a: | Chyba się kiedyś szarpnę na jakąś sprężarkę, coś prostego np. taka. |
Mam taką tylko bass polska. Daje radę ale musiałem ją podkręcić aby nabijała 9barów, do normalnego użytkowania seria wystarczy. Gdy jest ciepło to ładnie się włącza, natomiast w zimie jak olej zgęstnieje i wsio się skurczy z zimna to ma problem z "wstaniem". Trzeba wtedy ją, wł i wył. aby się rozruszała bo inaczej pójdzie z dymem silnik. |
_________________
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-06, 11:33
|
|
|
A jaki kompresor/sprężarkę byście polecili do takiego zwykłego garażu? Czasem silnik przedmuchać, kanały odprowadzające wodę, koła podpompować itp. Nie planuję zabaw z kluczem pneumatycznym. Raczej z silnikiem jednofazowym. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-06, 11:52
|
|
|
Do normalnego użytku wystarczyła by sprężarka 25l. Napompujesz tym koła i zrobisz co chcesz wokół auta. Tylko, ze cena 25l jest na tym samym poziomie co 50l, więc warto rozglądać się za większym.
Ten co podałeś wcześniej jest tani i na pewno posłuży. |
_________________
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-06, 11:54
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Do normalnego użytku wystarczyła by sprężarka 25l. Napompujesz tym koła i zrobisz co chcesz wokół auta. Tylko, ze cena 25l jest na tym samym poziomie co 50l, więc warto rozglądać się za większym. Ten co podałeś wcześniej jest tani i na pewno posłuży. |
Znalazłem jeszcze coś takiego: kompresor . |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-06, 12:00
|
|
|
Za 35zł więcej masz 50l więc nie ma się nad czym zastanawiać |
_________________
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-06, 12:06
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Za 35zł więcej masz 50l więc nie ma się nad czym zastanawiać |
I to jest jakiś konkret. Dzięki. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-07-06, 12:47
|
|
|
Panowie ja mam takie zboczenie,lubię sobie co jakiś czas przetrzeć komorę silnika i nie tylko.
Jest to dla mnie łatwiejsze z racji małych przelotów rocznych na poziomie 6tyś.
Co do kurzu i piasku to i u mnie się on zbiera niestety,ale mam wrażenie że w mniejszych ilościach niż w D2. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-08, 19:03
|
|
|
123mielony napisał/a: | Panowie ja mam takie zboczenie,lubię sobie co jakiś czas przetrzeć komorę silnika i nie tylko.
Jest to dla mnie łatwiejsze z racji małych przelotów rocznych na poziomie 6tyś.
Co do kurzu i piasku to i u mnie się on zbiera niestety,ale mam wrażenie że w mniejszych ilościach niż w D2. |
Ja mam tak samo. Robię kilka tysi rocznie, ale lubię mieć w furce porządek. W komorę silnika raczej wody nie nalejesz za często, więc sprężarka zrobi robotę, bo raczej jest wszystko ładnie wysuszone. Oczywiście, przy każdej okazji zdejmowania osłon lub zderzaka leci porządne sprzątanie, więc to trwa. Przydatne są zmywacze uniwersalne w aerozolu. Zastanawiam się też nad wykorzystaniem pianownicy do mycia silnika (przelać płyn do pianownicy i ładnie zapienić komorę a później zmyć, bo psykanie ze spryskiwacza niechybnie może doprowadzić do utraty ręki). Jak temat obadam (najpierw w A3) to napiszę. A może są jakieś pianki do mycia silników? Kiedyś korzystałem z takiej do czyszczenia napędów w magnetowidach VHS. Psykało się pianą po całym mechanizmie, pianka rozpuszczała i wysuszała smary, a na koniec przedmuchiwało się sprężonym powietrzem i smarowało na nowo. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
daniell-gda
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: S-TRONIC
Zasilanie: ON
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3 A8 D4
Wiek: 39 Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 204 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-01-26, 12:14
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Nie wiem czy dobrze znalazłem w ETCE ale tam widnieje zbiorniczek wyrównawczy nr 4E0 121 403G - 190,93zł
Od siebie dodam, że warto kupić nowy jak używany bo ceny potrafią być na podobnym poziomie.. |
Mamy nowe, dobrej jakości zamienniki.
Post został usunięty, gdyż zawiera nieregulaminowe oferty handlowe lub usługi. Oferty należy umieszczać w odpowiednim dziale ogłoszeń lub w temacie "Reklama firm". |
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-01-26, 20:59
|
|
|
daniell-gda napisał/a: | Mamy nowe, dobrej jakości zamienniki.
| teraz piszesz ?
ja miesiąc temu z 216zł wyskoczyłem za nowy w ASO też mi szlak trafił rurkę |
|
|
|
|
|
|
|
daniell-gda
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: S-TRONIC
Zasilanie: ON
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3 A8 D4
Wiek: 39 Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 204 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-01-27, 16:25
|
|
|
mkbewe napisał/a: | daniell-gda napisał/a: | Mamy nowe, dobrej jakości zamienniki.
| teraz piszesz ?
ja miesiąc temu z 216zł wyskoczyłem za nowy w ASO też mi szlak trafił rurkę |
Napisałem w ten sam dzień co je otrzymałem fizycznie |
|
|
|
|
|