Autor |
Wiadomość |
KrzysiekR
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 39 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-09-22, 11:50 [D3 05 4.2TDI
] DPF a wzrastający poziom oleju
|
|
|
Witam
Chciałbym kupic A8 4,2TDI i mam takie pytanie, ponieważ mam A6 3,0TDI DPF.
W A6 3,0TDI po częstej jeździe po mieście w skutek nieskończonego wypalania DPF'u często w tych silnikach przybywa oleju silnikowego(nawet przy dobrych wtryskach). Do oleju podczas wypalania DPF dostaje się ON.
Czy w silnikach 4,2TDI też zaobserwowaliście, ze podnosi się stan oleju jak jeździecie po mieście?
Nie wiem czy kupić 4,2TDI czy 4,2MPI+LPG. |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-09-22, 16:12
|
|
|
KrzysiekR napisał/a: | Czy w silnikach 4,2TDI też zaobserwowaliście, ze podnosi się stan oleju jak jeździecie po mieście? |
Nie podnosi się. |
|
|
|
|
|
|
|
KrzysiekR
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 39 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-09-22, 16:21
|
|
|
Kupując A8 4,2 TDI w jakich kanałach można sprawdzić stan wtrysków? W 3,0TDI to 72-73-74-75-76-77. W A8 dochodzi 78-79?
Jakie powinny być wartości? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-09-22, 16:23
|
|
|
KrzysiekR, przy zakładaniu nowych tematów stosuj odpowiednie [tagi] właściwe do opisywanego auta.
Pytasz o DPF więc warto zaznaczyć konkretny silnik i konkretny rocznik - "D3 ALL" nie jest prawidłowe bo po pierwsze silniki benzynowe nie posiadają DPF'a a po drugie konstrukcja układu spalinowego w różnych silnikach i różnych rocznikach może być odmienna.
Ten temat już poprawiłem i mam nadzieję, że następne będziesz nazywał już poprawnie i zgodnie z regulaminem.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
KrzysiekR
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 39 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-09-22, 16:47
|
|
|
OK.
Wcześniej pytałem ale ktoś wykasował.
Chodzi mi o A8 D3 4,2TDI z 2005-2006r. VS A8 D3 4,2MPI + LPG.
Nie wiem co kupić, zbieram informacje o silnikach BMC, BVN bo takie były montowane w tych latach.
Mało jest informacji technicznych o nich.
Też interesuje mnie w jakich kanalach można sprawdzić wartość sadzy w DPF w 104,3 tak jak w 3,0TDI ASB? |
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekR 2013-09-22, 16:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-09-22, 16:55
|
|
|
KrzysiekR napisał/a: | OK.
Wcześniej pytałem ale ktoś wykasował.
Chodzi mi o A8 D3 4,2TDI z 2005-2006r. VS A8 D3 4,2MPI + LPG.
Nie wiem co kupić... |
Wystarczy czytać maile - ja usunąłem a w mailu masz podany powód.
Powodem jest to, że na tym forum było to już wielokrotnie wałkowane - czytać, czytać, czytać i nie dublować czegoś co już wielokrotnie było. Nie mamy tu innych aut niż A8/S8 więc szukanie odpowiedzi jest łatwiejsze niż np. na AudiKlub. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
KrzysiekR
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 39 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-09-22, 17:06
|
|
|
Zanim napisałem to szukałem odpowiedzi i nie znalazłem.
Mnie interesują odpowiedzi techniczne a nie gdybanie jakie wyczytałem.
Dużo ludzi pisze, że lepiej kupic 4,2MPI + LPG, że łatwiej się je potem sprzedaje itp.
Ja od zawsze miałem diesla i dlatego chciałbym kupic diesla ale od podstaw go najpierw sprawdzić bo mam sprzet do tego ale nie znam danych.
Nigdzie nie widzę danych do sprawdzenia vcde'sem.
W 3,0TDI mam wszysko opanowane, teraz chciałbym zaczerpnąć wiedzy technicznej na temat 4,2TDI z 2005-2006r.
Na co zwrócic uwagę przy kupnie auta przy vagowaniu.
Wiem, że jednostka 4,2TDI i jest bardzo dobra i żywotna ale wiadomo można się naciać a ja nie chciałbym tego zrobić a 4,2MPI nadaje się do LPG i też jest ostatnim dobrym sercem auta.
Więc miałbym olbrzymia prośbe jak ;
- sprawdzić VCDE's zawartośc sadzy w DPF
- korekty wtrysków w jakich kanałach(wiem, że najlepiej sprawdzić na stole w Bosch)
- jak sprawdzić turbiny
Na co zwrócić uwagę jeszcze? |
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekR 2013-09-22, 17:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-09-22, 17:36
|
|
|
KrzysiekR napisał/a: | Zanim napisałem to szukałem odpowiedzi i nie znalazłem.
Mnie interesują odpowiedzi techniczne a nie gdybanie jakie wyczytałem. |
To czytaj dział techniczny, tam o bolączkach A8/S8 jest bardzo dużo.
Tytuły mają [tagi] i nawet przeglądając dział luźno to po tytułach można znaleźć sporo ciekawych rzeczy. No jak na forum na którym pomagamy sobie z różnymi usterkami możesz mówić, że nie ma szczegółów technicznych :roll:
KrzysiekR napisał/a: | Dużo ludzi pisze, że lepiej kupic 4,2MPI + LPG, że łatwiej się je potem sprzedaje itp. |
No nie no, ten tekst to prawie jak z kapelusza... nie pamiętam kto by tak ostatnio pisał :lol:
KrzysiekR napisał/a: | Ja od zawsze miałem diesla i dlatego chciałbym kupic diesla ale od podstaw go najpierw sprawdzić bo mam sprzet do tego ale nie znam danych.
Nigdzie nie widzę danych do sprawdzenia vcde'sem. |
Dział diagnostyki VAG.
KrzysiekR napisał/a: | W 3,0TDI mam wszysko opanowane, teraz chciałbym zaczerpnąć wiedzy technicznej na temat 4,2TDI z 2005-2006r.
Na co zwrócic uwagę przy kupnie auta przy vagowaniu. |
O tym też w dziale technicznym jest wiele... konkretne bloki pomiarowe co pokazują i jakie są wartości poprawne... typowe usterki i jak łatwo je diagnozować... cały dział techniczny przeglądając wybiórczo po [tagach] to moim zdaniem wręcz skarbnica wiedzy... widzę, że zdecydowanie nie chce się koledze szukać :-x |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
KrzysiekR
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 39 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-09-22, 18:01
|
|
|
FOSS napisał/a: |
KrzysiekR napisał/a: | Ja od zawsze miałem diesla i dlatego chciałbym kupic diesla ale od podstaw go najpierw sprawdzić bo mam sprzet do tego ale nie znam danych.
Nigdzie nie widzę danych do sprawdzenia vcde'sem. |
Dział diagnostyki VAG.
KrzysiekR napisał/a: | W 3,0TDI mam wszysko opanowane, teraz chciałbym zaczerpnąć wiedzy technicznej na temat 4,2TDI z 2005-2006r.
Na co zwrócic uwagę przy kupnie auta przy vagowaniu. |
O tym też w dziale technicznym jest wiele... konkretne bloki pomiarowe co pokazują i jakie są wartości poprawne... typowe usterki i jak łatwo je diagnozować... cały dział techniczny przeglądając wybiórczo po [tagach] to moim zdaniem wręcz skarbnica wiedzy... widzę, że zdecydowanie nie chce się koledze szukać :-x |
To fakt jest dużo bo czytałem, ale nie o 4,2 TDI z 2005r
Jak jest proszę o link z tymi informacjami :oops: |
|
|
|
|
FBBBT
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Filip
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 31 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-04-07, 20:55
|
|
|
Witam!
Nie chcę zakładać nowego tematu więc napiszę tu. Około pól roku temu sprawdziłem poziom oleju w swoim a8, przeraziłem się ponieważ wykraczał on poza skale, w serwisie powiedzieli, że ktoś mógł dolać za dużo oleju przy poprzedniej wymianie, dodatkowo pobrali próbkę oleju i sprawdzili czy nie ma w nim obcych substancji (ON czy płyn chłodniczy), nie było nic więc odessali nadmiar oleju. Następnie po 3 miesiącach pojechałem do serwisu na wymianę oleju i zalane zostało w połowie skali miedzy minimum i maksimum. Około 2 tygodnie temu sprawdziłem poziom oleju tak jakoś z ciekawości i okazało się że znów jest ponad skalę. Kontaktowałem się z audi i podali mi 2 możliwości DPF lub wtryski, jednak odrzucili DPF ponieważ auto jest czesto w trasach więc uważają że to wtryski. Miał ktoś z Was podobną sytuację i mógłby mi pomóc? Posiadam A8 D3 z 2007r. Silnik 4,2 TDi |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-07, 21:02
|
|
|
Oleju nie przybędzie samego z siebie. Jest to nierealne chyba że masz rafinerie pod maska. Wygląda na to że ich diagnoza w NCIS Audi za pierwszym razem też była myląca i nieprawidłowa. Coś się dzieje już jakiś czas i trzeba się tym zająć. Skoro nie ubywa Ci płynu chłodzącego to najprawdopodobniej będą to wtryski. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
FBBBT
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Filip
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 31 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-04-07, 21:10
|
|
|
Nie przejmowałem się tym pół roku temu, ponieważ sprawdzili na teście chemicznym co mnie bardzo uspokoiło jednak teraz gdy sprawdziłem drugi raz to się przeraziłem więc napisałem na forum ponieważ dużo więcej można się tu dowiedzieć niż w ASO. Mam znajomego który zajmuję się regeneracją wtrysków więc prawdopodobnie do niego pojadę. Jeszcze sprawdzę płyn chłodniczy jednak raczej stawiałbym sam na wtryski, chociaż gdyby lały to raczej by mi dymki puszczał a tu nic, kompletnie.... |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-04-07, 21:15
|
|
|
U znajomego w oplu też olej przybywał i winowajcą jest filtr DPF (ikonka na zegarach). Jest on lekko zapchany i sterownik komputera zwiększa dawkę paliwa aby go wypalić co przynosi mizerny skutek bo auto używane jest na niewielkich odcinkach.
W Twoim przypadku jeśli nie wywala błędu filtra DPF to obstawiałbym wtryski o ile reszta płynów trzyma normę. Warto to zdiagnozować za wczasu aby nie pouszkadzać denka tłoków.
Wartość graniczna popiołu dla filtra DPF w v8 tdi to 0,76l (pole 105 i 106 w meas block) |
_________________
|
|
|
|
|
FBBBT
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Filip
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 31 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-04-07, 21:30
|
|
|
Dziękuję za fachową pomoc, jutro wyjeżdżam w delegację jednak z trasy bede dzwonił do znajomego i się umówię na sprawdzenie samochodu. Błąd DPF nie wyskakuje mi nigdzie, raz się pojawił ale to przejechałem autem dłuższy odcinek drogi i kontrolka zniknęła. Jeżeli coś by wyszło w trakcie to pozwolę sobie jeszcze napisać w tym temacie
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-07, 21:33
|
|
|
FBBBT, A nie zauważyłeś jakiegoś większego apetytu na paliwo ?
Hmmm choć w sumie na sporą ilość kilometrów może być to też i mało zauważalne |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|