Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI ] Zmiana kół  
Autor Wiadomość
benoos 
Użytkownik



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: Audi A4 B7
Wiek: 39
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 2
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2009-06-21, 15:31   

idealny zamiennikiem do Twojego rozmaru opon jest
245/40R19 678,6 mm +0,7 mm 0,1 %
jeśli wolisz wyższą oponę to możesz dać
225/45R19 685,1 mm -5,8 mm -0,9 %

Na tej 225/45 przy 100km/h pojedziesz tak naprawdę 100,85km/h, więc różnica niezauważalna, co prawda komfort na pewno spadnie przy niższym profilu, ale za to wygląd auta 8-) Po za tym A8 nie jest do jeżdżenia po krawężnikach (nawet służbowe :-P ) Tak naprawdę na pneumatycznym zawieszeniu w D3 na tych 19" jeździ się całkiem normalnie (moim zdaniem)
_________________
Było: Audi A8 D3 4.0 TDI @320KM Quattro Tiptronic
 
 
slavi16 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: INNY
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: Audi A6
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-21, 15:47   

Dla tych, którzy planują zmianę opon lub felg, wrzucam linki do kalkulatora i przelicznika:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
http://www.ostragorka.eu....yska/opony.html ;-)
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-21, 18:33   

RAFAŁ[quote="Rafal"] cyt.:
szczerze mowiac to mi te kola nie wdzia sie w a8
Ja zastanawiam sie nad takimi
fajr sa jeszcze te http://www.allegro.pl/ite...x112_extra.html


.................................w twoich upodobaniach znalazłem podobną ofertę ale tańszą o 1000zł i gość weźmie w rozliczeniu inne
http://moto.allegro.pl/it...alny_odlot.html
 
 
Sebuś 
Użytkownik



Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: inne
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2009-06-24, 08:46   

zanjac, powiem szczerze, okropne te koła do A8. Bardzo byś ją skrzywdził tymi kołami :-(
 
 
slavi16 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: INNY
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: Audi A6
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-24, 13:03   

Oczywiście felunek do auta to sprawa osobista i rzecz gustu, jednak przychylę się do opinii Sebuś, że raczej nie pasowałyby do A8 ;-)
 
 
sebamac-kg 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Q Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebek
Jeżdzę: CCCO
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 29
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2009-06-24, 13:07   

20" owszem, np 275/35/20. Co do stylu to rzecz gustu.
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-24, 19:55   

...........zaraz ,zaraz ja tych kół nie chcę kupować tylko kolega RAFAŁ , to był tylko cytat a tu jest filmek z tymi kołami w roli głównej ;-)
http://www.vimeo.com/5212630
 
 
slavi16 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: INNY
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: Audi A6
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-25, 14:01   

Muszę przyznać, że w ruchu wyglądają ciekawie, ale na postoju - coś mi w nich nie pasuje. To jednak moje odczucie ;-)
 
 
Sebuś 
Użytkownik



Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: inne
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2009-06-25, 18:45   

zanjac, w tym filmiku co dałeś to to adui jest przedliftowe,prawda?

Lecz cała konsola środkowa jest poliftowa. Chyba kolesiowi się tego nie opylało robić... trochę to dziwne.
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-27, 00:06   

przeróbki są nieudolne i częściowe jak widać z zewnątrz gość zmienił tylko zderzak tylny przedni i tylny nawet nie zmienił lamp przednich i maski z błotnikami co dało efekt jak dla mnie wygląd z audi 100 C4 mówię o proporcjach z profila..............ale to moje odczucia. 8-)
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2009-06-27, 22:33   

Tak się skłąda, ze widziałem to auto na zywo.
Poznałem właściciela.
Nie ma tagiej tragedii. Wszystko zrobione ze smakiem i z głową.

Koła Rh NAJ Polerowane
przód 20x9J 245/35
tył 20x10J 285/30


Co do tych RH.

Jak ktoś kupi te z łukowa - to chętnie się z nim zamienie na dwie felgi.
Z racji iz ja mam 4x10J, a chce zrobic 2x9J i 2x10J tj. na filmie :d

To są moje koła, więc jak ktoś zainteresowany to poklubowemu mogę trochę opuścić:
http://www.allegro.pl/ite...x112_extra.html
 
 
sniper 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 23
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2009-06-28, 14:01   

jesli chodzi o kola hmm...powinno sie uzywac zalecanych z tego co wiem choc sa dopuszczane 18'' rowniez model to tylko A8 lub S-line ale gdy Audi jest A8 w zwyklej wersji i ma kola S-line i znaczki to...zalosne troche.20'' zdecydowanie odradzam.Auto jest piekne w oryginale a jak nie to trzeba bylo kupi sobie eclipse do tuning.chodza sluchy ze duze rozmiary niszcza bardzo zawieszenie co znaczy czestsze remonty ale..cos za cos.pozdrawiam
 
 
Mikigd 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 123
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-07-02, 15:35   

zanjac napisał/a:
A ja mam chęć na większe średnice kół aby poprawić wygląd ale mam opory gdyż producent przewiduje 225/55/17 - i jest to rozmiar bardzo wygodny , wybaczający nasze dziury ,dobrany do charakterystyki skrzyni tiptronica ( chodzi mi tu o opory,prędkości obrotowe danych średnic bo całość silnik+skrzynia+koła to mechanizm połączonych kół "zębatych"/po prostu fizyka z mechaniką/.
I wydaje mi się że zbytnie mieszanie średnicami,szerokościami powoduje wszelkie późniejsze awarie skrzyń...............ale to moje odczucie.
Producent w moim samochodzie dopuszcza dwa rodzaje 17cali o szerokości 225 i profilu 55 oraz 16 cali ale nie pamiętam z wklejki szerokości i profila.
MAM PO PROSTU ORGINAŁ :idea:
[url=http://images45.foto...e3m.jpg]Obrazek[/URL]


Ja się zastanawiałem nad rozmiarem 225/45/17 gdyż muszę wymienić wszystkie 4 szt a nowe, a w oryginalnym rozmiarze to cena około 500zł/szt minimum :-/
Ale zdaje i się ze masz racje w 100% i problemy z skrzynią zaczynają się od kół.
Więc chyba zostanę przy oryginale i trzeba będzie trochę wydać :-P
_________________
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-07-07, 09:22   

sniper napisał/a:
jesli chodzi o kola hmm...powinno sie uzywac zalecanych z tego co wiem choc sa dopuszczane 18'' rowniez model to tylko A8 lub S-line ale gdy Audi jest A8 w zwyklej wersji i ma kola S-line i znaczki to...zalosne troche.20'' zdecydowanie odradzam.Auto jest piekne w oryginale a jak nie to trzeba bylo kupi sobie eclipse do tuning.chodza sluchy ze duze rozmiary niszcza bardzo zawieszenie co znaczy czestsze remonty ale..cos za cos.pozdrawiam


Ja jeżdżę akurat na 20"... i jakoś bardzo nie narzekam.
Co więcej kółka to oryginał od S8/D3...
ale nie założyłem ich po to aby udawać S8 - po pierwsze podobają mi się, a po drugie kupiłem od dobrego znajomego który kołami/oponami zajmuje się od lat więc sprawdzone, z pewnego źródła i do tego jeszcze w przyzwoitej cenie :mrgreen:

A skoro nie naklejam nigdzie emblematów S8 to chyba nie jest to żałosne :-P

Moim zdaniem wybór kół to zdecydowanie kwestia gustu i nie widzę nic złego w zakładaniu dużych rozmiarów - tym bardziej kiedy jest to oryginał AUDI...

Ale widziałem ładniejsze wzory niż te fabryczne :arrow:
http://www.allegro.pl/ite...an.html#gallery
http://www.allegro.pl/ite...19.html#gallery
http://www.allegro.pl/ite...20.html#gallery
http://www.allegro.pl/ite...19.html#gallery
http://www.allegro.pl/ite...er.html#gallery
http://www.allegro.pl/ite...19.html#gallery
http://www.allegro.pl/ite...19.html#gallery

i na koniec takie :mrgreen:
http://www.allegro.pl/ite...19.html#gallery
http://www.allegro.pl/ite..._5.html#gallery
http://www.allegro.pl/ite...20.html#gallery
http://www.allegro.pl/ite...20.html#gallery

Niestety nie mam luźnych 30 tysi na same koła - zresztą jak będę miał to sprzedam (z bólem serca) swoje 4,2V8 i kupię W12 - i tak pewnie po jakimś czasie zapytam o "mody" silnika ale jest tu czym zamiatać
:wpale: :wpale: :wpale:
a jak będę miał następne wolne 30 tysi do do tego W12 założyłbym któreś z tych powyżej kółek - nawet na 21-22" :mrgreen:
taki już mój los - od urodzenia jestem AutoManiakiem, od kilku lat pracuję w branży Automotive a w moich żyłach płynie czyste PB98
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 2009-07-07, 10:45 ]
Mikigd napisał/a:


Ja się zastanawiałem nad rozmiarem 225/45/17 gdyż muszę wymienić wszystkie 4 szt a nowe, a w oryginalnym rozmiarze to cena około 500zł/szt minimum :-/
Ale zdaje i się ze masz racje w 100% i problemy z skrzynią zaczynają się od kół.
Więc chyba zostanę przy oryginale i trzeba będzie trochę wydać :-P


A moim skromnym zdaniem trochę się mylicie - problemy ze skrzynią nie koniecznie zaczynają się od kół... :-P

Przy napędzie quattro należy jednak pamiętać (tak mnie ostrzegał znajomy mechanik) aby wszystkie 4 były tej samej wielkości - wtedy z napędem jest wszystko ok.
Poza tym dla napędu nie robi żadnej różnicy czy zakładasz fabryczne 17" czy 20" - istotnym jest aby obwód koła z oponą był jak najbardziej zbliżony do oryginału - stąd też na 20" zakładasz oponę niskoprofilową i już
8-) 8-) 8-)

U mnie felga 20" i oponki 265/35ZR20 - jeżdżę na nich od początku sezonu (to już jakieś 8.000km) i kompletnie nic mi się nie dzieje ani z napędem ani ze skrzynią (skrzynię diagnozowałem jakiś miesiąc temu)
:lol: :lol: :lol:
po prostu do wszystkiego trzeba podchodzić z głową - 5x zapytać... a potem już tylko cieszyć się z trafnego wyboru
:d :d :d :d
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-07, 11:49   

zapomniałeś o oporze toczenia dla dla różnych szerokości :-> no i jak sam wcześniej napisałeś felgi są z S8......a tam skrzynia jest zupełnie inna :shock: nie mówiąc o reszcie np zawieszeniu dostosowanemu twardością do tak niskiej opony........z fizyki to masa nieresorowana i zwłaszcza jej przebieg ma tu znaczenie.
Każdy robi jak chce i uważa ja OSOBIŚCI po prostu miałem już kilka tiptroników i żaden się nie zepsuł,i chodzą do dziś :mrgreen:

ps. Nie poprawiam inżynierów Audi i jak np do silnika ABZ dodają skrzynię CML / wszelkie opory policzone/ , i do tego zestawu koła / mechanizm kół połączonych/ 17/55/225 i 16/nie pamiętam rozmiaru.................to niech tak będzie :-P .........chyba wiedzą co zaprojektowali :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: made in German :wpale:

a tu twój dobór opon:np 265/35/20 :shock:
http://www.opony.com.pl/o...imageField.y=11
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.