Autor |
Wiadomość |
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2016-02-25, 16:54
|
|
|
Sprężone powietrze i wszystko drożne.. |
_________________ Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-02-25, 19:37
|
|
|
sprezonym atakowalem przednie dzieki twojej pomocy udalo mio sie udroznic
co do panelow i ich przerabiania jak zalane:
przed fl sa inne
po fl sa inne
przed fl nie wymienisz jojsticka
po fl jojtick jest wymienny
przed fl sa inaczej montowane klawisze niz po fl
panel pre fl jest cienszy
panel po fl jest grubszy
plytki nie są w takim przypadku zamienne
panel anglika jest odwrotny i o ile wyrzezbi sie miejsce na reczny i przeciagnie jakos wiazke
o tyle klawisz recznego z eu nie pasuje do uk i na odwrót
jest ogólnie ciasno na zamiany a jak jest jeszcze kessa to lepiej sobie podarowac
jedyne co mozna z anglika dopasowac to albo caly panel kompletny z recznym bez kessy
albo poprostu podmiana plytki
kessa to osobny modul i panel z lub bez itak bedzie dzialal co chodzi o plytke oczywiscie
jezeli chodzi o panel fl to w przypadku jojtiscka niedomagajacego wystarczy odczepic i przelozyc z drugiego panelu po fl
panele mmi Nie Mają Ochrony Komponentu
jezeli zalalo panel klimatrona i nie domaga jojtick to mozna ustawic tak aby dla obu stron byla zadana ta sama temp i jednym pokretlem ustawiac
a w wolnej chwili zdemontowac i wymienic jojtisck bo jest wymienialny w pre i po fl
Panele Klimatrona Maja Ochronę Komponentu
przepraszam że tak troszke w innym kierunku ale jezeli kogos dopadlo zalanie auta a głowniej panela mmi lub klimatronika
to tu jest tak wzmianka w temacie co zrobic dalej.. |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Krzysiek28a
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 26 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-03-08, 20:40
|
|
|
Witam. Dzisiaj była bardzo duża ulewa u mnie w Białymstoku i przez to zalało mi podsufitke. Chciałem żeby ktoś udroznil mi kanaliki od szyberdachu ale nikt nie chciał się podjąć więc zakasalem rękawy i do dzieła. .. Mokro miałem nad głową u kierowcy więc zacząłem od tej strony. A8 na lewarek koło odkrrecilem i zdjołem poszycie. Podlubalem się i udało się. Następna strona po skosie koło wlewu paliwa bo tam po kanapie aż się lało jak z wiadra. Czynność powtórzyłem ale zonk bo nie znalazłem wyjścia kanalika. Tak samo z przodu od strony pasażera też nie znalazłem. Czyżby on był za zbiornikiem płyny do spryskiwaczy ? Już nie chciałem się dłubac. Jutro wezmę sprężarke i poprostu przedmucham delikatnie. Bo gdy wodę leje przez szyber to ewidentnie tez jest zatkana. Ale co z tyłem? Gdzie są wyjścia? ?? |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-03-08, 20:44
|
|
|
Krzysiek28a napisał/a: | Czyżby on był za zbiornikiem płyny do spryskiwaczy ? | czasem warto przeczytać chociaż jedną stronę do tyłu:
Pedros615 napisał/a: | Panowie ostatnio ciekło mi w okolicach przedniego słupka po stronie kierowcy pod osłoną słoneczną i z boku przy rączce nad szybą boczną. Znalazłem pomocne schematy na naszym forum ale brak opisu wiec napiszę jak to zrobiłem może komuś to pomoże
A więc narazie przeczyściłem tylko dwa przednie kanaliki.
Od strony kierowcy:
Użyłem stalowej cienkiej linki która była w miarę giętka i dobrze wykładała się w kanaliku. Otworzyłem solara na całą szerokość i od góry wprowadzałem linkę do kanalika. Kanaliki przednie znajdują się w obu narożnikach przednich solara/szyberdachu (jak stanie się na progu i przyciśnie się owiewkę która podnosi się po otwarciu dachu to na pewno się zobaczy otworek szerokości na oko ok. 1cm). Wepchałem linki ile mogłem i zacząłem nią kręcić pomału wyciągając. Dzięki temu ewentualny brud na ściankach kanalika został zerwany (a bynajmniej mam taką nadzieję). Następnie skręciłem koła w lewo i odkręciłem nadkole (część nadkola po stronie kabiny). Przykręcone było do nadwozia jak dobrze pamiętam 5 śrubkami TORX na rozmiar nie spojrzałem. Po odkręcenu odchyliłem to nadkole i już było widać na grodzi pomiędzy kołem a kabiną gumową tulejkę spustową. włożyłem i tam linkę i powtórzyłem czynność. następnie wziąłem wężyk włożyłem od góry (od solara) w otwór w wężyk wsadziłem lejek i pomału lałem wodę patrząc czy wypływa przy kole. woda się lała czyli kanalik drożny:) Moim skromnym zdaniem jednak inżynierowie nie popisali się tą tulejką spustową gdyż końcówka jest spłaszczona i łatwo może się zabrudzić, a konsekwencje ewentualnego zalania np. panelu sterowania MMI są spore. Zapewne kierowali się tym żeby błoto do kanalika nie dostawało się od strony koła. Ja już miałem wyciąć większy otwór w tej tulejce gumowej ale na próbę wsadziłem na wcisk plastikową rurkę z kołnierzem aby tulejka była rozwarta cały czas. przed następną zimą też będę czyścił to zobaczę czy dzieje się coś niepokojącego. Takim sposobem zakończyłem czyszczenie kanalika po stronie kierowcy. Oczywiście montaż nadkola w kolejności odwrotnej.
Od strony pasażera.
Również rozpocząłem od góry wprowadzając linkę i obracając ją pomału wyciągając. Następnie odkręciłem 6 srubek TORX (nie wiem czemu było tu 6 a po drugiej 5 ale mniejsza o większość). Niestety po odchyleniu nadkola ujrzałem zbiorniczek płynu do spryskiwaczy. Było mało miejsca na dalsze prace więc podnośnik w ruch i koło out. Teraz miejsca było sporo . Zbiorniczek przykręcony jest 2 nakrętkami i jedną śrubką w rozmiarze 10. Można odpiąć 2 wtyczki do pompek i kilka przewodów doprowadzających płyn i całkiem wyjąć zbiorniczek ale ja tego nie robiłem tylko go odchyliłem. Następnie na grodzi pomiędzy kołem i kabiną namacałem tą gumową tulejkę (całe szczęście że mam długie i cienkie ręce). Po włożeniu cienkiego wkrętaczka wylało mi się na rękę sporo wody. mimo czyszczenia od góry zapchane było przy tulejce spustowej. przeczyściłem tulejkę jak mogłem i następnie znowu lejek od góry (od solara) i pomału wlewałem przepłukując cału kanalik. Również z tej strony zastosowałem plastikową rurkę z kołnierzem (chyba wcześniej służyła jako ustnik od alkomatu troszkę przyciąłem i pasuje galancie). poskładałem do kupy i gotowe.
Mam nadzieję że się komuś przyda. Proponuje jednak czyścić z obu stron a już na pewno od dołu tulejkę spustową bo jest ona naprawdę bardzo cienka i troszkę syfu wystarczy żeby zablokować odpływ. Niebawem wyczyszczę jeszcze 2 tylne kanaliki ale dziś chciałem Ligę Mistrzów obejrzeć i sobie darowałem Naszęście przód jest juz w 100% drożny |
|
|
|
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-03-09, 11:54
|
|
|
Witam wszystkich, mam pytanie gdzie się znajdują odpływy podszybia ? Bo już tylko to zostało mi uzdrowić. Nie mogę ich w żaden sposób zlokalizować a boję się aby mi zaraz nie zalalo auta. Może ktoś ma jakieś zdjęcia albo dokładna lokalizację tych dopływów . Był bym bardzo wdzięczny . |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-03-09, 12:25
|
|
|
Przy szybęrdachu udrażnionie chodzi mi o te na dole szyby przedniej |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-03-09, 18:02
|
|
|
jak masz zalane podszybie to wez rurke miedziana i od strony kierowcy po zdemontowaniu oslon podszybia na omacko szturaj az woda splynie
jezeli nie to od dołu nad skrzynia długi 1.5m drut i dlubiesz az sie poleje |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Krzysiek28a
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 26 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-03-10, 19:07
|
|
|
Z przodu zostały udroznione. Z tyłu szukałem i nie znalazłem. . Niby mają znajdować się gdzieś na 11 godzinie od strony foteli. A ich tam nie ma. Przejrzałem myślę że dobrze od góry do dołu. Na dole jest kawałek jakiejś gąbki żeby w progi nie szła woda a na górze widać rurkę łącząca się chyba z " gruszka". Dziś pada i znów zalewa |
|
|
|
|
|
|
|
Damias
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-11, 12:21
|
|
|
Też się długo naszukałem tych tylnych i już prawie zwątpiłem ale jednak tam są Prawie w najwyższym pkt błotnika, takie czarne gumowe dzióbki. |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-03-18, 19:31
|
|
|
Trzeba bylo je nozyczkami potraktowac delikatnie zebys za jakis czas znowu nie dłubał |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-06, 16:46
|
|
|
123 |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-06, 17:24
|
|
|
bez odkręcenia zbiornicza w 4.2 tez nie dojdziesz jeżeli tylko przeczysciles to będziesz miał powtórke z rozrywki prędzej czy później
jedynym wyjscim jest ucięcie tych dydków na koncach i nie ma wody na zawsze |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-16, 18:54
|
|
|
ponieważ skarcono człowieka który popełnił pozyteczny film i trafił
do śmietnika i jest zamkniety to zamieszczam tutaj
https://www.youtube.com/watch?v=27klJZMHxpM
brawo dla tego pana, noga od stołka dla... człowieka paragrafa |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|