Autor |
Wiadomość |
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2015-11-26, 19:20 [D3 preFL ALL
] Co chwile padnięty akumulator? Różnica nap
|
|
|
Panowie,
Mam taki problem z akumulatorem w A8. Przy spoczynku (zamknięte auto) podaje mi napięcie 12,4-12,6V. Lecz jak mam otwarte czyt coś tam się pali, pewnie jakiś moduł sie załącza etc potrafi pokazywać 11,4-11,7V. Czy to padnięty akumulator czy jakieś inne gowno?! Przy tak niskim napięciu przy odpaleniu pojawia mi się błąd brems lichts. Po chwili chodzenia, zgaszeniu i odpaleniu jest juz ok. Czyli na bank wina niskiego napięcia...
Dodam że mam sterownik aku z literka C. Do tego niedawno naładowalem aku na max i zakodowalem go inaczej i wydaje się że to pomogło... na trochę... tyle że wcześniej było tak ze caly czas był jego stan na min bo pokazywało napięcie ok 11.9 w spoczynku a w FIS było 100% i nie był ładowany dlatego obstawiam ze może od tego padł. Dodam jeszcze ze aku to Varta Silver z zeszłego roku.
Z góry dzięki za sugestie i podpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-11-26, 20:31
|
|
|
Coś chyba jest nie tak z tymi akumulatorami Varty,mój po 8cm.robił takie same jaja, po zareklamowaniu dostałem odpowiedź że aku jest sprawny po zainstalowaniu aku do auta rok czasu działał jak trzeba,jestem ciekaw czym go potraktowali? |
|
|
|
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2015-11-26, 21:37
|
|
|
A jaki akumulator polecasz/polecacie ? |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-11-26, 21:54
|
|
|
Blade napisał/a: | A jaki akumulator polecasz/polecacie ? |
Ja osobiście dalej mam ta samą Varta Silver ale znowu zaczyna szwankować,tyle że w moim przypadku to winę za cuda z aku są chyba z tego że robię krótkie odcinki i nie ma się kiedy doładować. |
|
|
|
|
|
|
|
Lolek84
Użytkownik
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 40 Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-11-26, 22:19
|
|
|
szarpnij się na optimę i zapomnisz o kłopocie, a tak na marginesie, to sprawdź sobie pobór |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-11-26, 22:20
|
|
|
Ja mam to samo. AUto stoi 4-5 dni pozniej zrobi 12 km postoi 12 godz i znow zrobi 12 km i tak cały miesiąc. Musze ten akumulator doładowac raz na miesiac bo inaczej sie nie da |
|
|
|
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2015-11-26, 22:25
|
|
|
No ja ostatnio latam regularnie rano i po południu: 2x 30 min. Juz nawet kontrolnie odlaczyłem rejestrator aby na parkingu nie nagrywał...
Panowie, wracając do tematu:
- samochód stoi zamknięty to ma ok 12,5-12,6V (sprawdzam SMS przez alarm)
- samochód otwarty... i chyba nawet bez zapłonu... jeb 11,4-11,6V. |
|
|
|
|
Lolek84
Użytkownik
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 40 Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-11-27, 07:48
|
|
|
człowieku, czytasz co napisałem ? Sprawdź pobór prądu ! Jak jesteś chory, to też do lekarza piszesz wiadomość ? |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-27, 09:57
|
|
|
2x 30 minut jazdy dziennie? I jak ten akumulator ma się podładować? |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2015-11-27, 10:34
|
|
|
Lolek84 napisał/a: | człowieku, czytasz co napisałem ? Sprawdź pobór prądu ! Jak jesteś chory, to też do lekarza piszesz wiadomość ? |
Człowieku, zobacz czas mojej wiadomości i Twojej... jak pisałem swoja to miałem prawo nie widzieć Twojej... Zamówiłem sobie miernik i spróbuje nim trochę podziałac.
Co do podladowywania to wcześniej tego problemu nie miałem... W końcu tylko jeżdżę autem, stawiam na noc/pod praca i znowu jadę. No chyba ze rejestrator w trybie parkingowym tak zjada prąd... do sprawdzenia. |
|
|
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-11-27, 22:51
|
|
|
VanDyke, Tu się muszę z Tobą nie zgodzić
Mi nie raz zdarza się że w tygodniu jadę tylko do pracy i z powrotem - tj. 5+5km dziennie... co w życiu nie trwa 2x30 min
I nigdy nie spada mi aku ze 100%
Blade, Co ja mogę polecić od siebie - miałem po zakupie OGROMNE problemy z ładowaniem, z utrzymaniem prądu - ciągle 30% aku. nawet po wymianie na nowy,
Odłączało mi co chwila oświetlenie wnętrza, nie mogłem otwierać auta z pilota, ogólne problemy i świrowania wszystkiego co ułatwia życie w autku.
....
co zrobiłem - wymieniłem MODUŁ Akumulatora (ten nad akumulatorem co to przez niego idzie kabel do bezpieczników) - jak się okazało miałem moduł z często WADLIWEJ serii które często nawalały tj. o numerach 4E0915181 !!!!
A wystarczyło wymienić na 4E0915181C (literka "C" oznacza nowy model i to są teoretycznie bezawaryjne moduły)
Allegro wejdź i zobacz - są tanie ....
Ale najpierw sprawdź jaki masz
Jeśli masz ten większy BEZ "C" ... to nie kosztuje dużo - wymień a nóż pomoże.
(tylko trzeba go zaprogramować - kumaty elektryk Ci to przypisze)
Mi ODRAZU po samej wymianie wszystko się naprawiło od TAK!!
ale dla spokoju pojechałem do gościa aby go przypisał.
Więcej nie miałem problemów z Akumulatorem i odpalaniem.
ps: jeszcze muszę wymienić regulator napięcia w altku - ale to inna bajka bo mi ledy lekko czasami pulsują jak odpalę autko.
pps: Masz tu http://allegro.pl/listing...v2-uni-1-3-1120 ..... ten mniejszej budowy jest OK |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-11-28, 08:11
|
|
|
Popieram 2x30 minut to mój diesel czasami nie jeździ bo do pracy mam 2km(więc około 5minut w jedną stronę) A wszyscy wiemy jak TDI prądu woła
Od wymiany akumulatora na nowy i pozbyciu się wycieku prądu (poza 6 godzinną grą jako stereo na grillu) akumulator nigdy nie spadł poniżej 100% i codziennie rano dobrze odpala |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-28, 09:46
|
|
|
No ale kolega napisał, że ma sterownik z literą C
Po otwarciu auta pobór prądu wynosi prawie 10A więc napięcie na aku ma prawo spaść.
VCDS nie zgłasza żadnego błędu elektryki? Czy po zamknięciu auta gaśnie Ci przycisk świateł awaryjnych? |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-11-28, 18:54
|
|
|
Wprawdzie nie mam prądożernej wersji A8 ale do pracy w DE miałem 2km lecz spora gorka więc zawsze autem i całe miesiące do dzis nic. Raz nawet żeby mu było lżej podłaczyłem prostownik który po 30minutach pokazał że jest koniec ładowania
Aku to BOSH S5 110Ah ale tej seri akumulatory mam we wszystkich swych autach od 2002roku zakładane i problemy z prądem sa tylko wtedy gdy padnie altek. Zapalone światła na pół dnia?? Nie ma problemu
Jedyny słuszny wybór dla mnie jesli o baterie chodzi. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-11-28, 19:50
|
|
|
Apophis napisał/a: | Jedyny słuszny wybór dla mnie jesli o baterie chodzi. | Dla mnie również Bosch S4 lub S5, ewentualnie tańsza opcja EXIDE Excell. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|