Autor |
Wiadomość |
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-10-16, 17:39
|
|
|
No to czeka mnie rozbieranie Macie może namiar na kogoś z takim panelem lub zastanawiam sie nad możliwością naprawy próbował ktoś |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-16, 18:22
|
|
|
Masz dostęp do działu Ogłoszenia--->Sprzedam tam możesz znaleźć interesujace cię cześci a poza tym jest pod Legnicą szrot-firma Carsam. Wyszukaj w necie kontaktu,wiem że maja Dtrojki |
|
|
|
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-10-17, 18:01
|
|
|
Pytanko czy sam panel z wersji UK będzie pasował do Europejczyka oczywiście bez ręcznego i dotyku samo sterowanie mmi |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-10-17, 18:39
|
|
|
Ale chodzi tylko o sterowanie mmi przełożyć z UE w moje oe bo resztę mam sprawne ręczny i dotyk |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-10-20, 19:21
|
|
|
Panel kupiłem za 600 żyła bez dotyku przełożyłem sama elektronikę w stary panel i wszystko śmiga Myśle ze z UK tez tak można zrobić bez problemu pozdr. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Pedros615
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2015 Posty: 38 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-02-23, 22:14
|
|
|
Panowie ostatnio ciekło mi w okolicach przedniego słupka po stronie kierowcy pod osłoną słoneczną i z boku przy rączce nad szybą boczną. Znalazłem pomocne schematy na naszym forum ale brak opisu wiec napiszę jak to zrobiłem może komuś to pomoże
A więc narazie przeczyściłem tylko dwa przednie kanaliki.
Od strony kierowcy:
Użyłem stalowej cienkiej linki która była w miarę giętka i dobrze wykładała się w kanaliku. Otworzyłem solara na całą szerokość i od góry wprowadzałem linkę do kanalika. Kanaliki przednie znajdują się w obu narożnikach przednich solara/szyberdachu (jak stanie się na progu i przyciśnie się owiewkę która podnosi się po otwarciu dachu to na pewno się zobaczy otworek szerokości na oko ok. 1cm). Wepchałem linki ile mogłem i zacząłem nią kręcić pomału wyciągając. Dzięki temu ewentualny brud na ściankach kanalika został zerwany (a bynajmniej mam taką nadzieję). Następnie skręciłem koła w lewo i odkręciłem nadkole (część nadkola po stronie kabiny). Przykręcone było do nadwozia jak dobrze pamiętam 5 śrubkami TORX na rozmiar nie spojrzałem. Po odkręcenu odchyliłem to nadkole i już było widać na grodzi pomiędzy kołem a kabiną gumową tulejkę spustową. włożyłem i tam linkę i powtórzyłem czynność. następnie wziąłem wężyk włożyłem od góry (od solara) w otwór w wężyk wsadziłem lejek i pomału lałem wodę patrząc czy wypływa przy kole. woda się lała czyli kanalik drożny:) Moim skromnym zdaniem jednak inżynierowie nie popisali się tą tulejką spustową gdyż końcówka jest spłaszczona i łatwo może się zabrudzić, a konsekwencje ewentualnego zalania np. panelu sterowania MMI są spore. Zapewne kierowali się tym żeby błoto do kanalika nie dostawało się od strony koła. Ja już miałem wyciąć większy otwór w tej tulejce gumowej ale na próbę wsadziłem na wcisk plastikową rurkę z kołnierzem aby tulejka była rozwarta cały czas. przed następną zimą też będę czyścił to zobaczę czy dzieje się coś niepokojącego. Takim sposobem zakończyłem czyszczenie kanalika po stronie kierowcy. Oczywiście montaż nadkola w kolejności odwrotnej.
Od strony pasażera.
Również rozpocząłem od góry wprowadzając linkę i obracając ją pomału wyciągając. Następnie odkręciłem 6 srubek TORX (nie wiem czemu było tu 6 a po drugiej 5 ale mniejsza o większość). Niestety po odchyleniu nadkola ujrzałem zbiorniczek płynu do spryskiwaczy. Było mało miejsca na dalsze prace więc podnośnik w ruch i koło out. Teraz miejsca było sporo . Zbiorniczek przykręcony jest 2 nakrętkami i jedną śrubką w rozmiarze 10. Można odpiąć 2 wtyczki do pompek i kilka przewodów doprowadzających płyn i całkiem wyjąć zbiorniczek ale ja tego nie robiłem tylko go odchyliłem. Następnie na grodzi pomiędzy kołem i kabiną namacałem tą gumową tulejkę (całe szczęście że mam długie i cienkie ręce). Po włożeniu cienkiego wkrętaczka wylało mi się na rękę sporo wody. mimo czyszczenia od góry zapchane było przy tulejce spustowej. przeczyściłem tulejkę jak mogłem i następnie znowu lejek od góry (od solara) i pomału wlewałem przepłukując cału kanalik. Również z tej strony zastosowałem plastikową rurkę z kołnierzem (chyba wcześniej służyła jako ustnik od alkomatu troszkę przyciąłem i pasuje galancie). poskładałem do kupy i gotowe.
Mam nadzieję że się komuś przyda. Proponuje jednak czyścić z obu stron a już na pewno od dołu tulejkę spustową bo jest ona naprawdę bardzo cienka i troszkę syfu wystarczy żeby zablokować odpływ. Niebawem wyczyszczę jeszcze 2 tylne kanaliki ale dziś chciałem Ligę Mistrzów obejrzeć i sobie darowałem Naszęście przód jest juz w 100% drożny |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2016-02-24, 11:15
|
|
|
Pedros615,
ja czyściłem kanaliki czymś takim http://www.kwasek.pl/pl/c/Sprezyny-Wod-Kan/107/2 :D
kupiłem w castoramie z bardzo cienkim splotem , wszelkie druciki w moim przypadku sie zaginały i nie przechodziły przez całość natomiast powyższa zaawansowana machineria poradziła sobie bez problemu następnie powietrze spręzone i woda pod ciśnieniem teraz woda zapierdziela fantastycznie , warto tam zaglądać co jakis czas u mnie na szczęście nic sie nie stało ale zalanie panelu MMI jest kosztowne. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Damias
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-24, 12:11
|
|
|
drago_o napisał/a: | przody są banalne ale tył jest masakra |
Dlaczego?
Dużo lepiej mi się czyściło tylne kanały niż przedni po stronie pasażera ze względu na zbiornik płynu do spryskiwaczy |
|
|
|
|
|
|
|
Pedros615
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2015 Posty: 38 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-02-24, 16:14
|
|
|
Takiego sprzętu jak zaprezentowałeś kolego raftor, trochę bałem się użyć bo nie chciałem rozerwać tego kanaliku. Mam taki większych rozmiarów ale służy do czegoś innego niż branża motoryzacyjna . Ale na pewno jest bardziej skuteczny od mojego sposobu
Co do czyszczenia tylnych kanalików się nie wypowiem bo jeszcze ich nie czyściłem ale zamiar jest O tyle trudniej jest je pewnie przeczyścić że nie bardzo da się od góry to zrobić (czyścić i przepłukać bo nie ma dostępu do otworów) i trzeba robić od dołu czyli podnośnik koło zdjąć i nadkole. Ale mam nadzieje, że niema przeszkód tak jak z prawym przednim gdzie przeszkadza zbiorniczek płynu do spryskiwaczy. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-02-25, 12:28
|
|
|
Panowie co chodzi o czyszczenie kanalikow szybra to powiem tak jak zalewalo mi auto to bylem gotow zaspawac szyber,
szyber sie zaciął i nie chcial otworzyć
jak otworzylem to myla masakra zeby to przedrutowac drut do konca nie wchodzil
potem trzeba bylo dmuchac powietrzem i znow drutem i na koniec woda i udalo sie
co chodzi o tyl to poszedł niewiarygodnie prosto
kolo wywalic
nadkole wywalic
znajdzemy saczki
uciac je troche nozycznami
troche syfu wyjdzie
dluuuuuuuuuuuuugi drucik /linka
i przepychamuy OD DOŁU
jezeli przepchalismy sie drutem
lac wode do szybra powolutku
w strone tylu aura ale z glowa
tak aby woda nie przplywala do przodu
i nie zaduzo bo wyleje sie poza miske szybra i zaleja autko
i tak spokojnie mozna sobie przepchac tylne odplywy |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|