Autor |
Wiadomość |
boruc23
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 37 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-02-29, 17:08
|
|
|
Samochód testowany w warsztacie na równej posadzce . Błąd z VCDSA to :
01780 - Sensor for Vehicle Leveling .
Wartości w blokach pomiarowych w mm były na :
pp -1.0 mm
pl 1.0 mm
tp -2.0 mm
tl 2.0 mm
i wahały się o 1 mm +-.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-29, 23:05
|
|
|
boruc23 napisał/a: | Samochód testowany w warsztacie na równej posadzce . |
Ale czy wiemy na 100% że jest tam poziomo czy też jest to "równa posadzka, kolega mówił że jest równo i wygląda na równą"?
Pytam bo to ma znaczenie.
boruc23 napisał/a: | Błąd z VCDSA to :
01780 - Sensor for Vehicle Leveling . |
Nic konkretnego to nie mówi.
Czym to odczytujesz?... pytam nie kojarzę takich opisów gdzie nie ma wskazanego konkretnego czujnika.
boruc23 napisał/a: | Wartości w blokach pomiarowych w mm były na :
pp -1.0 mm
pl 1.0 mm
tp -2.0 mm
tl 2.0 mm
i wahały się o 1 mm +-. |
No dobrze, ale jak fizycznie przy takich odczytach auto stoi?...
Sprawdzałeś każde koło i zapisałeś gdzieś wyniki?
No bo jeżeli rzeczywiście dysponujesz kawałkiem pomieszczenia warsztatowego z ładnym poziomym miejscem to sprawdzenie tego jak auto stoi nie jest chyba żadnym problemem.
Ja rozumiem, że "na oko" coś może stać krzywo ale chcą do czegoś konkretnego dojść i posiadając zaplecze serwisowe nie robimy tu nic "na oko". |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2016-06-14, 19:10
|
|
|
Podepnę się do tematu, mam problem z pneumatyką walczę już kilka dni bez rezultatu mianowicie auto od jakiegoś czasu zaczęło się nie chętnie podnosić, ale o dziwo jak jest podniesiony to czasami nie da się opuścić wyskakuje błąd przekroczony czas oczekiwania i żółta kontrolka, zakupiłem od mercedesa nowa górę kompresora i wymieniłem, kompresor na stole bez problemy napompował 12 Bar po zamontowaniu do auta znowu to samo podnosi się 2-3 min albo wcale idąc dalej za ciosem wymieniłem rozdzielacz zawieszenia na używany, po założeniu miałem problem z podniesieniem auta (przekroczony limit i temp. kompresora) auto było totalnie uglebione,ale o dziwo po wyjechaniu z garażu auto nieoczekiwanie się podniosło myśląc że jest wszystko ok. przełączyłem na dynamic i nie chciał opaść, jak po kilku próbach opadł to znowu nie dało się podnieść, ale raz na 10 razy po przełączeniu trybu z comfort na dynamic obniżył sie praktycznie w 3-5 sek. natomiast z powrotem na comfort też błyskawicznie 3-5 sek. ale tak się zdarzało bardo rzadko,dodam że między czasie wymieniłem sterownik zawieszenia ponieważ po nie udanej próbie wykonania adaptacji miałem błąd poziomowania lamp i świeciły dwa metry przed autem.Rozmawiając z Michałem dowiedziałem się że przyczyna może leżeć w owym rozdzielaczu i dobrze poszukać rozdzielacza z oznaczeniem 4F a nie 4E i taki zakupiłem, pełen optymizmu wymieniłem rozdzielacz i znowu to samo auto wstało tylko z lewej strony, a prawa siedzi, podczas jazdy sciąga w prawo jak cholera, próbowałem VASEM wyuczyć na nowo położenie i niestety podczas próby sterownik znowu mam rozkodowany, błąd świateł itd. Nie wiem co jest nie tak ręce opadają według mnie wygląda to tak jak by rozdzielacz nie wykonywał zadanej operacji, ale to już trzeci w blokach pomiarowych widać że sterownik otwiera np. przednie zawory celem obniżenia ,ale nic się nie dzieje, może ktoś coś pomoże, albo jakiś namiar na śląsku od fachowców od pneumatyki, dodam że auto po kilku dniach nigdy się samo nie obniżało. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-06-14, 19:45
|
|
|
Jak masz możliwość to wpadnij kiedyś do mnie. Ostatnio dużo walczyłem z zawieszeniem. Mogę się podłączyć i trochę looknac. Ja w kato będę za minimum 2tygodnie nie wcześniej. Zawory to akurat element bardzo mało awaryjny aby 3 pod rząd Ci szwankowaly(oczywiście poza czujnikiem w nich wbudowanym). Trzebaby przyjęć się sygnałom ze sterowania a fizycznym zachowaniem zawieszenia. Wygląda jakby coś się przycinało i to juz krótka droga droga do większej awarii. Sama diagnostyka nie ogranicza się do sprawdzenia błędów i domyślnie się. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2016-06-14, 20:03
|
|
|
drago_o dzięki za zainteresowanie, napisze na PW |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-06-15, 06:25
|
|
|
Adaptację zawieszenia robiłeś VCDSem czy VASem? Jeżeli VCDSem to był to klon?
Po wymianie sterownika zrobiłeś ponownie adaptację zawieszenie? |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2016-06-15, 13:40
|
|
|
Po wymianie rozdzielacza ja auto się podniosło,ale zawieszenie nie działało poprawnie to robiłem adaptacje VCDS której nie mogłem dokończyć ponieważ auto nie chciało się obniżać, i postanowiłem wymienić sterownik który założyłem i po założeniu zgasł mi błąd zawieszenia oraz poziomowanie lamp, i nie robiłem adaptacji natomiast po kolejnej wymianie rozdzielacza robiłem adaptację której też się nie da dokończyć,. najpierw VCDS później VAS i nic. VCDS mam klona, ale robiłem nim adaptacje jakieś dwa lata i nie było problemu. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
korzonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 67 Skąd: Brzeziny
|
Wysłany: 2016-06-27, 22:52
|
|
|
A ja mam problem bo moje auto stoi wyzej niz na lift i nie chce opadac przekaznik wymienilem zespol zaworow tez zaworki przy miechach i nic |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2016-06-28, 06:43
|
|
|
korzonek napisał/a: | A ja mam problem bo moje auto stoi wyzej niz na lift i nie chce opadac przekaznik wymienilem zespol zaworow tez zaworki przy miechach i nic |
Przy wymianie zespołu zaworów auto opadło ?
Sprawdzałeś zawór spustowy kompresora ? |
|
|
|
|
czaruś
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 120 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2016-10-01, 20:05
|
|
|
Czy sterownik zawieszenia posiada ochronę komponentu CP ? Czy można go samemu wymienić i po odpowiedniej adaptacji np. VAS-em wszystko powinno działać ? Obecnie na pulpicie pali mi się pomarańczowa kontrolka zawieszenia a po przeskanowaniu w sterowniku zawieszenia są w pamięci 3 błędy ( 00139 - G341 czujnik przedni lewy przyspieszania nadwozia zwarcie z masą ; 00140 - G342 czujnik przedni prawy przyspieszania nadwozia zwarcie z masą ; 00141 - G 343 czujnik tylni przyspieszania nadwozia zwarcie z masą ). Samopoziomowanie działa i auto prawidłowo podnosi się i opuszcza. Wszystkie funkcje zawieszenia działają. Czy możliwe jest że jednak mój sterownik jest uszkodzony i generuje te 3 błędy zwarcia czujników ? Czy mógłbym wymienić samemu sterownik zawieszenia na inny oczywiście używany tak jak to zrobił kolega Marcin2013 ? i nie będzie się to wiązało z obobiązkową wizytą w ASO wcelu zciągnięcia CP ? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2016-10-01, 20:14
|
|
|
Sterownik zawieszenia nie posiada CP normalnie wymieniasz są dwie wersje sport i normal różnią się literką |
|
|
|
|
Zielu
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8d3
Dołączył: 16 Cze 2019 Posty: 1 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2019-06-16, 12:46
|
|
|
czaruś, czy tozwiazales problen z pnelmayykom |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2019-06-16, 12:54
|
|
|
Zielu
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań | |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|