Autor |
Wiadomość |
WiZ
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 113 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-04-28, 19:11 [D3 06 4.2TDI
] Olej silnikowy
|
|
|
Jaki olej do tego diesla?
W ksiazce zalecany jest olej VW507 czyli 5w30 rozumiem? |
|
|
|
|
|
|
|
arczic
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A6 C7
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 72 Skąd: czewa - wawa
|
Wysłany: 2012-04-29, 12:28
|
|
|
ja jezdze na 5w30 long life 50 700. |
|
|
|
|
|
|
|
lukasz1986
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 72 Skąd: brzesko/wiedeń
|
Wysłany: 2013-04-09, 18:55 D3 4.2 tdi
|
|
|
Koledzy nie chce zakładac nowego tematu podepne sie tutaj.mam pytanie może głównie do posiadaczy a8 D3 4.2 tdi jak sie ten silnik spisuje jakie ma spalanie i jakie sa koszty utrzymania takiego silnika w stosunku do 4.2 pb |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-04-09, 19:25
|
|
|
lukasz1986 napisał/a: | mam pytanie może głównie do posiadaczy a8 D3 4.2 tdi jak sie ten silnik spisuje jakie ma spalanie i jakie sa koszty utrzymania takiego silnika w stosunku do 4.2 pb |
1. Nie ma lepszego silnika
2. Spalanie bardzo małe w stosunku do mocy
3. Koszty utrzymania silnika tańsze przynajmniej kilkanaście tyś zł - do silnika nie dołożyłem złotówki, a w benzynie musiałbym wymienić trzy razy rozrząd, świece, cewki. Podobno naprawa klekota jest sporo droższa od benzyny, ale ja jeszcze nie słyszałem żeby ten silnik padł. |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-04-09, 20:47
|
|
|
masz DPF ? |
|
|
|
|
obi125
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: Ósemą
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-04-11, 09:14
|
|
|
ja też śmigam takowym :-)
Silnik rewelacyjny, jedyny mankament to długie nagrzewanie przy mrozach - mimo webasta.
Średnie spalanie wychodzi mi ok 12 litrów, przy czym większość czasu jeżdżę po mieście ( Kraków).
Ogólnie WIELKI plus ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-04-11, 10:49
|
|
|
PABLO200 napisał/a: | masz DPF ? |
Mam |
|
|
|
|
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-04-11, 15:26
|
|
|
otto napisał/a: | to musisz mieć olej z oznaczeniem C3... |
Wystarczy 504/507 ;-) |
|
|
|
|
monsterq
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8 4H
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2013 Posty: 72 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2013-04-11, 18:52
|
|
|
Ja leję jak kolega wyżej 5W 30 Long Life ;p
Co prawda mam 4.0 ale to prawie to samo co 4.2 TDI ;p |
|
|
|
|
|
|
|
WiZ
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 113 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-04-11, 19:13
|
|
|
Ja wybralem MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30.
Fura lata bez problemowo.
Silnik klekocze,az milo.
Zimno-Cieplo jak czolg.
Tak jak koledzy napisali..........same plusy :mrgreen: |
|
|
|
|
Czarny8800
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 57 Skąd: Stolica
|
Wysłany: 2013-04-11, 23:57
|
|
|
Czy warto Motula lac zamiast ori Castrola czy Mobila? Czy są jakieś znaczące zmiany, efekty zalania Motulem? No np silnik chodzi lepiej w sensie ciszej ? |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-12, 05:49
|
|
|
Ja raz zalałem castrola przez 10 tys km ubyło mi 4 litry, motula ubywa mi około 1500ml ;-) |
|
|
|
|
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2013-04-12, 09:44
|
|
|
adrian949 napisał/a: | Ja raz zalałem castrola przez 10 tys km ubyło mi 4 litry, motula ubywa mi około 1500ml ;-) |
Jaki olej casrtola? syntetyk? Edge(złoty) czy magnatec(zielony)? To dwa różne oleje robione różnymi metodami. Generalnie nie będę się rozpisywał ale zielony to syf robiony metodą hydrocrackingu czyli poprzez łamanie wiązań wodorowych z najcięższych frakcji olejowych np. asfalt... :mrgreen: Złoty jest robiony metodą rafinacji czyli tak jak powinno być.
Motul jest drogi ale na tle konkurencji wypada najlepiej :-P Zresztą kiedyś szef motula powiedział że jego olej będzie drogi ale z jakości nie zejdzie nigdy ;-) I dodatkowym atutem jest to że bański rozlewane są w fabryce we Francji i eksportowane do innych krajów. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-12, 13:05
|
|
|
otto napisał/a: | adrian949 napisał/a: | Ja raz zalałem castrola przez 10 tys km ubyło mi 4 litry, motula ubywa mi około 1500ml ;-) |
Jaki olej casrtola? syntetyk? Edge(złoty) czy magnatec(zielony)? To dwa różne oleje robione różnymi metodami. Generalnie nie będę się rozpisywał ale zielony to syf robiony metodą hydrocrackingu czyli poprzez łamanie wiązań wodorowych z najcięższych frakcji olejowych np. asfalt... :mrgreen: Złoty jest robiony metodą rafinacji czyli tak jak powinno być.
Motul jest drogi ale na tle konkurencji wypada najlepiej :-P Zresztą kiedyś szef motula powiedział że jego olej będzie drogi ale z jakości nie zejdzie nigdy ;-) I dodatkowym atutem jest to że bański rozlewane są w fabryce we Francji i eksportowane do innych krajów. |
Castrol 0w40 Castrol Edge. Teraz leje Motul X-cess SAE 5W40 i jestem bardzo zadowolony, mógłby być tańszy ;-) Przebieg auta ponad 320tys. Tak się teraz zastanawiam czy nie lepiej kupić beczkę 60litrów na trochę by starczyła i było by taniej. |
|
|
|
|
|