Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2TDI ] DPF a wzrastający poziom oleju  
Autor Wiadomość
FBBBT 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Filip
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-07, 21:36   

Ciężko mi to stwierdzić, że jakoś więcej pali. Przy mojej nierównej jeździe mam zawsze wysokie spalanie czy jadę Vanem służbowym czy tym to spalanie jest takie samo w granicach 10-13 l/100km w mieście. Jednak na 100% nie jestem pewien, bo nie patrzę często na spalanie więc możliwe, że więcej pali a ja nawet tego nie zauważyłem.


DODANO:
2014-04-08 20:42
Byłem dziś u znajomego, podłączył samochód pod komputer. Wyszło, że DPF wyczyscił się ostanio 400 kilometrów temu, a wtryski stwierdził że nie leją po diagnozie komputerowej, jeszcze jedną rzeczą jaką mamy zrobić to podpiąć się komputerem do auta podczas jazdy i sprawdzić jak mieszanka paliwa jest dozowana, bo kiedyś miał taki przypadek ale to dochodzili do tego przez kilka dni co to może być, jednak znaleźli i właśnie błąd w oprogramowaniu był i musieli na nowo wgrać, bo źle paliwo podawało. Jak wrócę z delegacji to jadę dalej diagnozować ;)
 
 
FBBBT 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Filip
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-15, 21:45   

Jestem po kolejnej diagnozie, wyszło z niej że komputer dobrze steruje mieszanką paliwa, wtryski są dobre, DPF niby się wypalił te 500 km temu jednak mój mechanik mówił, żebym przejechał jeszcze 1000 km i wtedy sprawdzimy co z tym filtrem. Może macie jeszcze jakieś sugestie co to może być?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-04-15, 22:01   

Kiedyś czytałem o takim motywie, że w aucie tak długo przybywało oleju w skrzyni korbowej, że wreszcie silnik nie dał rady kręcić (jeździła nim kobieta). Przy wizycie u mechanika okazało się, że jest tam pełno oleju, tylko powstało pytanie: skąd? Okazało się, że na pobliskiej stacji benzynowej jakiś spryciarz dodawał do etyliny (bo to akurat benzyniak był) substancji ropopochodnych. W efekcie paliwo się spalało, ale substancje te (węglowodory o długich łańcuchach) nie spalały się w tak niskiej temperaturze i po ściankach cylindra przez pierścienie ociekały do misy olejowej.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
FBBBT 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Filip
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-16, 13:34   

Nie sądzę aby to mogło być paliwo, tankuję na stacji LOTOS, leję do niego wyłącznie paliwo Dynamic, wszystkie auta w firmie są tam tankowane i w żadnym innym nie przybywa oleju, co więcej mam drugą A8 z 2008 r tylko 3.0 TDi i tam się nic nie dzieje, jedynie w tym 4.2TDi, więc raczej nie paliwo chociaż i tego nie mogę być pewien w 100%.
 
 
krzysztof1 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 62
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2016-05-25, 22:20   

FBBBT,
Czy udało ci się rozwiązać problem podnoszącego się poziomu oleju w silniku? Masz jakieś rozwiązanie?
Mam takie same objawy. Zastanawiam się co z tym fantem zrobić?
 
 
Michall2107 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D3, w211 2.2
Dołączył: 19 Lis 2016
Posty: 109
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-05-25, 04:40   

Dokładnie w moim 4.2 jest to samo. Robie krotkie odcinki 3km czasami 6. Trasa mozec2x lub 3 w miesiącu. Spalanie mam w granicach 8-9 trasa 14 miasto. Jakies rady?
_________________
"Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia "Flp
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-05-25, 05:18   

Moim zdaniem to jak byk DPF. Częste wypalanie, zapchany mocno albo nie może dokończyć wypalania i często powtarza.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Michall2107 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D3, w211 2.2
Dołączył: 19 Lis 2016
Posty: 109
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-05-25, 06:39   

Drago_o zawsze mozna Na Ciebie liczyć. Ogolnie mam jeszcze w211 2.2 wiec do pracy bede jezdzil tym. To wypalanie mozna jakos zrobix ? Co ile wypala się dpf.
_________________
"Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia "Flp
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-05-25, 08:17   

drago_o napisał/a:
Moim zdaniem to jak byk DPF. Częste wypalanie, zapchany mocno albo nie może dokończyć wypalania i często powtarza.

Najprawdopodobniej to będzie przyczyną. U mnie po roku użytkowania stało się podobnie. Najpierw zaczął wzrastać poziom oleju ale nie przekraczał poziomu max. Później na ciepłym silniku odcinało mi doładowanie a w pewnym momencie pojawiła się pomarańczowa lampeczka silnika na desce. Wlałem śmierdzidło do paliwa pomagające wypalać dpf i silnik dostał ostro w palnik (chyba działa - mech. powiedział, że były przekroczone jakieś temperatury na czujnikach). Mimo wszystko pojechałem na wymianę oleju, po podłączeniu do komp. mech. odczytał ok. 100 <boisie> niedokończonych wypaleń dpf. Jeden dpf miał 20% zapełnienia, drugi 59% (prawdopodobnie może coś być z układem wtryskowym na tej stronie). Nasze lochy niestety nie mają żadnych kontrolek kiedy to świństwo się wypala, jak również nie stwierdziłem nigdy jakiegokolwiek objawu wypalania dpf. Na niektórych forach podłączają diodę pod ogrzewanie tylnej szyby, ułatwia to rozpoznanie wypalania dpf. Czy ktoś posiada wiarygodne informacje czy nasze samochody w czasie wypalania dpf włączają odbiorniki prądu żeby wspomóc wypalanie?
Jeszcze jedno na wzrost poziomu oleju mogą też mieć wpływ wtryski i wcale na komp. nie musi to jednoznacznie wychodzić. Mogą być korekcje dobre ale po wyłączeniu silnika może sączyć się z nich paliwo. To nie moje wydumki, powtarzam tylko za mechanikiem.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-05-25, 12:31   

Pewnie może też mięs to wpływ ale wydaje mi się, że nie taki jak wypalanie DPF, ogólnie zazwyczaj aby osiągnąć odpowiednią temperaturę wypalania dawkowanie paliwa jest zmieniane przez sterownik. A część niespalonej ropy ścieka po ściankach cylindra i dostaje się do oleju.

Zaznaczam tylko, że moja wiedza czerpana jest z materiałów czytanych w necie, więc nie mogę dać 100% pewności :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Michall2107 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D3, w211 2.2
Dołączył: 19 Lis 2016
Posty: 109
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-05-26, 02:14   

Ogólnie dziękuję wam za odpowiedz! ;) Gdzie moge sprawdzić to wypalenie DPF? :)
_________________
"Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia "Flp
 
 
Matgali 
Użytkownik



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 35
Dołączył: 25 Sie 2016
Posty: 36
Skąd: Syców
Wysłany: 2017-07-17, 22:46   

Mailem ten sam problem tyle że w 3.0 TDi. Oleju ciągle przybywało. Przy 4k km od wymiany było go zdecydowanie za dużo. Po usunięciu DPF'u wszelkie problemy zniknęły! <chura>
 
 
rafal_001 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: JĘDRZEJÓW
Wysłany: 2017-07-20, 23:51   

U mnie w 3.0 tdi też poziom oleju wzrastał, po usunieciu DPFa problem z głowy, znajomy mechanik mi jeszcze mówił że może to być pompa paliwa bo ponoć jest smarowana olejem i uszczelnienie mogło paść Ale nie wiem ile w tym prawdy... W każdym bądź razie usunięcie DPFa jak najbardziej pomogło A I spalanie też spadło
 
 
Michall2107 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D3, w211 2.2
Dołączył: 19 Lis 2016
Posty: 109
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-07-25, 16:17   

Warto wyrzucac ten dpf?
_________________
"Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia "Flp
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.