Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Slave został omyłkowo wyuczony jako Master  
Autor Wiadomość
andrzej626 

Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3 Quattro
Dołączył: 30 Paź 2019
Posty: 14
Skąd: Kłodawa (wielkopolskie)
Wysłany: 2023-01-04, 20:20   [D3 06 4.2TDI ] Slave został omyłkowo wyuczony jako Master

Witam.
Problem jak w temacie. Dotyczy auta z profilu.
Jakieś 2 lata temu padł mi w aucie jeden ECU (Slave), więc trzeba było zakupić używany (nowy ze względu na cenę raczej nie wchodził w grę) i "zgrać" go z Masterem.
Niestety wtedy nikt w mojej okolicy tego nie robił, więc trzeba byłoby na lawecie ciągnąć auto gdzieś dalej.
Tutejszy mechanik zaproponował, że poszuka kogoś kto sprzedaje ECU i również programuje je "na stole" bez auta. No i tak oba moje ECU pojechały kurierem w Polskę. Po powrocie trafiły do auta i po małych zgrzytach auto odpaliło i prawie wszystko w nim działało. Prawie, bo okazało się, że w wielu blokach pomiarowych nie ma odczytów (nic o dpfach, temperaturach spalin) i brak jest możliwości zalogowania się np: w celu wypalenia dpfów. Wcześniej VCDS (klon) wszystko odczytywał.
Trzeba było z tym żyć.
Niedawno padła mi skrzynia, więc ją wyremontowałem i kupiłem VAS5054A w celu wyzerowania adaptacji i upgradu softu. Po pomyślnym flashu skrzyni chciałem poznać możliwości VASA i "bawiąc się" funkcjami prowadzonymi natknąłem się na taki komunikat:

"Slawe (podrzędny) został omyłkowo wyuczony jako Master (nadrzędny)".

Następnie zgodnie z prowadzeniem programu sprawdziłem piny 45 i 46 we wtyczkach T94 ECU i wszystko było ok: w Master rozwarte, w Slave zwarte. Oststnim zaleceniem programu jest: wymienić komputer sterujący silnika 2 i podane dwie wskazówki:
- wyuczenie sterownika przebiega automatycznie, po ok 1 godzinie <zapłon załączony>
- procesu wyuczenia nie można cofnąć.

Teraz moje pytania do szanownych kolegów:
1. Czy opisane braki odczytów i brak możliwości zalogowania to może być wynik pracy dwóch Masterów (co zafundował mi "fachowiec" zdalny)?
2. Czy ponowne flashowanie ECU po OBDII przywróciłoby go do ustawień fabrycznych (żeby nie był już Masterem)?
3. Jeżeli flashowanie przez OBDII nic nie da, to czy jest inny sposób?
4. Czy można na dłuższą metę jeżdzić z dwoma Masterani, godząc się a w/w "brakami"?

Dodam jeszcze, że zamieniałem komputery miejscami i w funkcjach prowadzonych nic się nie zmieniło. Ogólnie, w obu przypadkach ODIS-E traktuje komputer silnika 2 jako uszkodzony.

Wdzięczny byłbym za wszelkie sugestie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.