Autor |
Wiadomość |
FBBBT
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Filip
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 31 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-04-07, 21:36
|
|
|
Ciężko mi to stwierdzić, że jakoś więcej pali. Przy mojej nierównej jeździe mam zawsze wysokie spalanie czy jadę Vanem służbowym czy tym to spalanie jest takie samo w granicach 10-13 l/100km w mieście. Jednak na 100% nie jestem pewien, bo nie patrzę często na spalanie więc możliwe, że więcej pali a ja nawet tego nie zauważyłem.
DODANO:
2014-04-08 20:42
Byłem dziś u znajomego, podłączył samochód pod komputer. Wyszło, że DPF wyczyscił się ostanio 400 kilometrów temu, a wtryski stwierdził że nie leją po diagnozie komputerowej, jeszcze jedną rzeczą jaką mamy zrobić to podpiąć się komputerem do auta podczas jazdy i sprawdzić jak mieszanka paliwa jest dozowana, bo kiedyś miał taki przypadek ale to dochodzili do tego przez kilka dni co to może być, jednak znaleźli i właśnie błąd w oprogramowaniu był i musieli na nowo wgrać, bo źle paliwo podawało. Jak wrócę z delegacji to jadę dalej diagnozować |
|
|
|
|
|
|
|
FBBBT
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Filip
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 31 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-04-15, 21:45
|
|
|
Jestem po kolejnej diagnozie, wyszło z niej że komputer dobrze steruje mieszanką paliwa, wtryski są dobre, DPF niby się wypalił te 500 km temu jednak mój mechanik mówił, żebym przejechał jeszcze 1000 km i wtedy sprawdzimy co z tym filtrem. Może macie jeszcze jakieś sugestie co to może być? |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-04-15, 22:01
|
|
|
Kiedyś czytałem o takim motywie, że w aucie tak długo przybywało oleju w skrzyni korbowej, że wreszcie silnik nie dał rady kręcić (jeździła nim kobieta). Przy wizycie u mechanika okazało się, że jest tam pełno oleju, tylko powstało pytanie: skąd? Okazało się, że na pobliskiej stacji benzynowej jakiś spryciarz dodawał do etyliny (bo to akurat benzyniak był) substancji ropopochodnych. W efekcie paliwo się spalało, ale substancje te (węglowodory o długich łańcuchach) nie spalały się w tak niskiej temperaturze i po ściankach cylindra przez pierścienie ociekały do misy olejowej. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
FBBBT
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Filip
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 31 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-04-16, 13:34
|
|
|
Nie sądzę aby to mogło być paliwo, tankuję na stacji LOTOS, leję do niego wyłącznie paliwo Dynamic, wszystkie auta w firmie są tam tankowane i w żadnym innym nie przybywa oleju, co więcej mam drugą A8 z 2008 r tylko 3.0 TDi i tam się nic nie dzieje, jedynie w tym 4.2TDi, więc raczej nie paliwo chociaż i tego nie mogę być pewien w 100%. |
|
|
|
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2016-05-25, 22:20
|
|
|
FBBBT,
Czy udało ci się rozwiązać problem podnoszącego się poziomu oleju w silniku? Masz jakieś rozwiązanie?
Mam takie same objawy. Zastanawiam się co z tym fantem zrobić? |
|
|
|
|
Michall2107
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D3, w211 2.2
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 109 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-05-25, 04:40
|
|
|
Dokładnie w moim 4.2 jest to samo. Robie krotkie odcinki 3km czasami 6. Trasa mozec2x lub 3 w miesiącu. Spalanie mam w granicach 8-9 trasa 14 miasto. Jakies rady? |
_________________ "Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia "Flp |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Michall2107
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D3, w211 2.2
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 109 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-05-25, 06:39
|
|
|
Drago_o zawsze mozna Na Ciebie liczyć. Ogolnie mam jeszcze w211 2.2 wiec do pracy bede jezdzil tym. To wypalanie mozna jakos zrobix ? Co ile wypala się dpf. |
_________________ "Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia "Flp |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-05-25, 08:17
|
|
|
drago_o napisał/a: | Moim zdaniem to jak byk DPF. Częste wypalanie, zapchany mocno albo nie może dokończyć wypalania i często powtarza. |
Najprawdopodobniej to będzie przyczyną. U mnie po roku użytkowania stało się podobnie. Najpierw zaczął wzrastać poziom oleju ale nie przekraczał poziomu max. Później na ciepłym silniku odcinało mi doładowanie a w pewnym momencie pojawiła się pomarańczowa lampeczka silnika na desce. Wlałem śmierdzidło do paliwa pomagające wypalać dpf i silnik dostał ostro w palnik (chyba działa - mech. powiedział, że były przekroczone jakieś temperatury na czujnikach). Mimo wszystko pojechałem na wymianę oleju, po podłączeniu do komp. mech. odczytał ok. 100 niedokończonych wypaleń dpf. Jeden dpf miał 20% zapełnienia, drugi 59% (prawdopodobnie może coś być z układem wtryskowym na tej stronie). Nasze lochy niestety nie mają żadnych kontrolek kiedy to świństwo się wypala, jak również nie stwierdziłem nigdy jakiegokolwiek objawu wypalania dpf. Na niektórych forach podłączają diodę pod ogrzewanie tylnej szyby, ułatwia to rozpoznanie wypalania dpf. Czy ktoś posiada wiarygodne informacje czy nasze samochody w czasie wypalania dpf włączają odbiorniki prądu żeby wspomóc wypalanie?
Jeszcze jedno na wzrost poziomu oleju mogą też mieć wpływ wtryski i wcale na komp. nie musi to jednoznacznie wychodzić. Mogą być korekcje dobre ale po wyłączeniu silnika może sączyć się z nich paliwo. To nie moje wydumki, powtarzam tylko za mechanikiem. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-05-25, 12:31
|
|
|
Pewnie może też mięs to wpływ ale wydaje mi się, że nie taki jak wypalanie DPF, ogólnie zazwyczaj aby osiągnąć odpowiednią temperaturę wypalania dawkowanie paliwa jest zmieniane przez sterownik. A część niespalonej ropy ścieka po ściankach cylindra i dostaje się do oleju.
Zaznaczam tylko, że moja wiedza czerpana jest z materiałów czytanych w necie, więc nie mogę dać 100% pewności |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Michall2107
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D3, w211 2.2
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 109 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-05-26, 02:14
|
|
|
Ogólnie dziękuję wam za odpowiedz! Gdzie moge sprawdzić to wypalenie DPF? |
_________________ "Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia "Flp |
|
|
|
|
Matgali
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 35 Dołączył: 25 Sie 2016 Posty: 36 Skąd: Syców
|
Wysłany: 2017-07-17, 22:46
|
|
|
Mailem ten sam problem tyle że w 3.0 TDi. Oleju ciągle przybywało. Przy 4k km od wymiany było go zdecydowanie za dużo. Po usunięciu DPF'u wszelkie problemy zniknęły! |
|
|
|
|
|
|
|
rafal_001
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 31 Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: JĘDRZEJÓW
|
Wysłany: 2017-07-20, 23:51
|
|
|
U mnie w 3.0 tdi też poziom oleju wzrastał, po usunieciu DPFa problem z głowy, znajomy mechanik mi jeszcze mówił że może to być pompa paliwa bo ponoć jest smarowana olejem i uszczelnienie mogło paść Ale nie wiem ile w tym prawdy... W każdym bądź razie usunięcie DPFa jak najbardziej pomogło A I spalanie też spadło |
|
|
|
|
Michall2107
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D3, w211 2.2
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 109 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-07-25, 16:17
|
|
|
Warto wyrzucac ten dpf? |
_________________ "Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia "Flp |
|
|
|
|
|
|
|
|