Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-07-19, 11:31 [D3 FL ALL
] Budowa lampy z LED DRL
|
|
|
Witam,
Mam pytanie następujące. Czy poza LEDami połączonymi równolegle w lampie znajduje się coś dodatkowego? Czy jedynie sterownik z polifta się zmienia i działa wszystko po podłączeniu?
Czy ktoś mający taką lampę może zmierzyć jaki prąd i jaki pobór mają te LEDy?
Plan jest taki. Kupić sterownik polifta, wsadzić żarówkę pod H7 tylko LEDową o odpowiedniej mocy aby nikogo nie raziła i podłączyć całość pod nowy sterownik z obsługą DRL. Zakodować fabryczne DRL na LEDach
Ewentualnie możne ktoś podrzuci jakie nr sterowników działają z DRL? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
zabawiking
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jurek
Jeżdzę: D3, 4.2 BFM
Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 49 Skąd: Okolice wieliczki
|
Wysłany: 2017-05-14, 12:20
|
|
|
Potwierdzam - wlasnie dokonalem wymiany na moduł z polifta, wystarczy wyjac stary i wlozyc nowy. po tej operacji dotychczasowe swiatla dlugie zostaja zamienione na dzienne, teraz musze tylko wsadzic slabsze zarowki bo h7 od dlugich beda razic. dodatkowo zystkujemy mozliwosc podlaczenia sensora deszczu i czujnika siwatla (jako jeden J397) - ja mam model z 2003 wiec dotąd takiej mozliwosci nie mialem. Polecam bo modul kosztuj 30zl a wszystko mamy oryginalne.
Wlozylem moduł 4E0907279L z wrzesnia 2005.
02cca2824b4da64612607792d6c5.jpg
|
|
Plik ściągnięto 49 raz(y) 40,54 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
Damias
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-14, 12:43
|
|
|
Rozumiem że po takiej wymianie tracimy światła długie z żarówki halogenowej? |
|
|
|
|
zabawiking
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jurek
Jeżdzę: D3, 4.2 BFM
Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 49 Skąd: Okolice wieliczki
|
Wysłany: 2017-05-14, 12:44
|
|
|
tak, pytanie po co one tam w ogóle były
[ Dodano: 2017-05-14, 13:46 ]
zapomniałem dodać, że jest też możliwość - po zamienieniu 2 przewodów w kostach uzyskać swiatla LED jak w W12 - tzn wkładamy zamiast h7 zarowke h7 led i modul sciemnia ja jako postojowe przy wlaczonych mijania i swieci mocniej przy wylaczonych (swiatlo dzienne). Będę to jeszcze testował. |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-05-14, 14:09
|
|
|
A co z błędem spalonych żarówek przy włożonej Led? Ja mam polifta z P21W którą chętnie bym zastąpił ledem (ale nie wiem jakiej mocy/firmy zastosować aby się sprawdziła była trwała i światło dawała ładne. |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-05-14, 16:37
|
|
|
zabawiking napisał/a: | Polecam bo modul kosztuj 30zl a wszystko mamy oryginalne. |
Gdzie on się znajduje ??
zabawiking napisał/a: | tak, pytanie po co one tam w ogóle były |
Trzeba z ciekawości sprawdzić czy wtedy same BI nie będą świeciły słabiej
zabawiking napisał/a: | po tej operacji dotychczasowe swiatla dlugie zostaja zamienione na dzienne, |
Czyli cała reszta nie świeci ? czy wtedy "dzienne" świecą w pozycji "0" ? w MMI można je wyłączyć ? |
|
|
|
|
|
|
|
zabawiking
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jurek
Jeżdzę: D3, 4.2 BFM
Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 49 Skąd: Okolice wieliczki
|
Wysłany: 2017-05-15, 06:58
|
|
|
Moduł znajduje się pod kierownicą, wystarczy zdjąć dolną część osłony deski, zdjąć tunel powietrzny nawiewu na nogi i wysunąć moduł z prowadnic - operacja 20 minut.
Ksenony nie będą świecić słabiej bo nie mogą poprostu taka jest budowa xenonu - albo świeci albo nie , nie da się go modulować.
Nic innego nie świeci, da się wyłączyć/włączyć dzienne z poziomu MMI, jak mamy czujnik zmierzchu to mozna rowniez ustawić automatyczne załączanie swiateł mijania - wszystko to w pozycji 0 przełącznika świateł
Czy znacie oprawke H7 w którą da się wsadzić słabszą żarówke?
[ Dodano: 2017-05-15, 08:34 ]
Pczester napisał/a: | A co z błędem spalonych żarówek przy włożonej Led? Ja mam polifta z P21W którą chętnie bym zastąpił ledem (ale nie wiem jakiej mocy/firmy zastosować aby się sprawdziła była trwała i światło dawała ładne. |
Będę testował rózne zarowki niedługo. Ciekawa rozkminka na temat działania systemu kontroli żarówek jest tutaj:
http://www.dognmonkey.com...s-retrofit.html (poniżej) |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-05-15, 22:18
|
|
|
zabawiking napisał/a: | Ksenony nie będą świecić słabiej bo nie mogą poprostu taka jest budowa xenonu - albo świeci albo nie , nie da się go modulować.
|
Wiem źle napisałem miałem na myśli BI czyli światła drogowe czy będą słabsze jak wywalimy H7. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-05-15, 23:38
|
|
|
Tracisz H7, które bardzo dużo daje, więc jedynie widzę w tym sens by do lampy z powrotem dorzucić P21W. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-05-16, 10:22
|
|
|
A czy zamiast żarówki P21W które są u mnie fabrycznie, można zaadaptować "coś" co by doświetlało dodatkowo drogę w nocy razem z długimi? |
|
|
|
|
|
|
|
Damias
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-16, 10:46
|
|
|
zabawiking napisał/a: | tak, pytanie po co one tam w ogóle były
|
Bo były bardzo przydatne. Rozwiązanie poliftowe gdzie drogowe są już tylko z bixenonu podobnie jak w wielu nowych autach wcale nie jest takie super. Ale jak ktoś chce mieć koniecznie DRL tak jak w polifcie to taka operacja z wymianą sterownika ma jak najbardziej sens. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-05-16, 11:19
|
|
|
Pczester napisał/a: | A czy zamiast żarówki P21W które są u mnie fabrycznie, można zaadaptować "coś" co by doświetlało dodatkowo drogę w nocy razem z długimi? |
Dorobić tam H7 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-05-16, 12:05
|
|
|
dice111 napisał/a: | Pczester napisał/a: | A czy zamiast żarówki P21W które są u mnie fabrycznie, można zaadaptować "coś" co by doświetlało dodatkowo drogę w nocy razem z długimi? |
Dorobić tam H7 |
Bardzo wartościowa pomoc 😁
Sam montaż żarówki jest do zrobienia bez większych problemów, tylko zastanawia mnie czy odblysniki jest taki sam jak w seryjnej h7 i czy będzie odbijać światło w osodwiednim kierunku, skupione na drogę? A druga sprawa to sterowanie.... Czy zmiana kodowanie wystarczy by zmienić drl na high beam?
A może ktoś chce zamienić się na lampy 😀 co prawda w pilifcie chyba nie było już h7 prawda? Ale przedlliftowe można uzbroić w klosze poliftowe i będzie miodzio. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-05-16, 12:29
|
|
|
W pre-FL w odbłyśniku masz W5W na postojówki a na środku masz H7 na drogowe. Więc na tej samej zasadzie musiałbyś przerabiać FL reflektory.
Długie w FL faktycznie tak świecą do dupy ?
Jak dla mnie w pre-FL wciąż najlepszym i najtańszym sposobem na DRL jest moduł 30% na H7, bo nie tracimy wtedy nic, a jak ktoś chce biało to OSRAM sprzedaje niehomologowane H7 COOL BLUE HYPER+ |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-05-16, 13:04
|
|
|
Mam nowe odblysniki i soczewki wyczyszone, nowe D2S philipsa, jest ok nie można narzekać. W bmw miałem bixa i h7 przyznam że było dużo lepiej, dlatego ciekawi mnie jak sprawa z kodowaniem lamp później, jeśli bym wsadził h7 (np cały odblysniki od pre lift). |
|
|
|
|
|