Autor |
Wiadomość |
pawelec
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 98 Skąd: München/Geretsried/Łódź
|
Wysłany: 2015-08-12, 19:25 [D3 05 4.2TDI
] Tarcze tył nawiercane czy nie?
|
|
|
Witam
Mam do wymiany klocki to przy okazji polecą tarcze.
Pytanie brzmi czy zwykłe TRW DF4269 czy ZIMMERMANN 100.3311.52?
Czy nawiercane szybciej ścierają klocki cz nie? (nigdy nie miałem w żadnym aucie więc pytam)
Przy okazji jakby ktoś mógł potwierdzić wybór bo mierzyłem miarką i na tył 310mm mi wychodzi w 4.2 TDI
http://motoneo.pl/szcz/10...nn_86/0/0/0.php <-- link do ZIMMERMANN
http://motoneo.pl/szcz/DF4269/trw_161/0/0/0.php <-- link do TRW
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-12, 19:30
|
|
|
Nawiercane szybciej ścieraja klocek. Ale niby lepiej trochę hamują. |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-08-13, 07:51
|
|
|
To, czy warto nawiercane lub żłobione zależy od Twojej techniki jazdy. Dziury w tarczy mają za zadanie odprowadzenie gazów, które tworzą "poduszkę powietrzną" gdy hamulce mocno się rozgrzeją, przy okazji nawiercane deczko lepiej się chłodzą. A Hamulce bardzo się nagrzewają przy bardzo intensywnych hamowaniach. Jeśli baardzo agresywnie jeździsz w mieście, lub często odwiedzasz tor - warto o takich tarczach pomyśleć. A jeśli sam nie wiesz, czy Ci się przydadzą... |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-08-13, 07:58
|
|
|
a co z hałasem? nawiercane nie będą głośniejsze... ?
a jak masz do wymiany tarcze i klocki to kup od Michała jarzma (pod tarcze 335) i do tego tarcze 335mm + klocki.....i przejdź na większy rozmiar (jak w S8, W12)
latasz po autobanie to na pewno się przyda |
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2015-08-13, 08:18
|
|
|
kolega ma A8 i sie cieszył, że kupił z nawiercanymi tarczami szybko mu sie odechciało ich, bo felgi moment czarne od pyłu z klocków u mnie nie aż tak nie zdziera klocków jak u niego |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-13, 11:44
|
|
|
No to oczywiste ale mozna kupic "białe" klocki i bedzie to nie tak widoczne. Bankowo jednak szczególnie przy agresywnym stylu hamowania szybko beda klocki znikały. |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-08-13, 12:51
|
|
|
aro51 napisał/a: | Do tego nawiercane lubią pękać przy nawiertach | dlatego ja do swoich aut nie wymyślam tylko kupuję zwykłe gładkie np zimmermana i jestem zawsze zadowolony |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-13, 13:02
|
|
|
Mozna kupić nawet tarcze w kształcie kwiatka ale jeżeli nie ma jakis specjalnych wskazań do tego to po co? Lepiej jak chłopaki pisza-wiekszy rozmiar i bedzie git |
|
|
|
|
|
|
|
pawelec
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 98 Skąd: München/Geretsried/Łódź
|
Wysłany: 2015-08-13, 14:21
|
|
|
nawet teraz jak mam gładkie tarcze i zrobię za jednym zamachem 1030km bo tyle mam z domu do domu to i tak sie felgi upaskudzą a następnego dnia lub w tyg zawsze jadę na myjkę |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-13, 14:22
|
|
|
Po takiej trasie to nic dziwnego. |
|
|
|
|
|
|
|
pawelec
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 98 Skąd: München/Geretsried/Łódź
|
Wysłany: 2015-08-13, 14:25
|
|
|
Dworek napisał/a: | To, czy warto nawiercane lub żłobione zależy od Twojej techniki jazdy. Dziury w tarczy mają za zadanie odprowadzenie gazów, które tworzą "poduszkę powietrzną" gdy hamulce mocno się rozgrzeją, przy okazji nawiercane deczko lepiej się chłodzą. A Hamulce bardzo się nagrzewają przy bardzo intensywnych hamowaniach. Jeśli baardzo agresywnie jeździsz w mieście, lub często odwiedzasz tor - warto o takich tarczach pomyśleć. A jeśli sam nie wiesz, czy Ci się przydadzą... |
a tak po za tym polemizuje i jestem za nawiercanymi bo z 220 czy 250 jak sie hamuje to lepiej zeby wyhamowało a nie ze za 10 razem jak ktoś wyskoczy z lewym kierunkiem 500 m przede mną i bede sie zastanawiał.... wyhamuje ? a wcisnąć pedał hamulca trzeba. A jeżeli to ma w jakiś sposób poprawić jakoś hamowania to czemu nie spróbować
panton napisał/a: | a jak masz do wymiany tarcze i klocki to kup od Michała jarzma (pod tarcze 335) i do tego tarcze 335mm + klocki.....i przejdź na większy rozmiar (jak w S8, W12) |
panton myślałem nad tym ale z braku czasu zostanę przy oryginalnym rozmiarze |
|
|
|
|
czaruś
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 120 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2015-09-20, 17:15
|
|
|
Cześć, rok temu też stałem przed takim problemem - czy tarcze gładkie, nacinane czy może nawiercane. Siedziałem dosyć długo bo przecież jest ogromny wybór i tarcz i klocków. Jeżdżę dużo autostradą i po mieście. Zdecydowałem się na zakup tarcz EBC ULTIMAX - nacinane ( USR1250 - przód i USR1249 - tył ). W EBC Polska doradzono mi do tych tarcz klocki żółte - YELLOW STUFF lecz ja postawiłem na RED STUFF CERAMIC ( DP31535C - przód i DP31470C - tył ). Jestem bardzo zadowolony z tych zestawów bo tarcze po roku wcale się nie starły - są jak nowe , nie grzeją się, nie biją i super wyglądają ( nacięcia fajnie wyglądają z przodu i z tyłu). Klocki nie piszczą i po ok 15000km mają jeszcze ok 9mm , najważniejsze jest to - że naprawdę NIE PYLĄ - felgi są czyste . Myślałem że będzie tak jak wszyscy piszą - że tarcze nacinane będą biły i popękają a klocki to będę musiał wymienić z 3 komplety na rok - nie słucham już takich doradców. Jestem bardzo zadowolony z mojego wyboru i jak kiedyś będę musiał wymienić tarcze lub klocki - to napewno będzie to tak jak teraz - EBC. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-09-20, 19:17
|
|
|
Ogólnie tarcze polecam nawiercane, ale nie przy małym rozmiarze. Myślę, że aby nie wyglądało to głupio, to tarcza musiałaby ładnie wypełniać felgę. Czyli wiadomo, komplet S8/W12. Miałem takie w BMW 6 i przy zmianie z normalnych odczułem giga różnice. Na myjkę i tak trzeba jeździć i dbać |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|