Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Olej silnikowy  
Autor Wiadomość
WiZ 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 113
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-04-28, 19:11   [D3 06 4.2TDI ] Olej silnikowy

Jaki olej do tego diesla?
W ksiazce zalecany jest olej VW507 czyli 5w30 rozumiem?
 
 
arczic 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 72
Skąd: czewa - wawa
Wysłany: 2012-04-29, 12:28   

ja jezdze na 5w30 long life 50 700.
 
 
lukasz1986 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 72
Skąd: brzesko/wiedeń
Wysłany: 2013-04-09, 18:55   D3 4.2 tdi

Koledzy nie chce zakładac nowego tematu podepne sie tutaj.mam pytanie może głównie do posiadaczy a8 D3 4.2 tdi jak sie ten silnik spisuje jakie ma spalanie i jakie sa koszty utrzymania takiego silnika w stosunku do 4.2 pb
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2013-04-09, 19:25   

lukasz1986 napisał/a:
mam pytanie może głównie do posiadaczy a8 D3 4.2 tdi jak sie ten silnik spisuje jakie ma spalanie i jakie sa koszty utrzymania takiego silnika w stosunku do 4.2 pb


1. Nie ma lepszego silnika
2. Spalanie bardzo małe w stosunku do mocy
3. Koszty utrzymania silnika tańsze przynajmniej kilkanaście tyś zł - do silnika nie dołożyłem złotówki, a w benzynie musiałbym wymienić trzy razy rozrząd, świece, cewki. Podobno naprawa klekota jest sporo droższa od benzyny, ale ja jeszcze nie słyszałem żeby ten silnik padł.
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2013-04-09, 20:47   

masz DPF ?
 
 
obi125 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: Ósemą
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-04-11, 09:14   

ja też śmigam takowym :-)
Silnik rewelacyjny, jedyny mankament to długie nagrzewanie przy mrozach - mimo webasta.
Średnie spalanie wychodzi mi ok 12 litrów, przy czym większość czasu jeżdżę po mieście ( Kraków).


Ogólnie WIELKI plus ;-)
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2013-04-11, 10:49   

PABLO200 napisał/a:
masz DPF ?


Mam
 
 
otto 
Użytkownik



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 34
Skąd: Uć
Wysłany: 2013-04-11, 15:08   

to musisz mieć olej z oznaczeniem C3... ;-)

np:


albo "longlife" ;-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2013-04-11, 15:26   

otto napisał/a:
to musisz mieć olej z oznaczeniem C3...


Wystarczy 504/507 ;-)
 
 
monsterq 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8 4H
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 72
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-04-11, 18:52   

Ja leję jak kolega wyżej 5W 30 Long Life ;p

Co prawda mam 4.0 ale to prawie to samo co 4.2 TDI ;p
 
 
WiZ 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 113
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-04-11, 19:13   

Ja wybralem MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30.
Fura lata bez problemowo.
Silnik klekocze,az milo.
Zimno-Cieplo jak czolg.
Tak jak koledzy napisali..........same plusy :mrgreen:
 
 
Czarny8800 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 57
Skąd: Stolica
Wysłany: 2013-04-11, 23:57   

Czy warto Motula lac zamiast ori Castrola czy Mobila? Czy są jakieś znaczące zmiany, efekty zalania Motulem? No np silnik chodzi lepiej w sensie ciszej ?
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-12, 05:49   

Ja raz zalałem castrola przez 10 tys km ubyło mi 4 litry, motula ubywa mi około 1500ml ;-)
 
 
otto 
Użytkownik



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 34
Skąd: Uć
Wysłany: 2013-04-12, 09:44   

adrian949 napisał/a:
Ja raz zalałem castrola przez 10 tys km ubyło mi 4 litry, motula ubywa mi około 1500ml ;-)


Jaki olej casrtola? syntetyk? Edge(złoty) czy magnatec(zielony)? To dwa różne oleje robione różnymi metodami. Generalnie nie będę się rozpisywał ale zielony to syf robiony metodą hydrocrackingu czyli poprzez łamanie wiązań wodorowych z najcięższych frakcji olejowych np. asfalt... :mrgreen: Złoty jest robiony metodą rafinacji czyli tak jak powinno być.

Motul jest drogi ale na tle konkurencji wypada najlepiej :-P Zresztą kiedyś szef motula powiedział że jego olej będzie drogi ale z jakości nie zejdzie nigdy ;-) I dodatkowym atutem jest to że bański rozlewane są w fabryce we Francji i eksportowane do innych krajów.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-12, 13:05   

otto napisał/a:
adrian949 napisał/a:
Ja raz zalałem castrola przez 10 tys km ubyło mi 4 litry, motula ubywa mi około 1500ml ;-)


Jaki olej casrtola? syntetyk? Edge(złoty) czy magnatec(zielony)? To dwa różne oleje robione różnymi metodami. Generalnie nie będę się rozpisywał ale zielony to syf robiony metodą hydrocrackingu czyli poprzez łamanie wiązań wodorowych z najcięższych frakcji olejowych np. asfalt... :mrgreen: Złoty jest robiony metodą rafinacji czyli tak jak powinno być.

Motul jest drogi ale na tle konkurencji wypada najlepiej :-P Zresztą kiedyś szef motula powiedział że jego olej będzie drogi ale z jakości nie zejdzie nigdy ;-) I dodatkowym atutem jest to że bański rozlewane są w fabryce we Francji i eksportowane do innych krajów.


Castrol 0w40 Castrol Edge. Teraz leje Motul X-cess SAE 5W40 i jestem bardzo zadowolony, mógłby być tańszy ;-) Przebieg auta ponad 320tys. Tak się teraz zastanawiam czy nie lepiej kupić beczkę 60litrów na trochę by starczyła i było by taniej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.