Autor |
Wiadomość |
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2016-12-22, 20:57 [D3 06 3.0TDI
] Cieknące zaślepki (blaszki) wtrysków.
|
|
|
Zakładam temat bo nic nigdzie nie znalazłem na forum. Otóż po kupnie auta zauważyłem że poci się olej spod tych aluminiowych blaszek pod wtryskami. Strona pasażera dosłownie robi się mgiełka na pokrywie zaworów a strona kierowcy dość sporo się poci. Kupiłem w serwisie nowe oryginalne BLASZKI, oringi i podkładki pod wtryski (ok 400zl). Rozebralem stronę od kierowcy, umylem wszystko, sprawdziłem czy nie ma uszkodzeń mechanicznych na pokrywie, założyłem nowe części poukładalem i..... DALEJ CIEKNIE! Kolega z forum podpowiedzial mi że trzeba dokrecic imbusy które trzymają blaszki siła 5Nm - Rozebralem środkowy wtrysk (bo cieknie najbardziej) wymieniłem znowu na nową i dojrecilem 5Nm i zero efektu. Na tym póki co koniec moich pomysłów. Ktoś może z tym walczył? Macie tam sucho u siebie? Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym problemem? Mile widziane zdjęcia jak ktoś ma sucho :-) i wszelkie podpowiedzi.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2016-12-22, 21:44
|
|
|
Gdzieś mam rachunek to Ci podeślę :-) ale to nie jest istotne. No ale co jak cieklo to luzowales tylko czy nowa blacha i wtedy lżej? To nawet chyba Ty mi pisałeś że trzeba lekko dokrecic. Ale próbowalem i bez efektu, a wbrew pozorom ta blacha jest bardzo twarda i nie powinna się wygiać. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2016-12-22, 21:50
|
|
|
Blacha coś ok 40zł oringi 4 chyba a podkładki 12 jakoś tak było |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2016-12-23, 19:45
|
|
|
źle założony wtryskiwacz - część dociskowa
Obowiązkowa wymiana miedzianego pierścienia i bedzie ok |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2016-12-23, 21:31
|
|
|
PABLO200,
Jeśli chodzi o wtryskiwacz to raczej prawidłowo jest wszystko ok. Oczywiście mam założone tak że uszy są skierowane w górę (logicznie przy dokręcaniu dociskają wtrysk). Podkładki oczywiście poszły nowe ori. Zastanawiam się czy może odma nie jest uszkodzona i nie powoduje zbyt dużego ciśnienia. Nikt nie miał serio z tym problemu? |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2016-12-23, 21:47
|
|
|
jest gdzieś nieszczelność a gniazdo nie uległo uszkodzeniu lub nie było zanieczyszczeń ? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-23, 22:03
|
|
|
Pczester, ostro Cię za części skroili . Jeżeli po złożeniu nadal jest nieszczelność to gdzieś strzeliłeś babola, znaczy się dobrze nie wyczyściłeś ...np. osadzenie wtrysku (miejsce montażu miedzianej podkładki. Z jaką siłą dokręciłeś wtryskiwacze?! I czy obudowa została dokładnie umyta z resztek diesla, do sucha?! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2016-12-23, 22:09
|
|
|
Gniazda idealnie wyczyścilem odkurzaczem podłączonym do przewodu fi6 ;-) a ten włożyłem w gniazdo wtrysku i ładnie wszystko poszło. Zresztą przed moim demontażem też nie było napewno przedmuchu na wtryskach (chyba o tą nieszczelnośc Ci chodzi tak?) bo widać byłoby nagar na wtryskach jeśli gdzieś by puszczalo. A były ładne czyste.
[ Dodano: 2016-12-23, 22:15 ]
Panowie uwierzcie jestem pedantem jeśli chodzi o auto :-D nie twierdzę że nie popełniam błędów, ale środkowy wtrysk bo z niego wydaje mi się cieknie najbardziej rozebralem 2 raz, dałem nową podkładke miedzianą, nowy oringi i nową blachę. Wszystkie wyczyścilem idealnie (chociaż było czysto, miejsce styku blaszki z pokrywą zaworów idealnie, później zmywacz do hamulców, olej na gumkę od blaszki tu gdzie wtrysk wchodzi i składanie. Blaszka 5Nm a wtrysk 9Nm |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-23, 22:19
|
|
|
Napisz jeszcze gdzie dokładnie cieknie, dół wtrysku czy góra? Może o-ringi od powrotu nie trzymają? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2016-12-23, 22:25
|
|
|
Powroty są nowe i suchutkie, połączenie wtrysku z aluminiową blachą też jest suche. Poci się między aluminiową blacha a pokrywą zaworów. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-24, 01:42
|
|
|
Nie napisałeś jeszcze z jaką siłą dokręcałeś wtryski? I tak w sumie to co Ci tam ucieka, ropa czy olej bo o tym też jakoś nie wspomniałeś
Ja blaszki dokręcam siłą 8 Nm. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2016-12-24, 06:27
|
|
|
Słabo czytasz Daniel w pierwszym poście napisałem że OLEJ a dwa posty wyżej że blaszki 5Nm a WTRYSK 9Nm. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-24, 13:22
|
|
|
Pczester napisał/a: | Słabo czytasz Daniel | To ta świąteczna gorączka . Wracając do tematu, wtryski masz za słabo dokręcone i może to powodować zbyt wysokie ciśnienie pod deklami co skutkuje wyciskaniem oleju spod blaszek, które z kolei też są za słabo dokręcone ...to tak teoretycznie bo na odległość to wiesz |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|